AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Justyna Bijak, 2016-03-18
Częstochowa

Zawodowe, Konspekty

Działania marketingu-mix

- n +

Elementy marketingu-mix (4P):

1.Produkt to dobro lub usługa, która ma zaspokajać potrzeby klienta
– szeroki asortyment bądź rozszerzenie asortymentu towaru,
-produkty wysokiej jakości,
- różnorodność opakowań ( atrakcyjne opakowanie),
- niespotykane wzornictwo ,kształt, kolor itp.
- oryginalność produktu i jego niepowtarzalność np. potraw w gastronomii itp.

2. Cena – wartość towaru wyrażona w pieniądzu.
– rabaty ilościowe, sezonowe
- korzystne warunki płatności bądź okresy płatności,
- ceny katalogowe,
- ulgi dla stałych klientów
- obniżki,

3.Dystrybucja – przemieszczanie się produktu z miejsca wytworzenia do ostatecznego nabywcy czyli klienta(konsumenta).
- minimum logistyczne,
- loco (jest to warunek dostawcy polegający na tym, że właściciel przedsiębiorstwa handlowego (czyli odbiorca) na swój koszt musi zagwarantować transport i ubezpieczenie towaru)
np. loco magazyn dostawcy- odbiorca odbiera towary z magazynu dostawcy,
- franco ( warunek dostawcy polegający na tym , że dostawca na swój koszt dowozi towar do odbiorcy) . Należy pamiętać ,że powinniśmy wybierać dostawcę który proponuje nam metodę franco dostawy ponieważ dostawca ponosi koszty transportu i ubezpieczenia.
- krótki termin realizacji dostawy,
- bezpłatny dowóz i montaż na terenie np. miasta czy do 20 km itp.
- systematyczne bądź częste uzupełnianie asortymentu

4. Promocja - to działania propagandowe ,informacyjne o produkcie , firmie poprzez:
– reklamę w telewizji lokalnej
- założenie strony internetowej www
- reklamę w prasie lokalnej
- reklamę w radiu lokalnym
- reklamę zewnętrzną: billboardy, ulotki , plakaty, banery itp.
- reklamę w miejscu sprzedaży :aranżacja miejsca sprzedaży (wystawy
w punktach sprzedaży, stojaki ekspozycyjne, regały i stelaże ekspozycyjne, podświetlane materiały audiowizualne itp.
- karty stałego klienta
- rabaty ilościowe , sezonowe
- degustacje , próbki, testery ( ale w zależności jaka to działalność)
- premia - sprzedaż premiowana upominkiem z logo firmy np.: kalendarze, długopisy, kubki, breloczki, smycz, podkładki na mysz itp.
- kupony, konkursy, loterie, gry – gdzie nagrodą dla konsumenta jest produkt promowany przez p-stwo
- opakowania specjalne (price pack)
- rabaty ilościowe , sezonowe
- zatrudnienie projektantów, przedstawicieli handlowych , którzy dbają o obsługę klienta
- usługi posprzedażowe obejmują takie działania jak np.: dostawa do domu, ewentualny montaż itp.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 55


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.