Katalog Aleksandra Grochal, 2016-02-12 Katowice Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO WYCHOWAWCY ŚWIETLICY UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS ZAWODOWY NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO.Aleksandra Grochal Data rozpoczęcia stażu:01.09.2015 r. Czas trwania stażu: do 31.05.2016 r. Opiekun stażu: mgr Elżbieta Pietrzak Posiadane kwalifikacje: licencjat z wychowania fizycznego, specjalność: gimnastyka korekcyjna przygotowanie pedagogiczne Cel główny: Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego Cele szczegółowe: poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły, poznanie dokumentacji obowiązującej w szkole, nabycie umiejętności prowadzenia dokumentacji obowiązującej w świetlicy, doskonalenie warsztatu pracy poprzez obserwację zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli oraz prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i omawianie ich, podniesienie kwalifikacji poprzez udział w szkoleniach i kursach oraz poprzez samokształcenie organizowanie okolicznościowych uroczystości, wspieranie aktywności twórczej dzieci, pomaganie uczniom w nauce i wyrównywanie braków szkolnych, pogłębienie kontaktów z rodzicami i wychowawcami klas. Powinności nauczyciela stażysty: §6 ust. 2 pkt 1. Poznać organizację zadania i zasady funkcjonowania szkoły 1.ZADANIA: Poznanie organizacji i zasad funkcjonowania szkoły. FORMY REALIZACJI: Udział w Radach Pedagogicznych, obserwacja, rozmowy z opiekunem stażu. OSOBY WSPIERAJĄCE: Dyrektor szkoły, opiekun stażu. DOWODY REALIZACJI: Lista obecności na radach, potwierdzenie opiekuna stażu. TERMIN: IX’15 - V'16 2.ZADANIA:Poznanie obowiązującej dokumentacji. FORMY REALIZACJI: Analiza dokumentacji szkoły, dokonywanie samodzielnych wpisów do dziennika. OSOBY WSPIERAJĄCE: Dyrektor szkoły, opiekun stażu. DOWODY REALIZACJI: Wpisy w dzienniku. TERMIN: IX/X’15 3.ZADANIA: Zapoznanie z tygodniowym rozkładem zajęć, zastępstwami, zasadami współpracy dyrektora z pracownikami. FORMY REALIZACJI: Obserwacja, udział w spotkaniach Rady Pedagogicznej. OSOBY WSPIERAJĄC: Dyrektor szkoły, opiekun stażu. DOWODY REALIZACJI: Organizacja własnych zajęć, udział w spotkaniach. TERMIN: IX'15 4.ZADANIA: Określenie roli wychowawcy świetlicy. FORMY REALIZACJI: Bezpośrednia rozmowa. OSOBY WSPIERAJĄCE: Dyrektor szkoły, wychowawcy świetlicy. DOWODY REALIZACJI: Uwagi w autorefleksjach. TERMIN: IX'15 §6 ust. 2 pkt 2.Organizować swój czas pracy w sposób zapewniający właściwą realizację zadań szkoły i umiejętnie nawiązywać kontakty z otoczeniem. 1.ZADANIA: Poznanie procedury awansu zawodowego ze szczególnym uwzględnieniem wymagań na stopień nauczyciela kontraktowego. FORMY REALIZACJI: Analiza karty nauczyciela, poznanie przepisów dotyczących awansu zawodowego nauczycieli. OSOBY WSPIERAJĄCE: Dyrektor szkoły, opiekun stażu DOWODY REALIZACJI:Plan rozwoju zawodowego. TERMIN: IX’15 2.ZADANIA: Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu. FORMY REALIZACJI: Bezpośrednia rozmowa, pomoc w napisaniu planu rozwoju, opracowanie harmonogramu obserwacji zajęć. OSOBY WSPIERAJĄCE: Opiekun stażu DOWODY REALIZACJI: Plan rozwoju zawodowego, harmonogram obserwacji. I TERMIN: X’15 3.ZADANIA: Ustalenie z opiekunem terminów i tematyki zajęć na okres stażu z uwzględnieniem zajęć obserwowanych i prowadzonych. FORMY REALIZACJI: Opracowanie zakresu i tematów zajęć. OSOBY WSPIERAJĄCE: Opiekun stażu DOWODY REALIZACJI: Plan pracy świetlicy,scenariusze zajęć i potwierdzenie opiekuna stażu. TERMIN: IX’15 4.ZADANIA: Zapoznanie z literaturą pedagogiczną. FORMY REALIZACJI: Czytanie czasopism pedagogicznych i literatury fachowej. OSOBY WSPIERAJĄCE: Nauczyciel bibliotekarz. DOWODY REALIZACJI: Krótkie pisemne prezentacje przeczytanych pozycji. TERMIN: Okres stażu. 5.ZADANIA: Dokumentowanie realizacji planu rozwoju. FORMY REALIZACJI: Gromadzenie dokumentacji potrzebnej do uzyskania awansu zawodowego. OSOBY WSPIERAJĄCE: Opiekun stażu DOWODY REALIZACJI: Zaświadczenia, konspekty. TERMIN: Okres stażu. 6.ZADANIA: Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. FORMY REALIZACJI: Autorefleksja, analiza, opis realizacji planu rozwoju zawodowego. OSOBY WSPIERAJĄCE: Dyrektor szkoły, opiekun stażu DOWODY REALIZACJI: Sprawozdanie z realizacji stażu. TERMIN: V’16 §6 ust. 2 pkt 3. Rozwijać umiejętności dydaktyczne oraz rozwijać spostrzegawczość, umiejętność analizy i wyciągania wniosków. 1.ZADANIA: Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu. FORMY REALIZACJI: Hospitacja według wcześniej opracowanych narzędzi, omówienie i zapisywanie jej wyników, analiza konspektów. OSOBY WSPIERAJĄCE: Dyrektor szkoły, opiekun stażu, nauczyciele. DOWODY REALIZACJI: Wnioski z hospitacji i obserwacji. TERMIN: Dwa razy w miesiącu 2.ZADANIA:Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu. FORMY REALIZACJI: Opracowanie scenariuszy zajęć, konsultacja, analiza. OSOBY WSPIERAJĄCE: Dyrektor szkoły, opiekun stażu DOWODY REALIZACJI: Konspekty z zajęć, wnioski i uwagi do realizacji. TERMIN: Raz w miesiącu. 3.ZADANIA:Ocena własnych umiejętności. FORMY REALIZACJI: Autorefleksja, samoocena. OSOBY WSPIERAJĄCE: Samodzielna praca z opiekunem. DOWODY REALIZACJI: Samoocena. TERMIN: Na bieżąco. 4.ZADANIA: Uczestnictwo w doskonaleniu zawodowym wewnątrzszkolnym, pozaszkolnym i samokształceniu. FORMY REALIZACJI: Zbieranie informacji mogących pomóc w dalszej pracy, aktywny udział w warsztatach i kursach,studiowanie odpowiednich pozycji literatury fachowej. OSOBY WSPIERAJĄCE: Dyrektor szkoły, opiekun stażu DOWODY REALIZACJI: Zaświadczenia. TERMIN: Okres stażu. 5.ZADANIA: Wspomaganie aktywności twórczej dzieci. FORMY REALIZACJI: Udział dzieci w konkursach i turniejach wynikających z planu pracy,uczestnictwo dzieci w szkolnych kołach sportowych. OSOBY WSPIERAJĄCE: Dyrektor szkoły, opiekun stażu, nauczyciele. DOWODY REALIZACJI: Sprawozdanie z organizacji konkursów, dyplomy. Konspekty z zajęć, wnioski i uwagi do realizacji. TERMIN: Okres stażu. 6.ZADANIA: Pomoc w nauce i wyrównywaniu braków szkolnych. FORMY REALIZACJI: odrabianie z dziećmi zadań domowych, praca z dziećmi słabszymi, konkursy, gry i zabawy edukacyjne. OSOBY WSPIERAJĄCE: Dyrektor szkoły, opiekun stażu DOWODY REALIZACJI: Potwierdzenie opiekuna stażu, karty pracy. TERMIN: Okres stażu. 7.ZADANIA:Organizacja imprez i uroczystości okolicznościowych. FORMY REALIZACJI: Organizacja uroczystości i przedstawień. OSOBY WSPIERAJĄCE: Dyrektor szkoły, opiekun stażu, nauczyciele DOWODY REALIZACJI: Sprawozdania z organizacji uroczystości, zdjęcia. TERMIN: Okres stażu. 8.ZADANIA: Doskonalenie multimedialnych technik pracy. FORMY REALIZACJI: Opublikowanie w Internecie planu rozwoju zawodowego,Przygotowanie dokumentacji stażu w formie komputerowej. OSOBY WSPIERAJĄCE:Opiekun stażu, nauczyciele DOWODY REALIZACJI:Teczka stażysty, zaświadczenie o publikacji. TERMIN: Okres stażu. §6 ust. 2 pkt 4. Znajomość środowiska uczniów i ich problemów oraz umiejętność współpracy ze środowiskiem uczniów. 1.ZADANIA:Zapoznanie z programem wychowawczym szkoły i opracowanie planu opiekuńczo – wychowawczego świetlicy, opracowanie pozycji tygodniowych cykli tematycznych. FORMY REALIZACJI: Zapoznanie z programem wychowawczym szkoły i określenie zadań nauczyciela – wychowawcy świetlicy,Wybór tematów na bieżący rok. OSOBY WSPIERAJĄCE: Dyrektor szkoły, opiekun stażu DOWODY REALIZACJI: Opracowany plan opiekuńczo – wychowawczy świetlicy i plan cykli tematycznych. TERMIN: IX’15 2.ZADANIA: Znajomość środowiska uczniów, ich problemów oraz umiejętność współpracy ze środowiskiem uczniów. FORMY REALIZACJI: Obserwacja, indywidualne rozmowy z dziećmi i rodzicami. OSOBY WSPIERAJĄCE: Dyrektor szkoły, opiekun stażu, wychowawcy DOWODY REALIZACJI: Charakterystyka grupy świetlicowej w przygotowanej przez siebie formie. TERMIN: Okres stażu. 3.ZADANIA: Podnoszenie kwalifikacji zawodowych. FORMY REALIZACJI: Udział w szkoleniach, kursach, kontynuacja studiów, czytanie literatury fachowej. OSOBY WSPIERAJĄCE: Opiekun stażu, nauczyciel bibliotekarz, osoby prowadzące szkolenia i kursy, wykładowcy DOWODY REALIZACJI: Zaświadczenia, dyplom, krótkie pisemne prezentacje przeczytanych pozycji. TERMIN: Okres stażu. 4.ZADANIA: Określenie dalszej drogi rozwoju zawodowego. FORMY REALIZACJI: Autorefleksja. OSOBY WSPIERAJĄCE: Dyrektor szkoły opiekun stażu DOWODY REALIZACJI: Sporządzone wnioski do dalszej drogi rozwoju zawodowego. TERMIN: Koniec stażu V’16 Wyświetleń: 55
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |