Katalog

Magdalena Wiertelak, 2015-07-03
Nowy Targ

Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty pedagoga szkolnego.

- n +

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY
PEDAGOGA SZKOLNEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
mgr MagdalenyWiertelak
Zespół Szkół Podstawowej i Gimnazjum nr 2 im. Jana Pawła II w Cichem
Opiekun stażu: mgr Marzanna Bochnacka
Data rozpoczęcia stażu: 08.09.2014 rok
Data zakończenia stażu: 08.06.2015 rok


1. Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły § 6 ust.2 pkt 1
Zadania:
- Zapoznanie się z procedurami związanymi z rozwojem zawodowym nauczyciela stażysty.
- Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu.
- Analiza przepisów prawa oświatowego.
- Analiza przepisów wewnątrzszkolnych.
- Przygotowanie projektu sprawozdania z realizacji zadań zaplanowanych
w Planie Rozwoju Zawodowego.
- Złożenie wniosku o podjęcie Postępowania kwalifikacyjnego na stopień nauczyciela kontraktowego.
- Udział w realizacji zadań szkoły.
- Wdrażanie pomocy psychologiczno- pedagogicznej.
- Udział w pracach zespołów wychowawczych.
- Prawidłowe prowadzenie dokumentacji pedagoga szkolnego.
- Opracowanie planu pracy pedagoga szkolnego.

Formy realizacji:
- Poznanie Rozporządzenia MENiS z dnia 1 grudnia 2004 roku z późn. zmianami w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego.
- Pomoc w budowaniu Planu Rozwoju Zawodowego.
- Zapoznanie się z Kartą Nauczyciela, Ustawą o systemie oświaty.
- Zapoznanie się ze Statutem Szkoły, regulaminami, programami oraz innymi dokumentami regulującymi organizację szkoły.
- Sporządzone sprawozdanie z Planu Rozwoju Zawodowego.
- Wypełnienie i złożenie wniosku do dyrektora szkoły.
- Wykonywanie przydzielonych zadań ujętych w Szkolnym Programie Wychowawczym i Szkolnym Programie Profilaktyki.
- Współpraca z wychowawcami, nauczycielami w zakresie kwalifikowania uczniów do pomocy psychologiczno- pedagogicznej.
- Wspieranie nauczycieli we wdrażaniu Planu Działań Wspierających i Indywidualnego Programu Edukacyjno- Terapeutycznego.
- Prowadzenie dziennika pedagoga szkolnego i dziennika do zajęć specjalistycznych.
- Plan pracy pedagoga wraz z harmonogramem konsultacji i porad dla uczniów i rodziców.

2. Umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację zadań statutowych szkoły § 6 ust.2 pkt 2
Zadania:
- Doskonalenie umiejętności, wymiana doświadczeń.
- Konsultacje z pracownikami PPP.
- Pogłębianie kwalifikacji zawodowych, metod i form i technik pracy.
- Prowadzenie zajęć terapeutycznych.
- Porady, konsultacje indywidualne dla uczniów i rodziców.
- Pomoc wychowawcom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych.
- Wykorzystanie technologii komputerowej w pracy zawodowej.

Formy realizacji:
- Prowadzenie zajęć i uczestnictwo w zajęciach obserwowanych.
- Współpraca z radą pedagogiczną.
- Porady w zakresie metodyki prowadzenia zajęć specjalistycznych.
- Warsztaty, kursy, szkolenia metodyczne.
- Studiowanie literatury i czasopism dydaktyczno- wychowawczych.
- Program zajęć terapeutycznych dla uczniów zakwalifikowanych do pomocy psychologiczno- pedagogicznej.
- Pomoc w rozwiązywaniu problemów.
- Prowadzenie zajęć terapeutycznych z grupą klasową stwarzającą problemy.
- Przygotowywanie materiałów dydaktycznych, zawodowych, dokumentacji związanej z awansem zawodowym.
- Przygotowanie dokumentacji w formie elektronicznej.
- Opublikowanie Planu Rozwoju Zawodowego w Internecie.

3. Znajomość środowiska uczniów i ich problemów oraz umiejętność współpracy stażysty ze środowiskiem uczniów § 6 ust.2 pkt 3
Zadania:
- Poznawanie sytuacji rodzinnej uczniów.

Formy realizacji:
- Indywidualne rozmowy z uczniami, dyrekcją, wychowawcami
i rodzicami.
- Porady i konsultacje dla rodziców i uczniów.
- Zapoznanie się z opiniami i orzeczeniami.
- Współpraca pracownikami PPP, dyrektorem i wychowawcami.
- Prowadzenie grupowych zajęć z klasami sprawiającymi problemy.
- Prowadzenie zajęć terapeutycznych dla dzieci zakwalifikowanych do pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
- Pomoc w realizacji zadań profilaktyczno- wychowawczych.
- Pomoc w organizacji uroczystości i innych imprez szkolnych.

4. Umiejętność omawiania prowadzonych i obserwowanych zajęć § 6 ust.2 pkt 4
Zadania:
- Ustalenie z opiekunem stażu terminów i tematyki zajęć na okres stażu
z uwzględnieniem zajęć prowadzonych i obserwowanych.
- Obserwowanie zajęć pod kątem doboru form i metod pracy.
- Uczestnictwo w lekcjach otwartych.
- Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna lub dyrekcji szkoły.
- Omawianie zajęć z opiekunem i wyciąganie wniosków do dalszej pracy.

Formy realizacji:
- Ustalenie harmonogramu zajęć prowadzonych i obserwowanych.
- Konsultacje z opiekunem stażu.
- Ewaluacja własnych działań.

Wyświetleń: 1072


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.