Katalog

Sabina Złahoda, 2015-06-23
Oświęcim

Język angielski, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego na nauczyciela dyplomowanego.

- n +




Sabina Złahoda

Nauczycielka języka angielskiego w Zespole Szkół nr 1 w Oświęcimiu

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

 ROK SZKOLNY 2012/2013

W oparciu o: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 01. 12. 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.
Data rozpoczęcia stażu: 01. 09. 2012 r.
Data zakończenia stażu: 31. 05. 2015 r.



Cel główny: Doskonalenie jakości pracy dydaktycznej i opiekuńczo- wychowawczej ze szczególnym ukierunkowaniem na rozwijanie u uczniów zdolności językowych.


Cele szczegółowe:
- Doskonalenie własnych umiejętności zawodowych.
- Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej w pracy pedagogicznej.
- Podniesienie jakości pracy szkoły.
- Tworzenie warunków umożliwiających odkrywanie przez uczniów własnych możliwości i talentów.
- Uzyskanie, w wyniku postępowania kwalifikacyjnego, stopnia awansu nauczyciela dyplomowanego.


§ 8 ust.2 pkt. 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 9e ust. 1 –3 Karty Nauczyciela – uzyskanie pozytywnych efektów w zakresie realizacji zadań odpowiednio na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełnioną funkcją.



ZADANIA
FORMA REALIZACJI RODZAJ DOKUMENTACJI TERMIN
Zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego. 1. Analiza przepisów prawa oświatowego: Karta Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982r.
( z późniejszymi zmianami), Rozporządzenie MEN z dnia
1 grudnia 2004r.
2. Opracowanie planu rozwoju zawodowego.
3. Gromadzenie i ciągła aktualizacja dokumentów związanych
z awansem.
4. Przygotowanie sprawozdania
z realizacji zadań.
5. Zapoznanie się z materiałami publikowanymi na stronach internetowych: MEN , portalu Eduseek, Literki, Edux.pl, Oswiata.org.pl i itp.
6. Uczestnictwo w kursach, warsztatach i szkoleniach.
Wniosek o rozpoczęcie stażu


Plan rozwoju zawodowego


Pisemne sprawozdanie z realizacji zadań

Wykaz stron internetowych


Zaświadczenia
IX. 2012.

Okres stażu



Aktywne uczestnictwo w pracach związanych z usprawnianiem pracy szkoły.
1. Analiza dokumentów (Plan Pracy Szkoły, Statut Szkoły, WSO, Plan Wychowawczy).
2. Praca w wewnątrzszkolnym zespole do spraw aktualizacji Statutu Szkoły zgodnie ze zmianami prawa oświatowego.
3. Sprawowanie funkcji lidera szkolnego zespołu do spraw ewaluacji.
Posiadanie bieżących wiadomości,
orientacja w zmianach, właściwe wykorzystywanie przepisów w codziennej pracy


Plan pracy szkoły na rok szkolny 2012/2013


Okres stażu




Uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego i wykorzystanie zdobytej wiedzy w podnoszeniu jakości pracy szkoły.

1. Uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego, szkoleniach, kursach, adekwatnych do potrzeb własnych i szkoły.
2. Gromadzenie własnej biblioteki i środków dydaktycznych. Zaświadczenia o ukończonych formach doskonalenia zawodowego, opis przydatności szkolenia w pracy Okres stażu


Opracowanie i wdrożenie scenariuszy z zajęć z języka angielskiego dla II etapu edukacyjnego (klasy 4-6 szkoły podstawowej) oraz dla III etapu edukacyjnego (klasy 1-3 gimnazjum).

Scenariusze zajęć i ich wdrożenie do realizacji. Scenariusze zajęć Okres stażu


Organizowanie konkursów szkolnych oraz przygotowanie uczniów do udziału w nich.

1. Przeprowadzanie konkursów szkolnych z języka angielskiego organizowanych przez wydawnictwa językowe oraz przez nauczyciela.
2. Stała współpraca z przedstawicielką wydawnictwa językowego Oxford University Press, panią Dominiką Walkowicz. Regulaminy, testy konkursowe, dyplomy, medale, nagrody Okres stażu


Wzbogacanie sali językowej w nowe środki dydaktyczne oraz troska o wystrój i estetykę pracowni.

1. Wykonywanie tablic tematycznych oraz okazjonalnych pomocy dydaktycznych.
2. Wykonanie plakatów tematycznych z wykorzystaniem tzw. "word maps".
3. Wzbogacenie biblioteczki języka angielskiego. Potwierdzenie dyrektora, potwierdzenie członków zespołu samokształceniowego Okres stażu


§ 8 ust. 2 pkt.2
Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.




Stosowanie technologii komputerowej
w opracowywaniu dokumentacji, różnorodnych materiałów na zajęcia lekcyjne, informacji dla rodziców i uczniów oraz wykorzystanie komputera do prowadzenia platformy edukacyjnej.




1. Opracowanie dokumentów.

2. Wykorzystanie Internetu jako dodatkowego źródła w pracy dydaktyczno - wychowawczej.
3. Motywowanie uczniów do korzystania z komputera i Internetu, zapoznawanie uczniów z adresami stron internetowych z materiałami edukacyjnymi.
4. Przygotowanie materiałów do zamieszczania na stronach internetowych.

5. Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem technologii komputerowej oraz rzutnika multimedialnego.

6. Prowadzenie dziennika elektronicznego Librus.

7. Koordynacja platformy internetowej w ramach wolontariatu Wiosna.

Scenariusze zajęć, plan rozwoju zawodowego, sprawozdanie z realizacji zadań
Karty pracy, testy, sprawdziany, dyplomy, podziękowania itp.

Przygotowywanie informacji do zajęć, korzystanie z encyklopedii multimedialnej, wyszukiwarki internetowej
Zaświadczenia, materiały zamieszczone na stronach internetowych: scenariusze zajęć, plan rozwoju zawodowego itp.

Wpisy w dziennikach lekcyjnych


Wpisy w Librusie


Wpisy na platformie, potwierdzenie koordynatora regionalnego Okres stażu

Okres stażu

Okres stażu


Okres stażu

Okres stażu
.
Okres stażu

Okres stażu

§ 8 ust. 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.


Praca w zespole samokształceniowym.
1. Opracowanie tematyki spotkań , aktywizujących metod pracy, wzajemnej wymiany doświadczeń, współpracy z rodzicami.
2. Analiza wyników egzaminów gimnazjalnych oraz testu komtetencji po klasie 6 szkoły podstawowej, wspólne opracowanie i wdrożenie wniosków wynikających z analizy.

Protokoły spotkań, analizy wyników i wnioski w formie elektronicznej


Okres stażu

Prowadzenie zajęć otwartych i lekcji koleżeńskich dla nauczycieli stażystów oraz kontraktowych

Opracowywanie scenariuszy zajęć, przygotowywanie pomocy dydaktycznych. Scenariusze Okres stażu

Opracowanie i udostępnienie scenariuszy zajęć, testów, kart pracy, uroczystości szkolnych.
Opracowywanie interesujących zajęć, uroczystości szkolnych, narzędzi pracy itp. Przykłady opracowanych scenariuszy

Okres stażu


Opublikowanie przykładowych scenariuszy do zajęć z języka angielskiego dla uczniów klas 4-6 szkoły podstawowej oraz klas 1-3 gimnazjum

Opracowanie scenariuszy.

Publikacja scenariuszy w Internecie


Okres stażu



§ 8 ust. 2 pkt. 4 a
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich.


Opracowanie i wdrożenie programu edukacyjnego dla uczniów zdolnych wykorzystującego elementy metody Callana oraz prowadzenie dodatkowych zajęć według tego programu

Opracowanie własnego programu zajęć pozalekcyjnych i realizacja programu. Program, sprawozdanie z realizacji, wpisy w dziennikach zajeć pozalekcyjnych Okres stażu


§ 8 ust. 2 pkt 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.


Różnorodne formy promocji szkoły w środowisku.
1. Współorganizowanie i prowadzenie kiermaszów, Dni Otwartych Szkoły, Dnia Dziecka itp., dyskotek karnawałowych, Andrzejek, Mikołaja.
2. Zorganizowanie Dnia Irlandii oraz Dnia Szkocji dla uczniów naszej szkoły w celu poszerzenia ich wiedzy na temat kultury i historii krajów anglojęzycznych.
2. Promocja działań wolontariatu Wiosna w lokalnej gazecie.
3. Promocja naszego gimnazjum na zebraniach rodziców w Szkole Podstawowej nr 5. Sprawozdania, potwierdzenie dyrektora, zdjęcia


Artykuły w gazecie

Plan pracy szkoły Okres stażu

Prowadzenie zajęć i konsultacji dla uczniów realizujących projekt edukacyjny z jezyka angielskiego
1. Prowadzenie konsultacji dla uczniów realizujących projekt edukacyjny.
2. Koordynacja projektu edukacyjnego z jezyka angielskiego.

Dziennik zajęć


Dokumentacja projektowa
Okres stażu

Wyrównywanie szans - opracowanie i wdrożenie planu indywidualnej pracy z uczniem mającym trudności w nauce języka obcego, prowadzenie zajęć dodatkowych.

1. Opracowanie planu zajęć wyrównawczych ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb uczniów skierowanych przez szkolne zespoły pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
2. Konsultacje z języka angielskiego dla uczniów mających problemy według potrzeb.
Plan zajęć wyrównawczych, wpisy w dziennikach zajeć wyrównawczych

Okres stażu


Integracja uczniów II etapu edukacyjnego - praca w Samorządzie Szkolnym klas 4-6 szkoły podstawowej.

1. Zorganizowanie wyborów do Rady Uczniowskiej w Samorządzie Szkolnym klas 4-6.
2. Współprowadzenie apeli szkolnych (na temat bezpieczeństwa, związanych z uroczystościami szkolnymi, podsumowujących osiągniecia uczniów w pierwszym i drugim okresie).
3. Organizacja imprez (dyskoteka andrzejkowa, Mikołaj, dyskoteka karnawałowa itp.).
4. Systematyczne przygotowywanie gazetek szkolnych.
5. Organizacja uroczystości rozpoczęcia roku szkolnego dla klas 4-6 szkoły podstawowej.

Dokumentacja, zdjęcia, plan pracy szkoły Okres stażu


§ 8 ust.2 pkt 4 e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami,

Koordynacja programu Wiosna-podziel się wiedzą, polegającego na stałej pomocy w nauce uczniom mającym problemy edukacyjne przez wolontariuszy z Liceum im. St. Konarskiego.
1. Zorganizowanie pomocy dla uczniów z problemami edukacyjnymi.
2. Udział w pracach wolontariatu „Wiosna-podziel się wiedzą".
3. Uczestnictwo w imprezach związanych z akcją. Potwierdzenia współpracy, prace uczniów, zdjęcia, artykuły w gazetach Okres stażu


Współpraca z wydawnictwami językowymi: Oxford University Press, Longman, Express Publishing, Pearson Education.

1. Stała współpraca z przedstawicielami wydawnictw, pozyskiwanie pomocy dydaktycznych.
2. Udział w szkoleniach organizowanych przez wydawnictwa.
Potwierdzenie współpracy, zaświadczenia o szkoleniach Okres stażu
Współpraca
z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną.
1. Konsultacje ze specjalistami w celu niesienia pomocy dzieciom mającym problemy wychowawczo-
dydaktyczne i inne.
2. Realizacja zaleceń.
Potwierdzenia Okres stażu


§ 8 ust. 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.



Opis i analiza rozpoznawania
i rozwiązywania problemu edukacyjnego i wychowawczego.
1. Ewentualna diagnoza uczniów wymagających pomocy dydaktycznej lub wychowawczej.
2. Udział w spotkaniach zespołów do spraw pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz realizacja zaleceń. Opis przypadków

Listy obecności, sprawozdania Okres stażu

Wyświetleń: 876


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.