Katalog Anna Bąk, 2015-09-04 Ośno Lubuskie Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO.PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO 1. Imię i nazwisko nauczyciela: mgr Anna Bąk 2. Miejsce pracy i odbywania stażu: Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Słubicach 3. Data rozpoczęcia stażu: 03.09.2012 r. 4. Okres zakończenia stażu: 31.05.2015 r. Zatwierdzam do realizacji: ............................................... (podpis Dyrektora) Zadania wynikające z realizacji wymagań zawartych w rozporządzeniu: § 8 ust. 2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły Zadania Stosowanie odpowiednich metod w procesie nauczania Stosowanie metod, sposobów zbierania informacji o postępach i rozwoju ucznia, diagnozowanie możliwości ucznia, komunikowanie wyników sprawdzania Formy realizacji - stosowanie metod aktywizujących - badanie przyrostu umiejętności poprzez testy wstępne i końcowe, sprawdzanie wiedzy i umiejętności uczniów poprzez testy, kartkówki, sprawdziany, karty pracy Sposób dokumentowania - opracowane materiały dotyczące metod aktywizujących - opracowane testy i inne formy sprawdzania osiągnięć ucznia Termin realizacji Cały okres stażu Zadania Udział w różnych formach doskonalenia; Samodoskonalenie; Uzyskiwanie różnych kwalifikacji, uprawnień, umiejętności; Formy realizacji - uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego (wewnątrzszkolne, pozaszkolne) - systematyczne czytanie literatury, prasy oraz artykułów na portalach internetowych, utworzenie własnej biblioteczki tematycznej - studia podyplomowe, kurs kwalifikacyjny Sposób dokumentowania - potwierdzenie dyrektora szkoły, zgromadzone materiały ze szkoleń, zaświadczenia - notatki, adresy stron internetowych, zgromadzone materiały - świadectwo ukończenia studiów podyplomowych, kursu kwalifikacyjnego Termin realizacji Cały okres stażu Zadania Organizacja autorskich konkursów; Formy realizacji - opracowanie i przeprowadzenie konkursu o tematyce gastronomicznej Sposób dokumentowania - sprawozdanie z przeprowadzonego konkursu Termin realizacji Cały okres stażu Zadania Organizowanie imprez i uroczystości klasowych i szkolnych Formy realizacji - organizacja imprez i uroczystości: Dzień Rodziny, Andrzejki, Mikołajki, Wigilia, Dzień Kobiet, Dzień Matki, Dzień Dziecka Sposób dokumentowania - sprawozdania, fotografie Termin realizacji Cały okres stażu Zadania Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych Formy realizacji - Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych: koło gastronomiczne Sposób dokumentowania - dziennik zajęć pozalekcyjnych Termin realizacji Cały okres stażu Zadania Przygotowanie uczniów do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe w zawodach: kucharz małej gastronomii, kucharz Formy realizacji - sprawdzanie wiedzy i umiejętności uczniów za pomocą arkuszy egzaminacyjnych, testów, sprawdzianów, kart pracy, kartkówek Sposób dokumentowania - zgromadzone prace uczniów Termin realizacji Cały okres stażu Zadania Praca w zespołach zadaniowych Formy realizacji - praca w zespole samokształceniowym: kształcenie zawodowe - praca w zespole zadaniowym do opracowania rocznego planu rozwoju ośrodka - praca w zespole do spraw promocji ośrodka - praca w zespole do spraw ewaluacji wewnętrznej Sposób dokumentowania - dokumentacja zespołu Termin realizacji Cały okres stażu Zadania Organizacja pracowni przedmiotowych Formy realizacji - organizacja pracowni gastronomicznej: gromadzenie pomocy naukowych - opieka i dbanie o pracownię przedmiotów zawodowych, jej wystrój, wyposażenie: utworzenie ściennych gazetek - utworzenie klasowej biblioteczki o tematyce gastronomicznej Sposób dokumentowania - gromadzone pomoce naukowe - utworzone gazetki ścienne - wykaz zgromadzonych pozycji literaturowych Termin realizacji Cały okres stażu § 8 ust. 2 pkt 2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej Zadania Wykorzystanie technologii informacyjnej do: - pracy dydaktycznej z uczniami na zajęciach przedmiotowych; Formy realizacji - tworzenie środków dydaktycznych (karty pracy, testy, sprawdziany, kartkówki, prezentacje multimedialne, plakaty) Sposób dokumentowania - prace uczniów, prezentacje multimedialne, plakaty Termin realizacji Cały okres stażu Zadania - kontaktów z rodzicami, Formy realizacji - przygotowanie materiałów na spotkania z rodzicami, Sposób dokumentowania - zgromadzona dokumentacja Termin realizacji Cały okres stażu Zadania - przygotowania dokumentów szkolnych, dyplomów, zaproszeń, Formy realizacji - przygotowanie rozkładów materiału, planu pracy wychowawcy klasy, dyplomów, zaproszeń Sposób dokumentowania - zapisane na nośniku dane, opracowane dokumenty, dyplomy, zaproszenia Termin realizacji Cały okres stażu Zadania - do własnych publikacji, do wymiany doświadczeń w internecie Formy realizacji - tworzenie artykułów, wpisów na fora internetowe Sposób dokumentowania - opracowane artykuły, wpisy Termin realizacji Cały okres stażu Zadania - do badania osiągnięć uczniów, Formy realizacji - przygotowanie testów, analiza wyników badania osiągnięć uczniów Sposób dokumentowania - opracowane dokumenty Termin realizacji Cały okres stażu Zadania Wykorzystanie technologii komunikacyjnej do: - tworzenia stron www, Formy realizacji - utworzenie strony internetowej - prowadzenie zakładki o tematyce gastronomicznej na stronie internetowej ośrodka Sposób dokumentowania - adresy stron internetowych Termin realizacji Cały okres stażu Zadania - pracy dydaktycznej z uczniami na zajęciach przedmiotowych; Formy realizacji - wykorzystanie internetu do tworzenia prezentacji multimedialnych Sposób dokumentowania - prezentacje multimedialne Termin realizacji Cały okres stażu Zadania - komunikowanie się z innymi nauczycielami, rodzicami, uczniami, wydawnictwami, placówkami oświatowymi; Formy realizacji - komunikowanie się za pomocą poczty elektronicznej, telefonów komórkowych Sposób dokumentowania - notatki dotyczące rozmów Termin realizacji Cały okres stażu Zadania - korzystanie z zasobów internetowych, - umieszczanie publikacji w internecie Formy realizacji - studiowanie literatury pedagogicznej dostępnej na stronach internetowych - publikowanie swoich artykułów na stronach internetowych Sposób dokumentowania - zgromadzone materiały - adresy stron internetowych Termin realizacji Cały okres stażu § 8 ust. 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć Zadania Prowadzenie zajęć dla nauczycieli szkoły Formy realizacji - prowadzenie lekcji otwartych Sposób dokumentowania - scenariusze zajęć Termin realizacji W okresie stażu Zadania Opracowanie i udostępnienie do wykorzystania w szkole własnych opracowań - publikowanie materiałów Formy realizacji - opracowanie i udostępnienie scenariuszy zajęć, testów, kart pracy, scenariuszy z uroczystości szkolnych, prezentacji multimedialnych - publikowanie materiałów edukacyjnych, metodycznych w prasie, czasopismach Sposób dokumentowania - opracowane materiały Termin realizacji W okresie stażu Zadania Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia Formy realizacji - przeprowadzenie rady pedagogicznej z realizacją tematu szkoleniowego Sposób dokumentowania - protokół z rady pedagogicznej Termin realizacji W okresie stażu § 8 ust. 2 pkt 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich Zadania Opracowanie i wdrożenie programu Formy realizacji - Opracowanie i wdrożenie programu „Zdrowe odżywianie” Sposób dokumentowania - dziennik zajęć, program koła Termin realizacji Cały okres stażu § 8 ust. 2 pkt 4b Wykonywanie zadań egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej Zadania Pełnienie funkcji egzaminatora maturalnego z biologii Formy realizacji - wykonywanie zadań egzaminatora maturalnego z biologii Sposób dokumentowania - kserokopie umowy Termin realizacji maj 2013, 2014, 2015 § 8 ust. 2 pkt 4c Poszerzanie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych Zadania Zorganizowanie i prowadzenie określonych działań Formy realizacji - organizowanie i prowadzenie galerii plastycznej - przygotowanie i prowadzenie szkolnej akcji: Dzień Babeczkowy - organizowanie zajęć ekologicznych Sposób dokumentowania - zgromadzone materiały Termin realizacji Cały okres stażu Zadania Organizowanie konkursów Formy realizacji - przygotowanie uczniów do udziału w konkursie ekologicznym oraz konkursie gastronomicznym. Sposób dokumentowania - tekst konkursu, wyniki Termin realizacji Cały okres stażu § 8 ust.2 pkt. 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami Zadania Współpraca z Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie Formy realizacji - omawianie planu działań - realizacja zadań Sposób dokumentowania - sprawozdania Termin realizacji Cały okres stażu Zadania Współpraca z Placówką Wielofunkcyjną „Nasza Chata” Formy realizacji - omawianie planu działań - realizacja zadań Sposób dokumentowania - sprawozdania Termin realizacji Cały okres stażu § 8 ust. 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony Zadania Zdiagnozowanie problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych Formy realizacji - opracowanie dwóch przypadków edukacyjnych, wychowawczych lub innych Sposób dokumentowania - opis i analiza przypadków Termin realizacji Cały okres stażu Opracowała: mgr Anna Bąk Wyświetleń: 241
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |