Katalog Katarzyna Mielniczuk, 2016-03-17 Korsze Przyroda, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO§ 7 ust. 2 pkt. 1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian tych działań. 1. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu 2. Napisanie planu rozwoju zawodowego 3. Obserwacja zajęć u opiekuna stażu oraz ich analiza 4. Prowadzenie lekcji w obecności opiekuna stażu 5. Udział w lekcji otwartej i pokazowej dotyczącej uzasadniania bieżącej oceny szkolnej , oceniania wspierającego i sposobów indywidualizacji nauczania w toku lekcji 6. Przeprowadzenie lekcji otwartej dla rodziców na przyrodzie. 7. Prowadzenie dokumentacji szkolnej 8. Współuczestniczenie w pracy Zespołu Nauczycieli Bloku Matematyczno – Przyrodniczego W SP (przygotowanie sprawdzianów próbnych; analiza wyników próbnych sprawdzianów) 9. Ukończenie różnych form doskonalenia wewnątrzszkolnego i szkoleń zewnętrznych związanych z: - procedurą awansu zawodowego - związanych z pracą metodyczną - związanych z pracą wychowawczą Uczestniczenie w wewnątrzszkolnym doskonaleniu: - „Tak to robią skuteczni nauczyciele…a Ty jak? – siedem prostych sposobów na skuteczne prowadzenie zajęć - Funkcja oceny szkolnej.Zasady prawidłowego oceniania osiągnięć i zachowania uczniów. Ukończenie studiów podyplomowych z zakresu pedagogiki wczesnoszkolnej i i przedszkolnej. § 7 ust. 2 pkt. 2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. 1.Przygotowanie uroczystości szkolnych, w tym: Sprzątanie Świata,Dzień Ziemi. 2. Poznanie środowiska uczniowskiego: obserwacja własna, rozmowy z uczniami, spotkania indywidualne. 3. Kontakty z pedagogiem szkolnym, wychowawcami klas 4. Prowadzenie konkursów przedmiotowych szkolnych i pozaszkolnych : - konkursy w ramach obchodów Dnia Ziemi, -Mazurska Olimpiada Ekologiczna Szkół Podstawowych Regionu Wielkich Jezior Mazurskich - Ogólnopolski Konkurs Przyrodniczy Multitest -Ogólnopolski Konkurs Przedmiotowy EDI – Panda 5.Uwzględnianie zaspokajanie potrzeb edukacyjnych uczniów zdolnych i słabych: - prowadzenie koła przyrodniczego dla uczniów szkoły podstawowej. - pomoc uczniom z trudnościami w nauce. 6. Zorganizowanie Talent Show 7.Praca na rzecz środowiska lokalnego, współpraca ze strukturami samorządowymi: - Fundacją Ochrony Wielkich Jezior Mazurskich - Ogólnopolskim Towarzystwem Ochrony Ptaków - Nadleśnictwem Srokowo. Udział w akcjach charytatywnych organizowanych przez szkołę. 8. Aktywna praca w zespole ds. ewaluacji wewnętrznej w obszarze: Diagnoza stopnia partycypacji rodziców i ich oczekiwań we współdecydowaniu o szkole. § 7 ust. 2 pkt. 3 Umiejętność uwzględniania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. 1. Publikowanie własnych prac dotyczących rozwoju zawodowego 2. Udział w szkoleniach z zakresu wykorzystywania technologii informacyjnej i komunikacyjnej: - Praca z kalkulatorem EWD i ocena efektywności pracy szkoły 3. Wykorzystanie komputera i Internetu w prowadzeniu zajęć 4. Wykorzystanie komputera przez uczniów na zajęciach lekcyjnych do pracy własnej § 7 ust. 2 pkt. 4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień w zakresie oświaty realizowanych zadań przez nauczyciela 1. Współpraca z biblioteką szkolną 2.Studiowanie literatury z zakresu psychologii, pedagogiki , dydaktyki 3.Umiejętne stosowanie zdobytej wiedzy do rozwiązywania bieżących problemów edukacyjnych i wychowawczych uczniów: - omawianie problemów edukacyjnych uczniów i proponowanie środków naprawczych,modyfikacja warsztatu poprzez zastosowanie właściwych metod pracy z uczniem o danej potrzebie edukacyjnej. § 7 ust. 2 pkt. 5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż. 1. Dalsze poznawanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły 2.Analiza przepisów prawa oświatowego: - Ustawą o systemie oświaty, - Kartą Nauczyciela. Zapoznanie się z rozporządzeniami: - w sprawie uzyskiwania stopnia awansu zawodowego, - o podstawie programowej, - w sprawie oceny nauczyciela, -w sprawie innowacji i programów autorskich, - o ocenianiu, klasyfikowaniu i promowaniu uczniów Śledzenie na bieżąco zmian w powyższych dokumentach 3.Udział w konstruowaniu i modyfikowaniu dokumentów szkolnych Katarzyna Mielniczuk Wyświetleń: 26
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |