Katalog Inga Wiercińska, 2016-05-06 Biała Podlaska Język niemiecki, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO ubiegającego się o awans zawodowy na stopień nauczyciela dyplomowanego okres stażu od 1 września 2013 roku do 31 maja 2016 roku opracowanie: mgr Inga Barbara Wiercińska nauczyciel języka niemieckiego w Zespole Placówek Oświatowych Nr 1 w Międzyrzecu Podlaskim Plan rozwoju zawodowego opracowany został zgodnie z wymaganiami kwalifikacyjnymi dla nauczycieli mianowanych ubiegających się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego, zawartymi w Rozporządzeniu MEN z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. Cel główny: Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego poprzez podniesienie efektywności działań dydaktyczno – wychowawczych. Czynności organizacyjne Zadania / Działania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania Poznanie procedury awansu Zawodowego nauczyciela Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego m.in. Karta Nauczyciela, Rozporządzenie MEN z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2006 r. Nr 97, poz. 674, z późn. zm.2), broszury, strony internetowe IX 2013 /na bieżąco Poprawnie sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu Przygotowanie planu rozwoju zawodowego Opracowanie planu rozwoju zawodowego IX 2013 Zatwierdzony przez Dyrektora Szkoły plan rozwoju zawodowego. Dokumentowanie realizacji zadań wynikających z planu rozwoju zawodowego Systematyczne gromadzenie dokumentacji potwierdzającej realizację planu rozwoju zawodowego: zaświadczenia o ukończeniu różnych form doskonalenia zawodowego, scenariusze zajęć, zdjęcia, opracowania, kserokopie i in. materiały Okres stażu Zgromadzona dokumentacja Sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego • Autorefleksja i analiza realizacji podjętych zadań • Sformułowanie wniosków • Ewaluacja V 2016 Pisemne sprawozdanie z przebiegu stażu i realizacji zadań wynikających z planu rozwoju zawodowego Zadania wynikające z rozporządzenia MEN z 1 marca 2013 roku §8 ust.1 pkt1 Podejmowanie działań mających na celu doskonalenie metod i warsztatu pracy, w tym doskonalenie umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej Bieżąca analiza dokumentów obowiązujących w szkole Analiza Okres stażu Potwierdzenie dyrektora Podnoszenie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnątrzszkolnym doskonaleniu zawodowym Udział w : • Szkoleniowych Radach Pedagogicznych • Szkoleniach organizowanych przez ośrodki doskonalenia nauczycieli • Warsztatach organizowanych przez wydawnictwa • Szkoleniach organizowanych przez OKE Okres stażu Zaświadczenia uczestnictwa Świadectwa ukończenia Materiały szkoleniowe Stosowanie technologii komputerowej w opracowaniu dokumentacji związanej z awansem zawodowym Wykorzystanie komputera do przygotowania dokumentacji potrzebnej do awansu zawodowego Okres stażu Przykłady opracowanych materiałów m.in. Plan rozwoju zawodowego Doskonalenie umiejętności wychowawczych • Udział w wybranych szkoleniach • Współpraca z pedagogiem szkolnym, rodzicami Okres stażu Zaświadczenia Sprawowanie opieki nad pomieszczeniem dydaktycznym • Organizowanie gazetek tematycznych • Gromadzenie materiałów i pomocy dydaktycznych • Dbałość o czystość i estetykę klasy Opracowanie regulaminu pracowni języka niemieckiego Okres stażu Zdjęcia, notatki, pomoce dydaktyczne Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej • Poszukiwanie nowości wydawniczych dotyczących dydaktyki, wychowania, aktywizacyjnych metod pracy • Korzystanie z zasobów biblioteki Okres stażu Zestawienie bibliografii Recenzje wybranych pozycji §8 ust.1 pkt2 Realizowanie zadań służących podniesieniu jakości pracy szkoły Przygotowanie uczniów do konkursów Praca indywidualna z uczniem zdolnym Okres stażu Notatki, zaświadczenia Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami • Opracowanie i udostępnienie materiałów dydaktycznych • Prowadzenie lekcji otwartych • Opracowanie materiałów do publikacji na wybranych stronach WWW • Opracowanie kryteriów na poszczególne oceny z języka niemieckiego w kl. I –III gimnazjum Okres stażu Potwierdzenia, scenariusze lekcji, publikacje na wybranych stronach www Promowanie Gimnazjum Nr 1 na terenie miasta • Udział w Dniach otwartych szkoły • Udział w międzyszkolnych konkursach organizowanych w innych szkołach Okres stażu Potwierdzenia §8 ust. 1 pkt 3 Pogłębianie wiedzy i umiejętności służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły, samodzielne lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego Uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego Wdrażanie zdobytej wiedzy i umiejętności w podnoszeniu jakości pracy w szkole Okres stażu Zaświadczenia z ukończonych form doskonalenia zawodowego Samodzielne studiowanie literatury fachowej Pogłębianie wiedzy i wdrażanie jej w podnoszeniu jakości pracy szkoły Okres stażu Spis literatury, opublikowanie na stronach szkoły, notatki Pogłębianie wiedzy i sprawności językowych Studia podyplomowe Język angielski w edukacji wczesnoszkolnej X 2013 – VI 2014 Dyplom ukończenia studiów Nabywanie nowych umiejętności • Uczestnictwo w szkoleniowych radach pedagogicznych • Prowadzenie zajęć indywidualnych Okres stażu Zaświadczenia Dokumentacja z posiedzeń RP Dziennik zajęć §8 ust.2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły Udział w wewnątrzszkolnym i zewnątrzszkolnym doskonaleniu zawodowym • Udział w szkoleniowych radach pedagogicznych • Udział w kursach i szkoleniach organizowanych przez instytucje pozaszkolne Okres stażu Potwierdzenie Dyrektora Szkoły, materiały, notatki ze szkoleń, zaświadczenia i certyfikaty • Konstruowanie Przedmiotowego Systemu Oceniania z języka niemieckiego • Badanie poziomu i przyrostu wiedzy • Zapoznanie uczniów z kryteriami oceniania • Zapoznanie uczniów z wymaganiami edukacyjnymi • Przeprowadzenie testu kompetencji w klasie I i analiza wyników Okres stażu Notatka Wyniki testów, analiza Hospitacje zaplanowanych lekcji otwartych w ramach nauczanego przedmiotu Udział w zajęciach innych nauczycieli języka niemieckiego (w innych szkołach tego samego typu) Okres stażu Scenariusze zajęć, arkusze hospitacyjne Wspomaganie ucznia zdolnego i mającego trudności w nauce • Opieka nad uczniami przygotowującymi się do konkursów • Współpraca z pedagogiem szkolnym i rodzicami Okres stażu Notatki, dziennik spotkań, zaświadczenia Prowadzenie koła języka niemieckiego Przygotowanie dodatkowych materiałów dydaktycznych Okres stażu Dziennik zajęć §8 ust 2 pkt 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej Przygotowanie materiałów dydaktycznych Przygotowanie sprawdzianów, testów, ankiet, rozkładów materiałów, scenariuszy, wymagań edukacyjnych itp. Okres stażu Dokumentacja, przykładowe sprawdziany, testy , rozkłady Przygotowanie lekcji przy komputerze 1 w roku Okres stażu Zdjęcia, scenariusz lekcji Korzystanie z różnych stron internetowych, encyklopedii multimedialnych w celu przygotowania materiałów dydaktycznych do lekcji Korzystanie z różnorodnych stron internetowych, takich jak: • men.gov.pl • profesor.pl • oke.kraków.pl • i innych Okres stażu Przykłady opracowanych materiałów, publikacja na stronach szkoły §8 ust 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć Prowadzenie zajęć otwartych Prowadzenie zajęć otwartych Okres stażu Scenariusze lekcji, notatki, arkusze hospitacyjne Praca w zespole przedmiotów humanistycznych Przygotowanie wspólnych konkursów językowych i wiedzy o krajach anglo- i niemieckojęzycznych Okres stażu Zdjęcia, scenariusze Własna publikacja w Internecie Znalezienie i wybór portalu internetowego, a następnie opublikowanie w nim m.in. planu rozwoju zawodowego 2013/2014 Wydruk publikacji ze strony internetowej Obserwowanie zajęć prowadzonych przez innych nauczycieli Udział w lekcjach otwartych innych nauczycieli Dzielenie się swoimi spostrzeżeniami i doświadczeniem Okres stażu Konspekty lekcji Notatki Opracowanie planów nauczania Przygotowanie planów nauczania Okres stażu Przykładowe kserokopie Przeprowadzenie ankiety ewaluacyjnej dotyczącej opinii uczniów na temat lekcji języka niemieckiego, postawy nauczyciela i samych uczniów do przedmiotu Przygotowanie ankiety i jej przeprowadzenie w wybranych klasach Okres stażu Analiza ankiety §8 ust 2 pkt 4 Realizacja co najmniej trzech z następujących zadań §8 ust 2 pkt 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich Opracowanie i realizacja programów, regulaminów i innych przedsięwzięć edukacyjnych Opracowanie: • wymagań edukacyjnych • regulaminów szkolnych konkursów przedmiotowych • programu zajęć koła języka niemieckiego Okres stażu Notatki, dokumentacja Organizacja konkursów szkolnych, międzyszkolnych Przeprowadzenie konkursów w szkole oraz udział w konkursach pozaszkolnych Okres stażu Sprawozdania, zdjęcia §8 ust 2 pkt 4b Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy Wykonywanie zadań egzaminatora Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej Ocenianie egzaminu maturalnego z języka niemieckiego Okres stażu/ maj i sierpień każdego roku Notatki Potwierdzenia §8 ust 2 pkt 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych Zorganizowanie i wdrożenie własnych pomysłów dydaktyczno - wychowawczych Organizowanie na terenie szkoły przedstawień w języku niemieckim Okres stażu Sprawozdanie Zdjęcia Organizacja konkursów szkolnych, międzyszkolnych • Udział w konkursach języka niemieckiego • Przygotowanie uczniów do udziału w konkursach Okres stażu Sprawozdania, zdjęcia, dyplomy Uczestnictwo wraz z uczniami w różnych formach kulturalnych Organizowanie wycieczek do kina, na wystawy itp. Okres stażu Dokumentacja wycieczki, zaświadczenia, zdjęcia Diagnozowanie potrzeb uczniów Ankietowanie Okres stażu Wyniki i wnioski z ankiety Opracowanie testów do badania osiągnięć uczniów z języka niemieckiego przed egzaminem gimnazjalnym Opracowanie testów Okres stażu Analiza wyników i wyciągnięcie wniosków §8 ust 2 pkt 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami Współpraca z pedagogiem szkolnym Zorganizowanie spotkania Okres stażu Zaświadczenie pedagoga Współpraca z Biblioteką Pedagogiczną Spotkania informacyjne Okres stażu Potwierdzenie §8 ust 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w którym nauczyciel jest zatrudniony Opis i analiza dwóch przypadków wychowawczych, edukacyjnych lub innych • Zdiagnozowanie dwóch przypadków wychowawczych, edukacyjnych lub innych • Ustalenie metod pracy i oddziaływań wychowawczych • Systematyczna praca nad rozwiązaniem problemu • Podsumowanie i wnioski • Współpraca z pedagogiem, studiowanie literatury fachowej Okres stażu zgodnie z rzeczywistą sytuacją i potrzebami Opis i analiza dwóch przypadków, wnioski Powyższy plan może ulec modyfikacji Plan zatwierdzono Podpis dyrektora Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |