Katalog Marta Burzyńska, 2015-06-30 Olsztyn Uroczystości, Scenariusze Scenariusz: Dzień Babci i Dziadka.SCENARIUSZ UROCZYSTOŚCI Z OKAZJI DNIA BABCI I DZIADKA Grupa: PSZCZÓŁKI Wiek dzieci: trzylatki Data: 23.01.2015 r. Cele: •Wzmocnienie więzi emocjonalnej z rodziną, kształtowanie uczucia przywiązania i szacunku do dziadków. •Rozwijanie ekspresji słownej, ruchowej poprzez łączenie śpiewu z elementami ruchu. •Sprawianie radości bliskim poprzez obdarowywanie ich samodzielnie wykonanymi upominkami oraz poczęstunkiem. •Uczenie sposobów wyrażania uczuć i szacunku dla osób starszych. Przebieg 1.Powitanie Nauczyciel wita gości. „Witam serdecznie wszystkich naszych gości: Babcie i Dziadków. W naszym przedszkolu jest dzisiaj wyjątkowa uroczystość – z okazji Waszego święta. Oddaję teraz głos waszym najukochańszym wnukom. To one pragną umilić Wasze dzisiejsze święto i pobyt w naszym przedszkolu. Zapraszamy do obejrzenia ich występu!” (Dzieci wchodzą na scenę przez papierowe serce, wysyłają całusy i machają do bliskich.) 2.Dzieci śpiewają piosenkę „Wszyscy są, witam was” na powitanie. „Wszyscy są., witam Was. Zaczynamy, już czas. Jestem ja, jesteś ty. Raz, dwa, trzy.” 3.Taniec do piosenki „Poleczka skakanka” Kręcą się kółeczka, Póki gra poleczka. Kręcą się kółeczka, Póki polka gra. Teraz ukłon aż po pas, Piękny ukłon-jeszcze raz. Tupnij raz, klaśnij też, I zrób obrót tralala! Tupnij raz, klaśnij też, Skoczna polka, hopsasa! 4.Dzieci recytują wierszyk „Rodzinka” pokazując na paluszkach. „Ten pierwszy to dziadziuś, a obok babunia. Największy to tatuś, a obok mamunia. A to ja dziecinka mała. I jest rodzinka cała” 5.Recytacja wiersza: Kocham moją babcię, kocham mego dziadka Ale jak im to powiedzieć? Może im zaśpiewam, wtedy będą wiedzieć. 6.Dzieci śpiewają piosenkę „Nasi kochani babcia i dziadek” Gdy babcia i dziadek idą na spacer, nie idą sami, Bardzo się cieszą, że mogą w parku wędrować z nami. Są uśmiechnięci i czasu mają zawsze tak wiele jakby w tygodniu codziennie były same niedziele. Ref.: Babciu, dziadku poczekajcie zaraz przybiegniemy. Na ławeczce pod kasztanem razem usiądziemy. Opowiecie co tam słychać na szerokim świecie. Jak zrozumieć trudne sprawy wy najlepiej wiecie. Babcia i dziadek! Są zawsze blisko Tak nas kochają, że wszystkie siły i czas swój cały nam poświęcają. A kiedy mamy jakieś kłopoty albo zmartwienie możemy zawsze liczyć na pomoc i pocieszenie. 7.Dzieci śpiewają piosenkę „Tupu, tup po śniegu” ilustrując ją ruchem. Przyszła zima biała Śniegiem posypała Zamroziła wodę Staw przykryła lodem Tupu tup po śniegu Dzyń, dzyń na sankach Skrzypu skrzyp na mrozie Lepimy bałwanka Kraczą głośno wrony kra, kra Marzną nam ogony kra, kra Mamy pusto w brzuszku Dajcie nam okruszków! Tupu tup po śniegu Dzyń, dzyń na sankach Skrzypu skrzyp na mrozie Lepimy bałwanka Ciepłe rękawiczki I wełniany szalik Białej, mroźnej zimy Nie boję się wcale Tupu, tup po śniegu Dzyń, dzyń na sankach Skrzypu skrzyp na mrozie Lepimy bałwanka 8.Wręczenie samodzielnie wykonanych upominków dla Babci i Dziadka. 9.Poczęstunek przygotowany przez dzieci. Wyświetleń: 297
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |