Katalog

Inga Wiercińska, 2016-05-06
Biała Podlaska

Język niemiecki, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego

- n +

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

ubiegającego się o awans zawodowy na stopień nauczyciela dyplomowanego
okres stażu od 1 września 2013 roku do 31 maja 2016 roku
opracowanie: mgr Inga Barbara Wiercińska
nauczyciel języka niemieckiego
w Zespole Placówek Oświatowych Nr 1 w Międzyrzecu Podlaskim









Plan rozwoju zawodowego opracowany został zgodnie z wymaganiami kwalifikacyjnymi dla nauczycieli mianowanych ubiegających się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego, zawartymi w Rozporządzeniu MEN z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.

Cel główny: Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego poprzez podniesienie efektywności działań dydaktyczno – wychowawczych.

Czynności organizacyjne
Zadania / Działania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania
Poznanie procedury awansu
Zawodowego nauczyciela Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego m.in. Karta Nauczyciela,
Rozporządzenie MEN z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2006 r. Nr 97, poz. 674,
z późn. zm.2), broszury, strony internetowe IX 2013 /na bieżąco Poprawnie sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu
Przygotowanie planu rozwoju zawodowego Opracowanie planu rozwoju zawodowego IX 2013 Zatwierdzony przez Dyrektora Szkoły plan rozwoju zawodowego.
Dokumentowanie realizacji zadań wynikających z planu rozwoju zawodowego Systematyczne gromadzenie dokumentacji potwierdzającej realizację planu rozwoju zawodowego: zaświadczenia o ukończeniu różnych form doskonalenia zawodowego, scenariusze zajęć, zdjęcia, opracowania, kserokopie i in. materiały Okres stażu Zgromadzona dokumentacja
Sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego • Autorefleksja i analiza realizacji podjętych zadań
• Sformułowanie wniosków
• Ewaluacja V 2016 Pisemne sprawozdanie z przebiegu stażu i realizacji zadań wynikających z planu rozwoju zawodowego


Zadania wynikające z rozporządzenia MEN z 1 marca 2013 roku
§8 ust.1 pkt1
Podejmowanie działań mających na celu doskonalenie metod i warsztatu pracy, w tym doskonalenie umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej
Bieżąca analiza dokumentów obowiązujących w szkole Analiza Okres stażu Potwierdzenie dyrektora
Podnoszenie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnątrzszkolnym doskonaleniu zawodowym Udział w :
• Szkoleniowych Radach Pedagogicznych
• Szkoleniach organizowanych przez ośrodki doskonalenia nauczycieli
• Warsztatach organizowanych przez wydawnictwa
• Szkoleniach organizowanych przez OKE Okres stażu Zaświadczenia uczestnictwa
Świadectwa ukończenia
Materiały szkoleniowe
Stosowanie technologii komputerowej w opracowaniu dokumentacji związanej z awansem zawodowym Wykorzystanie komputera do przygotowania dokumentacji potrzebnej do awansu zawodowego Okres stażu Przykłady opracowanych materiałów
m.in. Plan rozwoju zawodowego
Doskonalenie umiejętności wychowawczych • Udział w wybranych szkoleniach
• Współpraca z pedagogiem szkolnym, rodzicami Okres stażu Zaświadczenia
Sprawowanie opieki nad pomieszczeniem dydaktycznym • Organizowanie gazetek tematycznych
• Gromadzenie materiałów i pomocy dydaktycznych
• Dbałość o czystość i estetykę klasy
Opracowanie regulaminu pracowni języka niemieckiego Okres stażu Zdjęcia, notatki, pomoce dydaktyczne
Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej • Poszukiwanie nowości wydawniczych dotyczących dydaktyki, wychowania, aktywizacyjnych metod pracy
• Korzystanie z zasobów biblioteki Okres stażu Zestawienie bibliografii
Recenzje wybranych pozycji

§8 ust.1 pkt2
Realizowanie zadań służących podniesieniu jakości pracy szkoły
Przygotowanie uczniów do konkursów Praca indywidualna z uczniem zdolnym Okres stażu Notatki, zaświadczenia
Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami • Opracowanie i udostępnienie materiałów dydaktycznych
• Prowadzenie lekcji otwartych
• Opracowanie materiałów do publikacji na wybranych stronach WWW
• Opracowanie kryteriów na poszczególne oceny z języka niemieckiego w kl. I –III gimnazjum Okres stażu Potwierdzenia, scenariusze lekcji, publikacje na wybranych stronach www
Promowanie Gimnazjum Nr 1 na terenie miasta • Udział w Dniach otwartych szkoły
• Udział w międzyszkolnych konkursach organizowanych w innych szkołach Okres stażu Potwierdzenia
§8 ust. 1 pkt 3
Pogłębianie wiedzy i umiejętności służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły, samodzielne lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego
Uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego Wdrażanie zdobytej wiedzy i umiejętności w podnoszeniu jakości pracy w szkole Okres stażu Zaświadczenia z ukończonych form doskonalenia zawodowego
Samodzielne studiowanie literatury fachowej Pogłębianie wiedzy i wdrażanie jej w podnoszeniu jakości pracy szkoły Okres stażu Spis literatury, opublikowanie na stronach szkoły, notatki
Pogłębianie wiedzy i sprawności językowych Studia podyplomowe Język angielski w edukacji wczesnoszkolnej X 2013 – VI 2014 Dyplom ukończenia studiów
Nabywanie nowych umiejętności • Uczestnictwo w szkoleniowych radach pedagogicznych
• Prowadzenie zajęć indywidualnych Okres stażu Zaświadczenia
Dokumentacja z posiedzeń RP
Dziennik zajęć

§8 ust.2 pkt 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły
Udział w wewnątrzszkolnym i zewnątrzszkolnym doskonaleniu zawodowym • Udział w szkoleniowych radach pedagogicznych
• Udział w kursach i szkoleniach organizowanych przez instytucje pozaszkolne Okres stażu Potwierdzenie Dyrektora Szkoły, materiały, notatki ze szkoleń, zaświadczenia i certyfikaty
• Konstruowanie Przedmiotowego Systemu Oceniania z języka niemieckiego
• Badanie poziomu i przyrostu wiedzy • Zapoznanie uczniów z kryteriami oceniania
• Zapoznanie uczniów z wymaganiami edukacyjnymi
• Przeprowadzenie testu kompetencji w klasie I i analiza wyników Okres stażu Notatka
Wyniki testów, analiza
Hospitacje zaplanowanych lekcji otwartych w ramach nauczanego przedmiotu Udział w zajęciach innych nauczycieli języka niemieckiego (w innych szkołach tego samego typu) Okres stażu Scenariusze zajęć, arkusze hospitacyjne
Wspomaganie ucznia zdolnego i mającego trudności w nauce • Opieka nad uczniami przygotowującymi się do konkursów
• Współpraca z pedagogiem szkolnym i rodzicami Okres stażu Notatki, dziennik spotkań, zaświadczenia
Prowadzenie koła języka niemieckiego Przygotowanie dodatkowych materiałów dydaktycznych Okres stażu Dziennik zajęć






§8 ust 2 pkt 2
Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej
Przygotowanie materiałów dydaktycznych Przygotowanie sprawdzianów, testów, ankiet, rozkładów materiałów, scenariuszy, wymagań edukacyjnych itp. Okres stażu Dokumentacja, przykładowe sprawdziany, testy , rozkłady
Przygotowanie lekcji przy komputerze 1 w roku Okres stażu Zdjęcia, scenariusz lekcji
Korzystanie z różnych stron internetowych, encyklopedii multimedialnych w celu przygotowania materiałów dydaktycznych do lekcji Korzystanie z różnorodnych stron internetowych, takich jak:
• men.gov.pl
• profesor.pl
• oke.kraków.pl
• i innych Okres stażu Przykłady opracowanych materiałów, publikacja na stronach szkoły

§8 ust 2 pkt 3
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć
Prowadzenie zajęć otwartych Prowadzenie zajęć otwartych Okres stażu Scenariusze lekcji, notatki, arkusze hospitacyjne
Praca w zespole przedmiotów humanistycznych Przygotowanie wspólnych konkursów językowych i wiedzy o krajach anglo- i niemieckojęzycznych Okres stażu Zdjęcia, scenariusze
Własna publikacja w Internecie Znalezienie i wybór portalu internetowego, a następnie opublikowanie w nim m.in. planu rozwoju zawodowego 2013/2014 Wydruk publikacji ze strony internetowej
Obserwowanie zajęć prowadzonych przez innych nauczycieli Udział w lekcjach otwartych innych nauczycieli
Dzielenie się swoimi spostrzeżeniami i doświadczeniem Okres stażu Konspekty lekcji
Notatki

Opracowanie planów nauczania Przygotowanie planów nauczania Okres stażu Przykładowe kserokopie
Przeprowadzenie ankiety ewaluacyjnej dotyczącej opinii uczniów na temat lekcji języka niemieckiego, postawy nauczyciela i samych uczniów do przedmiotu Przygotowanie ankiety i jej przeprowadzenie w wybranych klasach Okres stażu Analiza ankiety

§8 ust 2 pkt 4
Realizacja co najmniej trzech z następujących zadań
§8 ust 2 pkt 4a
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich
Opracowanie i realizacja programów, regulaminów i innych przedsięwzięć edukacyjnych Opracowanie:
• wymagań edukacyjnych
• regulaminów szkolnych konkursów przedmiotowych
• programu zajęć koła języka niemieckiego Okres stażu Notatki, dokumentacja
Organizacja konkursów szkolnych, międzyszkolnych Przeprowadzenie konkursów w szkole oraz udział w konkursach pozaszkolnych Okres stażu Sprawozdania, zdjęcia

§8 ust 2 pkt 4b
Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy
Wykonywanie zadań egzaminatora Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej Ocenianie egzaminu maturalnego z języka niemieckiego Okres stażu/ maj i sierpień każdego roku Notatki
Potwierdzenia


§8 ust 2 pkt 4c
Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych
Zorganizowanie i wdrożenie własnych pomysłów dydaktyczno - wychowawczych Organizowanie na terenie szkoły przedstawień w języku niemieckim Okres stażu Sprawozdanie
Zdjęcia
Organizacja konkursów szkolnych, międzyszkolnych • Udział w konkursach języka niemieckiego
• Przygotowanie uczniów do udziału w konkursach Okres stażu Sprawozdania, zdjęcia, dyplomy
Uczestnictwo wraz z uczniami w różnych formach kulturalnych Organizowanie wycieczek do kina, na wystawy itp. Okres stażu Dokumentacja wycieczki, zaświadczenia, zdjęcia
Diagnozowanie potrzeb uczniów Ankietowanie Okres stażu Wyniki i wnioski z ankiety
Opracowanie testów do badania osiągnięć uczniów z języka niemieckiego przed egzaminem gimnazjalnym Opracowanie testów Okres stażu Analiza wyników i wyciągnięcie wniosków

§8 ust 2 pkt 4e
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami
Współpraca z pedagogiem szkolnym Zorganizowanie spotkania Okres stażu Zaświadczenie pedagoga
Współpraca z Biblioteką Pedagogiczną Spotkania informacyjne Okres stażu Potwierdzenie



§8 ust 2 pkt 5
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w którym nauczyciel jest zatrudniony
Opis i analiza dwóch przypadków wychowawczych, edukacyjnych lub innych • Zdiagnozowanie dwóch przypadków wychowawczych, edukacyjnych lub innych
• Ustalenie metod pracy i oddziaływań wychowawczych
• Systematyczna praca nad rozwiązaniem problemu
• Podsumowanie i wnioski
• Współpraca z pedagogiem, studiowanie literatury fachowej Okres stażu zgodnie z rzeczywistą sytuacją i potrzebami Opis i analiza dwóch przypadków, wnioski


Powyższy plan może ulec modyfikacji


Plan zatwierdzono Podpis dyrektora
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.