Katalog

Marcin Matuszewski, 2015-10-06
Pruszków

Wychowanie fizyczne, Ćwiczenia

Konspekt lekcji - gimnastyka korekcyjna.

- n +

Marcin Matuszewski (gimnastyka korekcyjno-kompensacyjna)

KONSPEKT LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO OPARTY NA ZABAWACH I GRACH RUCHOWYCH
Kl. III - chłopcy- 18 ćwiczących Warunki – sala gimnastyczna
Krótka charakterystyka klasy - rozwój fizyczny wg norm
Zadania:
Doskonalenie szybkości i orientacji
Przybory:
Naturalne
Lp. Nazwa punktów toku TREŚĆ Czas w min. Uwagi Motoryczno - Organizacyjne
1 Ćwiczenia porządkowo- wychowawcze -zbiórka, powitanie
-sprawdzenie obecności i gotowości uczniów do zajęć
-przedstawienie zadania lekcji 2 Ustawienie w szeregu
2 Zabawa lub gra o charakterze ożywiającym Berek z woreczkiem
Wyznacza się berka, który znajduje sobie woreczek schowany na sali. Jeżeli berek dotknie kogoś woreczkiem / nie wolno rzucać z większej odległości / , osoba dotknięta również znajduje sobie woreczek i pomaga berkowi. 3 Ograniczyć teren zabawy i bardzo tego przestrzegać
3 Zabawa lub gra orientacyjno- porządkowa Powódź
Dzieci poruszają się po sali na hasło nauczyciela "powódź" każdy uczestnik musi zająć pozycję, w której ciało będzie na wysokości co najmniej 0,15 m nad powierzchnią ziemi (ławki drabinki) 3 Należy przyznawać karne punkty za zbyt późne zareagowanie na komendę,
Zwracać uwagę na bezpieczeństwo
Po zabawie wyróżnić najlepszych uczestników.
4 Zabawa lub gra na czworakach „Mysia nora”
Połowa dzieci ustawiona w kole siada skrzyżnie trzymając się za ręce. Do środka koła wchodzi reszta i ustawia się tak, aby przed każdym siedzącym dzieckiem znalazło się drugie w przysiadzie podpartym zwrócone do swojej pary. Dzieci w przysiadzie są myszkami i przez otwory – pod złączonymi rękoma siedzących dzieci – wyglądają z nory raz z prawej, raz z lewej strony. Na sygnał wybiegają z nory i obiegając na czworakach swoją parę wracają do niej. 4 Zabawę można powtórzyć ze zmianą ról.

5 Zabawa lub gra z mocowaniem lub dźwiganiem Kto dłużej w zwisie
Podział grupy na dwa zespoły
Grupę podzielić na dwójki równe mniej więcej wzrostowo i wagowo w każdej dwójce powinni być zawodnicy z dwóch zespołów.
Para na sygnał nauczyciela zwisa na rękach na drabinkach, zawodnik, który wcześniej dotknie ziemi przegrywa. 5 Zawodnik, który dłużej utrzyma się na drabince zdobywa punkt dla swojego zespołu
6 Zabawa lub gra bieżna lub skoczna masowa Trop w trop
Zostaje podział na dwa zespoły
Nauczyciel ucieka przed wszystkimi uczniami, uczeń, który dotknie nauczyciela otrzymuje karteczkę o wartości 1 pkt, wraca na koniec grupy i może dalej się bawić. Uciekający ma szansę obrony - gdy się odwróci, to wszyscy goniący muszą stanąć za jakimś pachołkiem, kto tego nie zrobi, idzie na koniec całej grupy. 6 Prowadzący powinien dość często się odwracać, zwiększa to uwagę u goniących.
Drużyna, której zawodnicy zdobyli więcej karteczek wygrywa konkurs.
7 Zabawa lub gra rzutna lub kopna Rzuty szyszkami
Każdy uczestnik znajduje sobie po 2 woreczki. Konkurs polega na rzucaniu woreczkami do celu. Każdy zawodnik rzuca2 woreczkami, każdy celny rzut to 1 punkt dla zespołu. Konkurs wygra zespół, który będzie miał więcej trafień. 5 Celem powinien być jakiś pachołek , duża piłka itp. Odległość od celu około 4-6 m.
8 Zabawa lub gra skoczna lub bieżna niemasowa Skoki dodawane
Zespoły ustawiamy w rzędach uczniowie stają według wzrostu.
Na sygnał nauczyciela pierwsi z każdego zespołu skaczą obunóż do przodu, nauczyciel zaznacza miejsce lądowania. Drudzy z zespołów wykonują to samo zadanie, ale z miejsca lądowania ich poprzedników i tak dalej pozostali zawodnicy z zespołów. Konkurs wygra zespół, który uzyska dalszą odległość. 7 Do tej gry najlepszym miejscem jest pusta sala gimnastyczna z materacami.
9 Ćwiczenia korektywne i wyprostne oraz przeciw płaskostopiu Przekładanie patyka trzymanego oburącz z przodu do tyłu
Przekładanie patyka trzymanego jedną ręką z przodu do drugiej ręki za plecami, raz jedna ręką, raz drugą
Patyk trzymany z tyłu pod ugiętymi łokciami - chodzenie na palcach i piętach. 3 Prowadzący zwraca uwagę na poprawność wykonywanych ćwiczeń.
10 Zabawa lub gra o charakterze uspokajającym Przyrodnik
Dzieci mają 2 minuty na zebranie jak najwięcej różnych woreczków, piłek konkurs wygra uczestnik, który zbierze ich najwięcej. 4 Kilka słów o każdym znalezionym przedmiocie
11 Ćwiczenia porządkowo- wychowawcze -zbiórka, omówienie lekcji
-zbieranie sprzętu
-wyróżnienie „najlepszych” 3 Zorganizowana kolumna.
Wyświetleń: 287


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.