Katalog Sabina Złahoda, 2015-06-23 Oświęcim Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego na nauczyciela dyplomowanego.Sabina Złahoda Nauczycielka języka angielskiego w Zespole Szkół nr 1 w Oświęcimiu PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO ROK SZKOLNY 2012/2013 W oparciu o: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 01. 12. 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. Data rozpoczęcia stażu: 01. 09. 2012 r. Data zakończenia stażu: 31. 05. 2015 r. Cel główny: Doskonalenie jakości pracy dydaktycznej i opiekuńczo- wychowawczej ze szczególnym ukierunkowaniem na rozwijanie u uczniów zdolności językowych. Cele szczegółowe: - Doskonalenie własnych umiejętności zawodowych. - Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej w pracy pedagogicznej. - Podniesienie jakości pracy szkoły. - Tworzenie warunków umożliwiających odkrywanie przez uczniów własnych możliwości i talentów. - Uzyskanie, w wyniku postępowania kwalifikacyjnego, stopnia awansu nauczyciela dyplomowanego. § 8 ust.2 pkt. 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 9e ust. 1 –3 Karty Nauczyciela – uzyskanie pozytywnych efektów w zakresie realizacji zadań odpowiednio na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełnioną funkcją. ZADANIA FORMA REALIZACJI RODZAJ DOKUMENTACJI TERMIN Zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego. 1. Analiza przepisów prawa oświatowego: Karta Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982r. ( z późniejszymi zmianami), Rozporządzenie MEN z dnia 1 grudnia 2004r. 2. Opracowanie planu rozwoju zawodowego. 3. Gromadzenie i ciągła aktualizacja dokumentów związanych z awansem. 4. Przygotowanie sprawozdania z realizacji zadań. 5. Zapoznanie się z materiałami publikowanymi na stronach internetowych: MEN , portalu Eduseek, Literki, Edux.pl, Oswiata.org.pl i itp. 6. Uczestnictwo w kursach, warsztatach i szkoleniach. Wniosek o rozpoczęcie stażu Plan rozwoju zawodowego Pisemne sprawozdanie z realizacji zadań Wykaz stron internetowych Zaświadczenia IX. 2012. Okres stażu Aktywne uczestnictwo w pracach związanych z usprawnianiem pracy szkoły. 1. Analiza dokumentów (Plan Pracy Szkoły, Statut Szkoły, WSO, Plan Wychowawczy). 2. Praca w wewnątrzszkolnym zespole do spraw aktualizacji Statutu Szkoły zgodnie ze zmianami prawa oświatowego. 3. Sprawowanie funkcji lidera szkolnego zespołu do spraw ewaluacji. Posiadanie bieżących wiadomości, orientacja w zmianach, właściwe wykorzystywanie przepisów w codziennej pracy Plan pracy szkoły na rok szkolny 2012/2013 Okres stażu Uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego i wykorzystanie zdobytej wiedzy w podnoszeniu jakości pracy szkoły. 1. Uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego, szkoleniach, kursach, adekwatnych do potrzeb własnych i szkoły. 2. Gromadzenie własnej biblioteki i środków dydaktycznych. Zaświadczenia o ukończonych formach doskonalenia zawodowego, opis przydatności szkolenia w pracy Okres stażu Opracowanie i wdrożenie scenariuszy z zajęć z języka angielskiego dla II etapu edukacyjnego (klasy 4-6 szkoły podstawowej) oraz dla III etapu edukacyjnego (klasy 1-3 gimnazjum). Scenariusze zajęć i ich wdrożenie do realizacji. Scenariusze zajęć Okres stażu Organizowanie konkursów szkolnych oraz przygotowanie uczniów do udziału w nich. 1. Przeprowadzanie konkursów szkolnych z języka angielskiego organizowanych przez wydawnictwa językowe oraz przez nauczyciela. 2. Stała współpraca z przedstawicielką wydawnictwa językowego Oxford University Press, panią Dominiką Walkowicz. Regulaminy, testy konkursowe, dyplomy, medale, nagrody Okres stażu Wzbogacanie sali językowej w nowe środki dydaktyczne oraz troska o wystrój i estetykę pracowni. 1. Wykonywanie tablic tematycznych oraz okazjonalnych pomocy dydaktycznych. 2. Wykonanie plakatów tematycznych z wykorzystaniem tzw. "word maps". 3. Wzbogacenie biblioteczki języka angielskiego. Potwierdzenie dyrektora, potwierdzenie członków zespołu samokształceniowego Okres stażu § 8 ust. 2 pkt.2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Stosowanie technologii komputerowej w opracowywaniu dokumentacji, różnorodnych materiałów na zajęcia lekcyjne, informacji dla rodziców i uczniów oraz wykorzystanie komputera do prowadzenia platformy edukacyjnej. 1. Opracowanie dokumentów. 2. Wykorzystanie Internetu jako dodatkowego źródła w pracy dydaktyczno - wychowawczej. 3. Motywowanie uczniów do korzystania z komputera i Internetu, zapoznawanie uczniów z adresami stron internetowych z materiałami edukacyjnymi. 4. Przygotowanie materiałów do zamieszczania na stronach internetowych. 5. Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem technologii komputerowej oraz rzutnika multimedialnego. 6. Prowadzenie dziennika elektronicznego Librus. 7. Koordynacja platformy internetowej w ramach wolontariatu Wiosna. Scenariusze zajęć, plan rozwoju zawodowego, sprawozdanie z realizacji zadań Karty pracy, testy, sprawdziany, dyplomy, podziękowania itp. Przygotowywanie informacji do zajęć, korzystanie z encyklopedii multimedialnej, wyszukiwarki internetowej Zaświadczenia, materiały zamieszczone na stronach internetowych: scenariusze zajęć, plan rozwoju zawodowego itp. Wpisy w dziennikach lekcyjnych Wpisy w Librusie Wpisy na platformie, potwierdzenie koordynatora regionalnego Okres stażu Okres stażu Okres stażu Okres stażu Okres stażu . Okres stażu Okres stażu § 8 ust. 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. Praca w zespole samokształceniowym. 1. Opracowanie tematyki spotkań , aktywizujących metod pracy, wzajemnej wymiany doświadczeń, współpracy z rodzicami. 2. Analiza wyników egzaminów gimnazjalnych oraz testu komtetencji po klasie 6 szkoły podstawowej, wspólne opracowanie i wdrożenie wniosków wynikających z analizy. Protokoły spotkań, analizy wyników i wnioski w formie elektronicznej Okres stażu Prowadzenie zajęć otwartych i lekcji koleżeńskich dla nauczycieli stażystów oraz kontraktowych Opracowywanie scenariuszy zajęć, przygotowywanie pomocy dydaktycznych. Scenariusze Okres stażu Opracowanie i udostępnienie scenariuszy zajęć, testów, kart pracy, uroczystości szkolnych. Opracowywanie interesujących zajęć, uroczystości szkolnych, narzędzi pracy itp. Przykłady opracowanych scenariuszy Okres stażu Opublikowanie przykładowych scenariuszy do zajęć z języka angielskiego dla uczniów klas 4-6 szkoły podstawowej oraz klas 1-3 gimnazjum Opracowanie scenariuszy. Publikacja scenariuszy w Internecie Okres stażu § 8 ust. 2 pkt. 4 a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. Opracowanie i wdrożenie programu edukacyjnego dla uczniów zdolnych wykorzystującego elementy metody Callana oraz prowadzenie dodatkowych zajęć według tego programu Opracowanie własnego programu zajęć pozalekcyjnych i realizacja programu. Program, sprawozdanie z realizacji, wpisy w dziennikach zajeć pozalekcyjnych Okres stażu § 8 ust. 2 pkt 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. Różnorodne formy promocji szkoły w środowisku. 1. Współorganizowanie i prowadzenie kiermaszów, Dni Otwartych Szkoły, Dnia Dziecka itp., dyskotek karnawałowych, Andrzejek, Mikołaja. 2. Zorganizowanie Dnia Irlandii oraz Dnia Szkocji dla uczniów naszej szkoły w celu poszerzenia ich wiedzy na temat kultury i historii krajów anglojęzycznych. 2. Promocja działań wolontariatu Wiosna w lokalnej gazecie. 3. Promocja naszego gimnazjum na zebraniach rodziców w Szkole Podstawowej nr 5. Sprawozdania, potwierdzenie dyrektora, zdjęcia Artykuły w gazecie Plan pracy szkoły Okres stażu Prowadzenie zajęć i konsultacji dla uczniów realizujących projekt edukacyjny z jezyka angielskiego 1. Prowadzenie konsultacji dla uczniów realizujących projekt edukacyjny. 2. Koordynacja projektu edukacyjnego z jezyka angielskiego. Dziennik zajęć Dokumentacja projektowa Okres stażu Wyrównywanie szans - opracowanie i wdrożenie planu indywidualnej pracy z uczniem mającym trudności w nauce języka obcego, prowadzenie zajęć dodatkowych. 1. Opracowanie planu zajęć wyrównawczych ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb uczniów skierowanych przez szkolne zespoły pomocy psychologiczno-pedagogicznej. 2. Konsultacje z języka angielskiego dla uczniów mających problemy według potrzeb. Plan zajęć wyrównawczych, wpisy w dziennikach zajeć wyrównawczych Okres stażu Integracja uczniów II etapu edukacyjnego - praca w Samorządzie Szkolnym klas 4-6 szkoły podstawowej. 1. Zorganizowanie wyborów do Rady Uczniowskiej w Samorządzie Szkolnym klas 4-6. 2. Współprowadzenie apeli szkolnych (na temat bezpieczeństwa, związanych z uroczystościami szkolnymi, podsumowujących osiągniecia uczniów w pierwszym i drugim okresie). 3. Organizacja imprez (dyskoteka andrzejkowa, Mikołaj, dyskoteka karnawałowa itp.). 4. Systematyczne przygotowywanie gazetek szkolnych. 5. Organizacja uroczystości rozpoczęcia roku szkolnego dla klas 4-6 szkoły podstawowej. Dokumentacja, zdjęcia, plan pracy szkoły Okres stażu § 8 ust.2 pkt 4 e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami, Koordynacja programu Wiosna-podziel się wiedzą, polegającego na stałej pomocy w nauce uczniom mającym problemy edukacyjne przez wolontariuszy z Liceum im. St. Konarskiego. 1. Zorganizowanie pomocy dla uczniów z problemami edukacyjnymi. 2. Udział w pracach wolontariatu „Wiosna-podziel się wiedzą". 3. Uczestnictwo w imprezach związanych z akcją. Potwierdzenia współpracy, prace uczniów, zdjęcia, artykuły w gazetach Okres stażu Współpraca z wydawnictwami językowymi: Oxford University Press, Longman, Express Publishing, Pearson Education. 1. Stała współpraca z przedstawicielami wydawnictw, pozyskiwanie pomocy dydaktycznych. 2. Udział w szkoleniach organizowanych przez wydawnictwa. Potwierdzenie współpracy, zaświadczenia o szkoleniach Okres stażu Współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną. 1. Konsultacje ze specjalistami w celu niesienia pomocy dzieciom mającym problemy wychowawczo- dydaktyczne i inne. 2. Realizacja zaleceń. Potwierdzenia Okres stażu § 8 ust. 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. Opis i analiza rozpoznawania i rozwiązywania problemu edukacyjnego i wychowawczego. 1. Ewentualna diagnoza uczniów wymagających pomocy dydaktycznej lub wychowawczej. 2. Udział w spotkaniach zespołów do spraw pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz realizacja zaleceń. Opis przypadków Listy obecności, sprawozdania Okres stażu Wyświetleń: 876
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |