AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Małgorzata Śliwka, 2016-03-17
Tychy

Lekcja wychowawcza, Plany pracy

PLAN PRACY WYCHOWAWCZEJ

- n +

PLAN PRACY WYCHOWAWCZEJ
Klasa IIc
Rok szkolny 2015/2016

Wychowawca: mgr Małgorzata Śliwka

I. Założenia oraz priorytety planu.
II. Rozkład materiału na lekcje wychowawcze.
III. Współpraca wychowawcy z rodzicami uczniów.
I. Plan wychowawczy ma na celu kształcenie osobowości uczniów, stworzenie atmosfery wzajemnej życzliwości połączonej z konsekwentnym egzekwowaniem wypełniania obowiązków. Uwzględnia kierunki polityki oświatowej państwa przewidziane do realizacji
w roku szkolnym 2015/2016 pod hasłem „Otwarta Szkoła” oraz priorytety zawarte
w Programie Wychowawczym i Programie Profilaktycznym Gimnazjum nr 6 w Tychach, tzn.:
• wzmocnienie bezpieczeństwa dzieci i młodzieży;
• rozwijanie kompetencji czytelniczych oraz upowszechnianie czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży;
• podniesienie jakości kształcenia poprzez dostosowywanie kształcenia do potrzeb rynku pracy;
• przygotowanie młodzieży do samodzielnego i odpowiedzialnego funkcjonowania
w szkole i poza szkołą;
• profilaktyka uzależnień, Bezpieczna+
• kształtowanie kultury osobistej;
• rozwijanie samorządności wśród uczniów;
• wdrażanie uczniów do współpracy wewnątrzklasowej i między klasowej;
• aktywizowanie uczniów do samodzielności w pracy organizacyjnej;
• promowanie zdrowego stylu życia;
• uwrażliwianie uczniów na potrzebę ochrony środowiska;
• wpajanie uczniom tolerancję światopoglądową;
• kształtowanie wartościowych postaw etycznych i moralnych oraz poczucia odpowiedzialności i sprawiedliwości;
• zwiększanie świadomości w uczniach o własnych możliwościach, zainteresowaniach oraz predyspozycjach fizycznych i zdrowotnych do wykonywania różnych zawodów
• promowanie przeciwdziałaniu przemocy.

Tematyka godzin wychowawczych w roku szkolnym 2015/2016:

1. Co zmieniło się po wakacjach? Nasze prawa i obowiązki. Przypomnienie dokumentów szkoły, Konwencji Praw Dziecka.
2. Czym jest demokracja? – wybory trójki klasowej.
3. Projekt edukacyjny – procedury.
4. Dzień Chłopaka w klasie.
5. Książka Twoim przyjacielem.
6. W tym jestem dobry – test kompetencji zawodowych.
7. Czym jest praca dla człowieka?
8. Sukces trzeba zaplanować
9. Jestem przewodnikiem po regionie – przedsiębiorstwa w naszym mieście.
10. Pamięć o tych, którzy odeszli.
11. Dopalacze, narkotyki, cyberprzemoc i inne zagrożenia XXI wieku.
12. Co to znaczy żywność ekologiczna?
13. Jak dbać o własne zdrowie.
14. Moje pomysły na jesienne dni. Hobby, zainteresowania.
15. Znaczenie teatru w życiu człowieka.
16. Co to znaczy być tolerancyjnym.
17. Tradycje świąteczne w naszych domach.
18. Postanowienia na Nowy Rok. Bezpieczeństwo w czasie wolnym.
19. Spojrzeć prawdzie w oczy. czyli oceniamy nasze zachowanie.
20. Jak radzić sobie z agresją.
21. Wykorzystywanie mediów do projektowania swych działań
22. Czy ulegamy amerykanizacji? Rozważania przy okazji Walentynek
23. Ochrona przyrody na świecie. (Organizacje międzynarodowe zajmujące się ekologią)
24. Nałogi, złe nawyki - NIE, zdrowy styl życia - TAK
25. Regulaminy rekrutacji- przed decyzją wyboru szkoły
26. Dzień Kobiet w naszej klasie.
27. W szponach mediów.
28. Myślenie nie boli.
29. Jak radzić sobie ze stresem.
30. Co to znaczy być patriotą?
31. Praca zawodowa naszych rodziców, a nasze plany na przyszłość.
32. Podsumowanie naszego czytelnictwa. Co warto przeczytać w wakacje.
33. Samoocena i ocena klasy z zachowania
34. Co to znaczy być asertywnym.
35. Jak udał się nam ten rok szkolony? Bezpieczeństwo w czasie wakacji.
Ważne rocznice:
- rocznica wybuchu II wojny światowej;
- Święto Niepodległości
- Święto Konstytucji 3maja;

III. Współpraca wychowawcy z rodzicami uczniów.
• Zachęcanie rodziców do brania udziału we wszystkich organizowanych spotkaniach
i imprezach klasowych oraz szkolnych.
• Zapoznanie rodziców z opracowanym przez nauczyciela planem pracy wychowawcy klasowego.
• Przekazywanie na bieżąco informacji dotyczących uczniów (na comiesięcznych zebraniach, korespondencyjnie, telefonicznie)
• Sugerowanie rodzicom skutecznych form oddziaływań, które umożliwiłyby pomoc dzieciom w nauce i wyrabiania właściwych wzorców w zachowaniu.
• Zainteresowanie rodziców szkołą i klasą jako środowiskiem społecznym.
• Prowadzenie prelekcji w ramach pedagogizacji rodziców.
• Wspólne czuwanie rodziców i wychowawcy nad frekwencją uczniów, niepowodzeniami w nauce.
• Nagradzanie rodziców za pracę społeczną na rzecz klasy ich uczniów i bardzo dobre wyniki w nauce - wręczenie im „Listów gratulacyjnych”.


Ilość i kolejność realizacji tematów może ulec zmianie ze względu na konieczność realizacji spraw bieżących.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 9


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.