Katalog

Elżbieta Sołtys, 2016-01-14
Krzywaczka

Język polski, Karty pracy

Mówiliśmy przez radio, kl. 4.

- n +

Zaznacz poprawną odpowiedź w zadaniach 1-3.
1. Skąd byli reporterzy, którzy odwiedzili opisywaną szkołę?
a) Z telewizji.
b) Z radia.
c) Z prasy.
d) Z Internetu.

2. Które wyrażenie jest przykładem użycia epitetu?
a) Dokładnie o ósmej.
b) Mówiliśmy przez radio.
c) Czarodziejską mocą.
d) Dziś wieczór.

3. Co powoduje, że wypowiedź dyrektora odznacza się humorem?
a) Użyto w niej wyrazów dźwiękonaśladowczych.
b) Dyrektor w sposób przesadnie uroczysty wypowiada się o radiu.
c) Dyrektor opowiada dowcip na temat wynalazcy radia.
d) Dyrektor wszedł na lekcją gramatyki z reporterami.

4. Dopisz 2 wyrazy pokrewne do słowa dziecko:
.................
.................

5. Dopisz zdrobnienia do słów:
linijka - ........... szkoła - ...............
pupil - ............. dzieci - ...............

6. Zaznacz X, jeśli zdanie jest prawdziwe lub fałsz.


Uczniowie będą mogli się usłyszeć o 6.00.
Twórcą radia był Marconi.
Reporter zamierzał pytać uczniów o to, ile mają rodzeństwa.
Na informację o wywiadzie uczniowie przeszkadzali na lekcji, bo byli zdenerwowani.


7. Uczniowie przeprowadzają wywiad w parach.

Osoba udzielająca wywiadu: .............. ...................
Co lubisz robić w wolnym czasie?


Co lubisz czytać?


Czego uczysz się w szkole?

8. Odczytanie odpowiedzi udzielonych w wywiadzie.

Wyświetleń: 107


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.