Katalog

Jolanta Pikura, 2015-06-23
Katowice

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

Kraina Czarodzieja- mogę decydować samodzielnie.

- n +

SCENARIUSZ ZAJĘCIA
GRUPA:4- 5-6 latki
PROWADZACA: Jolanta Pikura
TEMAT: Gdybym był czarodziejem – mogę decydować samodzielnie.
CEL GŁÓWNY:
- stwarzanie okazji do dokonywania przez dziecko wyborów i zdawania sobie sprawy z ich konsekwencji,

- stwarzanie warunków sprzyjających wspólnej i zgodnej zabawie oraz nauce dzieci o zróżnicowanych możliwościach fizycznych i intelektualnych;

CELE OPERACYJNE:
Dziecko
- słucha utworów literackich, w których występują postacie prezentujące postawy pozytywne i negatywne,
- rozpoznaje i nazywa postawy, próbuje uzasadniać swoje sądy moralne,
- nabywa umiejętność wyrażania myśli i uczuć,
- wykona pracę plastyczną,
- odczuwa satysfakcję z wykonywanych działań i efektów pracy,
- podejmuje próby współpracy w zespole.

METODY:
czynne – zadań stawianych do wykonania, samodzielnych doświadczeń
słowne – rozmowa
oglądowe – obserwacja
aktywizujące – mini burza mózgów

FORMA: praca z całą grupą, indywidualna
ŚRODKI DYDAKTYCZNE: Opowiadanie o czarodzieju, podkład muzyczny, skakanka, dzwoneczek, postacie dobrego i złego czarodzieja, strój czarodzieja, maskotka kota, opowiadanie „Podróż do krainy wściekłości”, patyczek 25cm, kolorowa bibuła, klej, nożyczki, gwiazdka z kartonu, plastelina, kostka uczuć, ilustracje praw dzieci.

PRZEBIEG ZAJĘCIA
1.Zabawa na przywitanie
- Witam wszystkich, którzy wstali „prawą nogą”
są weseli, sympatyczni i gotowi do zabawy. Niech do mnie pomachają ręką i ładnie się uśmiechną.
- Witam również tych, którzy wstali „lewą nogą”
są niewyspani, smutni, źli, zmęczeni. Niech udają, że machają rękami i zrobią „kwaśną minę”.
2. Ćwiczenia odreagowujące
„Budzenie własnego ciała”
Dzieci odkrywają różne sposoby wydobywania dźwięków przy pomocy własnego ciała: rąk, nóg, głosu.
3. Opowiadanie nauczycielki pt. „Czarodziej”
4. Drama „Jakim jestem czarodziejem”
Nauczycielka dzieli salę skakanką na dwie połowy, łącząc dwa przeciwległe kąty. Jedna część to królestwo dobrego czarodzieja, druga- złego. W każdej części na sztaludze wizerunek czarodzieja rządzącego tym królestwem.
Dzieci siedzą pod ścianą, na sygnał (dźwięk dzwoneczka) wstają i przechodzą do jednej z części. Wybierając królestwo wybierają typ zachowań- mimiką, gestem, głosem przedstawiają dobrego lub złego czarodzieja.
5. Rozmowa w kręgu (nawiązanie do wcześniejszego wyboru)
Nauczycielka zwraca się do dzieci:
„Dlaczego chciałbyś(abyś) być dobrym / złym czarodziejem?”
6 .Burza mózgów„Co zrobiłbyś, gdybyś miał czarodziejską moc?”
7. Opowieść ruchowa „Podróż do krainy dobrego i złego czarodzieja ”
Zabawy zręcznościowe z gazetami – przeliczanie ilości kul w krainie czarodziejów.
8. Zabawa przy piosence „Czary – mary”
Dzieci tworzą koło naśladują ruchem treść utworu.
9. Praca plastyczna „Czarodziejska różdżka”
Dzieci wykonują różdżkę, którą będą czarować podczas dalszych zabawy.
( NP. owijają patyczek bibułą , na jednym końcu przyklejają gwiazdkę i kolorowe wstążki , gwiazdkę ozdabiają plasteliną, folią, cekinami itp.)
10. Zabawa „Chciałabym wyczarować”
Dzieci kolejno podnoszą „czarodziejską różdżkę” i wypowiadają swoje życzenia, co i dla kogo chcieliby wyczarować.
12.Ewaluacja
Dzieci pokazują swoja różdżkę w górę lub w dół jako wyznacznik swojego nastroju po zajęciu.
13. Taniec czarodziejski - zabawa przy muzyce.


Wyświetleń: 244


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.