Katalog

Bożena Zadykowicz, 2016-02-12
Mełno

Język polski, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego.

- n +


PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ
NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

NAUCZYCIELKA JĘZYKA POLSKIEGO
W ZESPOLE SZKÓŁ W GRUCIE
mgr BOŻENA ZADYKOWICZ

I. IMIĘ I NAZWISKO- BOŻENA ZADYKOWICZ
II. STAŻ PRACY – 34 LATA
III. STOPIEŃ AWANSU ZAWODOWEGO – NAUCZYCIEL MIANOWANY
IV. POSIADANE KWALIFIKACJE – STUDIA MAGISTERSKIE – FILOLOGIA POLSKA
V. DATA ROZPOCZĘCIA STAŻU – 01.09.2013r.
VI. DATA ZAKOŃCZENIA STAŻU – 31.05.2016r.

Poniższy plan stanowi wersję roboczą. Będzie uzupełniany i udoskonalany w trakcie trwania stażu po uprzedniej akceptacji dyrektora szkoły.

WYMAGANIA NIEZBĘDNE DO UZYSKANIA STOPNIA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO WYNIKAJĄCE Z ROZPORZĄDZENIA MEN

§ 8 ust. 2 pkt 1
UZYSKIWANIE POZYTYWNYCH EFEKTÓW W PRACY DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJ LUB OPIEKUŃCZEJ NA SKUTEK WDROŻENIA DZIAŁAŃ MAJĄCYCH NA CELU DOSKONALENIE PRACY WŁASNEJ I PODNIESIENIE JAKOŚCI PRACY SZKOŁY.

ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTO-WANIA
Zapoznanie się z przepisami dotyczącymi awansu zawodowego na nauczyciela dyplomowanego. Zapoznanie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej
i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli 2 września 2013 r. Złożenie wniosku do dyrektora szkoły o rozpoczęcie stażu
Sporządzenie planu rozwoju zawodowego. Złożenie planu rozwoju zawodowego. 20 września 2013 r. Plan rozwoju zawodowego
Bieżąca analiza dokumentacji szkolnej. Analiza dokumentów ze szczególnym uwzględnieniem wprowadzanych zmian:
a) Statut Szkoły
b) Przedmiotowy System Oceniania
c) Program Wychowawczy
d) Szkolny Program Profilaktyki. Cały staż Adnotacje w sprawozdaniu
Zdobywanie wiedzy i umiejętności związanych z działaniem na rzecz podwyższania jakości pracy szkoły. - Udział w pracach Zespołu Wychowawczego kl. I-III gimnazjum.
- Udział w pracach i pełnienie funkcji przewodniczącej Zespołu Nauczycieli Bloku Humanistyczno-Społecznego. - Cały staż


- Cały staż -Dokumentacja
Zespołu Wychowaw- czego
-Dokumentacja
Zespołu Nauczycieli Bloku Humani-
styczno-Społe-
cznego

Praca w zespole przedmiotów humanistycznych. - Przygotowanie testów w celu przeprowadzenia badania kompetencji uczniów po szkole podstawowej.
- Przygotowywanie testów na próbny egzamin z języka polskiego w klasie II i III.
- Sprawdzanie prac.
- Analiza wyników. Cały staż -Prace uczniów
- Analiza wyników testu kompetencji po szkole podstawowej i próbnych egzaminów
Przygotowywanie uroczystości szkolnych. - Organizowanie uroczystości szkolnych zgodnie z grafikiem załączonym do Planu Pracy Szkoły.
- Przesyłanie na stronę internetową szkoły informacji ze szkolnych wydarzeń. Cały staż -Potwierdzenie dyrektora szkoły
- Strona szkoły
Opracowanie autorskiego programu nauczania. - Prowadzenie zespołu wyrównawczego dla uczniów o specyficznych problemach edukacyjnych. Wrzesień 2013 r. Dziennik zespołu
Praca z uczniem zdolnym. Przygotowywanie uczniów do konkursów przedmiotowych. Cały staż Dyplomy uczniów
Współorganizacja konkursu. Przygotowanie i przeprowadzenie Konkursu Kultury Językowej. Cały staż Dokumentacja konkursu
Organizacja wycieczki. Zorganizowanie wycieczki do Tropical Island koło Berlina. Cały staż Dokumentacja wycieczki
Współpraca z rodzicami. - Rozwiązywanie bieżących problemów dydaktycznych i wychowawczych w ramach zebrań z rodzicami.
- Indywidualne spotkania z rodzicami w miarę potrzeb. Cały staż - Protokoły z zebrań z rodzicami
- Adnotacje w dzienniku lekcyjnym
Udział w formach doskonalenia zawodowego. - Udział w szkoleniach wewnętrznych.
- Udział w szkoleniach zewnętrznych:
a) spotkania z doradcą metodycznym,
b)warsztaty organizowane przez Wydawnictwo Szkolne PWN, Operon i Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe. Cały staż - Lista obecności na posiedzeniu rady pedagogicznej. – Zaświadcze -nia o udziale w szkoleniach.
Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie nauczania języka polskiego. - Bieżące wizyty w Bibliotece Pedagogicznej.
- Wykorzystywanie zasobów Internetu do podnoszenia kwalifikacji. Cały staż Wykaz literatury

§ 8 ust. 2 pkt 2
WYKORZYSTANIE W PRACY TECHNOLOGII INFORMACYJNEJ I KOMUNIKACYJNEJ

ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA
Wykorzystywanie informacji znajdujących się na stronach www. Śledzenie na bieżąco informacji pojawiających się w Internecie dotyczących innowacyjnych metod nauczania języka polskiego. Cały staż Adresy stron
Wykorzystywanie technologii informacyjnej w codziennej pracy Opracowywanie testów, sprawdzianów, scenariuszy lekcji i uroczystości szkolnych, dokumentów na zebrania z rodzicami. Cały staż Materiały własne

Prezentacje multimedialne Umożliwianie uczniom przedstawiania lektur dodatkowych jako prezentacji multimedialnych. Cały staż Prezentacje uczniów

§ 8 ust. 2 pkt 3
UMIEJĘTNOŚĆ DZIELENIA SIĘ WIEDZĄ I DOŚWIADCZENIEM Z INNYMI NAUCZYCIELAMI, W TYM PRZEZ PROWADZENIE OTWARTYCH ZAJĘĆ, W SZCZEGÓLNOŚCI DLA NAUCZYCIELI STAŻYSTÓW I NAUCZYCIELI KONTRAKTOWYCH, PROWADZENIE ZAJĘĆ DLA NAUCZYCIELI W RAMACH WEWNĄTRZSZKOLNEGO DOSKONALENIA ZAWODO- WEGO LUB INNYCH ZAJĘĆ

ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA
Dzielenie się z innymi nauczycielami wiedzą i doświadczeniem zawodowym. - Prowadzenie lekcji otwartych dla innych nauczycieli.
- Udostępnianie innym nauczycielom własnych materiałów, np. sprawdzianów, scenariuszy lekcji, propozycji opracowania lektur.
- Udział w lekcjach otwartych prowa-dzonych przez innych nauczycieli. - Dwie lekcje w czasie stażu.

- Cały staż

- Cały staż - Scenariusze lekcji

- Własne materiały dydaktyczne

-Dokumentacja lekcji otwartych
Stała współpraca z nauczycielami języka polskiego. Dzielenie się spostrzeżeniami, omawianie bieżących problemów. Cały staż Adnotacje w sprawozdaniu

§ 8 ust. 2 pkt 4 a
OPRACOWANIE I WDRAŻANIE PROGRAMU DZIAŁAŃ EDUKACYJNYCH, WYCHOWAWCZYCH, OPIEKUŃCZYCH LUB INNYCH ZWIĄZANYCH ODPOWIEDNIO Z OŚWIATĄ, POMOCĄ SPOŁECZNĄ LUB POSTĘPO- WANIEM W SPRAWACH NIELETNICH

ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA
Zdobycie umiejętności tworzenia autorskich programów. Opracowanie w ramach współpracy z pedagogiem szkolnym i nauczycielem rewalidacji i realizowanie programu zajęć zespołu wyrównawczego dla uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego(upośledzenie w stopniu lekkim). 02.09.2013 r.- 20.06.2015 r. - Program zajęć wyrównawczych
- Dziennik zespołu wyrównawczego

§ 8 ust. 2 pkt 4 b
WYKONYWANIE ZADAŃ EGZAMINATORA OKRĘGOWEJ KOMISJI EGZAMI- NACYJNEJ

ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA
Zdobycie kwalifikacji egzaminatora OKE w zakresie egzaminu gimnazjalnego z języka polskiego. Ukończenie kursu dla kandydatów na egzaminatorów. W okresie stażu Zaświadczenie o zdobyciu kwalifikacji na egzaminatora

§ 8 ust. 2 pkt 4 c
POSZERZANIE ZAKRESU DZIAŁAŃ SZKOŁY, W SZCZEGÓLNOŚCI DOTYCZĄ- CYCH ZADAŃ DYDAKTYCZNYCH, WYCHOWAWCZYCH LUB OPIEKUŃCZYCH

ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA
Rozwijanie zainteresowań uczniów. Organizowanie wycieczek do kina i teatru. Cały staż Karty wycieczek
Niesienie pomocy uczniom mającym problemy w nauce. Prowadzenie zespołu wyrównawczego. Cały staż Dziennik zespołu
Praca z uczniem zdolnym. - Prowadzenie koła języka polskiego.
- Indywidualne przygotowywanie uczniów do konkursów. Cały staż

W miarę potrzeb Dziennik koła

Adnotacje w sprawozdaniu
Współorganizowanie konkursów szkolnych - Gminny Konkurs Ortograficzny dla uczniów szkoły podstawowej.
- Powiatowy Konkurs Kultury Językowej. Cały staż Dokumentacja konkursów
§ 8 ust. 2 pkt 4 e
WYKONYWANIE ZADAŃ NA RZECZ OŚWIATY, POMOCY SPOŁECZNEJ LUB POSTĘPOWANIA W SPRAWACH NIELETNICH WE WSPÓŁPRACY Z INNYMI OSOBAMI, INSTYTUCJAMI SAMORZĄDOWYMI LUB INNYMI PODMIOTAMI

ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA
Współpraca z pedagogiem szkolnym. Stały kontakt z pedagogiem szkolnym w celu wymiany informacji na temat uczniów sprawiających problemy wychowawcze. Cały staż Adnotacje w sprawozdaniu
Spotkania z asystentami i kuratorami rodzinnymi. - Poznanie sytuacji rodzinnej uczniów.
- Rozwiązywanie bieżących problemów związanych z nauką i zachowaniem. Cały staż Notatki ze spotkań
Współpraca z Poradnią Psychologiczno-
- Pedagogiczną - Wnikliwa analiza orzeczeń wystawianych przez PPP.
- Wdrażanie do pracy z uczniem wniosków poradni. Cały staż Adnotacje w sprawozdaniu

§ 8 ust. 2 pkt 4 f
UZYSKIWANIE INNYCH ZNACZĄCYCH OSIĄGNIĘĆ W PRACY ZAWODO- WEJ
ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA
Popularyzacja własnych materiałów dydaktycznych. Publikowanie materiałów dydaktycznych w Internecie. Okres stażu Strony www
Praca z uczniem zdolnym. Osiąganie przez uczniów sukcesów w różnych konkursach polonistycznych. Okres stażu Dyplomy uczniów

§ 8 ust. 2 pkt 5
UMIEJĘTNOŚĆ ROZPOZNAWANIA I ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW EDUKACYJNYCH, WYCHOWAWCZYCH LUB INNYCH, Z UWZGLĘDNIENIEM
SPECYFIKI, TYPU I RODZAJU SZKOŁY

ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA
Diagnoza wybranych problemów edukacyjnych lub wychowawczych - Wybór uczniów mających problemy dydaktyczne lub sprawiających problemy wychowawcze.
- Zdiagnozowanie problemów.
- Opracowanie programu naprawczego.
- Opis dwóch przypadków. Okres stażu Opis wybranych dwóch przypadków
Opracowała:

Bożena Zadykowicz
Wyświetleń: 57


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.