Katalog Katarzyna Nićiforović, 2016-03-18 Waksmund Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju nauczyciela bibliotekarza na stopień nauczyciela dyplomowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA BIBLIOTEKARZA NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO IMIĘ I NAZWISKO SZKOŁA Cel podejmowanego stażu: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego. Kwalifikacje nauczyciela: Posiadany stopień awansu zawodowego: nauczyciel mianowany. TERMINARZ Data rozpoczęcia stażu: Termin zatwierdzenia Planu Rozwoju Zawodowego: Długość stażu: 2 rok 9 miesięcy Termin zakończenia stażu: Termin złożenia sprawozdania z realizacji Planu Rozwoju Zawodowego: Termin dokonania oceny dorobku zawodowego w okresie stażu: 21 dni od przedstawienia sprawozdania z realizacji Planu Rozwoju Zawodowego. Termin złożenia wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego: 3 lata od dnia otrzymania pozytywnej oceny dorobku zawodowego za okres stażu. Zadania do realizacji - formy realizacji - termin realizacji - dowody realizacji 1. Ponowna analiza procedury awansu zawodowego i przygotowanie planu rozwoju. - Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących oświaty, wniosek o rozpoczęcie stażu, plan rozwoju zawodowego. - data. - prawidłowo sformułowane dokumenty, wniosek, plan rozwoju zawodowego 2. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju. - Gromadzenie dokumentacji. - cały okres stażu - opracowane materiały 3. Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju. - Przygotowanie sprawozdania z realizacji zatwierdzonego planu rozwoju. Uzyskanie oceny dorobku zawodowego. - data - sprawozdanie, ocena dorobku zawodowego Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienia jakości pracy szkoły (§ 8 ust.2 pkt.1). 1. Poszerzenie wiedzy i umiejętności podejmowania działań na rzecz podwyższenia jakości pracy szkoły. - Analiza własnych umiejętności. Aktywny udział w zadaniach związanych z mierzeniem jakości pracy szkoły. Współpraca przy tworzeniu planu pracy szkoły. Zachęcanie uczniów do brania udziału w konkursach szkolnych i pozaszkolnych. Organizowanie i współorganizowanie konkursów, w tym Gminnego Konkursu Czytelniczego dla klas I – III SP. - cały staż – sprawozdania 2. Udział w formach doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb szkoły i nauczyciela. - Studiowanie literatury fachowej, udział w warsztatach, szkoleniach, śledzenie fachowych stron internetowych w celu podniesienia kompetencji zawodowych. - cały staż - zaświadczenia 3. Prowadzenie kółka bibliotecznego. - Pomoc przy organizacji apelów i innych uroczystości szkolnych. - cały staż - dokumentacja pracy kółka 4. Przygotowanie uczniów do konkursów szkolnych i pozaszkolnych. - Przygotowanie środków dydaktycznych i dokumentów. - okres stażu - zgłoszenie do konkursu 5. Doskonalenie umiejętności oceniania osiągnięć uczniów. - Ewaluacja. Współpraca przy uaktualnianiu Statutu Szkoły. - cały staż - statut, ankieta i analiza 6. Wzbogacanie metod i form pracy o nowe metody aktywizujące. - Wykorzystanie metod aktywizujących w procesie edukacyjnym. Systematyczne doposażenie biblioteki. Zakup literatury specjalistycznej i pomocy naukowych. Tworzenie pomocy dydaktycznych. - cały staż - materiały, spis pomocy i literatury. 7. Samodzielne pogłębianie wiedzy i umiejętności. - Studiowanie literatury fachowej i publikacji internetowych. Poszerzanie wiadomości z zakresu prawa oświatowego. - cały staż - spis lektur 8. Cykliczna obserwacja i analiza poziomu czytelnictwa oraz preferencji uczniów i pracowników szkoły - Opracowanie i przeprowadzenie badań. - raz w roku przez cały okres stażu - ewaluacja, sprawozdanie Wykorzystanie w pracy technologii informatycznej i komunikacyjnej (§ 8 ust.2 pkt.2). 1. Stosowanie techniki komputerowej i Internetu w pracy zawodowej. - Prowadzenie zajęć w pracowni komputerowej. Przygotowywanie pomocy dydaktycznych do pracy z uczniami. Wykorzystanie sprzętu, oprogramowania, Internetu, encyklopedii i słowników do sporządzania niezbędnych materiałów. Zamieszczanie informacji o konkursach i osiągnięciach uczniów na stronie internetowej szkoły. Komunikacja z nauczycielami i w miarę potrzeb z uczniami za pomocą technologii informacyjnych. - cały staż, według potrzeb - spis materiałów, zestawienie stron internetowych. Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami (§ 8 ust.2 pkt.3). 1. Opracowanie i udostępnienie w bibliotece szkolnej materiałów dydaktycznych, scenariuszy zajęć i uroczystości szkolnych. - Opracowanie materiałów, scenariuszy i pomocy dydaktycznych. - cały staż - scenariusze 2. Konsultacje z nauczycielami przedmiotów. Przekazywanie materiałów dydaktycznych innym nauczycielom (plakaty, kasety, płyty, scenariusze lekcji, pomoce dydaktyczne itp.). Współpraca i dzielenie się doświadczeniem z innymi nauczycielami w ramach przygotowań do akademii, konkursów, uroczystości szkolnych i innych imprez okolicznościowych. Systematyczna współpraca z pedagogiem szkolnym, Biblioteką Publiczną oraz Biblioteką Pedagogiczną. Współpraca z rodzicami. - cały staż - notatki, scenariusze, sprawozdania, zdjęcia 3. Upowszechnianie i promocja własnych doświadczeń, metod i form pracy. - Opublikowanie w portalu internetowym planu rozwoju zawodowego. Przygotowanie materiałów do publikacji na szkolnej stronie internetowej. - okres stażu - strona internetowa Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawie nieletnich (§ 8 ust. 2 pkt 4 a). 1. Wdrążenie programu dotyczącego bezpiecznego korzystania z komputera i Internetu - Opracowanie, wdrożenie, realizacja i ewaluacja programu. - cały okres stażu - dokumentacja programu Poszerzanie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych (§ 8 ust.2 pkt.4 c). 1. Rozwijanie zainteresowań młodzieży. - Organizowanie bądź współorganizowanie wyjazdów mających na celu zapoznanie z życiem kulturalnym i instytucjami promującymi kulturę i sztukę. - Według potrzeb - karty wycieczek 2. Wychodzenie naprzeciw potrzebom uczniów. - Prowadzenie spotkań w bibliotece, Indywidualna praca z uczniem przygotowującym się do konkursów, pomoc w odrabianiu prac domowych. Przygotowanie gazetki prace uczniów. - cały staż - notatki 3. Organizowanie i przeprowadzanie konkursów szkolnych. - Opracowanie scenariuszy konkursów. Zachęcanie uczniów do udziału w konkursach. - Cały staż - zaświadczenia 4. Współpraca z instytucjami kulturalno – oświatowymi. - Udział w imprezach środowiskowych. Zajęcia w bibliotece publicznej. - według potrzeb - potwierdzenia Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami (§ 8 ust.2 p 4e). 1. Podejmowanie działań na rzecz tworzenia tradycji szkolnej. - Współorganizowanie uroczystości szkolnych, akademii. Wspólna z uczniami pomoc na rzecz akcji charytatywnych. - wg kalendarza uroczystości szkolnych - scenariusze imprez 2. Pogłębianie wiedzy na temat problemów uczniów, ich sytuacji rodzinnej i stosunków interpersonalnych. - Integracja zespołów klasowych: imprezy szkolne, wycieczki, pomoc koleżeńska. - cały staż - opis działań, ankiety, zaświadczenia Uzyskiwanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej (§ 8 ust.2 p 4f). 1. Rozwijanie własnych zdolności poza szkołą, wzbogacanie doświadczeń. – szkolenia - według potrzeb - dyplomy 2. Studia podyplomowe – kierunek - Uczęszczanie na zajęcia. – data - zaświadczenie ukończenia szkoły Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony (§ 8 ust.2 pkt.5). Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych lub wychowawczych. - Organizowanie zajęć pozalekcyjnych. Praca z uczniem sprawiającym kłopoty wychowawcze, poprzez indywidualną pracę z uczniem przygotowującym się do konkursów, pomoc w odrabianiu prac domowych. - cały staż - dokumentacja Wyświetleń: 55
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |