Katalog Krzysztof Bąk, 2016-02-12 Wyszatyce Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego Magda Bąk.mgr MAGDA BĄK nauczycielka języka angielskiego w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego nr 1 w Przemyślu. PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO opracowany na okres stażu w latach 2015-2018 w związku z ubieganiem się o stopień awansu zawodowego NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO. Zatwierdzenie do realizacji: …………………………………… …………………………………………… miejscowość, data podpis i pieczęć dyrektora I. Informacje ogólne o nauczycielu i stażu. Imię i nazwisko: mgr Magda Bąk Adres zamieszkania: Wyszatyce 172, 37-722 Żurawica Placówka oświatowa: Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego nr 1 w Przemyślu , ul. Dworskiego 99, 37-700 Przemyśl Zajmowane stanowisko: nauczyciel Nauczane przedmioty: język angielski Okres stażu: 2 lata i 9 miesięcy (01 września 2015 – 31 maja 2018) II. Szczegółowy terminarz: •Data rozpoczęcia stażu - 01.09.2015 •Data zakończenia stażu - 31.05.2018 •Długość stażu - 2 lata i 9 miesięcy •Termin złożenia sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego - 30.06.2018 •Termin dokonania oceny dorobku zawodowego za okres stażu - 21 dni od przedstawienia sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego •Termin złożenia wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego – 3 lata od otrzymania pozytywnej oceny dorobku zawodowego § 8 ust.2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej w wyniku wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły Zadania Formy realizacji Termin realizacji Dowody realizacji 1. Poznanie procedury awansu zawodowego. - analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego nauczycieli. - wrzesień 2015 - sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu, - sporządzenie planu rozwoju zawodowego. 2. Aktywny udział w pracach zespołu komisji języka angielskiego. - lektura i analiza literatury fachowej w poszukiwaniu nowych metod aktywizujących uczniów, - dzielenie się wiedzą podczas posiedzeń zespołu komisji języka angielskiego, -współorganizowanie cyklicznych spotkań Zespołu, wspólne planowanie, rozwiązywanie problemów, podejmowanie decyzji,opracowywanie dokumentów, -opracowywanie i przekazywanie do dalszej analizy wyników, raportów i wniosków z przeprowadzonych testów, egzaminów próbnych . - okres stażu -zaświadczenie od przewodniczącej zespołu komisji języka angielskiego . 3. Doskonalenie umiejętności dydaktycznych, merytorycznych i wychowawczych związanych z wykonywaną pracą. - udział w kursach, szkoleniach i warsztatach, szkoleniach WDN, studiowanie czasopism i literatury związanej z wykonywaną pracą, współpraca i wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami. - okres stażu - zaświadczenia ukończonych form doskonalenia. 4. Praca z uczniem słabym i zdolnym na lekcjach języka angielskiego. - opracowanie i wdrożenie metod pracy z uczniem słabym i zdolnym. - okres stażu 5. Opracowanie scenariuszy i przygotowanie uroczystości szkolnych, organizowanie i przygotowanie uczniów do konkursów szkolnych oraz prowadzenie zajęć pozalekcyjnych. - opracowywanie scenariuszy uroczystości szkolnych, regulaminów konkursów, zajęcia fakultatywne dla maturzystów. - okres stażu - scenariusze, - regulaminy, - sprawozdania, - dyplomy. 6. Praca wychowawcy klasowego. - opracowanie i wdrożenie programów wychowawczych, wdrażanie ćwiczeń z komunikacji interpersonalnej. - okres stażu - program wychowawczy. 7. Konstruowanie Przedmiotowego Systemu Oceniania z języka angielskiego - zapoznanie uczniów i rodziców z kryteriami oceniania, - zapoznanie uczniów z wymaganiami edukacyjnymi. -wrzesień 2015/16/17 -Przedmiotowy System Oceniania z języka angielskiego. 8.Poprawa próbnych prac maturalnych. - sprawdzanie próbnych prac maturalnych. -aktywny udział w sprawdzaniu próbnych prac maturalnych z języka angielskiego. Rok szkolny 2015/2016, 2016/2017, 2017/2018 - analiza wyników, formuowanie wniosków z przeprowadzonych egzaminów próbnych. § 8 ust.2 pkt 2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Zadania Formy realizacji Termin realizacji Dowody realizacji 1. Wykorzystanie techniki komputerowej i informacyjnej w pracy dydaktyczno-wychowawczej. - korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych., - korzystanie z Internetu,przygotowywanie testów sprawdzianów, rozkładów materiału i konspektów techniką komputerową, - prowadzenie dziennika elektronicznego. - okres stażu - spisy wykorzystanych stron i programów, -przykłady opracowanych materiałów, - zapisy w dzienniku elektronicznym. 2. Wykorzystywanie zasobów Internetu. - korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych i Internetu na lekcjach i w życiu codziennym. - okres stażu - scenariusze lekcji 3. Lekcja języka angielskiego w pracowni komputerowej. -prowadzenie zajęć w pracowni komputerowej z wykorzystaniem programów komputerowych, Internetu. - okres stażu - scenariusz lekcji § 8 ust.2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych; prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. Zadania Formy realizacji Termin realizacji Dowody realizacji 1.Przygotowanie i prowadzenie zajęć otwartych. - opracowanie konspektu lekcji, przeprowadzenie zajęć otwartych i omówienie ich z przewodniczącą zespołu komisji języka angielskiego. - według harmonogramu - scenariusze lekcji 2. Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów. - przeprowadzanie wspólnych akcji (np. testu na wejście w I kl. technikum), - wspólne opracowanie scenariuszy uroczystości i szkoleń. - okres stażu - scenariusze lekcji i uroczystości szkolnych, - sprawozdanie i analiza wspólnych działań. 3. Opracowanie i udostępnienie własnych materiałów dydaktycznych. -znalezienie i wybór portalu internetowego, a następnie opublikowanie w nim planu rozwoju zawodowego, a także własnych materiałów dydaktycznych. -wrzesień 2015 - okres stażu -wydruk publikacji ze strony internetowej, - materiały dydaktyczne. 4. Praca na rzecz wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli. -ukończenie form doskonalenia zawodowego i podjęcie się wyszkolenia grupy nauczycieli, -przygotowanie i prezentacja referatu na spotkaniu zespołu przedmiotowego na temat: „Motywowanie uczniów z dysleksją na lekcjach języka angielskiego”. - okres stażu - materiały wykładowe, -referat. 5. Wymiana doświadczeń pedagogicznych z nauczycielami. - rozmowy z wyciągnięciem wniosków do dalszej pracy pedagogicznej, udział w radach szkoleniowych.. - okres stażu - sprawozdanie zespołu wychowawczego. 6. Opracowanie materiałów pomocniczych w przygotowaniu do matury z języka angielskiego. -opracowanie teczki z ćwiczeniami doskonalącymi sprawność mówienia, słuchania, czytania i pisania na maturze zgodnie ze standardami wymagań egzaminacyjnych, -przekazanie materiałów do biblioteki szkolnej do wykorzystania przez innych nauczycieli oraz uczniów. - okres stażu -poświadczenie z biblioteki szkolnej. § 8 ust. 2 pkt 4 a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. Zadania Formy realizacji Termin realizacji Dowody realizacji 1.Organizacja zajęć pozalekcyjnych. -opracowanie programu i prowadzenie zajęć fakultatywnych z języka angielskiego dla klas maturalnych na poziomie podstawowym.. - okres stażu -dzienniki zajęć pozalekcyjnych 2. Aktywna praca w zespole wychowawczym. - tworzenie programów profilaktycznych, - opracowywanie i wdrażanie programów pomocy w przypadkach uczniów, wymagających szczególnie indywidualnego podejścia. - okres stażu - zaświadczenie 3. Program pedagogizacji rodziców. - opracowanie materiałów do udostępnienia w czasie spotkań z rodzicami. - okres stażu - ankiety dla rodziców, materiały wykładowe. § 8 ust. 2 pkt 4 c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. Zadania Formy realizacji Termin realizacji Dowody realizacji 1.Udział uczniów w życiu kulturalnym. - organizowanie wycieczek, wyjść do kina, teatru i muzeum.. - okres stażu - sprawozdanie 2. Zorganizowanie i wdrożenie własnych pomysłów dydaktyczno-wychowawczych. - organizowanie na terenie szkoły wystaw, kiermaszy. -okres stażu/ wg potrzeb -sprawozdanie -fotografie 3.Udział uczniów w konkursach języka angielskiego. Zainteresowanie i mobilizowanie uczniów do sprawdzania swoich umiejętności. -udział w konkursach języka angielskiego, -przygotowanie uczniów do udziału w konkursach. - okres stażu -dyplomy 4.Opracowanie testów do badania osiągnięć uczniów z języka angielskiego przed maturą. -opracowanie testów dla trzeciej klasy technikum, -analiza wyników i wyciągnięcie wniosków, -okres staż -analiza wyników, wnioski -przykładowy test 5.Wychodzenie naprzeciw potrzebom uczniów. -indywidualna praca z uczniem przygotowującym się do konkursów językowych, -przygotowanie gazetki ściennej dla uczniów na temat pomocy dydaktycznych do samodzielnego wykorzystania pt. „Jak pomóc sobie w nauce języka angielskiego?” -okres staż -plan zajęć, listy obecności 6.Przygotowanie konkursu wiedzy o Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. -zapoznanie z obyczajami i historią krajów anglojęzycznych. - okres stażu -sprawozdanie 7 . Promocja szkoły. - udział w zorganizowaniu Dni Otwartych szkoły, -artykuły na szkolnej stronie internetowej. - według harmonogramu -okres stażu -artykuły 8 . Poznanie sytuacji rodzinnej i organizowanie pomocy uczniom z problemami. -diagnozowanie środowiska ucznia, - rozmowy z rodzicami, - współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym, - organizowanie pomocy uczniom.. - okres stażu - zapisy w dzienniku - sprawozdania § 8 ust. 2 pkt 4 e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami , instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. Zadania Formy realizacji Termin realizacji Dowody realizacji 1.Pogłębianie wiedzy na temat problemów uczniów, ich sytuacji rodzinnej i stosunków interpersonalnych. -zdiagnozowanie sytuacji rodzinnej i materialnej uczniów, -integracja zespołu klasowego przez imprezy klasowe, wycieczki, pomoc koleżeńską, pogadanki z uczniami, -zachęcanie rodziców do współpracy ze szkołą. - okres stażu -ankieta, -scenariusze imprez, potwierdzenia 1.Współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym. - wspólne organizowanie akcji w zakresie profilaktyki i promocji zdrowia, - rozwiązywanie problemów wychowawczych. - okres stażu - sprawozdania 2. Współpraca z rodzicami uczniów. - prowadzenie zebrań z rodzicami, - spotkania indywidualne z rodzicami. - okres stażu - dokumentacja wychowawcy 3.Współpraca z wydawnictwem językowym ‘Longman’ - organizowanie nagród dla uczniów, - pozyskiwanie dodatkowych materiałów i pomocy dydaktycznych. - okres stażu - poświadczenie współpracy - spis otrzymanych nagród 4. Współpraca z pielęgniarką w zakresie profilaktyki zdrowotnej i higieny osobistej uczniów. - konsultacje wychowawcy z pielęgniarką, -zaproszenie pielęgniarki na lekcję w celu wygłoszenia prelekcji o higienie uczniów w okresie dojrzewania, - zorganizowanie pogadanek na interesujące uczniów tematy, - pozyskiwanie materiałów w zakresie profilaktyki zdrowotnej do lekcji wychowawczej. - okres stażu - zaświadczenie pielęgniarki szkolnej § 8 ust.2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki i typu i rodzaju szkoły. Zadania Formy realizacji Termin realizacji Dowody realizacji 1.Opis i analiza dwóch przypadków rozpoznawania i rozwiązywania problemów. - zdiagnozowanie dwóch przypadków, - ustalenie metod pracy i oddziaływań wychowawczych, - systematyczna praca nad rozwiązaniem problemu. - cały okres stażu - opis i analiza dwóch przypadków. 2. „Moi uczniowie tworzą zgrany zespół klasowy” – prawidłowe funkcjonowanie ucznia w środowisku szkolnym i lokalnym -realizowanie programu wychowawczego i profilaktyki szkoły. - okres stażu - dokumentacja wychowawcy Opracowanie: Magda Bąk Data i podpis Dyrektora Szkoły Podpis nauczyciela Wyświetleń: 140
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |