Katalog Jolanta Pikura, 2015-06-23 Katowice Zajęcia przedszkolne, Scenariusze Kraina Czarodzieja- mogę decydować samodzielnie.SCENARIUSZ ZAJĘCIA GRUPA:4- 5-6 latki PROWADZACA: Jolanta Pikura TEMAT: Gdybym był czarodziejem – mogę decydować samodzielnie. CEL GŁÓWNY: - stwarzanie okazji do dokonywania przez dziecko wyborów i zdawania sobie sprawy z ich konsekwencji, - stwarzanie warunków sprzyjających wspólnej i zgodnej zabawie oraz nauce dzieci o zróżnicowanych możliwościach fizycznych i intelektualnych; CELE OPERACYJNE: Dziecko - słucha utworów literackich, w których występują postacie prezentujące postawy pozytywne i negatywne, - rozpoznaje i nazywa postawy, próbuje uzasadniać swoje sądy moralne, - nabywa umiejętność wyrażania myśli i uczuć, - wykona pracę plastyczną, - odczuwa satysfakcję z wykonywanych działań i efektów pracy, - podejmuje próby współpracy w zespole. METODY: czynne – zadań stawianych do wykonania, samodzielnych doświadczeń słowne – rozmowa oglądowe – obserwacja aktywizujące – mini burza mózgów FORMA: praca z całą grupą, indywidualna ŚRODKI DYDAKTYCZNE: Opowiadanie o czarodzieju, podkład muzyczny, skakanka, dzwoneczek, postacie dobrego i złego czarodzieja, strój czarodzieja, maskotka kota, opowiadanie „Podróż do krainy wściekłości”, patyczek 25cm, kolorowa bibuła, klej, nożyczki, gwiazdka z kartonu, plastelina, kostka uczuć, ilustracje praw dzieci. PRZEBIEG ZAJĘCIA 1.Zabawa na przywitanie - Witam wszystkich, którzy wstali „prawą nogą” są weseli, sympatyczni i gotowi do zabawy. Niech do mnie pomachają ręką i ładnie się uśmiechną. - Witam również tych, którzy wstali „lewą nogą” są niewyspani, smutni, źli, zmęczeni. Niech udają, że machają rękami i zrobią „kwaśną minę”. 2. Ćwiczenia odreagowujące „Budzenie własnego ciała” Dzieci odkrywają różne sposoby wydobywania dźwięków przy pomocy własnego ciała: rąk, nóg, głosu. 3. Opowiadanie nauczycielki pt. „Czarodziej” 4. Drama „Jakim jestem czarodziejem” Nauczycielka dzieli salę skakanką na dwie połowy, łącząc dwa przeciwległe kąty. Jedna część to królestwo dobrego czarodzieja, druga- złego. W każdej części na sztaludze wizerunek czarodzieja rządzącego tym królestwem. Dzieci siedzą pod ścianą, na sygnał (dźwięk dzwoneczka) wstają i przechodzą do jednej z części. Wybierając królestwo wybierają typ zachowań- mimiką, gestem, głosem przedstawiają dobrego lub złego czarodzieja. 5. Rozmowa w kręgu (nawiązanie do wcześniejszego wyboru) Nauczycielka zwraca się do dzieci: „Dlaczego chciałbyś(abyś) być dobrym / złym czarodziejem?” 6 .Burza mózgów„Co zrobiłbyś, gdybyś miał czarodziejską moc?” 7. Opowieść ruchowa „Podróż do krainy dobrego i złego czarodzieja ” Zabawy zręcznościowe z gazetami – przeliczanie ilości kul w krainie czarodziejów. 8. Zabawa przy piosence „Czary – mary” Dzieci tworzą koło naśladują ruchem treść utworu. 9. Praca plastyczna „Czarodziejska różdżka” Dzieci wykonują różdżkę, którą będą czarować podczas dalszych zabawy. ( NP. owijają patyczek bibułą , na jednym końcu przyklejają gwiazdkę i kolorowe wstążki , gwiazdkę ozdabiają plasteliną, folią, cekinami itp.) 10. Zabawa „Chciałabym wyczarować” Dzieci kolejno podnoszą „czarodziejską różdżkę” i wypowiadają swoje życzenia, co i dla kogo chcieliby wyczarować. 12.Ewaluacja Dzieci pokazują swoja różdżkę w górę lub w dół jako wyznacznik swojego nastroju po zajęciu. 13. Taniec czarodziejski - zabawa przy muzyce. Wyświetleń: 244
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |