Katalog

Agnieszka Kendzia, 2015-10-16
Chorzów

Zajęcia przedszkolne, Konspekty

Scenariusz zajęć dla 5 latków - doskonalenie słuchu fonematycznego.

- n +

SCENARIUSZ ZAJĘĆ



Obszar edukacyjny:
 obszar edukacji w zakresie przygotowania do pisania i czytania- przygotowuję się do czytania i zaczynam czytać;

Temat: Robimy porządki;

Cel ogólny:
 doskonalenie słuchu fonematycznego;

Cele operacyjne: Dziecko:
 dzieli wyraz na sylaby;
 określa liczbę sylab;
 wyróżnia głoskę w nagłosie;
 zna cyfry 1, 2, 3;

Metody:
 czynna
 oglądowa
 czynna

Formy:
 praca z całą grupą
 praca indywidualna

Środki dydaktyczne:
 obrazki przedstawiające różne przedmioty- po 2 dla każdego dziecka;
 garnek, koszyk, pudełko;
 kartoniki z cyframi 1, 2, 3, obręcze;
 płyta CD z muzyką, odtwarzacz CD;
 karta pracy;

Przebieg zajęć:

1. Dzieci siedzą w kole. Nauczyciel snuje opowiadanie nieszczęściu w „Obrazkowej krainie”- obrazki, które do tej pory były poukładane w określony sposób zostały porwane przez wichurę i nie wiedzą jak wrócić do swoich mieszkań. Proponuje by dzieci pomogły obrazkom.

2. Każde z dzieci ma przygotowane 2 kartoniki z obrazkami. Nauczycielka prosi by dzieci wskazały kartonik leżący z prawej strony (koryguje błędne wskazania), a następnie zobaczyły co znajduje się na obrazku (na obrazku znajdują się przedmioty zaczynające się na głoskę „g”, „k” lub „p”). Na środku dywanu kładzie garnek, koszyk, i pudełko. Zadaniem dzieci jest włożyć obrazki do ich „mieszkań”: obrazki z przedmiotami na głoskę „g” do garnka, obrazki z przedmiotami na głoskę „k” do koszyka, a obrazki z przedmiotami na głoskę „p” do pudełka. Dzieci kolejno wykonują zadanie dzieląc wcześniej wyrazy na sylaby i określając liczbę sylab w wyrazie.

3. Zabawa ruchowa „Taniec radości”- dzieci wykonują swobodny taniec radości do muzyki włączonej przez nauczycielkę;

4. Dzieci siadają z powrotem na swoich miejscach, nauczycielka snuje dalszą część opowiadania i przedstawia kolejne zadanie. Na środku dywanu umieszcza teraz kartoniki z cyframi 1, 2, 3 i obręcze. Prosi by dzieci wzięły drugi kartonik, policzyły sylaby w przedmiocie na obrazku i włożyły do obręczy z cyfrą odpowiadającą liczbie sylab w wyrazie na obrazku. Dzieci kolejno wykonują zadanie dzieląc wcześniej wyrazy na sylaby i określając liczbę sylab w wyrazie.

5. Zabawa ruchowa „Taniec radości”- dzieci wykonują swobodny taniec radości do muzyki włączonej przez nauczycielkę;

6. Następnie nauczycielka prosi by dzieci usiadły do stolików i wypełniły kartę pracy- pokolorowały tyle kratek, ile sylab ma przedmiot nad kratkami. Następnie dzieci kolejno podchodzą do nauczycielki. Nauczycielka pyta o głoskę w nagłosie wybranego przedmiotu, zaznacza wynik i zbiera karty pracy.

7. Zakończenie zajęć- nauczycielka dziękuje dzieciom za pomoc udzieloną mieszkańcom „Obrazkowej krainy” i zaprasza dzieci do zabawy.
Wyświetleń: 250


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.