AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Julia Kaszkowiak, 2016-01-19
Drawsko

Zajęcia przedszkolne, Konspekty

Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne.

- n +

KONSPEKT ZAJĘĆ PROWADZONYCH METODĄ RUCHU ROZWIJAJĄCEGO WERONIKI SHERBORNE

Cel główny: - wspomaganie prawidłowego rozwoju psychoruchowego dzieci przez
nawiązanie więzi emocjonalnej z innymi osobami,
- pomaganie dziecku w poznawaniu własnego ciała i w zdobywaniu ufności do
siebie i innych,
Cele operacyjne: - rozładowuje napięcie emocjonalne,
- ćwiczy umiejętność opanowania lęku, emocji, pokonywania trudności,
stosowania odpowiedniej siły w zależności od okoliczności, delikatność,
- współtworzy miłą radosną atmosferę podczas ćwiczeń,
- uczy się akceptacji własnego ciała i swoich umiejętności,
Metoda : Ruchu rozwijającego wg W. Sherborne,
Forma: - zajęcia zorganizowane z całą grupą,
- ćwiczenia indywidualne,
- ćwiczenia w parach,
- ćwiczenia w grupach,
Pomoce: koc,
Przebieg zajęcia:
Wstęp:
1. Powitanie swojego ciała:
- ręka z ręką,
- kolano z czołem,
- duży palec stopy z nosem,
- ucho z kolanem,
- stopy z dłońmi,
- stopa ze stopą,
2. Przywitanie się w parach:
- słowem i przez podanie ręki,
- częściami ciała: nosami, kolanami, policzkami, stopami,

Część główna:
1. Moje ciało w przestrzeni wysokiej,
2. Moje ciało w przestrzeni średniej,
3. Moje ciało w przestrzeni niskiej,
4. Wprowadź swoje ciało w ruch obrotowy w przestrzeni:
- wysokiej,
- średniej,
- niskiej,
5. Ćwiczenia w parach.
Ruch Razem – stopa w stopę i przenosimy ciało z pozycji średniej do pozycji wysokiej,
- siedząc odwróceni do siebie plecami próbujemy przemieścić swoje ciało
z pozycji średniej do pozycji wysokiej,
Ruch Przeciwko – dzieci odwrócone do siebie plecami pokazują jakie są silne,
mocowanie, siłowanie,
- jedno dziecko chowa się a drugie próbuje go przesunąć, przenieść,
Ruch z – jedno dziecko z pary zamyka oczy, drugie oprowadza je po sali,
- jedno dziecko wprowadza ciało drugiego w ruch obrotowy,
6. Chłopcy kładą się na podłodze a dziewczyny pełzną po nich,
7. Dziewczyny w klęku podpartym tworzą tunel, chłopcy czołgają się na brzuchu lub na plecach,
8. Ćwiczenia z kocem. - wszyscy znajdują się na kocu w pozycji wysokiej,
- wszyscy znajdują się na kocu w pozycji niskiej,
- wszyscy znajdują się pod kocem w pozycji wysokiej,
- wszyscy znajdują się pod kocem w pozycji niskiej,
Zakończenie:
9. Ruch kreatywny – taniec przy muzyce,
10. Wszyscy dziękują sobie za wspaniała zabawę.
Julia Kaszkowiak
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 174


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.