AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Anna Jelenkowska, 2015-09-15
Brzeg

Reklama, Konspekty

Jak korzystać z reklam?

- n +

KONSPEKT GODZINY WYCHOWAWCZEJ W KLASIE V
Jak korzystać z reklam?
Cel główny: Zrozumienie technik działania reklam.
Cele operacyjne: Uczeń potrafi:
• pogadanka, zdefiniować pojęcie reklamy
• ocenić reklamy i uzasadnić swoje zdanie na ich temat
• wyjaśnić jak reklama oddziałuje na odbiorcę
• napisać krótki tekst reklamowy
• dokonać krytycznej oceny reklamy
Metody:
• pogadanka,
• rozmowa,
• „burza mózgów”,
• praca w grupie
Środki dydaktyczne:
• słowniki,
• reklamy prasowe,
• karty pracy,

Przebieg lekcji:

1. Uczniowie starają się wyjaśnić słowo „reklama”. Sprawdzają jak ten wyraz tłumaczy słownik .
2. Rozmowa z uczniami o ich ulubionych reklamach. (Które to reklamy? Co przedstawiają? Dlaczego są dla nich atrakcyjne?)
3. Klasa zostaje podzielona na kilkuosobowe grupy.
Praca w grupach: grupy otrzymują reklamy wycięte z gazet, ich zadaniem jest wybranie jednej najbardziej atrakcyjnej reklamy następnie uczniowie analizują reklamy i udzielają odpowiedzi na pytania:
• Czemu służy reklama?
• Co przede wszystkim zapamiętujemy z tej reklamy?
• Co w niej najbardziej nam się podoba?
• Jakich sposobów użyli jej autorzy, żeby nam się podobała?
• Co w niej mówi o faktach a co sprawia jakieś wrażenie?
4. Grupy prezentują wyniki prac na forum klasy. Nauczyciel wypisuje na tablicy różne sposoby, których autorzy używali, żeby reklama bardziej się podobała.
5. Układanie reklam – uczniowie w tych samych grupach redagują krótki tekst reklamowy zachęcający do czytania. Przykładowe reklamy:
- Odwiedzaj bibliotekę
- Komputer nie zastąpi książki
- Gdy mi smutno jest i źle, moja książka tuli mnie.
6. Prezentacja prac. Rozmowa na temat, które z użytych argumentów najbardziej przemawiały do uczniów?
7. O czym warto pamiętać oglądając reklamy, aby nie ulegać jej bezmyślnie – burza mózgów. Utworzenie listy i zapis na tablicy.
8. Wypowiedzi uczniów na temat, które ze zdań z listy „Jak uważać na reklamy?” chciałyby zapamiętać po dzisiejszym spotkaniu.

Zadanie 1. Zanalizujcie wybraną reklamę odpowiadając na pytania:

1. Czemu służy reklama?
2. Co przede wszystkim zapamiętujemy z tej reklamy?
3. Co w niej najbardziej nam się podoba?
4. Jakich sposobów użyli jej autorzy, żeby nam się podobała?
5. Co w niej mówi o faktach a co sprawia jakieś wrażenie?
6.
Zadanie 2
Zredagujcie krótki tekst reklamowy zachęcający do czytania.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 301


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.