Katalog Tomasz Głogowski, 2015-06-23 Kielce Zawodowe, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego, na st. nauczyciela dyplomowanego - Tomasz Głogowski.PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO, UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Imię i nazwisko: mgr inż. Tomasz Głogowski Nauczyciel przedmiotów zawodowych Szkoła: Zespół Szkół Nr 2 w Chęcinach Okres stażu: 2 lata 9 miesięcy (01.09.2012 – 31.05.2015 r.) Dyrektor szkoły: …………………… CZYNNOŚCI ORGANIZACYJNE 1. Poznać procedurę awansu zawodowego i przygotować plan rozwoju • Zapoznanie się z aktualnymi przepisami prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego • Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu • Sporządzenie planu rozwoju zawodowego • Śledzenie zmian dokonywanych w Karcie Nauczyciela oraz prawie oświatowym • Uzyskanie informacji na temat awansu za pomocą Internetu 2. Dokumentować realizację planu rozwoju zawodowego • Gromadzenie dokumentacji • Praca nad spełnieniem wymagań na stopień nauczyciela dyplomowanego • Uzyskanie oceny dorobku zawodowego 3. Opracować sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego Przygotowanie sprawozdania z realizacji zatwierdzonego planu rozwoju zawodowego WYMAGANIA NIEZBĘDNE DO UZYSKANIA STOPNIA AWANSU NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO § 8 ust. 2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podnoszenie jakości pracy szkoły 1. Doskonalić własny warsztat pracy i metody pracy pedagogicznej • Wzbogacanie własnego warsztatu i metod pracy poprzez uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego takich jak kursy, szkolenia, warsztaty, seminaria • Uczestnictwo w różnych formach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego np. szkoleniowe rady pedagogiczne • Udział w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej zadań np. dotyczących mierzenia jakości pracy szkoły • Współtworzenie dokumentacji szkoły • Korekty i dostosowania w WZO • Konstruowanie planu pracy zespołu przedmiotowego • Organizowanie kółek zainteresowań oraz konkursów wewnątrzszkolnych • Poszukiwanie i doskonalenie własnej wiedzy poprzez studiowanie fachowej literatury i czasopism • Prowadzenie zajęć dodatkowych oraz zajęć przygotowujących do egzaminu zawodowego • Stosowanie metod aktywizujących w pracy pedagogicznej • Gromadzenie literatury z zakresu techniki i przedmiotów zawodowych • Organizacja wycieczek edukacyjnych oraz turystyczno – krajoznawczych • Udział w przebiegu egzaminu zgodnie z funkcją wyznaczoną przez dyrektora szkoły. 2. Brać czynny udział w przeprowadzaniu egzaminów zewnętrznych organizowanych przez OKE • Udział w przebiegu egzaminu zgodnie z funkcją wyznaczoną przez dyrektora szkoły 3. Opracowywać narzędzia badawcze do mierzenia jakości i diagnozy edukacyjnej • Konstruowanie testów z przedmiotów zawodowych • Konstruowanie ankiet do diagnozowania pracy dydaktycznej i wychowawczej 4. Opieka nad pracownią techniczną i sprzętem technicznym • Dbanie o atrakcyjny wygląd pracowni, zakup i gromadzenie pomocy dydaktycznych, przygotowanie gazetek ściennych przy pracowni 5. Szkolny opiekun uczniów na praktykach zawodowych • Sprawowanie opieki, sporządzanie dokumentacji, kontakt z zakładami pracy i dbanie o prawidłowy przebieg praktyk zawodowych 6. Udział w przygotowaniu i realizacji imprez szkolnych wynikających z kalendarza • Promocja szkoły w środowisku lokalnym • Organizowanie konkursów na terenie placówki • Organizowanie i pomoc w organizowaniu imprez § 8 ust. 2 pkt 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej 1. Wykorzystanie technologii komputerowej w pracy pedagogicznej • Stosowanie technologii komputerowej w opracowaniu dokumentacji szkolnej, np. planów, sprawozdań, zestawień • Wykorzystanie komputera do opracowania pomocy dydaktycznych przydatnych w szkole (testy, ćwiczenia, sprawdziany, prezentacje multimedialne) • Wykorzystanie komputera do przygotowania materiałów na gazetkę szkolną, dekoracji na uroczystości szkolne • Wykorzystywanie Internetu w codziennym warsztacie pracy jako źródła cennych informacji w zakresie techniki, prawa oświatowego oraz w codziennej pracy dydaktycznej i wychowawczej • Wykorzystanie komputera do dokumentacji zaplanowanych zadań stażu na nauczyciela dyplomowanego 2. Wykorzystanie nowoczesnej technologii w czasie zajęć • Wykorzystywanie specjalistycznych programów komputerowych w pracy dydaktycznej • Wykorzystywanie sprzętu multimedialnego w procesie edukacji § 8 ust. 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć 1. Dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami szkoły • Prowadzenie zajęć koleżeńskich dla nauczycieli • Udostępnienie innym nauczycielom autorskich scenariuszy lekcji, testów, sprawdzianów lub innych pomocy dydaktycznych • Pomoc nauczycielom rozpoczynającym prace i awans zawodowy • Współpraca z nauczycielami uczącymi innych przedmiotów w zakresie organizacji imprez, uroczystości szkolnych, konkursów • Aktywna praca w zespołach nauczycielskich • Udział w pracach zespołów przedmiotów zawodowych i zespołów dotyczących przygotowania do egzaminów zewnętrznych • Aktywne i twórcze uczestnictwo w posiedzeniach Rady Pedagogicznej 2. Zamieszczenie w Internecie planu rozwoju zawodowego • Opublikowanie planu rozwoju zawodowego w Internecie § 8 ust. 2 pkt 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich 1. Opracować i wdrożyć program Koła Młodego Ekologa dostosowanego do zainteresowań uczniów • Opracowanie programu koła Młodego Ekologa dostosowanego do zainteresowań uczniów • Ewaluacja działań na kółku § 8 ust. 2 pkt 4c Poszerzenia zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych 1. Podejmować działania mające na celu promowanie szkoły w środowisku • Angażowanie uczniów do udziału w licznych konkursach wewnątrzszkolnych i zewnętrznych, przedmiotowych i pozaprzedmiotowych, • Współpraca z innymi nauczycielami przy organizowaniu uroczystości o charakterze środowiskowym, wynikających z kalendarza uroczystości szkolnych, • Przygotowanie wspólnie ze środowiskiem lokalnym np. Dni Chęcin, Jarmark Chęciński • Promocja szkoły na Targach Edukacyjnych, Festiwalu Nauki • Włączenie się w ogólnopolskie i lokalne akcje 2. Podejmować działania mające na celu zadania dydaktyczne • Nawiązanie kontaktu z zakładami pracy, sprawowanie opieki nad uczniami w czasie praktyk zawodowych • Prowadzenie zajęć z uczniem mającym trudności w nauce i uczniem zdolnym § 8 ust. 2 pkt 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami 1. Realizować zadania opiekuńczo-wychowawcze w celu integracji społeczności klasowej, rozwoju i zapobiegania patologiom • Wycieczki turystyczno-krajoznawcze, przedmiotowe • Aktywne pełnienie dyżurów nauczycielskich w trakcie przerw śródlekcyjnych - informacja zwrotna do uczących na temat zaobserwowanych podczas dyżurów problemów uczniów • Udział w akcjach o zasięgu pozaszkolnym np. „Sprzątanie Świata” 2. Nawiązanie współpracy z Samorządem Uczniowskim • Współorganizowanie akcji charytatywnych § 8 ust. 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony 1. Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych lub wychowawczych • Dostrzeżenie istotnych trudności w pracy dydaktyczno-wychowawczej w wybranym, szczególnym przypadku, wyznaczenie celu działań, podjecie działań w celu rozwiązania problemu Wyświetleń: 361
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |