AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Anna Bogalska, 2016-02-12
Zielona Góra

Język niemiecki, Konspekty

Konspekt lekcji j. niemiecki "zwierze domowe".

- n +

Konspekt lekcji
1. Przedmiot: Język niemiecki
2. Temat lekcji: Nicole möchte ein Haustier haben. – Nicole chciałaby mieć zwierzątko domowe.
3. Cele lekcji ogólne: - poznanie nowego obszaru leksykalnego
- kształcenie umiejętności komunikowania się w języku niemieckim w zakresie mówienia o swoim zwierzęciu domowym
Cele lekcji operacyjne : Uczeń:
- współpracuje w zespole
- zna nowe idiomy niemieckie
- zna nowe słownictwo w języku niemieckim, dotyczące zwierząt występujących w gospodarstwie domowym
- organizuje własną pracę
- potrafi na podstawie obejrzanego filmu odpowiedzieć na pytania związane z obejrzeniem filmu
- utrwala słownictwo dotyczące zwierząt domowych
8. Środki dydaktyczne: ksero, film DVD Magnet „Nicole möchte ein Haustier haben” , memory, zdjęcia przyniesione przez uczniów, kartki z nazwami zwierząt
9. Formy pracy: praca samodzielna, praca w grupach
10. Poziom wiadomości i umiejętności uczniów: grupa profilowana – 3 godziny języka niemieckiego tygodniowo, grupa aktywna, bardzo chętnie współpracująca z nauczycielem.


Czynności nauczyciela
- powitanie uczniów
- sprawdzenie obecności
- sprawdzenie zadania domowego
(przewidywany czas: 4min.)

Sytuacja motywacyjna:
- Nauczyciel przywiesza na tablicy kartki z nazwami zwierząt w języku niemieckim. Po dopasowaniu zdjęć swoich pupili uczniowie głośno czytają nazwy zwierząt a nauczyciel sprawdza ich wymowę. (przewidywany czas: 5min.)

- Nauczyciel zadaje uczniom pytania dotyczące ich zwierząt domowych np. Wer hat eine Katze? Wie heißt deine Katze?
(przewidywany czas: 5min.)


- Nauczyciel rozdaje uczniom karteczki wraz z krótkimi zadaniami do filmu oraz słownictwem. Nauczyciel zadaje pytania uczniom w języku niemieckim np.” Worüber ist der Film?”, „Welches Tier mochte Nicole haben?” itp.
(przewidywany czas: 10min.)

- Nauczyciel po raz kolejny rozdaje uczniom pytania do filmu, a uczniowie po raz drugi przystępują do obejrzenia filmu,a następnie rozwiązują zadania. Nauczyciel śledzi wykonywaną pracę i poprawia ewentualne błędy.(przewidywany czas: 10min.)

- Nauczyciel rozdaje uczniom nazwy zwierząt wraz z obrazkami zwierząt domowych. Zadaniem uczniów jest w grupach 4 osobowych dopasowanie obrazków do nazwy zwierząt. (przewidywany czas: 5min)
-Następnie nauczyciel rozdaje uczniom karteczki z idiomami niemieckimi dotyczącymi zwierząt. (przewidywany czas 3 min.)

- Na zakończenie lekcji nauczyciel pyta uczniów o rożnego rodzaje zwroty i słówka niemieckojęzyczne dotyczące tematu. (przewidywany czas: 3min.)
Zadanie domowe: Ustne przygotowanie opisu swojego zwierzaka domowego.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 64


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.