Katalog

Magdalena Szymańska, 2016-02-12
Sokółka

Zajęcia zintegrowane, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego.

- n +

Magdalena Katarzyna Szymańska
nauczyciel mianowany


Plan rozwoju zawodowego nauczyciela
mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego

Termin rozpoczęcia stażu: 01. 09. 2013 r.
Okres stażu: 2 lata i 9 miesięcy.
Termin zakończenia stażu: 31. 05. 2016 r.
Zmiana miejsca zatrudnienia: 1. 09. 2015 r.



Data zatwierdzenia planu:……………………
Pieczęć i podpis Dyrektora:

…………………………………………………


WYMAGANIA NIEZBĘDNE DO UZYSKANIA STOPNIA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO ZGODNIE Z ROZPORZADZENIEM MEN W SPRAWIE UZYSKANIA STOPNIA AWANSU ZAWODOWEGO.

§ 8 ust. 2 pkt 1
„uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej
i podniesienie jakości pracy szkoły”

Zadanie Forma realizacji Termin Dowody realizacji
i uwagi
Analizowanie dokumentów pracy szkoły. Analiza Statutu Szkoły, Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania. IX/X. 2015 r. Analiza i wnioski.
Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. Zbieranie informacji o realizacji zadań. Czas trwania stażu. Gromadzenie dokumentów, świadectw, zaświadczeń, sprawozdań.
Stałe uczestniczenie w pracach organów szkoły. Udział
w posiedzeniach Rady Pedagogicznej, udział w procesie Wewnątrzszkolnego Doskonalenia Nauczycieli. Czas trwania stażu.
Przygotowanie sprawozdania
z realizacji planu rozwoju zawodowego. Opracowanie sprawozdania
z realizacji planu rozwoju zawodowego
i autorefleksja. V. 2016 r. Sprawozdanie, autorefleksja.
Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego, pogłębianie własnej wiedzy
i umiejętności. Kursy doskonalące związane
z kształceniem specjalnym
i doskonaleniem umiejętności opiekuńczo – wychowawczych.
Udział w szkoleniach Rady Pedagogicznej.
Samodzielne pogłębianie
i poszerzanie wiedzy z zakresu pedagogiki specjalnej. Czas trwania stażu. Gromadzenie dokumentów, świadectw, zaświadczeń.
Podnoszenie efektywności prowadzonych zajęć. Stosowanie metod aktywizujących.
Samodzielne przygotowywanie pomocy dydaktycznych. Czas trwania stażu. Pomoce dydaktyczne.

§ 8 ust. 2 pkt 2
„ wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej „

Zadanie Forma realizacji Termin Dowody realizacji
i uwagi
Stosowanie technologii komputerowej
w opracowywaniu dokumentacji. Udział w kursach doskonalących umiejętności komputerowe.
Samodzielne nabywanie umiejętności posługiwania się nowymi technikami komputerowymi.
Przygotowywanie dokumentów. Czas trwania stażu. Przykładowe dokumenty i pomoce dydaktyczne wykonane technologią komputerową.
Wykorzystywanie technologii komunikacyjnej. Pozyskiwanie informacji z zakresu prawa oświatowego
z Internetu.
Publikowanie materiałów własnych
w Internecie.
Przesyłanie drogą elektroniczną informacji
o konkursach, imprezach i innych uroczystościach. Czas trwania stażu. Zaświadczenia
o publikacji materiałów
w Internecie .
§ 8 ust. 2 pkt 3
„ umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów
i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć”

Zadanie Forma realizacji Termin Dowody realizacji
i uwagi
Dzielenie się swoją wiedzą
i doświadczeniem zawodowym
z nauczycielami. Opracowywanie
i udostępnianie scenariuszy zajęć oraz innych materiałów dydaktycznych. Cały okres stażu. Scenariusze, konspekty z zajęć.

Studiowanie literatury pedagogicznej. Korzystanie
z zasobów Biblioteki Pedagogicznej
w Białymstoku oraz Biblioteki Publicznej w Sokółce. Czas trwania stażu. Notatki własne.
Opublikowanie
w portalu internetowym planu rozwoju zawodowego. Przygotowanie planu i przesłanie do portalu. XI. 2015 rok. Publikacja
w Internecie, zaświadczenie.

§ 8 ust. 2 pkt 4 a
„ opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich”
Zadanie Forma realizacji Termin Dowody realizacji
i uwagi
Udzielanie pomocy psychologiczno- pedagogicznej. Opieka nad uczniem z orzeczeniem
PPP w …...............
Realizacja Indywidualnego Programu Edukacyjno- Terapeutycznego. Okres trwania stażu. Indywidualny Program Edukacyjno- Terapeutyczny.
Realizacja działań wychowawczych. Realizacja Programu Wychowawczego ze szczególnym uwzględnieniem tematu integracji Okres trwania stażu. Scenariusz lekcji wychowawczej dotyczący integracji.
Pomoc uczniowi
w pokonywaniu trudności
w akceptowaniu norm społecznych. Opracowanie przykładowych scenariuszy gier
o podłożu socjoterapeutycznym. Okres trwania stażu. Przykłady gier
o podłożu socjoterapeutycznym.
Stworzenie programu pracy
z dzieckiem
z niepełnosprawnością intelektualną
w stopniu lekkim. Opracowanie programu pracy
z dzieckiem
z niepełnosprawnością intelektualną
w stopniu lekkim. Okres trwania stażu. Program pracy.

§ 8 ust. 2 pkt 4 c
„ poszerzenie zakresu działań szkoły, a w szczególności działań dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych”

Zadanie Forma realizacji Termin Dowody realizacji
i uwagi
Uczestnictwo
w różnych formach doskonalenia zawodowego
i wykorzystywanie zdobytej wiedzy, umiejętności
w podnoszeniu jakości pracy szkoły. Szkolenia, własne refleksje po odbytych formach doskonalenia
i dzielenie się z nimi
z nauczycielami. Okres trwania stażu. Zaświadczenia.
Pedagogizacja rodziców. Przeprowadzenie pedagogizacji rodziców podczas spotkań z rodzicami. Okres trwania stażu. Scenariusze
z przeprowadzonych pedagogizacji.


§ 8 ust. 2 pkt 4 e
„ wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania
w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami”

Zadanie Forma realizacji Termin Dowody realizacji
i uwagi
Współpraca
z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną. Konsultacje. Pisanie opinii o uczniu. Okres trwania stażu. Zaświadczenie.
Współpraca
z Biblioteką Pedagogiczną
w Białymstoku. Korzystanie
z publikacji.
Okres trwania stażu. Zaświadczenia.
Współpraca
z pedagogiem
i psychologiem szkolnym. Bieżące rozwiązywanie pojawiających się problemów wychowawczych. Okres trwania stażu

§ 8 ust.2 pkt 5
„ umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły,
w której nauczyciel jest zatrudniony”

Zadanie Forma realizacji Termin Dowody realizacji
i uwagi
Kształtowanie umiejętności rozpoznawania
i rozwiązywania problemów uczniów.
Diagnoza co najmniej dwóch problemów edukacyjnych lub wychowawczych. Zdiagnozowanie wybranego problemu edukacyjnego lub wychowawczego. Ustalenie metod pracy z dzieckiem oraz opis podjętych działań. Systematyczna praca nad rozwiązaniem problemu. Okres trwania stażu. Opis i analiza przypadku.

Uwaga! Plan może ulec modyfikacji i aktualizacji adekwatnie do potrzeb nauczyciela
i szkoły. …………………………………..
imię i nazwisko nauczyciela
Wyświetleń: 122


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.