AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Sylwia Bauza, 2015-10-16
Kroczyce

Język polski, Konspekty

Czy musimy kiedyś pożegnać się z baśniami?

- n +

Klasa IV
I Temat lekcji:
Czy musimy kiedyś pożegnać się z baśniami?
II Cele lekcji
1. Cele operacyjne – uczeń potrafi:
- wymienić cechy baśni,
- wskazać na przykładzie baśni jej cechy gatunkowe,
- przyporządkować tytuły baśni do ich autorów i poprawnie je zapisać, pamiętając o zasadach pisowni nazw własnych,
- poprawnie zapisać wielką literą i w cudzysłowie tytuły baśni
2. Cele kształcące
Dostrzega wartości płynące z baśni.
III Formy i metody pracy
1. Formy pracy
Indywidualna – jednolita, zbiorowa –zróżnicowana
2. Metody pracy
Mapa mentalna, rozmowa kierowana, praca z tekstem
IV Pomoce dydaktyczne
Schemat mapy mentalnej porządkującej cechy gatunkowe baśni, wiersz J. Ratajczaka „Pożegnanie baśni”
V Przebieg lekcji
1. Czynności organizacyjne:
- sprawdzenie listy obecności, zapisanie tematu lekcji
Praca głośna
a) Odczytanie wiersza J. Ratajczaka „Pożegnanie baśni” (podr. s. 135)
b) Rozmowa kierowana:
Pytania: Jaki jest nastrój utworu? Do kogo skierowany jest wiersz? Kiedy ludzie przestają wierzyć w baśnie? Czym jest baśń i jakie są jej cechy gatunkowe?
Praca cicha
Uzupełnienie schematu mapy mentalnej porządkującej wyróżniki baśni. Uczniowie uzupełniają schemat na podstawie wybranej przez siebie baśni. (załącznik 1)
Praca głośna
a) Prezentacja wykonanego zadania.
b) Określenie epitetami charakteru baśni: nierealna, fantastyczna, nieprawdopodobna.
c) Przypomnienie zasad zapisywania tytułów utworu i nazwisk wielką literą
Podsumowanie – praca cicha
Wykonanie ćwiczenia. Dopasuj tytuły utworów baśniowych do ich autorów. Zwróć uwagę na poprawna pisownię tytułów i nazwisk bajkopisarzy.
a) autorzy: CHARLES PERRAULT, HANS CHRISTIAN ANDERSEN, BRACIA GRIMM
b) tytuły utworów: KRÓLOWA ŚNIEGU, TOMCIO PALUCH, BRZYDKIE KACZĄTKO, DZIEWCZYNKA Z ZAPAŁKAMI, CZERWONY KAPTUREK, KOT W BUTACH, KOPCIUSZEK, KRÓLOWA ŚNIEŻKA
Praca głośna
Sprawdzenie poprawności ćwiczenia.
Aktywność uczniów wyrażona w postaci oceny za prawidłowe uzupełnienie mapy mentalnej.

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 295


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.