Katalog

Aleksandra Grochal, 2016-02-12
Katowice

Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO WYCHOWAWCY ŚWIETLICY UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS ZAWODOWY NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO.

- n +

Aleksandra Grochal
Data rozpoczęcia stażu:01.09.2015 r.
Czas trwania stażu: do 31.05.2016 r.
Opiekun stażu: mgr Elżbieta Pietrzak

Posiadane kwalifikacje:

 licencjat z wychowania fizycznego, specjalność: gimnastyka korekcyjna
 przygotowanie pedagogiczne

Cel główny:

 Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego

Cele szczegółowe:

 poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły,
 poznanie dokumentacji obowiązującej w szkole,
 nabycie umiejętności prowadzenia dokumentacji obowiązującej w świetlicy,
 doskonalenie warsztatu pracy poprzez obserwację zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli oraz prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu
i omawianie ich,
 podniesienie kwalifikacji poprzez udział w szkoleniach i kursach oraz poprzez samokształcenie
 organizowanie okolicznościowych uroczystości,
 wspieranie aktywności twórczej dzieci,
 pomaganie uczniom w nauce i wyrównywanie braków szkolnych,
 pogłębienie kontaktów z rodzicami i wychowawcami klas.

Powinności nauczyciela stażysty:
§6 ust. 2 pkt 1. Poznać organizację zadania i zasady funkcjonowania szkoły

1.ZADANIA: Poznanie organizacji i zasad funkcjonowania szkoły.
FORMY REALIZACJI: Udział w Radach Pedagogicznych, obserwacja, rozmowy
z opiekunem stażu.
OSOBY WSPIERAJĄCE: Dyrektor szkoły, opiekun stażu.
DOWODY REALIZACJI: Lista obecności na radach, potwierdzenie opiekuna stażu. TERMIN: IX’15 - V'16

2.ZADANIA:Poznanie obowiązującej dokumentacji.
FORMY REALIZACJI: Analiza dokumentacji szkoły, dokonywanie samodzielnych wpisów do dziennika.
OSOBY WSPIERAJĄCE: Dyrektor szkoły, opiekun stażu.
DOWODY REALIZACJI: Wpisy w dzienniku.
TERMIN: IX/X’15

3.ZADANIA: Zapoznanie z tygodniowym rozkładem zajęć, zastępstwami, zasadami współpracy dyrektora z pracownikami.
FORMY REALIZACJI: Obserwacja, udział w spotkaniach Rady Pedagogicznej.
OSOBY WSPIERAJĄC: Dyrektor szkoły, opiekun stażu.
DOWODY REALIZACJI: Organizacja własnych zajęć, udział w spotkaniach.
TERMIN: IX'15

4.ZADANIA: Określenie roli wychowawcy świetlicy.
FORMY REALIZACJI: Bezpośrednia rozmowa.
OSOBY WSPIERAJĄCE: Dyrektor szkoły, wychowawcy świetlicy.
DOWODY REALIZACJI: Uwagi w autorefleksjach.
TERMIN: IX'15

§6 ust. 2 pkt 2.Organizować swój czas pracy w sposób zapewniający właściwą realizację zadań szkoły i umiejętnie nawiązywać kontakty z otoczeniem.

1.ZADANIA: Poznanie procedury awansu zawodowego
ze szczególnym uwzględnieniem wymagań na stopień nauczyciela kontraktowego. FORMY REALIZACJI: Analiza karty nauczyciela, poznanie przepisów dotyczących awansu zawodowego nauczycieli.
OSOBY WSPIERAJĄCE: Dyrektor szkoły, opiekun stażu
DOWODY REALIZACJI:Plan rozwoju zawodowego.
TERMIN: IX’15

2.ZADANIA: Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu.
FORMY REALIZACJI: Bezpośrednia rozmowa, pomoc w napisaniu planu rozwoju, opracowanie harmonogramu obserwacji zajęć.
OSOBY WSPIERAJĄCE: Opiekun stażu
DOWODY REALIZACJI: Plan rozwoju zawodowego, harmonogram obserwacji. I
TERMIN: X’15

3.ZADANIA: Ustalenie z opiekunem terminów i tematyki zajęć na okres stażu z uwzględnieniem zajęć obserwowanych i prowadzonych.
FORMY REALIZACJI: Opracowanie zakresu i tematów zajęć.
OSOBY WSPIERAJĄCE: Opiekun stażu
DOWODY REALIZACJI: Plan pracy świetlicy,scenariusze zajęć i potwierdzenie opiekuna stażu.
TERMIN: IX’15

4.ZADANIA: Zapoznanie z literaturą pedagogiczną.
FORMY REALIZACJI: Czytanie czasopism pedagogicznych i literatury fachowej. OSOBY WSPIERAJĄCE: Nauczyciel bibliotekarz.
DOWODY REALIZACJI: Krótkie pisemne prezentacje przeczytanych pozycji. TERMIN: Okres stażu.

5.ZADANIA: Dokumentowanie realizacji planu rozwoju.
FORMY REALIZACJI: Gromadzenie dokumentacji potrzebnej do uzyskania awansu zawodowego.
OSOBY WSPIERAJĄCE: Opiekun stażu
DOWODY REALIZACJI: Zaświadczenia, konspekty.
TERMIN: Okres stażu.

6.ZADANIA: Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. FORMY REALIZACJI: Autorefleksja, analiza, opis realizacji planu rozwoju zawodowego.
OSOBY WSPIERAJĄCE: Dyrektor szkoły, opiekun stażu
DOWODY REALIZACJI: Sprawozdanie z realizacji stażu.
TERMIN: V’16

§6 ust. 2 pkt 3. Rozwijać umiejętności dydaktyczne oraz rozwijać spostrzegawczość, umiejętność analizy i wyciągania wniosków.

1.ZADANIA: Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu.
FORMY REALIZACJI: Hospitacja według wcześniej opracowanych narzędzi, omówienie i zapisywanie jej wyników, analiza konspektów.
OSOBY WSPIERAJĄCE: Dyrektor szkoły, opiekun stażu, nauczyciele.
DOWODY REALIZACJI: Wnioski z hospitacji i obserwacji.
TERMIN: Dwa razy w miesiącu

2.ZADANIA:Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu.
FORMY REALIZACJI: Opracowanie scenariuszy zajęć, konsultacja, analiza. OSOBY WSPIERAJĄCE: Dyrektor szkoły, opiekun stażu
DOWODY REALIZACJI: Konspekty z zajęć, wnioski i uwagi do realizacji.
TERMIN: Raz w miesiącu.

3.ZADANIA:Ocena własnych umiejętności.
FORMY REALIZACJI: Autorefleksja, samoocena.
OSOBY WSPIERAJĄCE: Samodzielna praca z opiekunem.
DOWODY REALIZACJI: Samoocena.
TERMIN: Na bieżąco.

4.ZADANIA: Uczestnictwo w doskonaleniu zawodowym wewnątrzszkolnym, pozaszkolnym i samokształceniu.
FORMY REALIZACJI: Zbieranie informacji mogących pomóc w dalszej pracy, aktywny udział w warsztatach i kursach,studiowanie odpowiednich pozycji literatury fachowej.
OSOBY WSPIERAJĄCE: Dyrektor szkoły, opiekun stażu
DOWODY REALIZACJI: Zaświadczenia.
TERMIN: Okres stażu.

5.ZADANIA: Wspomaganie aktywności twórczej dzieci.
FORMY REALIZACJI: Udział dzieci w konkursach i turniejach wynikających z planu pracy,uczestnictwo dzieci w szkolnych kołach sportowych.
OSOBY WSPIERAJĄCE: Dyrektor szkoły, opiekun stażu, nauczyciele.
DOWODY REALIZACJI: Sprawozdanie z organizacji konkursów, dyplomy. Konspekty z zajęć, wnioski i uwagi do realizacji.
TERMIN: Okres stażu.

6.ZADANIA: Pomoc w nauce i wyrównywaniu braków szkolnych.
FORMY REALIZACJI: odrabianie z dziećmi zadań domowych, praca z dziećmi słabszymi, konkursy, gry i zabawy edukacyjne.
OSOBY WSPIERAJĄCE: Dyrektor szkoły, opiekun stażu
DOWODY REALIZACJI: Potwierdzenie opiekuna stażu, karty pracy.
TERMIN: Okres stażu.

7.ZADANIA:Organizacja imprez i uroczystości okolicznościowych.
FORMY REALIZACJI: Organizacja uroczystości i przedstawień.
OSOBY WSPIERAJĄCE: Dyrektor szkoły, opiekun stażu, nauczyciele
DOWODY REALIZACJI: Sprawozdania z organizacji uroczystości, zdjęcia.
TERMIN: Okres stażu.

8.ZADANIA: Doskonalenie multimedialnych technik pracy.
FORMY REALIZACJI: Opublikowanie w Internecie planu rozwoju zawodowego,Przygotowanie dokumentacji stażu w formie komputerowej.
OSOBY WSPIERAJĄCE:Opiekun stażu, nauczyciele
DOWODY REALIZACJI:Teczka stażysty, zaświadczenie o publikacji.
TERMIN: Okres stażu.

§6 ust. 2 pkt 4. Znajomość środowiska uczniów i ich problemów oraz umiejętność współpracy ze środowiskiem uczniów.

1.ZADANIA:Zapoznanie z programem wychowawczym szkoły i opracowanie planu opiekuńczo – wychowawczego świetlicy, opracowanie pozycji tygodniowych cykli tematycznych.
FORMY REALIZACJI: Zapoznanie z programem wychowawczym szkoły i określenie zadań nauczyciela – wychowawcy świetlicy,Wybór tematów na bieżący rok.
OSOBY WSPIERAJĄCE: Dyrektor szkoły, opiekun stażu
DOWODY REALIZACJI: Opracowany plan opiekuńczo – wychowawczy świetlicy i plan cykli tematycznych.
TERMIN: IX’15

2.ZADANIA: Znajomość środowiska uczniów, ich problemów oraz umiejętność współpracy ze środowiskiem uczniów.
FORMY REALIZACJI: Obserwacja, indywidualne rozmowy z dziećmi i rodzicami.
OSOBY WSPIERAJĄCE: Dyrektor szkoły, opiekun stażu, wychowawcy
DOWODY REALIZACJI: Charakterystyka grupy świetlicowej w przygotowanej przez siebie formie.
TERMIN: Okres stażu.

3.ZADANIA: Podnoszenie kwalifikacji zawodowych.
FORMY REALIZACJI: Udział w szkoleniach, kursach, kontynuacja studiów, czytanie literatury fachowej.
OSOBY WSPIERAJĄCE: Opiekun stażu, nauczyciel bibliotekarz, osoby prowadzące szkolenia i kursy, wykładowcy
DOWODY REALIZACJI: Zaświadczenia, dyplom, krótkie pisemne prezentacje przeczytanych pozycji.
TERMIN: Okres stażu.

4.ZADANIA: Określenie dalszej drogi rozwoju zawodowego.
FORMY REALIZACJI: Autorefleksja.
OSOBY WSPIERAJĄCE: Dyrektor szkoły opiekun stażu
DOWODY REALIZACJI: Sporządzone wnioski do dalszej drogi rozwoju zawodowego.
TERMIN: Koniec stażu V’16
Wyświetleń: 55


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.