Katalog Agnieszka Kendzia, 2015-10-16 Chorzów Zajęcia przedszkolne, Konspekty Scenariusz zajęć dla 5 latków - doskonalenie słuchu fonematycznego.SCENARIUSZ ZAJĘĆ Obszar edukacyjny: obszar edukacji w zakresie przygotowania do pisania i czytania- przygotowuję się do czytania i zaczynam czytać; Temat: Robimy porządki; Cel ogólny: doskonalenie słuchu fonematycznego; Cele operacyjne: Dziecko: dzieli wyraz na sylaby; określa liczbę sylab; wyróżnia głoskę w nagłosie; zna cyfry 1, 2, 3; Metody: czynna oglądowa czynna Formy: praca z całą grupą praca indywidualna Środki dydaktyczne: obrazki przedstawiające różne przedmioty- po 2 dla każdego dziecka; garnek, koszyk, pudełko; kartoniki z cyframi 1, 2, 3, obręcze; płyta CD z muzyką, odtwarzacz CD; karta pracy; Przebieg zajęć: 1. Dzieci siedzą w kole. Nauczyciel snuje opowiadanie nieszczęściu w „Obrazkowej krainie”- obrazki, które do tej pory były poukładane w określony sposób zostały porwane przez wichurę i nie wiedzą jak wrócić do swoich mieszkań. Proponuje by dzieci pomogły obrazkom. 2. Każde z dzieci ma przygotowane 2 kartoniki z obrazkami. Nauczycielka prosi by dzieci wskazały kartonik leżący z prawej strony (koryguje błędne wskazania), a następnie zobaczyły co znajduje się na obrazku (na obrazku znajdują się przedmioty zaczynające się na głoskę „g”, „k” lub „p”). Na środku dywanu kładzie garnek, koszyk, i pudełko. Zadaniem dzieci jest włożyć obrazki do ich „mieszkań”: obrazki z przedmiotami na głoskę „g” do garnka, obrazki z przedmiotami na głoskę „k” do koszyka, a obrazki z przedmiotami na głoskę „p” do pudełka. Dzieci kolejno wykonują zadanie dzieląc wcześniej wyrazy na sylaby i określając liczbę sylab w wyrazie. 3. Zabawa ruchowa „Taniec radości”- dzieci wykonują swobodny taniec radości do muzyki włączonej przez nauczycielkę; 4. Dzieci siadają z powrotem na swoich miejscach, nauczycielka snuje dalszą część opowiadania i przedstawia kolejne zadanie. Na środku dywanu umieszcza teraz kartoniki z cyframi 1, 2, 3 i obręcze. Prosi by dzieci wzięły drugi kartonik, policzyły sylaby w przedmiocie na obrazku i włożyły do obręczy z cyfrą odpowiadającą liczbie sylab w wyrazie na obrazku. Dzieci kolejno wykonują zadanie dzieląc wcześniej wyrazy na sylaby i określając liczbę sylab w wyrazie. 5. Zabawa ruchowa „Taniec radości”- dzieci wykonują swobodny taniec radości do muzyki włączonej przez nauczycielkę; 6. Następnie nauczycielka prosi by dzieci usiadły do stolików i wypełniły kartę pracy- pokolorowały tyle kratek, ile sylab ma przedmiot nad kratkami. Następnie dzieci kolejno podchodzą do nauczycielki. Nauczycielka pyta o głoskę w nagłosie wybranego przedmiotu, zaznacza wynik i zbiera karty pracy. 7. Zakończenie zajęć- nauczycielka dziękuje dzieciom za pomoc udzieloną mieszkańcom „Obrazkowej krainy” i zaprasza dzieci do zabawy. Wyświetleń: 250
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |