Katalog Magdalena Wiertelak, 2015-07-03 Nowy Targ Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty pedagoga szkolnego.PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY PEDAGOGA SZKOLNEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO mgr MagdalenyWiertelak Zespół Szkół Podstawowej i Gimnazjum nr 2 im. Jana Pawła II w Cichem Opiekun stażu: mgr Marzanna Bochnacka Data rozpoczęcia stażu: 08.09.2014 rok Data zakończenia stażu: 08.06.2015 rok 1. Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły § 6 ust.2 pkt 1 Zadania: - Zapoznanie się z procedurami związanymi z rozwojem zawodowym nauczyciela stażysty. - Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu. - Analiza przepisów prawa oświatowego. - Analiza przepisów wewnątrzszkolnych. - Przygotowanie projektu sprawozdania z realizacji zadań zaplanowanych w Planie Rozwoju Zawodowego. - Złożenie wniosku o podjęcie Postępowania kwalifikacyjnego na stopień nauczyciela kontraktowego. - Udział w realizacji zadań szkoły. - Wdrażanie pomocy psychologiczno- pedagogicznej. - Udział w pracach zespołów wychowawczych. - Prawidłowe prowadzenie dokumentacji pedagoga szkolnego. - Opracowanie planu pracy pedagoga szkolnego. Formy realizacji: - Poznanie Rozporządzenia MENiS z dnia 1 grudnia 2004 roku z późn. zmianami w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego. - Pomoc w budowaniu Planu Rozwoju Zawodowego. - Zapoznanie się z Kartą Nauczyciela, Ustawą o systemie oświaty. - Zapoznanie się ze Statutem Szkoły, regulaminami, programami oraz innymi dokumentami regulującymi organizację szkoły. - Sporządzone sprawozdanie z Planu Rozwoju Zawodowego. - Wypełnienie i złożenie wniosku do dyrektora szkoły. - Wykonywanie przydzielonych zadań ujętych w Szkolnym Programie Wychowawczym i Szkolnym Programie Profilaktyki. - Współpraca z wychowawcami, nauczycielami w zakresie kwalifikowania uczniów do pomocy psychologiczno- pedagogicznej. - Wspieranie nauczycieli we wdrażaniu Planu Działań Wspierających i Indywidualnego Programu Edukacyjno- Terapeutycznego. - Prowadzenie dziennika pedagoga szkolnego i dziennika do zajęć specjalistycznych. - Plan pracy pedagoga wraz z harmonogramem konsultacji i porad dla uczniów i rodziców. 2. Umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację zadań statutowych szkoły § 6 ust.2 pkt 2 Zadania: - Doskonalenie umiejętności, wymiana doświadczeń. - Konsultacje z pracownikami PPP. - Pogłębianie kwalifikacji zawodowych, metod i form i technik pracy. - Prowadzenie zajęć terapeutycznych. - Porady, konsultacje indywidualne dla uczniów i rodziców. - Pomoc wychowawcom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych. - Wykorzystanie technologii komputerowej w pracy zawodowej. Formy realizacji: - Prowadzenie zajęć i uczestnictwo w zajęciach obserwowanych. - Współpraca z radą pedagogiczną. - Porady w zakresie metodyki prowadzenia zajęć specjalistycznych. - Warsztaty, kursy, szkolenia metodyczne. - Studiowanie literatury i czasopism dydaktyczno- wychowawczych. - Program zajęć terapeutycznych dla uczniów zakwalifikowanych do pomocy psychologiczno- pedagogicznej. - Pomoc w rozwiązywaniu problemów. - Prowadzenie zajęć terapeutycznych z grupą klasową stwarzającą problemy. - Przygotowywanie materiałów dydaktycznych, zawodowych, dokumentacji związanej z awansem zawodowym. - Przygotowanie dokumentacji w formie elektronicznej. - Opublikowanie Planu Rozwoju Zawodowego w Internecie. 3. Znajomość środowiska uczniów i ich problemów oraz umiejętność współpracy stażysty ze środowiskiem uczniów § 6 ust.2 pkt 3 Zadania: - Poznawanie sytuacji rodzinnej uczniów. Formy realizacji: - Indywidualne rozmowy z uczniami, dyrekcją, wychowawcami i rodzicami. - Porady i konsultacje dla rodziców i uczniów. - Zapoznanie się z opiniami i orzeczeniami. - Współpraca pracownikami PPP, dyrektorem i wychowawcami. - Prowadzenie grupowych zajęć z klasami sprawiającymi problemy. - Prowadzenie zajęć terapeutycznych dla dzieci zakwalifikowanych do pomocy psychologiczno-pedagogicznej. - Pomoc w realizacji zadań profilaktyczno- wychowawczych. - Pomoc w organizacji uroczystości i innych imprez szkolnych. 4. Umiejętność omawiania prowadzonych i obserwowanych zajęć § 6 ust.2 pkt 4 Zadania: - Ustalenie z opiekunem stażu terminów i tematyki zajęć na okres stażu z uwzględnieniem zajęć prowadzonych i obserwowanych. - Obserwowanie zajęć pod kątem doboru form i metod pracy. - Uczestnictwo w lekcjach otwartych. - Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna lub dyrekcji szkoły. - Omawianie zajęć z opiekunem i wyciąganie wniosków do dalszej pracy. Formy realizacji: - Ustalenie harmonogramu zajęć prowadzonych i obserwowanych. - Konsultacje z opiekunem stażu. - Ewaluacja własnych działań. Wyświetleń: 1072
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |