Katalog Joanna Witkowska-Muszyńska, 2016-03-18 Pabianice Język angielski, Scenariusze Scenariusz lekcji języka angielskiego- Opisywanie przedmiotuSCENARIUSZ ZAJĘĆ Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO Nauczyciel: mgr Joanna Witkowska- Muszyńska Temat: Describing objects – opisywanie przedmiotów. Cele ogólne: - umiejętność opisywania przedmiotu - doskonalenie umiejętności sprawdzanych na egzaminie gimnazjalnym- słuchanie, reagowanie językowe - kształcenie umiejętności analizowania i wnioskowania - pogłębianie i wzmacnianie postaw tolerancji, aktywnej współpracy Cele operacyjne: 1. Wiadomości- Uczeń: • zna przymiotniki opisujące przedmioty • zna kolejność przymiotników w zdaniu 2. Umiejętności- Uczeń: • potrafi na podstawie podanych przykładów wydedukować regułę gramatyczną • potrafi opisywać przedmioty • potrafi zastosować wiadomości teoretyczne w praktyce • potrafi słuchać ze zrozumieniem 3. Cele wychowawcze: • kształcenie umiejętności aktywnej współpracy w parach i grupach • promowanie umiejętności wzajemnego kształcenia (peer- teaching) • rozwijanie postawy aktywnej podczas lekcji • kształtowanie pozytywnej postawy wobec innych poglądów Metody: • komunikacyjna ● audiolingwalna ● gramatyczno- tłumaczeniowa • aktywizujące: burza mózgów, dedukcja, symulacja Formy pracy: ● praca indywidualna ● praca w parach ● praca w grupach Materiały i środki dydaktyczne: • zdjęcia/ obrazki stymulujące • przedmioty otaczające ucznia karty pracy Tok zajęć Część wstępna 1. Powitanie i sprawdzenie obecności. 2. Rozgrzewka językowa. Uczniowie muszą wymienić jak najwięcej rzeczowników i przymiotników otaczających ich. 3. Zapoznanie uczniów z tematem i celami zajęć. Część właściwa 1.Wprowadzenie do tematu lekcji- prezentacja konstrukcji Nauczyciel prezentuje i zapisuje na tablicy kilka zdań, na podstawie których uczniowie muszą wydedukować kolejność przymiotników w zdaniu (np. I`ve got a new silver mobile phone/ This is a small rectangular wooden desk) 2.Utrwalenie konstrukcji- ćwiczenie gramatyczne W parach uczniowie wykonują ćwiczenie gramatyczne- ich zadaniem jest uporządkować podane w zdaniach przymiotniki zgodnie z zasadą, którą właśnie wydedukowali. 3.Zastosowanie konstrukcji w praktyce Nauczyciel dzieli klasę na grupy. Proponuje kalambury słowne- jedna osoba z grupy podchodzi do nauczyciela, losuje karteczkę ze słowem i musi za pomocą przymiotników tak opisać wylosowany przedmiot, by reszta jego drużyny odgadła. Następnie uczniowie odgrywają w parach scenkę w biurze rzeczy znalezionych. Gdzie opisują zagubiony bagaż. Część końcowa 1. Rekapitulacja: Uczniowie powtarzają kolejność przymiotników w zdaniu 2. Ocenianie uczniów. 3. Nauczyciel podaje pracę domową- opis trzech przedmiotów z najbliższego otoczenia ucznia. Wyświetleń: 69
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |