Katalog KATARZYNA DURBAS, 2016-03-18 cieszyn Zajęcia przedszkolne, Scenariusze scenariusz zajęć przedszkolnychSCENARIUSZ ZAJĘĆ W GRUPIE 5- LATKÓW PROWADZĄCA: Durbas Katarzyna (Przedszkole Publiczne nr 1 Górki Małe) TEMAT KOMPLEKSOWY: „Poznajemy tajemnice nieba.” TEMAT DNIA:”Kosmiczna podróż.” CELE OGÓLNE:Wzbogacenie wiadomości na temat Układu Słonecznego. Stwarzanie warunków do różnorodnej działalności dziecka. Wdrażanie do współdziałania w grupie. CELE SZCZEGÓŁOWE: Dziecko: -wie, jak zbudowany jest Układ Słoneczny - zna rolę i pozycję Słońca - wymienia charakterystyczne cechy planet krążących wokół Słońca - składa obrazek w całość - układa wyraz z rozsypanki literowej - układa zdanie z rozsypanki wyrazowej - sprawnie liczy obiekty - wyszukuje określony napis wśród innych -opowiada historyjkę na podstawie ilustracji - świadomie i aktywnie słucha muzyki - bierze udział w ćwiczeniach ortofonicznych - współdziała z innymi -dąży do wykonania zadania METODY PRACY:słowna, poglądowa,praktyczna FORMY PRACY :zbiorowa,indywidualna,grupowa POMOCE DYDAKTYCZNE:tekst zagadki, koperty z zadaniami,ilustracje planet, kartoniki z literami, cyframi, nazwy planet, gwiazdki, papier kolorowy, płyta cd, magnetofon, ilustracje do historyjki,rozsypanka wyrazowa,dmuchane mobile planet, układ słoneczny PRZEBIEG ZAJĘĆ 1.Powitanie”Kosmiczny uścisk przyjaźni”. 2.Wprowadzenie do tematu;rozwiązanie zagadki , której hasło to RAKIETA. 3.Zabawa ruchowo- naśladowcza z elementami ćwiczeń ortofonicznych „Start rakiety”. Dzieci „ubierają się „ w skafandry kosmiczne , wchodzą do rakiety( siad skrzyżny ,ramiona w górę ) , odliczają od 10 – 1 i startują z szumem – szuuuuuu......) 4.Zabawa dydaktyczna „Lot rakietą wokół Słońca”, odkrywanie kolejnych planet;rozwiązywanie zadań. * MERCURY(najmniejsza i położona najbliżej Słońca, jedna półkula jest ciągle oświetlona przez słońce) - składanie z części obrazka (koperta nr 1) Na obrazku przedstawiony jest kosmonauta. * WENUS( jest trzecim pod względem jasności ciałem niebieskim po Słońcu i Księżycu-nazywana gwiazdą pasterzy;otoczona gruba warstwą chmur, wybuchają tam ciągle burze, bez przerwy błyska i jest .b. gorąco) - układanie nazwy planety „WENUS” z rozsypanki literowej ( koperta nr2) *ZIEMIA ( jest jedynym miejscem we wszechświecie ,w którym występuje życie) - opowiadanie historyjki na podstawie ilustracji; układanie ilustracji zgodnie z kolejnością zdarzeń (koperta nr3) *MARS( barwa rdzawo- czerwona, oddychanie jest niemożliwe, nie ma wody, wszystko tam jest gigantyczne) - układanie zdania z rozsypanki wyrazowej DROGA PLANETY TO ORBITA. wyjaśnienie pojęcia orbita ( koperta nr4) *JOWISZ( największa planeta w Układzie Słonecznym tak wielka, że zmieściły by się tam wszystkie planety) - liczenie gwiazdek w czterech zbiorach ( kopertach), podawanie odpowiedniej liczby gwiazdek; tworzenie gwiazdozbiorów o różnych kształtach na arkuszach granatowego papieru- dzieci układają różne kształty i nadają swojemu dziełu nazwę ( koperta nr5) * SATURN (charakterystyczną cechą są pierścienie składające się głównie z lodu i odłamków skalnych) - kolorowanie odpowiedniej planety( koperta nr6) Na ilustracji przedstawiony jest Układ Słoneczny, zadaniem jest odnalezienie planety Saturn i pokolorowanie jej. *URAN (turkusowa barwa, w składzie ma skruszony lód i zamarzniętą wodę) - improwizacja ruchowa do utworu Trevora Rabina „The Lunch” (koperta nr7) * NEPTUN( najdalej oddalona od Słońca, brat bliźniak Uranu, wieją tam wielkie wiatry) - przeliczanie wszystkich planet, odczytywanie globalne nazw,utrwalenie nazw planet i kolejności ich występowania. Zabawa z dmuchanym mobilami wybrane dzieci są planetami i krążą wokół Słońca po orbitach, 5. Powrót rakietą na Ziemię. Masaż relaksacyjny” Kosmita” 6. Ewaluacja zajęcia . Wyświetleń: 11
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |