AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Renata Dutka, 2015-07-22
Zabrze

Zajęcia pozaszkolne, Scenariusze

Scenariusz zajęć dla dzieci 2-letnich.

- n +

Konspekt zajęć przeprowadzonych na zajęciach Mamo, tato uśmiechnij się


Data: 27.11.2012r.
Miejsce: sala Czas relaksu
Grupa: 2- Latków
Temat zajęć; Jesienne wyprawy.
Czas: 45 minut

Cele ogólne;
utrwalenie imion dzieci z grupy
- budowanie pozytywnych relacji w kontaktach pomiędzy uczestnikami zajęć
- wdrażanie do czynnego uczestnictwa w przygotowanych zajęciach zarówno dzieci jak i rodziców
- podejmowanie prób wspólnych zabaw
-wyrabianie umiejętności uważnego słuchania nauczycielki
- rozwijanie umiejętności płynnego mówienia
- komunikowanie się w grupie
- wzbudzanie zainteresowania literaturą poprzez słuchanie wiersza
- rozwijanie i poszerzanie umiejętności konstrukcyjnych i plastycznych
- nabywanie sprawności manualnej ( poprzez wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni
- nabywanie koordynacji ruchowej , ćwiczenie spostrzegawczości, koncentracji uwagi.
- rozwijanie myślenia
- rozpoznawanie aktualnej pory roku po charakterystycznych zmianach zachodzących w przyrodzie

Cele operacyjne:
- potrafi pracować z grupa
- zna imiona dzieci z grupy
- chętnie bierze udział w zabawach ruchowych, umiejętnie łączy ruch z muzyka
- umie ilustrować ruchem polecenia nauczyciela
-słucha uważnie wiersza czytanego przez nauczyciela
- kształci sprawność manualna rąk,
- potrafi zilustrować ruchem piosenkę ,, Dorotka’’
- zna podstawowe kolory
Umiejętności kluczowe:
Dziecko współpracuje z grupą, wyraża siebie podczas zabaw ruchowych, buduje więzi interpersonalne w grupie, adaptuje się w grupie.
Metody: słowna, działań praktycznych, czynna, ( wychowanie przez sztukę: muzyka, taniec, formy plastyczne, kształtowanie umiejętności społecznych, wspomaganie rozwoju umysłowego poprzez zabawy, wspomaganie rozwoju mowy)- podstawa programowa wychowania przedszkolnego
Standardy rozwoju i osiągnięć ucznia: Rozwijanie umiejętności i poszerzanie wiedzy.
Formy pracy: indywidualna, grupowa
Środki dydaktyczne: obręcze, wiadereczka, szablony jabłek, liści, maskotka jeża, ziemniaki, wykałaczki, plastelina, nagrania Cd, utwory muzyczne, magnetofon, pianino, tekst wiersza, rymowanka, szyszki, żołędzie, szablon liścia, farby plakatowe, pędzel


Przebieg zajęć:
Część wstępna
1. Zabawa integracyjna na przywitanie się piosenką ,, Witaj Ala…’’.
2. Inscenizacja ruchowa piosenki ,, Dorotka’’.

Prowadząca nawiązuje do jesieni . Zaprasza dzieci na spacer do parku. Mówi kogo możemy w nim spotkać.
1. Szyszki- zabawa orientacyjno- porządkowa. Dzieci wiewiórki spacerują po sali (parku) , na przerwę w muzyce zbierają do obręczy szyszki , żołędzie na zimę.
2. Inscenizacja ruchowa piosenki,, Wiewióreczka’’. Dzieci próbują ilustrować ruchem piosenkę.
Następnie nauczyciel mówi, że przenosimy się teraz z parku do jesiennego sadu. Dzieci mają za zadanie podczas słyszanej piosenki,, Jabłuszko’’ pozbierać leżące na dywanie szablony jabłek. (zielone do zielonej obręczy, czerwone do czerwonej, żółte do żółtej ).

3. ,,Jesienny masażyk’’. Rodzice słuchają słów wiersza , wykonują na plecach swojego dziecka gesty pokazywane przez nauczyciela.
Przyszła jesień z deszczowymi chmurami,
a po parku chodzą dzieci parami.
Na alejkach ścielą się liści dywany,
i brązowe spadają kasztany.
My zbieramy te dary Jesieni,
Układamy je w rządkach na ziemi.
W domu tato wywierci w nich dziurki,
Nawleczemy je wtedy na sznurki.
4. Nauczyciel pokazuje maskotkę jeżyka. Zaprasza teraz dzieci do wyprawy do lasu , aby zebrać liście na poduszeczkę dla jeża.
W rytm piosenki pt ,, Jeże’’ dzieci tworzą pociąg .Następnie nauczyciel rozrzuca szablony liści a dzieci zbierają je do wiadereczek.
5. Praca przy stolikach. Prowadząca zaprasza dzieci do stolików. Czyta im wiersz pt.,, Jeż’’. Następnie dzieci otrzymują połówkę ziemniaka, wykałaczki, plastelinę, przy pomocy rodziców wykonują jeża. Po skończeniu pracy, jeże zostają umieszczone na wyciętym szablonie liścia, który dzieci malują farbą przy użyciu pędzla.

Zakończenie;
,,Taniec liści’’. Uczniowie otrzymują kolorowe chusty i w rytm muzyki tańczą z nimi.

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 593


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.