Katalog Anna Domitr, 2015-07-28 Piaseczno Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego Plan awansu zawodowego na nauczyciela dyplomowanego.Piaseczno, 1.09.2014 r. PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO Anny Domitr nauczyciela mianowanego, zatrudnionego w Szkole Podstawowej nr 5 im. K. K. Baczyńskiego w Piasecznie, ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego czas trwania stażu : 2 lata i 9 miesięcy czas rozpoczęcia stażu : 1.09. 2014 r. czas zakończenia stażu : 31.05. 2017 r. Realizowanie zadań zmierzających do uzyskania stopnia awansu zawodowego nauczyciel dyplomowany 1. Zapoznanie z procedurą awansu zawodowego Analiza aktów prawnych w zakresie awansu zawodowego Opracowanie i złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu Opracowanie i złożenie planu rozwoju zawodowego IX 2014 Wniosek, opracowany i zatwierdzony plan rozwoju zawodowego 2. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego Gromadzenie dokumentacji, świadectw, dyplomów, scenariuszy, konspektów, planów i innych dokumentów Cały okres stażu Świadectwa, dyplomy, scenariusze, konspekty, plany, programy, inne dokumenty 3. Sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego Opracowanie zgromadzonej dokumentacji Analiza osiągniętych wyników Sformułowanie wniosków VI 2017 Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego. Ocena dorobku zawodowego za okres stażu § 8 ust. 2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły Lp Zadania Forma realizacji Termin Sposób dokumentacji 1. Doskonalenie kompetencji zawodowych i warsztatu pracy Aktywny udział w różnych formach doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb własnych i szkoły Wykorzystanie zdobytej wiedzy i umiejętności w procesie podnoszenia jakości pracy szkoły Cały okres stażu Zaświadczenia z odbytych szkoleń, warsztatów, konferencji 2. Przeprowadzenie analizy własnej pracy w celu oceny skuteczności podejmowanych działań dydaktycznych Zdiagnozowanie potrzeb i oczekiwań młodzieży. Opracowanie i przeprowadzenie ankiety ewaluacyjnej na temat zajęć języka polskiego Cały okres stażu Formularze ankiet, analiza wyników Wnioski dotyczące ewentualnej modyfikacji pracy 3. Kreowanie pozytywnego wizerunku szkoły w środowisku lokalnym Organizacja konkursu gminnego na blog „Ale heca! Dzień z życia ucznia” Rok szk. 2014/15 Regulamin konkursu, opis i analiza 4. Organizowanie i prowadzenie imprez o zasięgu ogólnoszkolnym Przygotowanie uroczystości z okazji Święta Szkoły oraz innych przedstawień Wg harmonogramu uroczystości Opis i analiza 5. Podejmowanie działań na rzecz podniesienia jakości pracy szkoły Udział w pracach zespołu zadań organizacyjnych szkoły Analiza testów kompetencji oraz sprawdzianów po klasie szóstej Cały okres stażu Opis i analiza 6. Praca z uczniami w ramach dodatkowych zajęć pozalekcyjnych Prowadzenie koła polonistycznego Prowadzenie zajęć wyrównawczych Prowadzenie grupy teatralnej „Alpha” Cały okres stażu Opis i analiza 7. Samodzielne pogłębianie wiedzy i umiejętności Studiowanie literatury fachowej oraz publikacji zamieszczanych w Internecie Poszerzanie wiedzy z zakresu pracy z uczniami o różnorodnych potrzebach edukacyjnych Cały okres stażu Opis i analiza § 8 ust. 2 pkt 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej 1. Doskonalenie warsztatu pracy w zakresie posługiwania się technologią informacyjną i komunikacyjną Udział w szkoleniach służących efektywnemu wykorzystaniu technologii komputerowej w nauczaniu Cały okres stażu Opis i analiza 2. Wykorzystanie techniki komputerowej w pracy dydaktyczno- -wychowawczej Przygotowywanie materiałów i pomocy dydaktycznych do pracy z uczniami Przeprowadzenie zajęć edukacyjnych z wykorzystaniem tablicy multimedialnej Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych, Internetu, encyklopedii multimedialnych Prowadzenie dziennika elektronicznego Opracowanie dokumentacji związanej z ubieganiem się o stopień awansu zawodowego przy użyciu technik komputerowych Cały okres stażu Opis i analiza 3. Opublikowanie Planu Rozwoju Zawodowego Umieszczenie Planu Rozwoju Zawodowego na stronie internetowej wybranego portalu internetowego Rok szk. 2014/15 Certyfikat publikacji § 8 ust. 