Katalog alicja Adamiak, 2015-11-09 Łodz Zajęcia zintegrowane, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego.[ppPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO mgr Alicji Adamiak NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO w SP im. Mikołaja Kopernika w Bukowcu UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO Dane personalne: a. Imię i nazwisko nauczyciela: Alicja Adamiak b. Miejsce pracy: Zespół Szkolno- Przedszkolny w Bukowcu c. Pełniona funkcja: nauczyciel nauczania zintegrowanego, angielskiego, wychowawca klasy d. Okres odbywania stażu: 01.09.2015r. – 31.05.2018 e. Posiadane kwalifikacje: Studia licencjacie na kierunku filologia i edukacja wczesnoszkolna , Kolegium Języków obcych, Uniwersytet Łódzki Studia magisterskie na kierunku filologia, w zakresie zastosowania germanistyka i j. angielski UŁ Cel: Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego zgodnie z wymaganiami kwalifikacyjnymi ustalonymi w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 listopada 2007 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, w Ustawie o systemie oświaty z dnia 7 września 1991 r. (z póź. zmianami) oraz w Ustawie z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karcie Nauczyciela. Plan rozwoju zawodowego opracowałam na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 grudnia 2004 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. nr 260, poz. 2593 oraz z 2007 r. nr 214, poz. 1580.) Wszelkie zadania dostosowałam do możliwości i potrzeb placówki, w której jestem zatrudniona oraz uczniów, z którymi będę współpracować w ramach stażu. Przedstawiona przeze mnie tabela prezentuje poszczególne zadania, jakie wyznaczyłam sobie do wykonania do dnia 31 maja 2018r. UCZESTNICZENIE W PRACACH ORGANÓW SZKOŁY ZWIĄZANYCH Z REALIZACJĄ ZADAŃ DYDAKTYCZNYCH, WYCHOWAWCZYCH, OPIEKUŃCZYCH LUB INNYCH WYNIKAJĄCYCH ZE STATUTU SZKOŁY ORAZ POTRZEB SZKOŁY I ŚRODOWISKA LOKALNEGO (§ 7, ust. 1, pkt. 1). Lp. Zadania Formy realizacji Termin Wyniki potwierdzające zaplanowane efekty 1. Analiza organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły. • Analiza dokumentacji placówki : statutu, programu rozwoju, - planu pracy, - regulaminów, - WSO, Programu Wychowawczego, BHP • Poznanie procedury awansu zawodowego • Uzupełnienie teczki wychowawcy IX/X 2015 r. Notatki 2. Udział w różnych formach pracy szkoły • Aktywny udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej, współpraca z innymi nauczycielami i dyrektorem • Aktywna działalność w szkolnym zespole edukacji wczesnoszkolnej i zespole ds. analizy sprawdzianu zgodnie z terminami posiedzenia Rady Pedagogicznej Protokoły posiedzeń RP Potwierdzenia, notatki 3. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu Organizacja pracy i zapoznanie z zasadami pracy IX 2015 kontrakt 4. Sprawowanie zadań wychowawcy klasy • Organizowanie spotkań z rodzicami • Udział w konsultacjach indywidualnych • współorganizowanie imprez szkolnych • zajęcia otwarte Wg harmonogramu w okresie stażu Wpisy w dziennikach, plany spotkań z rodzicami 5. Przygotowanie uroczystości szkolnych i klasowych Przygotowanie uroczystości mi. in : Andrzejki, Mikołajki, Wigilia klasowa - Dzień Matki i Ojca - Dzień Babci i Dziadka - Wg harmonogramu w okresie stażu notatki POGŁĘBIANIE WIEDZY I UMIEJETNOŚCI ZAWODOWYCH, SAMODZIELNIE LUB PRZEZ UDZIAŁ W RÓŻNYCH FORMACH KSZTAŁCENIA USTAWICZNEGO (§ 7, ust. 1, pkt. 2). Lp. Zadania Formy realizacji Termin Wyniki potwierdzające zaplanowane efekty 1. Współpraca z opiekunem stażu • Obserwacje zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu. • Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu. • Konsultacje Wg harmonog. obserwacji Karty obserwacji zajęć, scenariusze zajęć Scenariusze zajęć, karty obserwacji Notatki 2. Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego doskonalenia zawodowego. • Aktywny udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu. • Udział w różnego rodzaju pozaszkolnych formach doskonalenia zawodowego WODN, Wydawnictwa, Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego, kursy e- learningowe • Udział w lekcjach oraz zajęciach otwartych realizowanych przez innych nauczycieli. • Studiowanie literatury fachowej, publikacji i portali internetowych dla nauczycieli, • Rozwijanie zainteresowań uczniów. Organizowanie konkursów szkolnych oraz udział w konkursach organizowanych przez szkoły i instytucje. W okresie stażu . Wg oferty przez okres stażu W okresie stażu W okresie stażu Zaświadczenia, protokoły szkoleń RP Zaświadczenie Zaświadczenia Karty obserwacji Notatki POZNAWANIE PRZEPISÓW DOTYCZACYCH SYSTEMU OŚWIATY, Z UWGLEDNIENIEM SPECYFIKI TYPU I RODZAJU SZKOŁY, W KTÓREJ OBDYWA STaż (§ 7, ust. 1, pkt. 3). Lp. Zadania Formy realizacji Termin Wyniki potwierdzające zaplanowane efekty 1. Wnikliwa analiza prawa oświatowego Analiza dokumentów (Karty Nauczyciela; Ustawy o systemie oświaty; Rozporządzenia MENiS w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli; Rozporządzenia MEN w sprawie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych, Rozporządzenia MEN z 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ1) z dnia 30 maja 2014 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół) • Aktualizacja wiedzy na temat obowiązującego prawa oświatowego. • Zapoznanie z materiałami opublikowanymi na stronach internetowych i portalach edukacyjnych http://www.oswiata.abc.com.pl/ http://www.portaloswiatowy.pl/akty-prawne • Sprawdzanie aktualności na stronie internetowe Kuratorium oświaty oraz MEN W okresie stażu notatki własne, ksero wybranych przepisów, rozporządzeń, stosowanie poznanych przepisów w praktyce UMIEJĘTNOŚĆ ORGANIZACJI I DOSKONALENIA WARSZTATU PRACY, DOKONYWANIA EWALUACJI WŁASNYCH DZIAŁAŃ, A TAKŻE OCENIANIA ICH SKUTECZNOŚCI I DOKONYWANIA ZMIAN W TYCH DZIAŁANIACH (§ 7, ust. 2, pkt. 1) Lp. Zadania Formy realizacji Termin Wyniki potwierdzające zaplanowane efekty 1. Poznanie i realizacja procedury awansu zawodowego • Przedłożenie wniosku o rozpoczęcie stażu • Opracowanie planu rozwoju zawodowego • Poprowadzę zajęcia pokazowe dla dyrektora szkoły i opiekuna stażu zgodnie ze szkolnym harmonogramem • współpraca z opiekunem stażu • Będę obserwowała zajęcia prowadzone przez opiekuna stażu W okresie stażu Zgodnie z harmonogramem dyrektora wrzesień roku 2015/2016 2016/2017 2017/2018 Potwierdzenia, notatki Scenariusz zajęć Kontrakt Konspekty 2. Planowanie pracy dydaktycznej i wychowawczej w grupie • opracowanie rocznego planu wychowawczego • zebranie informacji, pomocy dydaktycznych do realizacji programu dydaktycznego na bieżąco w toku pracy dydaktyczno-wychowawczej Plan wychowawczy 3. Praca zespołu przedmiotowego Uczestnictwo w spotkaniach zespołu edukacji wczesnoszkolnej oraz ds. analizy sprawdzianu okres stażu Notatki 4. Tworzenie i bogacenie własnego warsztatu pracy • gromadzenie materiałów i pomocy dydaktycznych (filmy, książki, płyty, flashcard, książki nauczyciela), stała aktualizacja materiałów, tablice stałe w klasie, pomoce językowe W okresie stażu Notatki 5. Przygotowanie uczniów do konkursów • Będę systematycznie przygotowywała uczniów do udziału w konkursach na szczeblu szkolnym/międzyszkolnym/rejonowym m.in.: Konkurs Plastyczny "W domu zwierzaka mam i o niego zawsze dbam", Konkurs Piosenki Obcojęzycznej na bieżąco w trakcie pojawiania się ofert konkursowych Potwierdzenia 6. Doskonalenie zawodowe • Analiza wyników nauczania i wyciąganie wniosków do dalszej pracy. • Wdrażanie aktywizujących metod nauczania. • Opracowanie prac klasowych, sprawdzianów, diagnoz • Wykonywanie pomocy dydaktycznych, przygotowanie portfolia językowego dla przedszkolaków • Szkolenia, kursy, warsztaty - uczestnictwo W okresie stażu Notatki potwierdzenia 7. Stosowanie w procesie dydaktycznym aktywnych metod nauczania Stosowanie różnorodnych metod pracy z dziećmi z uwzględnieniem różnic wiekowych, rozwojowych i ich zainteresowań zdobytych podczas kursów i szkoleń W okresie stażu Scenariusze, konspekty UMIEJĘTNOŚĆ UWZGLĘDNIANIA W PRACY POTRZEB ROZWOJOWYCH UCZNIÓW, PROBLEMATYKI ŚRODOWISKA LOKALNEGO ORAZ WSPÓŁCZESNYCH PROBLEMÓW SPOŁECZNYCH I CYWILIZACYJNYCH (§ 7, ust. 2, pkt. 2). Lp. Zadania Formy realizacji Termin Wyniki potwierdzające zaplanowane efekty 1. Obserwacja i analiza możliwości uczniów • Zbieranie informacji na temat uczniów. • Przygotowanie pomocy uczniom z trudnościami w nauce. • Opieka nad uczniami zdolnymi, przygotowanie do konkursów) • IX 2015r., IX 2016r. , IX 2017r. W okresie stażu . Notatki Dzienniki zajęć , plany pracy Plan pracy wychowawcy, teczka wychowawcy 2. Pogłębianie wiedzy na temat problemów środowiska uczniów • Uczestniczenie w spotkaniach z rodzicami uczniów. • Rozmowy indywidualne z rodzicami i uczniami. • Aktywna współpraca z wychowawcami klas. Wg harmonog. Spotkań W okresie stażu W okresie stażu Wpisy w dziennikach, plany spotkań z rodzicami Wpisy w dziennikach Notatki 3. Kształtowanie postaw proekologicznych i prozdrowotnych • udział w akcji „Sprzątanie świata” • zorganizowanie konkursu plastycznego” W okresie stażu notatki 4 Przekazywanie dziedzictwa kulturowego • Czynne i bierne uczestnictwo w akademiach szkolnych • Współorganizacja i organizacja wycieczek i wyjść kulturalnych (wyjazdy do kina, Zielone Szkoły) Wg harmonog. Sprawozdanie, scenariusze przedstawień Karty wycieczek, sprawozdania UMIEJĘTNOŚĆ WYKORZYSTYWANIA W PRACY TECHNOLOGII INFORMACYJNEJ I KOMUNIKACYJNEJ (§ 7, ust. 2, pkt. 3). Lp. Zadania Formy realizacji Termin Wyniki potwierdzające zaplanowane efekty 1. Wykorzystanie Internetu i komputera do poszukiwania informacji. • Uzyskiwanie wiedzy na temat awansu zawodowego poprzez Internet (portale poświęcone awansowi). • Korzystanie ze stron MENiS, www.literka.pl; www.publikacje.edu.pl; www.edux.pl; www.interklasa.pl; www.scholaris.pl; www.interklasa.pl; www.wsip.com.pl; www.szkolnictwo.pl; www.profesor.pl; www.awans.net; www.gwo.pl; www.oeiizk.edu.pl; www. wszpwn.pl WWW.macmillan.pl, WWW.mac.pl W okresie stażu W okresie stażu Wydruki, notatki 2. Publikacje w Internecie. • Zamieszczenie w Internecie publikacji dotyczących pracy zawodowej – planu rozwoju zawodowego, scenariuszy zajęć, uroczystości itp. W okresie stażu Strona internetowa 3. Wykorzystanie komputera i Internetu w pracy. • Przygotowywanie zaproszeń, dyplomów, podziękowań itp. • Opracowywanie materiałów i pomocy dydaktycznych – prezentacji multimedialnych, scenariuszy zajęć, kart pracy, planów pracy, sprawozdań itp. • Prowadzenie zajęć w szkolnej pracowni komputerowej • Korzystanie z rad ekspertów odpowiadających online na pytania użytkowników portali edukacyjnych. • Ukończenie kursów online oferowanych przez wydawnictwa • Realizowanie przez uczniów projektów wymagających posługiwania się komputerem i Internetem. Lekcje powtórkowe z wykorzystaniem ćwiczeń zamieszczonych przez wydawnictwo w Internecie. • Korzystanie z tablicy interaktywnej na zajęciach. W okresie stażu W okresie stażu Wg potrzeb W okresie stażu W okresie stażu Zaproszenia, dyplomy, podziękowania itp. Materiały i pomoce dydaktyczne Scenariusze zajęć Scenariusze zajęć UMIEJĘTNOŚĆ ZASTOSOWANIA WIEDZY Z ZAKRESU PSYCHOLOGII, PEDAGOGIKI I DYDAKTYKI ORAZ OGÓLNYCH ZAGADNIEŃ Z ZAKRESU OŚWIATY, POMOCY SPOŁECZNEJ (§ 7, ust. 2, pkt. 4). Lp. Zadania Formy realizacji Termin Wyniki potwierdzające zaplanowane efekty 1. Aktywne realizowanie zadań wychowawczych • Przygotowanie programu wychowawczego. • Bieżące rozwiązywanie problemów wychowawczych i dydaktycznych. • Prowadzenie teczki wychowawcy klasy • Kierowanie rodziców wraz z dzieckiem do pedagoga lub psychologa w miarę potrzeb i predyspozycji. • Rozwiązywanie problemów wychowawczych w szkole, integrowanie grupy, zapobieganie agresji poprzez stosowanie w pracy dydaktycznej metod aktywizujących. • Opracowanie zasad zachowania się w sali, podczas wycieczki. • Przeciwdziałanie konfliktom w klasie. • Objęcie szczególną pomocą dzieci, wykazujących trudności edukacyjne. • Promowanie uczniów zdolnych poprzez udział w konkursach, imprezach, przygotowywanie dodatkowych zadań, w miarę możliwości i zainteresowań dzieci. IX 2015, IX 2016, IX 2017 Wg. potrzeb W okresie stażu W okresie stażu Plany wynikowe, PSO Protokoły Teczka wychowawcy Regulaminy Notatki potwierdzenia 2. Rozwijanie własnych kompetencji pedagogicznych. • Udział w kursach, warsztatach służących poszerzeniu wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki oraz umiejętności wychowawczych W okresie stażu Zaświadczenia 3. Współpraca z osobami i organizacjami wspomagającymi pracę szkoły i nauczyciela (MOPS, Poradnia Psychologiczna-Pedagogiczna, pedagog szkolny, itp.). • Zapoznanie się z opiniami i orzeczeniami uczniów wydanymi przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną, a w szczególności z zaleceniami pracy z tymi dziećmi i uwzględnienie zaleceń w procesie dydaktycznym i wychowawczym. W okresie stażu notatki, potwierdzenia UMIEJĘTNOŚĆ POSŁUGIWANIA SIĘ PRZEPISAMI DOTYCZĄCYMI SYSTEMU OŚWIATY, POMOCY SPOŁECZNEJ LUB POSTĘPOWANIA W SPRAWACH NIELETNICH, W ZAKRESIE FUNKCJONOWANIA SZKOŁY, W KTÓREJ NAUCZYCIEL ODBYWA STAŻ (§ 7, ust. 2, pkt. 5). Lp. Zadania Formy realizacji Termin Wyniki potwierdzające zaplanowane efekty 1. Aktywne uczestnictwo w kreowaniu prawa wewnątrzszkolnego. • Dostosowanie przedmiotowych planów wynikowych, przedmiotowego systemu oceniania do obowiązujących uregulowań prawnych. • Udział w pracach różnorodnych komisji: egzaminacyjnych, konkursowych (np. sprawdzian szóstoklasisty, konkursy). • Udział w radach pedagogicznych i zespołach nauczycielskich opracowujących i modyfikujących dokumenty wewnątrzszkolne. IX 2015, IX 2016 Wg harmonog. Wg harmonog. Plany wynikowe, PSO Protokoły Protokoły 2. Poszerzanie i aktualizacja wiedzy z zakresu prawa i jej wykorzystanie w bieżącej działalności. • Analiza przepisów prawa oświatowego W okresie stażu Notatki Plan ma charakter otwarty i może w trakcie realizowania być modyfikowany ………………………………….. ………………………………….. mgr Alicja Adamiak Zatwierdzam do realizacji: …………………………………….. Wyświetleń: 217
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |