AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Kamila Rzędzicka, 2016-01-14
Jaworzno

Zajęcia przedszkolne, Konspekty

„Magiczne kwadraty”- zapoznanie z wyglądem kwadratu.

- n +

Nauczyciel: Kamila Rzędzicka

Konspekt zajęcia z grupą dzieci 4-3 – letnich – „Biedroneczki”

Temat zajęcia: „Magiczne kwadraty”- zapoznanie z wyglądem kwadratu.

Cel ogólny:
Zapoznanie z wyglądem i cechami kwadratu,
Utrwalenie wyglądu koła

Cel operacyjny:
Dziecko;
Rozpoznaje kwadraty wśród innych figur geometrycznych
Nazywa kwadraty i koła
Potrafi wykonać powierzone zadania.

Metody pracy:
SŁOWNA: opis, rozmowa, instrukcja
CZYNNA: zadania do wykonania

Formy pracy: praca grupowa, indywidualna

Pomoce dydaktyczne: lupy papierowe , kwadraty i koła różnej wielkości i koloru, płyta CD, tamburyn, karta pracy

Przebieg:

1.Powitanie grupy piosenką ”Wszyscy są witam was zaczynamy już czas..”

2.Oglądanie figur leżących przed dziećmi kół i kwadratów różnej wielkości.

3. „W pogoni za kwadratem ” M. Terlikowej - wysłuchanie fragmentu wiersza pt z jednoczesnym demonstrowaniem figury

Kwadrat-to jest dziwna figura ,
bo nie wiadomo ,
gdzie dół
a gdzie góra.
Do góry głową czy na dół głową.
Zawsze wygląda jednakowo.
Ma równe kąty, ma równe boki,
Tak samo długi jest-jak szeroki.

4.Omówienie jego charakterystycznych cech.
5. „Mali Detektywi zabawa dydaktyczna” -wyszukiwanie w sali przedmiotów w kształcie kwadratu
(książki, klocki, poduszka, pudełka po płytach itp.).

6. ” Robot z krainy figur” – dopasowywanie i wyklejanie na tablicy dużego obrazka z figur geometrycznych

7.” Skaczący kapelusz” – zabawa ruchowa z elementem podskoku,
Dzieci podskakują wraz ze skaczącym kapeluszem po sali w rytm muzyki, kiedy muzyka ucichnie wszyscy stają bez ruchu, wybrana osoba zasłania oczy i losuje z kapelusza jedną figurę dotykając ją odgaduje co to za figura.


8. „Kółko czy kwadrat” zabawa ruchowa rozwijająca szybkość reakcji
Nauczyciel rozkłada na dywanie dwie plansze koło lub kwadrat.
Dzieci biegają po sali na sygnał tamburyna nauczyciel wypowiada i pokazuje sylwetę kwadrat lub koło. Dzieci siadają dookoła pokazanej figurą. Po kilku minutach nauczyciel wypowiada samą nazwę koło lub kwadrat już bez obrazka.

9.Praca z obrazkiem z figur- odszukanie na obrazku wszystkich kwadratów i pokolorowanie ich na niebiesko- wywieszenie prac na tablicy.
10. Wspólne podsumowanie zajęć „Magiczne kwadraty”- dzieci dostają tabliczki z buzią uśmiechniętą i smutną. Kto dobrze się bawił zapamiętał jaka figura się z nami dzisiaj bawiła i podobały mu się zajęcia unosi do góry buzie uśmiechniętą. A kto nie zapamiętał chciałby jeszcze aby mu w czymś pomóc , lub nie zdążył czegoś zrobić podnosi smutną minkę.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 83


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.