Katalog Małgorzata Pakuszyńska, 2016-04-13 Wrocław Przyroda, Scenariusze Jesienne warzywa kl I Temat dnia: Poznajemy warzywa z naszego ogrodu. Cele ogólne: Rozróżnianie i nazywanie popularnych warzyw. Uświadamianie dzieciom znaczenia spożywania owoców i warzyw, Zachęcanie do ich częstego konsumowania. Kształtowanie postawy prozdrowotnej. Doskonalenie umiejętności analizowania tekstu piosenki. Cele operacyjne - dziecko: nazywa warzywa, samodzielnie określa kolor, kształt i segreguje warzywa wg podanej cechy, tworzy zbiory o określonej liczbie elementów, poprawnie przelicza elementy w zbiorze. Doskonali umiejętność analizy i syntezy głoskowej Środki dydaktyczne: prostokąty dla każdego dziecka niebieskie i czerwone , płyta z nagraniem piosenki „ Ogórek wąsaty”, koła w kolorze: - czerwonym, - białym, -zielonym, wyprawka, klej, nożyczki, ilustracje warzyw. Przebieg zajęć 1. Przypomnienie tematu zajęć dnia poprzedniego. 2. Wysłuchanie piosenki pt: „Ogórek wąsaty" 3. Podczas słuchania piosenki dzieci zastanawiają się: - co będzie tematem dzisiejszych zajęć - o czym opowiada piosenka. Podczas piosenki nauczyciel wiesza na tablicy sylwety warzyw: - burak, - cebula, - fasola, - marchewka 4. Dzieci podają temat zajęć po ukierunkowaniu przez nauczyciela dodatkowo zagadką: 1. Rosną w ogródku, bardzo się przydają. Mamy je do zupy i surówek dodają. ... (warzywa) 5. Nazywanie warzyw umieszczonych na tablicy, dokonywanie analizy głoskowej nazw warzyw. Dzieci korzystając z prostokątów (niebieskie, czerwone) układają schemat nazwy podanego warzywa samodzielnie na stoliku jedno dziecko na tablicy. 6. Doskonalenie umiejętności posługiwania się terminami: wewnątrz, na zewnątrz, z wykorzystaniem ilustracji w podręczniku - Jakie warzywa znajdują się wewnątrz kosza, a jakie na zewnątrz? - Sprawdź których warzyw nie ma w koszu, sprawdzenie których warzyw nie ma w koszu poprzez łączenie linią takich samych warzyw. - Dlaczego powinniśmy jeść warzywa? - Które z narysowanych warzyw zjadamy na surowo? - Określanie kolorów warzyw. - Które warzywa są koloru: - czerwonego, - białego, -zielonego. 7. Zabawa: Nauczyciel rozkłada w różnych miejscach w sali kolorowe koła – symbolizujące kolor warzyw. Gdy gra muzyka dzieci biegają, gdy muzyka cichnie n – l podaje nazwę warzywa dzieci stają przy odpowiednim kolorze koła. 8. Wycięcie obrazków warzyw, przygotowanie koperty. 9. Rozwiązywanie zagadek o warzywach, wskazywanie odpowiedniego kartonika. „Pomarańczowa, słodka z ziemi wyrwana pyszna w surówce i gotowana. Dobrze jej w dłoni i salaterkach więc chrup ją zawsze zamiast cukierka” ( marchewka) „Biały korzeń, zielona natka, prawda, że łatwa jest to zagadka?” (pietruszka) „Wyjęty z ziemi szary i brzydki, pyszne są z niego placki i frytki”. (ziemniak) „W żółtej łupinie biała kula gdy ją kroimy do łez nas rozczula” (cebula) Nie jest skoczkiem, ma tyczkę, przerośnie ogrodniczkę. Zdobi działki, ogródki, w nazwie ma trzy nutki. (fasola) Latem w ogrodzie wyrósł zielony, a zimą w słoiku leży kiszony. (ogórek) Każdy z was odgadnie łatwo tę zagadkę, ma bielutki korzeń i zieloną natkę. (pietruszka) Jaka to głowa, duża czy mała, z zielonych liści składa się cała? (kapusta) Jakie warzywo, chociaż niewielkie, wyciśnie z oczu słoną kropelkę? (cebula) 10. Tworzenie zbiorów wg podanej cechy. Przeliczanie elementów zbiorów. 11. Praca w Kartach pracy. Wyodrębnianie pierwszej głoski w wyrazie. 12. Łączenie kropek -sylwety warzyw kolorowanie warzyw. opracowała M.Pakuszyńska Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |