Katalog Bożena Zadykowicz, 2016-02-12 Mełno Język polski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego.PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO NAUCZYCIELKA JĘZYKA POLSKIEGO W ZESPOLE SZKÓŁ W GRUCIE mgr BOŻENA ZADYKOWICZ I. IMIĘ I NAZWISKO- BOŻENA ZADYKOWICZ II. STAŻ PRACY – 34 LATA III. STOPIEŃ AWANSU ZAWODOWEGO – NAUCZYCIEL MIANOWANY IV. POSIADANE KWALIFIKACJE – STUDIA MAGISTERSKIE – FILOLOGIA POLSKA V. DATA ROZPOCZĘCIA STAŻU – 01.09.2013r. VI. DATA ZAKOŃCZENIA STAŻU – 31.05.2016r. Poniższy plan stanowi wersję roboczą. Będzie uzupełniany i udoskonalany w trakcie trwania stażu po uprzedniej akceptacji dyrektora szkoły. WYMAGANIA NIEZBĘDNE DO UZYSKANIA STOPNIA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO WYNIKAJĄCE Z ROZPORZĄDZENIA MEN § 8 ust. 2 pkt 1 UZYSKIWANIE POZYTYWNYCH EFEKTÓW W PRACY DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJ LUB OPIEKUŃCZEJ NA SKUTEK WDROŻENIA DZIAŁAŃ MAJĄCYCH NA CELU DOSKONALENIE PRACY WŁASNEJ I PODNIESIENIE JAKOŚCI PRACY SZKOŁY. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTO-WANIA Zapoznanie się z przepisami dotyczącymi awansu zawodowego na nauczyciela dyplomowanego. Zapoznanie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli 2 września 2013 r. Złożenie wniosku do dyrektora szkoły o rozpoczęcie stażu Sporządzenie planu rozwoju zawodowego. Złożenie planu rozwoju zawodowego. 20 września 2013 r. Plan rozwoju zawodowego Bieżąca analiza dokumentacji szkolnej. Analiza dokumentów ze szczególnym uwzględnieniem wprowadzanych zmian: a) Statut Szkoły b) Przedmiotowy System Oceniania c) Program Wychowawczy d) Szkolny Program Profilaktyki. Cały staż Adnotacje w sprawozdaniu Zdobywanie wiedzy i umiejętności związanych z działaniem na rzecz podwyższania jakości pracy szkoły. - Udział w pracach Zespołu Wychowawczego kl. I-III gimnazjum. - Udział w pracach i pełnienie funkcji przewodniczącej Zespołu Nauczycieli Bloku Humanistyczno-Społecznego. - Cały staż - Cały staż -Dokumentacja Zespołu Wychowaw- czego -Dokumentacja Zespołu Nauczycieli Bloku Humani- styczno-Społe- cznego Praca w zespole przedmiotów humanistycznych. - Przygotowanie testów w celu przeprowadzenia badania kompetencji uczniów po szkole podstawowej. - Przygotowywanie testów na próbny egzamin z języka polskiego w klasie II i III. - Sprawdzanie prac. - Analiza wyników. Cały staż -Prace uczniów - Analiza wyników testu kompetencji po szkole podstawowej i próbnych egzaminów Przygotowywanie uroczystości szkolnych. - Organizowanie uroczystości szkolnych zgodnie z grafikiem załączonym do Planu Pracy Szkoły. - Przesyłanie na stronę internetową szkoły informacji ze szkolnych wydarzeń. Cały staż -Potwierdzenie dyrektora szkoły - Strona szkoły Opracowanie autorskiego programu nauczania. - Prowadzenie zespołu wyrównawczego dla uczniów o specyficznych problemach edukacyjnych. Wrzesień 2013 r. Dziennik zespołu Praca z uczniem zdolnym. Przygotowywanie uczniów do konkursów przedmiotowych. Cały staż Dyplomy uczniów Współorganizacja konkursu. Przygotowanie i przeprowadzenie Konkursu Kultury Językowej. Cały staż Dokumentacja konkursu Organizacja wycieczki. Zorganizowanie wycieczki do Tropical Island koło Berlina. Cały staż Dokumentacja wycieczki Współpraca z rodzicami. - Rozwiązywanie bieżących problemów dydaktycznych i wychowawczych w ramach zebrań z rodzicami. - Indywidualne spotkania z rodzicami w miarę potrzeb. Cały staż - Protokoły z zebrań z rodzicami - Adnotacje w dzienniku lekcyjnym Udział w formach doskonalenia zawodowego. - Udział w szkoleniach wewnętrznych. - Udział w szkoleniach zewnętrznych: a) spotkania z doradcą metodycznym, b)warsztaty organizowane przez Wydawnictwo Szkolne PWN, Operon i Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe. Cały staż - Lista obecności na posiedzeniu rady pedagogicznej. – Zaświadcze -nia o udziale w szkoleniach. Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie nauczania języka polskiego. - Bieżące wizyty w Bibliotece Pedagogicznej. - Wykorzystywanie zasobów Internetu do podnoszenia kwalifikacji. Cały staż Wykaz literatury § 8 ust. 2 pkt 2 WYKORZYSTANIE W PRACY TECHNOLOGII INFORMACYJNEJ I KOMUNIKACYJNEJ ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Wykorzystywanie informacji znajdujących się na stronach www. Śledzenie na bieżąco informacji pojawiających się w Internecie dotyczących innowacyjnych metod nauczania języka polskiego. Cały staż Adresy stron Wykorzystywanie technologii informacyjnej w codziennej pracy Opracowywanie testów, sprawdzianów, scenariuszy lekcji i uroczystości szkolnych, dokumentów na zebrania z rodzicami. Cały staż Materiały własne Prezentacje multimedialne Umożliwianie uczniom przedstawiania lektur dodatkowych jako prezentacji multimedialnych. Cały staż Prezentacje uczniów § 8 ust. 2 pkt 3 UMIEJĘTNOŚĆ DZIELENIA SIĘ WIEDZĄ I DOŚWIADCZENIEM Z INNYMI NAUCZYCIELAMI, W TYM PRZEZ PROWADZENIE OTWARTYCH ZAJĘĆ, W SZCZEGÓLNOŚCI DLA NAUCZYCIELI STAŻYSTÓW I NAUCZYCIELI KONTRAKTOWYCH, PROWADZENIE ZAJĘĆ DLA NAUCZYCIELI W RAMACH WEWNĄTRZSZKOLNEGO DOSKONALENIA ZAWODO- WEGO LUB INNYCH ZAJĘĆ ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Dzielenie się z innymi nauczycielami wiedzą i doświadczeniem zawodowym. - Prowadzenie lekcji otwartych dla innych nauczycieli. - Udostępnianie innym nauczycielom własnych materiałów, np. sprawdzianów, scenariuszy lekcji, propozycji opracowania lektur. - Udział w lekcjach otwartych prowa-dzonych przez innych nauczycieli. - Dwie lekcje w czasie stażu. - Cały staż - Cały staż - Scenariusze lekcji - Własne materiały dydaktyczne -Dokumentacja lekcji otwartych Stała współpraca z nauczycielami języka polskiego. Dzielenie się spostrzeżeniami, omawianie bieżących problemów. Cały staż Adnotacje w sprawozdaniu § 8 ust. 2 pkt 4 a OPRACOWANIE I WDRAŻANIE PROGRAMU DZIAŁAŃ EDUKACYJNYCH, WYCHOWAWCZYCH, OPIEKUŃCZYCH LUB INNYCH ZWIĄZANYCH ODPOWIEDNIO Z OŚWIATĄ, POMOCĄ SPOŁECZNĄ LUB POSTĘPO- WANIEM W SPRAWACH NIELETNICH ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Zdobycie umiejętności tworzenia autorskich programów. Opracowanie w ramach współpracy z pedagogiem szkolnym i nauczycielem rewalidacji i realizowanie programu zajęć zespołu wyrównawczego dla uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego(upośledzenie w stopniu lekkim). 02.09.2013 r.- 20.06.2015 r. - Program zajęć wyrównawczych - Dziennik zespołu wyrównawczego § 8 ust. 2 pkt 4 b WYKONYWANIE ZADAŃ EGZAMINATORA OKRĘGOWEJ KOMISJI EGZAMI- NACYJNEJ ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Zdobycie kwalifikacji egzaminatora OKE w zakresie egzaminu gimnazjalnego z języka polskiego. Ukończenie kursu dla kandydatów na egzaminatorów. W okresie stażu Zaświadczenie o zdobyciu kwalifikacji na egzaminatora § 8 ust. 2 pkt 4 c POSZERZANIE ZAKRESU DZIAŁAŃ SZKOŁY, W SZCZEGÓLNOŚCI DOTYCZĄ- CYCH ZADAŃ DYDAKTYCZNYCH, WYCHOWAWCZYCH LUB OPIEKUŃCZYCH ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Rozwijanie zainteresowań uczniów. Organizowanie wycieczek do kina i teatru. Cały staż Karty wycieczek Niesienie pomocy uczniom mającym problemy w nauce. Prowadzenie zespołu wyrównawczego. Cały staż Dziennik zespołu Praca z uczniem zdolnym. - Prowadzenie koła języka polskiego. - Indywidualne przygotowywanie uczniów do konkursów. Cały staż W miarę potrzeb Dziennik koła Adnotacje w sprawozdaniu Współorganizowanie konkursów szkolnych - Gminny Konkurs Ortograficzny dla uczniów szkoły podstawowej. - Powiatowy Konkurs Kultury Językowej. Cały staż Dokumentacja konkursów § 8 ust. 2 pkt 4 e WYKONYWANIE ZADAŃ NA RZECZ OŚWIATY, POMOCY SPOŁECZNEJ LUB POSTĘPOWANIA W SPRAWACH NIELETNICH WE WSPÓŁPRACY Z INNYMI OSOBAMI, INSTYTUCJAMI SAMORZĄDOWYMI LUB INNYMI PODMIOTAMI ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Współpraca z pedagogiem szkolnym. Stały kontakt z pedagogiem szkolnym w celu wymiany informacji na temat uczniów sprawiających problemy wychowawcze. Cały staż Adnotacje w sprawozdaniu Spotkania z asystentami i kuratorami rodzinnymi. - Poznanie sytuacji rodzinnej uczniów. - Rozwiązywanie bieżących problemów związanych z nauką i zachowaniem. Cały staż Notatki ze spotkań Współpraca z Poradnią Psychologiczno- - Pedagogiczną - Wnikliwa analiza orzeczeń wystawianych przez PPP. - Wdrażanie do pracy z uczniem wniosków poradni. Cały staż Adnotacje w sprawozdaniu § 8 ust. 2 pkt 4 f UZYSKIWANIE INNYCH ZNACZĄCYCH OSIĄGNIĘĆ W PRACY ZAWODO- WEJ ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Popularyzacja własnych materiałów dydaktycznych. Publikowanie materiałów dydaktycznych w Internecie. Okres stażu Strony www Praca z uczniem zdolnym. Osiąganie przez uczniów sukcesów w różnych konkursach polonistycznych. Okres stażu Dyplomy uczniów § 8 ust. 2 pkt 5 UMIEJĘTNOŚĆ ROZPOZNAWANIA I ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW EDUKACYJNYCH, WYCHOWAWCZYCH LUB INNYCH, Z UWZGLĘDNIENIEM SPECYFIKI, TYPU I RODZAJU SZKOŁY ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA Diagnoza wybranych problemów edukacyjnych lub wychowawczych - Wybór uczniów mających problemy dydaktyczne lub sprawiających problemy wychowawcze. - Zdiagnozowanie problemów. - Opracowanie programu naprawczego. - Opis dwóch przypadków. Okres stażu Opis wybranych dwóch przypadków Opracowała: Bożena Zadykowicz Wyświetleń: 57
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |