Katalog

Joanna Puławska, 2016-03-17
Supraśl

Edukacja czytelnicza, Ankiety

Badanie czytelnictwa w szkole - ankieta

- n +

Chcąc odpowiednio zaplanować działania biblioteki, należy poznać zachowania czytelnicze uczniów, ich preferencje i upodobania. Takie informacje pomagają również lepiej zaplanować zakup nowych pozycji oraz doradzić w doborze książek do czytania. W tym celu dokonano diagnozy czytelników. Za narzędzie badawcze posłużyła ankieta.
Celem diagnozy było zbadanie:
- w jaki sposób księgozbiór biblioteki zaspokaja potrzeby czytelnicze,
- jakie są źródła dostępu czytelników do książek,
- w jakich działaniach bibliotecznych uczniowie mieliby chęć uczestniczyć,
- skąd uczniowie czerpią informacje o działaniach bibliotecznych,
- w jakim celu czytelnik przychodzi do biblioteki,
- jak kształtuje się czytelnictwo podczas roku szkolnego i wakacji,
- z jakiego powodu młodzież sięga po książkę,
- jaki rodzaj literatury uczniowie czytają najchętniej.



Badanie zachowań i potrzeb czytelniczych uczniów
Liceum Ogólnokształcącego

Ankieta jest anonimowa.
W pytaniach od 7 do 13 możesz zaznaczyć kilka odpowiedzi.

1. Czy lubisz czytać książki?:
a) tak b) nie.

2. Jak często czytasz książki?:
a) raz na kilka miesięcy
b) raz w miesiącu
c) raz w tygodniu
d) kilka razy w tygodniu
e) każdego dnia.

3. Ile książek udało Ci się przeczytać w czasie wakacji?:
a) 10 i więcej
b) 9 – 5
c) 4 i mniej
d) nie przeczytałam/em żadnej.

4.Podczas wakacji czytasz głównie:
a) lektury szkolne
b) książki spoza lektur obowiązkowych.

5. Ile książek zazwyczaj czytasz w ciągu roku szkolnego?
a) 10 i więcej
b) 9 – 5
c) 4 i mniej
d) żadnej.

6. W roku szkolnym czytasz głównie:
a) lektury szkolne
b) książki spoza lektur obowiązkowych.

7. Najczęściej czytam książki, ponieważ:
a) czytanie sprawia mi przyjemność
b) książki rozwijają moje zainteresowania
c) szukam informacji
d) czytam, bo muszę (szkolna lektura)
e) książki pomagają mi uporać się z problemami
f) inne (jakie?) ………………………………………

8. Jakie książki lubisz czytać najbardziej?:
a) fantastyczne
b) przygodowe
c) powieści grozy, horrory
d) literaturę dla młodzieży
e) psychologiczne
f) sensacyjne, kryminalne
g) obyczajowe
h) popularnonaukowe
i) poezję
j) lektury szkolne
k) historyczne
l) thillery
m) biograficzne, pamiętniki
n) poradniki.

9. Skąd pozyskujesz książki, które czytasz?:
a) wypożyczam z biblioteki miejskiej
b) korzystam ze zbiorów biblioteki szkolnej
c) pożyczam od znajomych, członków rodziny
d) sam kupuję
e) dostaję w prezencie
f) korzystam ze zbiorów domowych.

10. W którym z działań biblioteki najchętniej byś uczestniczył?:
a) w wystawach, akcjach bibliotecznych
b) konkursach
c) spotkaniach autorskich
d) zajęciach koła bibliotecznego
e) inne (jakie?): …………………………………………………….

11. Skąd pozyskujesz informacje o działaniach bibliotecznych?:
a) ze szkolnej tablicy ogłoszeń
b) z ogłoszeń w bibliotece
c) ze strony internetowej szkoły
d) telebim szkolny
e) od koleżanek i kolegów
f) Facebook szkoły
g) inne (jakie?):………………………………………………………

12. W jakim celu najczęściej przychodzisz do biblioteki?:
a) szukam czegoś do poczytania
b) biorę udział w konkursach, zajęciach, akcjach bibliotecznych
c) korzystam z komputerów
d) odpocząć, odrobić lekcje
e) muszę wypożyczyć lekturę
f) inne, jakie?.............................................................................

13. Jaki, Twoim zdaniem, jest księgozbiór biblioteki szkolnej:
a) zbyt ubogi
b) mało nowości
c) brakuje wystarczającej ilości lektur szkolnych
d) jest wystarczająca ilość nowości
e) jest wystarczająca ilość lektur
f) jest wystarczająco bogaty.
Wyświetleń: 18


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.