AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Iwona Misiek, 2016-05-06
warszawa

Zajęcia pozaszkolne, Scenariusze

Zabawa świąteczna pt. „Kto rozdaje dzieciom prezenty”

- n +

Temat zajęć: Zabawa świąteczna pt. „Kto rozdaje dzieciom prezenty”
Cel główny: Dziecko aktywnie uczestniczy w zabawie.
Cele szczegółowe:
• Opowiada o zwyczajach związanych z obdarowywaniem prezentami na święta;
• Poznaje kulturę innych państw;
• Zna imiona postaci rozdających prezenty w innych krajach Europy;
• Wykonuje pracę plastyczną.
Cele sformułowane w języku ucznia:
Uczeń:
• Wie, kto przynosi prezenty dzieciom w innych krajach;
• Zna zwyczaje świąteczne;
• Wie, jak obchodzą święta w innych krajach;
• Rysuje jedną z poznanych postaci.

Metody i formy pracy:
Prezentacja multimedialna;
Zabawy ruchowe;
Quiz;
Gry logiczne;
Dyskusja i pogadanka;
Formy pracy: indywidualne oraz zbiorowe.
Pomoce dydaktyczne:
Prezentacja multimedialna ze zdjęciami postaci.
Przebieg zajęć( metody i aktywności):
1. Rozmowa z dziećmi o świętym Mikołaju i jego zwyczajach.
2. Zabawa ruchowa „Mikołaj wybiera się w podróż” – dzieci naśladują ruchy przedstawione w opowiadaniu.
3. Quiz o świętym Mikołaju – dzieci odpowiadają na pytania.
4. Dyskusja z dziećmi o tym, kto jeszcze może roznosić prezenty dzieciom.
5. „Jedzie pociąg” – zabawa ruchowa – dzieci wybierają się w podróż, aby poznać kolejne z postaci.
6. Nauczyciel zapoznaje dzieci z pierwszą z postaci – Jul Tomten ze Szwecji. Prezentacja zdjęcia oraz zwyczajów postaci.
7. „Worek świętego Mikołaja” – dzieci z zawiązanymi oczami kolejno wyciągają
z worka ukryte tam zabawki. Za pomocą dotyku rozpoznają, co trzymają w rękach
i podają nazwy tych zabawek.
8. Dzieci jadą do kolejnego mroźnego kraju, śpiewają piosenkę „Sanna” oraz tańczą, tworząc saneczkowy kulig.
9. Dzieci odgadują zagadki zimowe.
10. Zapoznanie z kolejną postacią – Dziadek Mróz z Rosji.
11. „Rymowana gimnastyka” – dzieci rozgrzewają się przed wyruszeniem w dalszą drogę do następnego kraju.
12. Zapoznanie z kolejną postacią – Pani Abonde z Francji.
13. „Korale” – dzieci maszerują w takt muzyki jedno za drugim, kiedy muzyka milknie, dziecko na końcu kolejki siada w danym miejscu.
14. Dzieci docierają do ostatniego kraju i poznają ostatni a postać – Befana z Włoch.
15. Dzieci opowiadają, jakie postacie poznały i czego się o nich dowiedziały, następnie dobierają się w pary i rysują wspólnie jedną z postaci.

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.