Katalog

Magdalena Żyszkowska, 2015-06-23
Świdnik

Język angielski, Scenariusze

Everyday routines.

- n +

Scenariusz lekcji otwartej języka angielskiego przeprowadzonej w klasie 4 Szkoły Podstawowej .

Temat: Opisywanie codziennych czynności (Everyday routines).
Cele lekcji:
Uczeń:
- Rozumie znaczenie zwrotów dnia codziennego
- Potrafi opowiadać o codzienne zajęciach
- Potrafi napisać o czynnościach które wykonuje codziennie i w danym momencie
- Potrafi zrozumieć pytanie o godzinę i odpowiednio na nie reaguje
- Potrafi wyszukiwać proste informacje w tekście słuchanym

Struktury i słownictwo do opanowania czynnego:
It’s 9 o’clock. It’s ten past 9, It’s 5 to 10, It’s half past 9, etc., go to school, do the shopping, tidy a room, do the shopping, be at school, sleep, have lunch, cook dinner, be at work, surf the Net, Great Britain, London,Poland, Warsaw, Nayrobi, Kenya, Tokyo, Japan, Japanese, New York, the USA, capital of, am, pm, a man- men, a child-children, a woman-women

Przebieg lekcji:

1. Sprawdzenie listy obecności i pracy domowej.

2. Nauczyciel prosi uczniów o wspólne wyrecytowanie chórem nazw dni tygodnia, nastepnie pokazuje uczniom karty ilustrujące różne czynnościami i prosi o powtórzenie wyrażeń, np. go to school, do the shopping, tidy a room, cook , etc.


3. Nauczyciel zapisuje na tablicy wyrażenie, np. Monday/go to school. Buduje przykładowe zdanie: On Monday I always go to school. Podaje podobne przykłady i prosi uczniów o tworzenie analogicznych zdań, np. Tuesday/do the shopping

4. Nauczyciel przygotowuje przyniesiony zegar na którym ustawia godzinę 9.30. Patrzy na zegarek i mówi, np. What time is it? It’s half past nine! It’s time for English.

5. Look at the clock what time is it? Ustawia różne godziny. Zadaje pytania o godzinę i prosi uczniów o wspólne powtarzanie odpowiedzi.

6. Uczniowie otrzymują kartę pracy z ilustracjami zegarów wskazujących różne godziny. Nauczyciel prosi ich o ponumerowanie zegarów w takiej kolejności jaką godzinę wypowie.

7. Nauczyciel prezentuje mapkę świata z zaznaczonymi strefami czasowymi, mówi: Warsaw is the capital of Poland. Where is London? What’s the capital of Japan? Where is New York? Is New York a capital of the USA?

8. Nauczyciel opowiada o różnicach czasu na kontynentach.

It’s 9 am now in Poland but it’s 5 am in New York in America.
What time is it now in Great Britain? What time is it in Japan?

9. Uczniowie wysłuchują tekstu o strefach czasowych I wypełniaja tabelę.

Tapescript:
Tame the same or different.
In the world we have 24 time zones. Look at the map of the world. When it is 9 am in Great Britain It’s 5 pm in Japan. Let’s visit some countries and people there. It’s 9 o’clock in London, Great Britain. British children start school. In Poland it’s 10 o’clock. Marek Zawadzki a teacher is usually at work then. Mbola Ogumbeni is Kenyan and he lives in Nayrobi, the capital of Kenya.It’s 11 o’clock. At 11 Mbola usually has lunch. Fumiko Takanawa is Japanese. She lives in Tokyo.It’s 5 in the evening. Men and women in Japan finish they work and go home. Fumiko always cooks dinner for her family at 5 . It’s 4 o’clock in the morning in New York, the USA. American children, men and women are sleeping at 4.

Uczniowie uzupełniaja tabelę na podstawie 2 dwukrotnie wysłuchanego tekstu.

Town London Warsaw Nairobi Tokyo New York
Country
What’s the time?
What are the people doing?

10. Uczniowie pracują w 4 osobowych grupach. Nauczyciel rozdaje grupom skopiowane arkusze z postaciami dzieci wykonującymi różne czynności (be at school, sleep, have lunch, cook dinner, be at work, surf the Net). Prosi, aby kazda grupa zastanowiła się i napisała ołówkiem przy każdej postaci dowolną nazwę kontynentu (kraj) i godzinę oraz podpisała ją zdaniem typu;
This is Kasia from Poland. She’s doing her homework. It’s 5 o’clock pm.
Uczniowie odczytują napisane zdania.

11. Podsumowanie lekcji. Ewaluacja. Uczniowie wypełniaja krótką ankietę.
Czego nauczyłeś się na dzisiejszej lekcji?..........................
Czy lekcja była trudna: Tak/Nie?
Które ćwiczenie było trudne?...................................
Które ćwiczenie szczególnie ci się podobało?...............................
Czy uważasz, że jakieś zagadnienie z dzisiejszej lekcji powinno zostać jeszcze raz przećwiczone?........................


Wyświetleń: 346


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.