Katalog

alicja Adamiak, 2015-11-09
Łodz

Zajęcia zintegrowane, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego.

- n +

[ppPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO


mgr Alicji Adamiak

NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
w SP im. Mikołaja Kopernika w Bukowcu

UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY
NAUCZYCIELA MIANOWANEGO


Dane personalne:
a. Imię i nazwisko nauczyciela: Alicja Adamiak
b. Miejsce pracy: Zespół Szkolno- Przedszkolny w Bukowcu
c. Pełniona funkcja: nauczyciel nauczania zintegrowanego, angielskiego, wychowawca klasy
d. Okres odbywania stażu: 01.09.2015r. – 31.05.2018
e. Posiadane kwalifikacje:
Studia licencjacie na kierunku filologia i edukacja wczesnoszkolna , Kolegium Języków obcych, Uniwersytet Łódzki Studia magisterskie na kierunku filologia, w zakresie zastosowania germanistyka i j. angielski UŁ
Cel: Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego zgodnie z wymaganiami kwalifikacyjnymi ustalonymi w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 listopada 2007 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, w Ustawie o systemie oświaty z dnia 7 września 1991 r. (z póź. zmianami) oraz w Ustawie z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karcie Nauczyciela.


Plan rozwoju zawodowego opracowałam na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 grudnia 2004 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. nr 260, poz. 2593 oraz z 2007 r. nr 214, poz. 1580.)

Wszelkie zadania dostosowałam do możliwości i potrzeb placówki, w której jestem zatrudniona oraz uczniów, z którymi będę współpracować w ramach stażu. Przedstawiona przeze mnie tabela prezentuje poszczególne zadania, jakie wyznaczyłam sobie do wykonania do dnia 31 maja 2018r.


UCZESTNICZENIE W PRACACH ORGANÓW SZKOŁY ZWIĄZANYCH Z REALIZACJĄ ZADAŃ DYDAKTYCZNYCH, WYCHOWAWCZYCH, OPIEKUŃCZYCH LUB INNYCH WYNIKAJĄCYCH ZE STATUTU SZKOŁY ORAZ POTRZEB SZKOŁY I ŚRODOWISKA LOKALNEGO
(§ 7, ust. 1, pkt. 1).

Lp. Zadania Formy realizacji Termin Wyniki potwierdzające zaplanowane efekty
1. Analiza organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły. • Analiza dokumentacji placówki : statutu, programu rozwoju, - planu pracy, - regulaminów, - WSO, Programu Wychowawczego, BHP
• Poznanie procedury awansu zawodowego
• Uzupełnienie teczki wychowawcy
IX/X 2015 r. Notatki
2. Udział w różnych formach pracy szkoły
• Aktywny udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej, współpraca z innymi nauczycielami i dyrektorem
• Aktywna działalność w szkolnym zespole edukacji wczesnoszkolnej i zespole ds. analizy sprawdzianu
zgodnie z terminami posiedzenia Rady Pedagogicznej


Protokoły posiedzeń RP
Potwierdzenia, notatki
3. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu Organizacja pracy i zapoznanie z zasadami pracy IX 2015 kontrakt
4. Sprawowanie zadań wychowawcy klasy • Organizowanie spotkań z rodzicami
• Udział w konsultacjach indywidualnych
• współorganizowanie imprez szkolnych
• zajęcia otwarte Wg harmonogramu w okresie stażu Wpisy w dziennikach, plany spotkań z rodzicami
5. Przygotowanie uroczystości szkolnych i klasowych Przygotowanie uroczystości mi. in : Andrzejki, Mikołajki, Wigilia klasowa - Dzień Matki i Ojca - Dzień Babci i Dziadka - Wg harmonogramu w okresie stażu notatki


POGŁĘBIANIE WIEDZY I UMIEJETNOŚCI ZAWODOWYCH, SAMODZIELNIE LUB PRZEZ UDZIAŁ W RÓŻNYCH FORMACH KSZTAŁCENIA USTAWICZNEGO
(§ 7, ust. 1, pkt. 2).


Lp. Zadania Formy realizacji Termin Wyniki potwierdzające zaplanowane efekty
1. Współpraca z opiekunem stażu • Obserwacje zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu.
• Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu.

• Konsultacje Wg harmonog. obserwacji
Karty obserwacji zajęć, scenariusze zajęć
Scenariusze zajęć, karty obserwacji
Notatki
2. Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego doskonalenia zawodowego. • Aktywny udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu.
• Udział w różnego rodzaju pozaszkolnych formach doskonalenia zawodowego WODN, Wydawnictwa, Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego, kursy e- learningowe
• Udział w lekcjach oraz zajęciach otwartych realizowanych przez innych nauczycieli.
• Studiowanie literatury fachowej, publikacji i portali internetowych dla nauczycieli,
• Rozwijanie zainteresowań uczniów. Organizowanie konkursów szkolnych oraz udział w konkursach organizowanych przez szkoły i instytucje.
W okresie stażu

.
Wg oferty przez okres stażu


W okresie stażu

W okresie stażu Zaświadczenia, protokoły szkoleń RP
Zaświadczenie

Zaświadczenia


Karty obserwacji

Notatki


POZNAWANIE PRZEPISÓW DOTYCZACYCH SYSTEMU OŚWIATY, Z UWGLEDNIENIEM SPECYFIKI TYPU I RODZAJU SZKOŁY, W KTÓREJ OBDYWA STaż

(§ 7, ust. 1, pkt. 3).

Lp. Zadania Formy realizacji Termin Wyniki potwierdzające zaplanowane efekty
1. Wnikliwa analiza prawa oświatowego
Analiza dokumentów (Karty Nauczyciela; Ustawy o systemie oświaty; Rozporządzenia MENiS w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli; Rozporządzenia MEN w sprawie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych, Rozporządzenia MEN z 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ1) z dnia 30 maja 2014 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół)
• Aktualizacja wiedzy na temat obowiązującego prawa oświatowego.
• Zapoznanie z materiałami opublikowanymi na stronach internetowych i portalach edukacyjnych http://www.oswiata.abc.com.pl/ http://www.portaloswiatowy.pl/akty-prawne
• Sprawdzanie aktualności na stronie internetowe Kuratorium oświaty oraz MEN
W okresie stażu notatki własne,
ksero wybranych przepisów, rozporządzeń,
stosowanie poznanych przepisów w praktyce


UMIEJĘTNOŚĆ ORGANIZACJI I DOSKONALENIA WARSZTATU PRACY, DOKONYWANIA EWALUACJI WŁASNYCH DZIAŁAŃ, A TAKŻE OCENIANIA ICH SKUTECZNOŚCI I DOKONYWANIA ZMIAN W TYCH DZIAŁANIACH
(§ 7, ust. 2, pkt. 1)

Lp. Zadania Formy realizacji Termin Wyniki potwierdzające zaplanowane efekty
1.


Poznanie i realizacja procedury awansu zawodowego


• Przedłożenie wniosku o rozpoczęcie stażu
• Opracowanie planu rozwoju zawodowego
• Poprowadzę zajęcia pokazowe dla dyrektora szkoły i opiekuna stażu zgodnie ze szkolnym harmonogramem
• współpraca z opiekunem stażu
• Będę obserwowała zajęcia prowadzone przez opiekuna stażu W okresie stażu


Zgodnie z harmonogramem dyrektora


wrzesień roku 2015/2016 2016/2017
2017/2018
Potwierdzenia, notatki

Scenariusz zajęć


Kontrakt

Konspekty
2.



Planowanie pracy dydaktycznej i wychowawczej w grupie

• opracowanie rocznego planu wychowawczego
• zebranie informacji, pomocy dydaktycznych do realizacji programu dydaktycznego

na bieżąco w toku pracy dydaktyczno-wychowawczej
Plan wychowawczy


3.


Praca zespołu przedmiotowego

Uczestnictwo w spotkaniach zespołu edukacji wczesnoszkolnej oraz ds. analizy sprawdzianu

okres stażu


Notatki

4.


Tworzenie i bogacenie własnego warsztatu pracy

• gromadzenie materiałów i pomocy dydaktycznych (filmy, książki, płyty, flashcard, książki nauczyciela), stała aktualizacja materiałów, tablice stałe w klasie, pomoce językowe

W okresie stażu


Notatki
5.

Przygotowanie uczniów do konkursów

• Będę systematycznie przygotowywała uczniów do udziału w konkursach na szczeblu szkolnym/międzyszkolnym/rejonowym m.in.: Konkurs Plastyczny "W domu zwierzaka mam i o niego zawsze dbam", Konkurs Piosenki Obcojęzycznej
na bieżąco w trakcie pojawiania się ofert konkursowych

Potwierdzenia

6. Doskonalenie zawodowe

• Analiza wyników nauczania i wyciąganie wniosków do dalszej pracy.
• Wdrażanie aktywizujących metod nauczania.
• Opracowanie prac klasowych, sprawdzianów, diagnoz
• Wykonywanie pomocy dydaktycznych, przygotowanie portfolia językowego dla przedszkolaków
• Szkolenia, kursy, warsztaty - uczestnictwo
W okresie stażu Notatki


potwierdzenia


7. Stosowanie w procesie dydaktycznym aktywnych metod nauczania Stosowanie różnorodnych metod pracy z dziećmi z uwzględnieniem różnic wiekowych, rozwojowych i ich zainteresowań zdobytych podczas kursów i szkoleń


W okresie stażu
Scenariusze, konspekty

UMIEJĘTNOŚĆ UWZGLĘDNIANIA W PRACY POTRZEB ROZWOJOWYCH UCZNIÓW, PROBLEMATYKI ŚRODOWISKA LOKALNEGO ORAZ WSPÓŁCZESNYCH PROBLEMÓW SPOŁECZNYCH I CYWILIZACYJNYCH
(§ 7, ust. 2, pkt. 2).
Lp. Zadania Formy realizacji Termin Wyniki potwierdzające zaplanowane efekty
1. Obserwacja i analiza możliwości uczniów • Zbieranie informacji na temat uczniów.
• Przygotowanie pomocy uczniom z trudnościami w nauce.
• Opieka nad uczniami zdolnymi, przygotowanie do konkursów)
• IX 2015r., IX 2016r. , IX 2017r.
W okresie stażu

. Notatki
Dzienniki zajęć , plany pracy
Plan pracy wychowawcy, teczka wychowawcy

2. Pogłębianie wiedzy na temat problemów środowiska uczniów • Uczestniczenie w spotkaniach z rodzicami uczniów.
• Rozmowy indywidualne z rodzicami i uczniami.
• Aktywna współpraca z wychowawcami klas.
Wg harmonog. Spotkań
W okresie stażu
W okresie stażu Wpisy w dziennikach, plany spotkań z rodzicami
Wpisy w dziennikach
Notatki
3. Kształtowanie postaw proekologicznych i prozdrowotnych

• udział w akcji „Sprzątanie świata”
• zorganizowanie konkursu plastycznego”
W okresie stażu



notatki

4 Przekazywanie dziedzictwa kulturowego
• Czynne i bierne uczestnictwo w akademiach szkolnych
• Współorganizacja i organizacja wycieczek i wyjść kulturalnych (wyjazdy do kina, Zielone Szkoły)
Wg harmonog. Sprawozdanie, scenariusze przedstawień
Karty wycieczek, sprawozdania

UMIEJĘTNOŚĆ WYKORZYSTYWANIA W PRACY TECHNOLOGII INFORMACYJNEJ I KOMUNIKACYJNEJ
(§ 7, ust. 2, pkt. 3).
Lp. Zadania Formy realizacji Termin Wyniki potwierdzające zaplanowane efekty
1. Wykorzystanie Internetu i komputera do poszukiwania informacji. • Uzyskiwanie wiedzy na temat awansu zawodowego poprzez Internet (portale poświęcone awansowi).
• Korzystanie ze stron MENiS, www.literka.pl; www.publikacje.edu.pl; www.edux.pl; www.interklasa.pl; www.scholaris.pl; www.interklasa.pl; www.wsip.com.pl; www.szkolnictwo.pl; www.profesor.pl; www.awans.net; www.gwo.pl; www.oeiizk.edu.pl; www. wszpwn.pl
WWW.macmillan.pl, WWW.mac.pl
W okresie stażu


W okresie stażu Wydruki, notatki



2. Publikacje w Internecie. • Zamieszczenie w Internecie publikacji dotyczących pracy zawodowej – planu rozwoju zawodowego, scenariuszy zajęć, uroczystości itp. W okresie stażu Strona internetowa
3. Wykorzystanie komputera i Internetu w pracy. • Przygotowywanie zaproszeń, dyplomów, podziękowań itp.
• Opracowywanie materiałów i pomocy dydaktycznych – prezentacji multimedialnych, scenariuszy zajęć, kart pracy, planów pracy, sprawozdań itp.
• Prowadzenie zajęć w szkolnej pracowni komputerowej
• Korzystanie z rad ekspertów odpowiadających online na pytania użytkowników portali edukacyjnych.
• Ukończenie kursów online oferowanych przez wydawnictwa
• Realizowanie przez uczniów projektów wymagających posługiwania się komputerem i Internetem. Lekcje powtórkowe z wykorzystaniem ćwiczeń zamieszczonych przez wydawnictwo w Internecie.
• Korzystanie z tablicy interaktywnej na zajęciach. W okresie stażu

W okresie stażu

Wg potrzeb
W okresie stażu
W okresie stażu


Zaproszenia, dyplomy, podziękowania itp.
Materiały i pomoce dydaktyczne
Scenariusze zajęć


Scenariusze zajęć


UMIEJĘTNOŚĆ ZASTOSOWANIA WIEDZY Z ZAKRESU PSYCHOLOGII, PEDAGOGIKI I DYDAKTYKI ORAZ OGÓLNYCH ZAGADNIEŃ Z ZAKRESU OŚWIATY, POMOCY SPOŁECZNEJ
(§ 7, ust. 2, pkt. 4).
Lp. Zadania Formy realizacji Termin Wyniki potwierdzające zaplanowane efekty
1.
Aktywne realizowanie zadań wychowawczych
• Przygotowanie programu wychowawczego.
• Bieżące rozwiązywanie problemów wychowawczych i dydaktycznych.
• Prowadzenie teczki wychowawcy klasy
• Kierowanie rodziców wraz z dzieckiem do pedagoga lub psychologa w miarę potrzeb i predyspozycji.
• Rozwiązywanie problemów wychowawczych w szkole, integrowanie grupy, zapobieganie agresji poprzez stosowanie w pracy dydaktycznej metod aktywizujących.
• Opracowanie zasad zachowania się w sali, podczas wycieczki.
• Przeciwdziałanie konfliktom w klasie.
• Objęcie szczególną pomocą dzieci, wykazujących trudności edukacyjne.
• Promowanie uczniów zdolnych poprzez udział w konkursach, imprezach, przygotowywanie dodatkowych zadań, w miarę możliwości i zainteresowań dzieci. IX 2015, IX 2016, IX 2017
Wg. potrzeb


W okresie stażu


W okresie stażu Plany wynikowe, PSO
Protokoły

Teczka wychowawcy

Regulaminy

Notatki


potwierdzenia
2. Rozwijanie własnych kompetencji pedagogicznych.

• Udział w kursach, warsztatach służących poszerzeniu wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki oraz umiejętności wychowawczych W okresie stażu Zaświadczenia
3.
Współpraca z osobami i organizacjami wspomagającymi pracę szkoły i nauczyciela (MOPS, Poradnia Psychologiczna-Pedagogiczna, pedagog szkolny, itp.).
• Zapoznanie się z opiniami i orzeczeniami uczniów wydanymi przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną, a w szczególności z zaleceniami pracy z tymi dziećmi i uwzględnienie zaleceń w procesie dydaktycznym i wychowawczym.

W okresie stażu
notatki,
potwierdzenia


UMIEJĘTNOŚĆ POSŁUGIWANIA SIĘ PRZEPISAMI DOTYCZĄCYMI SYSTEMU OŚWIATY, POMOCY SPOŁECZNEJ LUB POSTĘPOWANIA W SPRAWACH NIELETNICH, W ZAKRESIE FUNKCJONOWANIA SZKOŁY, W KTÓREJ NAUCZYCIEL ODBYWA STAŻ
(§ 7, ust. 2, pkt. 5).

Lp. Zadania Formy realizacji Termin Wyniki potwierdzające zaplanowane efekty
1. Aktywne uczestnictwo w kreowaniu prawa wewnątrzszkolnego. • Dostosowanie przedmiotowych planów wynikowych, przedmiotowego systemu oceniania do obowiązujących uregulowań prawnych.
• Udział w pracach różnorodnych komisji: egzaminacyjnych, konkursowych (np. sprawdzian szóstoklasisty, konkursy).
• Udział w radach pedagogicznych i zespołach nauczycielskich opracowujących i modyfikujących dokumenty wewnątrzszkolne.

IX 2015, IX 2016


Wg harmonog.


Wg harmonog.
Plany wynikowe, PSO


Protokoły


Protokoły

2. Poszerzanie i aktualizacja wiedzy z zakresu prawa i jej wykorzystanie w bieżącej działalności.

• Analiza przepisów prawa oświatowego W okresie stażu Notatki
Plan ma charakter otwarty i może w trakcie realizowania być modyfikowany
…………………………………..

…………………………………..
mgr Alicja Adamiak
Zatwierdzam do realizacji:
……………………………………..
Wyświetleń: 217


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.