Katalog Małgorzata Śliwka, 2016-03-17 Tychy Lekcja wychowawcza, Plany pracy PLAN PRACY WYCHOWAWCZEJPLAN PRACY WYCHOWAWCZEJ Klasa IIc Rok szkolny 2015/2016 Wychowawca: mgr Małgorzata Śliwka I. Założenia oraz priorytety planu. II. Rozkład materiału na lekcje wychowawcze. III. Współpraca wychowawcy z rodzicami uczniów. I. Plan wychowawczy ma na celu kształcenie osobowości uczniów, stworzenie atmosfery wzajemnej życzliwości połączonej z konsekwentnym egzekwowaniem wypełniania obowiązków. Uwzględnia kierunki polityki oświatowej państwa przewidziane do realizacji w roku szkolnym 2015/2016 pod hasłem „Otwarta Szkoła” oraz priorytety zawarte w Programie Wychowawczym i Programie Profilaktycznym Gimnazjum nr 6 w Tychach, tzn.: • wzmocnienie bezpieczeństwa dzieci i młodzieży; • rozwijanie kompetencji czytelniczych oraz upowszechnianie czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży; • podniesienie jakości kształcenia poprzez dostosowywanie kształcenia do potrzeb rynku pracy; • przygotowanie młodzieży do samodzielnego i odpowiedzialnego funkcjonowania w szkole i poza szkołą; • profilaktyka uzależnień, Bezpieczna+ • kształtowanie kultury osobistej; • rozwijanie samorządności wśród uczniów; • wdrażanie uczniów do współpracy wewnątrzklasowej i między klasowej; • aktywizowanie uczniów do samodzielności w pracy organizacyjnej; • promowanie zdrowego stylu życia; • uwrażliwianie uczniów na potrzebę ochrony środowiska; • wpajanie uczniom tolerancję światopoglądową; • kształtowanie wartościowych postaw etycznych i moralnych oraz poczucia odpowiedzialności i sprawiedliwości; • zwiększanie świadomości w uczniach o własnych możliwościach, zainteresowaniach oraz predyspozycjach fizycznych i zdrowotnych do wykonywania różnych zawodów • promowanie przeciwdziałaniu przemocy. Tematyka godzin wychowawczych w roku szkolnym 2015/2016: 1. Co zmieniło się po wakacjach? Nasze prawa i obowiązki. Przypomnienie dokumentów szkoły, Konwencji Praw Dziecka. 2. Czym jest demokracja? – wybory trójki klasowej. 3. Projekt edukacyjny – procedury. 4. Dzień Chłopaka w klasie. 5. Książka Twoim przyjacielem. 6. W tym jestem dobry – test kompetencji zawodowych. 7. Czym jest praca dla człowieka? 8. Sukces trzeba zaplanować 9. Jestem przewodnikiem po regionie – przedsiębiorstwa w naszym mieście. 10. Pamięć o tych, którzy odeszli. 11. Dopalacze, narkotyki, cyberprzemoc i inne zagrożenia XXI wieku. 12. Co to znaczy żywność ekologiczna? 13. Jak dbać o własne zdrowie. 14. Moje pomysły na jesienne dni. Hobby, zainteresowania. 15. Znaczenie teatru w życiu człowieka. 16. Co to znaczy być tolerancyjnym. 17. Tradycje świąteczne w naszych domach. 18. Postanowienia na Nowy Rok. Bezpieczeństwo w czasie wolnym. 19. Spojrzeć prawdzie w oczy. czyli oceniamy nasze zachowanie. 20. Jak radzić sobie z agresją. 21. Wykorzystywanie mediów do projektowania swych działań 22. Czy ulegamy amerykanizacji? Rozważania przy okazji Walentynek 23. Ochrona przyrody na świecie. (Organizacje międzynarodowe zajmujące się ekologią) 24. Nałogi, złe nawyki - NIE, zdrowy styl życia - TAK 25. Regulaminy rekrutacji- przed decyzją wyboru szkoły 26. Dzień Kobiet w naszej klasie. 27. W szponach mediów. 28. Myślenie nie boli. 29. Jak radzić sobie ze stresem. 30. Co to znaczy być patriotą? 31. Praca zawodowa naszych rodziców, a nasze plany na przyszłość. 32. Podsumowanie naszego czytelnictwa. Co warto przeczytać w wakacje. 33. Samoocena i ocena klasy z zachowania 34. Co to znaczy być asertywnym. 35. Jak udał się nam ten rok szkolony? Bezpieczeństwo w czasie wakacji. Ważne rocznice: - rocznica wybuchu II wojny światowej; - Święto Niepodległości - Święto Konstytucji 3maja; III. Współpraca wychowawcy z rodzicami uczniów. • Zachęcanie rodziców do brania udziału we wszystkich organizowanych spotkaniach i imprezach klasowych oraz szkolnych. • Zapoznanie rodziców z opracowanym przez nauczyciela planem pracy wychowawcy klasowego. • Przekazywanie na bieżąco informacji dotyczących uczniów (na comiesięcznych zebraniach, korespondencyjnie, telefonicznie) • Sugerowanie rodzicom skutecznych form oddziaływań, które umożliwiłyby pomoc dzieciom w nauce i wyrabiania właściwych wzorców w zachowaniu. • Zainteresowanie rodziców szkołą i klasą jako środowiskiem społecznym. • Prowadzenie prelekcji w ramach pedagogizacji rodziców. • Wspólne czuwanie rodziców i wychowawcy nad frekwencją uczniów, niepowodzeniami w nauce. • Nagradzanie rodziców za pracę społeczną na rzecz klasy ich uczniów i bardzo dobre wyniki w nauce - wręczenie im „Listów gratulacyjnych”. Ilość i kolejność realizacji tematów może ulec zmianie ze względu na konieczność realizacji spraw bieżących. Wyświetleń: 9
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |