Katalog

Krzysztof Bąk, 2016-02-12
Wyszatyce

Język angielski, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego Magda Bąk.

- n +



mgr MAGDA BĄK
nauczycielka języka angielskiego
w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego nr 1
w Przemyślu.

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
opracowany na okres stażu w latach 2015-2018
w związku z ubieganiem się o stopień awansu zawodowego
NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO.

Zatwierdzenie do realizacji:


…………………………………… ……………………………………………
miejscowość, data podpis i pieczęć dyrektora

I. Informacje ogólne o nauczycielu i stażu.

Imię i nazwisko: mgr Magda Bąk
Adres zamieszkania: Wyszatyce 172, 37-722 Żurawica
Placówka oświatowa: Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego nr 1 w Przemyślu , ul. Dworskiego 99,
37-700 Przemyśl
Zajmowane stanowisko: nauczyciel
Nauczane przedmioty: język angielski
Okres stażu: 2 lata i 9 miesięcy (01 września 2015 – 31 maja 2018)

II. Szczegółowy terminarz:
•Data rozpoczęcia stażu - 01.09.2015
•Data zakończenia stażu - 31.05.2018
•Długość stażu - 2 lata i 9 miesięcy
•Termin złożenia sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego - 30.06.2018
•Termin dokonania oceny dorobku zawodowego za okres stażu - 21 dni od przedstawienia sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego
•Termin złożenia wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego – 3 lata od otrzymania pozytywnej oceny dorobku zawodowego


§ 8 ust.2 pkt 1

Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej w wyniku wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły

Zadania Formy realizacji Termin realizacji Dowody realizacji

1. Poznanie procedury awansu zawodowego.
- analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego nauczycieli.
- wrzesień 2015


- sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu,
- sporządzenie planu rozwoju zawodowego.
2. Aktywny udział w pracach zespołu komisji języka angielskiego. - lektura i analiza literatury fachowej
w poszukiwaniu nowych metod aktywizujących uczniów,
- dzielenie się wiedzą podczas posiedzeń zespołu komisji języka angielskiego,
-współorganizowanie cyklicznych spotkań
Zespołu, wspólne planowanie, rozwiązywanie problemów, podejmowanie decyzji,opracowywanie dokumentów,
-opracowywanie i przekazywanie
do dalszej analizy wyników, raportów
i wniosków z przeprowadzonych testów,
egzaminów próbnych .

- okres stażu -zaświadczenie od przewodniczącej zespołu komisji języka angielskiego .
3. Doskonalenie umiejętności dydaktycznych, merytorycznych
i wychowawczych związanych
z wykonywaną pracą. - udział w kursach, szkoleniach i warsztatach, szkoleniach WDN, studiowanie czasopism
i literatury związanej z wykonywaną pracą, współpraca i wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami. - okres stażu - zaświadczenia ukończonych form doskonalenia.
4. Praca z uczniem słabym i zdolnym
na lekcjach języka angielskiego. - opracowanie i wdrożenie metod pracy
z uczniem słabym i zdolnym.
- okres stażu
5. Opracowanie scenariuszy i przygotowanie uroczystości szkolnych, organizowanie i przygotowanie uczniów do konkursów szkolnych oraz prowadzenie zajęć pozalekcyjnych. - opracowywanie scenariuszy uroczystości szkolnych, regulaminów konkursów, zajęcia fakultatywne dla maturzystów. - okres stażu - scenariusze,
- regulaminy,
- sprawozdania,
- dyplomy.
6. Praca wychowawcy klasowego.
- opracowanie i wdrożenie programów wychowawczych, wdrażanie ćwiczeń
z komunikacji interpersonalnej. - okres stażu - program wychowawczy.
7. Konstruowanie Przedmiotowego Systemu Oceniania z języka angielskiego - zapoznanie uczniów i rodziców z kryteriami oceniania,
- zapoznanie uczniów z wymaganiami edukacyjnymi.
-wrzesień 2015/16/17
-Przedmiotowy System Oceniania z języka angielskiego.

8.Poprawa próbnych prac maturalnych.
- sprawdzanie próbnych prac maturalnych.

-aktywny udział w sprawdzaniu próbnych prac maturalnych z języka angielskiego. Rok szkolny 2015/2016, 2016/2017,
2017/2018 - analiza wyników, formuowanie wniosków z przeprowadzonych
egzaminów próbnych.

§ 8 ust.2 pkt 2
Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.

Zadania Formy realizacji Termin realizacji Dowody realizacji

1. Wykorzystanie techniki komputerowej i informacyjnej w pracy dydaktyczno-wychowawczej.
- korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych.,
- korzystanie z Internetu,przygotowywanie testów sprawdzianów, rozkładów materiału i konspektów techniką komputerową,
- prowadzenie dziennika elektronicznego.

- okres stażu
- spisy wykorzystanych
stron i programów,
-przykłady opracowanych materiałów,
- zapisy w dzienniku
elektronicznym.

2. Wykorzystywanie zasobów Internetu.

- korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych i Internetu na lekcjach
i w życiu codziennym. - okres stażu
- scenariusze lekcji
3. Lekcja języka angielskiego w pracowni komputerowej.

-prowadzenie zajęć w pracowni komputerowej z wykorzystaniem programów komputerowych, Internetu.
- okres stażu
- scenariusz lekcji

§ 8 ust.2 pkt 3

Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych; prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.

Zadania Formy realizacji Termin realizacji Dowody realizacji

1.Przygotowanie i prowadzenie zajęć otwartych.

- opracowanie konspektu lekcji, przeprowadzenie zajęć otwartych i omówienie ich z przewodniczącą zespołu komisji języka angielskiego.

- według
harmonogramu
- scenariusze lekcji
2. Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów. - przeprowadzanie wspólnych akcji (np. testu na wejście w I kl. technikum),
- wspólne opracowanie scenariuszy uroczystości i szkoleń. - okres stażu - scenariusze lekcji i uroczystości szkolnych,
- sprawozdanie
i analiza wspólnych działań.
3. Opracowanie i udostępnienie własnych materiałów dydaktycznych. -znalezienie i wybór portalu internetowego, a następnie opublikowanie w nim planu rozwoju zawodowego, a także własnych materiałów dydaktycznych. -wrzesień 2015
- okres stażu -wydruk publikacji ze strony internetowej,
- materiały dydaktyczne.

4. Praca na rzecz wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli. -ukończenie form doskonalenia zawodowego i podjęcie się wyszkolenia grupy nauczycieli,
-przygotowanie i prezentacja referatu na spotkaniu zespołu przedmiotowego na temat: „Motywowanie uczniów z dysleksją na lekcjach języka angielskiego”. - okres stażu - materiały wykładowe,
-referat.
5. Wymiana doświadczeń pedagogicznych
z nauczycielami. - rozmowy z wyciągnięciem wniosków do dalszej pracy pedagogicznej, udział
w radach szkoleniowych.. - okres stażu - sprawozdanie zespołu wychowawczego.
6. Opracowanie materiałów pomocniczych w przygotowaniu do matury z języka angielskiego. -opracowanie teczki z ćwiczeniami doskonalącymi sprawność mówienia, słuchania, czytania i pisania na maturze zgodnie ze standardami wymagań egzaminacyjnych,
-przekazanie materiałów do biblioteki szkolnej do wykorzystania przez innych nauczycieli oraz uczniów.
- okres stażu -poświadczenie z biblioteki szkolnej.

§ 8 ust. 2 pkt 4 a
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich.

Zadania Formy realizacji Termin realizacji Dowody realizacji
1.Organizacja zajęć pozalekcyjnych. -opracowanie programu i prowadzenie zajęć fakultatywnych z języka angielskiego dla klas maturalnych na poziomie podstawowym.. - okres stażu -dzienniki zajęć pozalekcyjnych
2. Aktywna praca w zespole wychowawczym. - tworzenie programów profilaktycznych,
- opracowywanie i wdrażanie programów pomocy w przypadkach uczniów, wymagających szczególnie indywidualnego podejścia.
- okres stażu - zaświadczenie
3. Program pedagogizacji rodziców. - opracowanie materiałów do udostępnienia
w czasie spotkań z rodzicami. - okres stażu - ankiety dla rodziców, materiały wykładowe.

§ 8 ust. 2 pkt 4 c
Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.

Zadania Formy realizacji Termin realizacji Dowody realizacji
1.Udział uczniów w życiu kulturalnym. - organizowanie wycieczek, wyjść do kina, teatru i muzeum..
- okres stażu - sprawozdanie
2. Zorganizowanie i wdrożenie własnych pomysłów dydaktyczno-wychowawczych.

- organizowanie na terenie szkoły wystaw, kiermaszy. -okres stażu/
wg potrzeb
-sprawozdanie
-fotografie

3.Udział uczniów w konkursach języka angielskiego. Zainteresowanie i mobilizowanie uczniów do sprawdzania swoich umiejętności.
-udział w konkursach języka angielskiego,
-przygotowanie uczniów do udziału w konkursach.
- okres stażu
-dyplomy

4.Opracowanie testów do badania osiągnięć uczniów z języka angielskiego przed maturą. -opracowanie testów dla trzeciej klasy technikum,
-analiza wyników i wyciągnięcie wniosków, -okres staż
-analiza wyników, wnioski
-przykładowy test
5.Wychodzenie naprzeciw potrzebom uczniów.
-indywidualna praca z uczniem
przygotowującym się do konkursów językowych,
-przygotowanie gazetki ściennej dla uczniów na temat pomocy dydaktycznych do samodzielnego wykorzystania pt. „Jak pomóc sobie w nauce języka angielskiego?”
-okres staż
-plan zajęć, listy
obecności

6.Przygotowanie konkursu wiedzy
o Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych.
-zapoznanie z obyczajami i historią krajów anglojęzycznych. - okres stażu -sprawozdanie

7 . Promocja szkoły.

- udział w zorganizowaniu Dni Otwartych szkoły,
-artykuły na szkolnej stronie internetowej.
- według harmonogramu
-okres stażu
-artykuły
8 . Poznanie sytuacji rodzinnej
i organizowanie pomocy uczniom z problemami.

-diagnozowanie środowiska ucznia,
- rozmowy z rodzicami,
- współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym,
- organizowanie pomocy uczniom.. - okres stażu - zapisy w dzienniku
- sprawozdania

§ 8 ust. 2 pkt 4 e
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami , instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami.
Zadania Formy realizacji Termin realizacji Dowody realizacji
1.Pogłębianie wiedzy na temat
problemów uczniów, ich sytuacji rodzinnej i stosunków interpersonalnych.
-zdiagnozowanie sytuacji
rodzinnej i materialnej uczniów,
-integracja zespołu klasowego przez imprezy klasowe, wycieczki, pomoc koleżeńską, pogadanki z uczniami,
-zachęcanie rodziców do współpracy ze szkołą.
- okres stażu -ankieta,
-scenariusze
imprez,
potwierdzenia

1.Współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym.
- wspólne organizowanie akcji w zakresie profilaktyki i promocji zdrowia,
- rozwiązywanie problemów wychowawczych. - okres stażu - sprawozdania
2. Współpraca z rodzicami uczniów. - prowadzenie zebrań z rodzicami,
- spotkania indywidualne z rodzicami.
- okres stażu - dokumentacja wychowawcy
3.Współpraca z wydawnictwem językowym ‘Longman’

- organizowanie nagród dla uczniów,
- pozyskiwanie dodatkowych materiałów i pomocy dydaktycznych. - okres stażu


- poświadczenie współpracy
- spis otrzymanych
nagród
4. Współpraca z pielęgniarką w zakresie profilaktyki zdrowotnej i higieny osobistej uczniów.
- konsultacje wychowawcy z pielęgniarką,
-zaproszenie pielęgniarki na lekcję w celu wygłoszenia prelekcji o higienie uczniów
w okresie dojrzewania,
- zorganizowanie pogadanek na interesujące uczniów tematy,
- pozyskiwanie materiałów w zakresie profilaktyki zdrowotnej do lekcji wychowawczej. - okres stażu - zaświadczenie pielęgniarki szkolnej


§ 8 ust.2 pkt 5
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki i typu i rodzaju szkoły.
Zadania Formy realizacji Termin realizacji Dowody realizacji
1.Opis i analiza dwóch przypadków rozpoznawania i rozwiązywania problemów. - zdiagnozowanie dwóch przypadków,
- ustalenie metod pracy i oddziaływań wychowawczych,
- systematyczna praca nad rozwiązaniem problemu.
- cały okres stażu
- opis i analiza dwóch przypadków.
2. „Moi uczniowie tworzą zgrany zespół klasowy” – prawidłowe funkcjonowanie ucznia w środowisku szkolnym i lokalnym -realizowanie programu wychowawczego i profilaktyki szkoły. - okres stażu - dokumentacja wychowawcy

Opracowanie: Magda Bąk

Data i podpis Dyrektora Szkoły Podpis nauczyciela
Wyświetleń: 140


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.