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach WDN lub innych zajęć 1. Pełnienie funkcji opiekuna stażu Przygotowanie stosownych dokumentów Prowadzenie zajęć w obecności stażysty Obserwacja zajęć prowadzonych przez nauczyciela stażystę Rok szkolny 2014/2015 2015/2016 Kontrakt, wykaz lekcji obserwowanych przez opiekuna oraz stażystę 2. Upowszechnianie własnych metod i form pracy z uczniami Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli i udział w lekcjach koleżeńskich Cały okres stażu Scenariusze zajęć, opis i analiza 3. Opublikowanie przykładowych materiałów związanych z wykonywanym zawodem Prezentacja wypracowanych materiałów na edukacyjnych portalach internetowych Cały okres stażu Adresy stron internetowych, zaświadczenia 4. Aktywna praca w zespole humanistycznym Kierowanie pracą zespołu poprzez pełnienie funkcji przewodniczącej zespołu, organizowanie spotkań, wymania doświadczeń z innymi nauczycielami, współpraca podczas organizacji uroczystości oraz konkursów Cały okres stażu Opis i analiza §8 ust. 2 pkt 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich 1. Opracowanie i wdrożenie programu własnego na zajęcia Grupy Teatralnej „Alpha” Opracowanie programu własnego na zajęcia grupy Teatralnej „ Alpha” Prezentacja programu na posiedzeniu rady pedagogicznej Rok szk.2015/16 Program własny, opis i analiza 2. Opracowanie programu zajęć koła polonistycznego i zajęć wyrównawczych Opracowanie programu koła polonistycznego i zajęć wyrównawczych Cały okres stażu Opis i analiza 3. Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów wychowawczych w związku z opieką sprawowaną nad zespołem klasowym Integracja zespołu klasowego: pogłębianie wiedzy na temat sytuacji rodzinnej uczniów oraz stosunków interpersonalnych panujących wśród wychowanków Aktywna współpraca z rodzicami: cykliczne zebrania poświęcone analizie sytuacji dydaktyczno-wychowawczej oraz indywidualne kontakty podyktowane konkretnymi potrzebami Regularna współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym Cały okres stażu Opis i analiza § 8 ust. 2 pkt 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych 1. Podejmowanie działań na rzecz tworzenia tradycji szkolnej Przygotowywanie programów artystycznych i współorganizacja szkolnych akademii Cały okres stażu Opis i analiza 2. Inicjatywy na rzecz edukacji kulturalnej podejmowane samodzielnie lub we współpracy z zespołem nauczycieli Organizowanie wycieczek dydaktyczno-krajoznawczych mających na celu rozwój zainteresowań uczniów Cały okres stażu Opis i analiza 3. Organizowanie konkursów szkolnych i pozaszkolnych Opracowanie regulaminów konkursów i ich realizacja Zachęcanie i przygotowanie uczniów do konkursów na różnych szczeblach Cały okres stażu Opis i analiza 4. Udział w realizacji programu rządowego „Bezpieczna i przyjazna szkoła” Podejmowanie działań wynikających z programu Cały okres stażu Opis i analiza § 8 ust. 2 pkt 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami 1. Systematyczna współpraca z instytucjami działającymi na rzecz oświaty Współpraca z Biblioteką Publiczną w zakresie organizacji lekcji bibliotecznych oraz z Urzędem Miasta i Gminy Piaseczno w zakresie organizacji konkursu gminnego Rok szkolny 2014/15 Opis i analiza 2. Aktywne uczestnictwo w życiu szkoły poprzez wykonywanie zadań dodatkowych Udział w pracach komisji konkursowych Udział w pracach komisji nadzorującej przebieg i sprawdzianu zewnętrznego Cały okres stażu Opis i analiza 3. Współpraca z Samorządem Uczniowskim działającym w szkole oraz innymi organizacjami Uczestnictwo w akcjach społecznych organizowanych w szkole Cały okres stażu Opis i analiza 4. Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną Obserwacja uczniów, realizacja zaleceń Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Cały okres stażu Opis i analiza § 8 ust. 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony 1. Umiejętne rozpoznanie i rozwiązanie problemów edukacyjnych lub wychowawczych Opis i analiza działań podjętych w związku z istotnymi problemami dostrzeżonymi w zakresie edukacji lub wychowania Cały okres stażu Opis i analiza, studium przypadku W związku z długim okresem trwania stażu zastrzegam sobie prawo do wnoszenia poprawek w moim planie rozwoju. Wyświetleń: 2039
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |