Katalog

Tomasz Matejek, 2015-06-23
Międzyrzec Podlaski

Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego.

- n +

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS NA STOPIEŃ
NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

TOMASZ ………………………
NAUCZYCIEL WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
W ZESPOLE PLACÓWEK OŚWIATOWYCH NR 1 W MIĘDZYRZECU PODLASKIM

Czas odbywania stażu: 01.09.2012 – 31.05.2015
Opiekun stażu: ………………….

Cele:
1. Podejmowanie różnorodnych działań zmierzających do podwyższenia jakości pracy, a tym samym pracy szkoły.
2. Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego.


§ 7. ust 1. pkt. 1 Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego.
Lp. ZADANIA FORMY REALIZACJI SPODZIEWANE EFEKTY TERMIN REALIZACJI
1. Udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej
■ aktywny udział w pracach Rady Pedagogicznej
Podniesienie efektywności własnej pracy, doskonalenie umiejętności współpracy z innymi nauczycielami oraz dzielenie się wiedzą zdobytą poprzez obserwacje, ankiety i rozmowy indywidualne. okres stażu
2. Doskonalenie WSO ■ nowelizacja kryteriów oceniania uczniów z Wychowania Fizycznego
■ wdrożenie w życie WSO Dzięki nowelizacji kryteriów oceniania będę mógł sprawiedliwie ocenić każdego ucznia. okres stażu
3. Współpraca z Dyrekcją szkoły i gronem pedagogicznym ■ współorganizowanie konkursów, wycieczek, zawodów i uroczystości szkolnych
■ indywidualne rozmowy na temat poszczególnych uczniów.


Ścisła współpraca z dyrekcją i gronem pedagogicznym pozwoli szybko „wyłapać" ewentualne przejawy agresji wśród uczniów czy konflikty w zespole klasowym. okres stażu


4. Współpraca z rodzicami ■ informowanie rodziców o postępach młodzieży (w czasie dni otwartych, rozmów telefonicznych i indywidualnych spotkań)
■ podejmowanie wspólnych decyzji odnośnie kar i nagród w klasie
■ wspólne podejmowanie decyzji odnośnie wycieczek i wyjść klasowych (zwłaszcza płatnych)


Współpracując z rodzicami, spotykając się z nimi i rozmawiając będę miał możliwość lepiej poznać swoich wychowanków, zrozumieć powody ich postępowania w różnych sytuacjach. okres stażu
5. Współpraca z pielęgniarką szkolną ■ rozmowy z pielęgniarką odnośnie grup dyspanseryjnych i możliwości udziału w zawodach sportowych Poznanie grup dyspanseryjnych wychowanków wpłynie na odpowiedni dobór ćwiczeń na lekcjach wychowania fizycznego. Początek roku szkolnego
6. Współpraca z biblioteką szkolną ■ korzystanie z księgozbiorów na użytek własny oraz pracy dydaktyczno-wychowawczej
Poprzez współpracę z biblioteką wzbogacę warsztat pracy samokształceniowej. okres stażu
7. Współpraca z gronem pedagogicznym ■ konsultacje w sprawie opinii Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej
■ konsultacje w sprawach problemów wychowawczych Wszystkie poczynania ukierunkuję na współpracę z nauczycielami i rodzicami w celu wyszukiwania najlepszych rozwiązań dla ich problemów. okres stażu



§ 7. ust 1.pkt 2 Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia
ustawicznego.

Lp. ZADANIA FORMY REALIZACJI SPODZIEWANE EFEKTY TERMIN REALIZACJI
1. Udział w procesie WDN ■ konsultacje zespołowe
■ udział w lekcjach pokazowych i zajęciach otwartych
■ udział w szkoleniach Rady Pedagogicznej



Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych pozwoli na wydajniejszą pracę dydaktyczną na lekcjach wychowania fizycznego.


Tworzenie własnego warsztatu pracy urozmaici zajęcia i wprowadzi nowatorskie rozwiązania metodyczne. według potrzeb
2 Udział w zewnętrznych formach doskonalenia ■ warsztaty metodyczne
■ konferencje metodyczno - szkoleniowe
według ofert
3. Samodzielne poszerzanie umiejętności ■ gromadzenie i czytanie literatury fachowej, artykułów metodycznych, czasopism, książek i gazet
■ śledzenie stron internetowych dotyczących wychowania fizycznego i awansu zawodowego okres stażu
4. Tworzenie własnego warsztatu pracy ■ budowanie bazy materiałów i pomocy dydaktycznych: testów, planów pracy, książek i czasopism o tematyce sportowej , sprzętu sportowego (piłki, lotki, kleje, pompki, stroje sportowe itd.)
■ dbanie o wygląd i porządek na sali gimnastycznej i boisku szkolnym. okres stażu



§ 7. ust 1. pkt. 3.Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty.
Lp. ZADANIA FORMY REALIZACJI SPODZIEWANE EFEKTY TERMIN REALIZACJI
1. Analiza dokumentacji ■ analiza Karty Nauczyciela z dn. 26.01.1986
■ analiza rozporządzenia MEN z dnia 14
listopada 2007r. w sprawie uzyskiwania
stopnia awansu zawodowego przez
nauczyciela (Dz. U. z 2007. Nr 214,
poz.1580)
■ analiza Ustawy z dnia 7 września 1991r. o
systemie oświaty
■ analiza rozporządzenia MEN z 19 kwietnia
1999 roku w sprawie zasad oceniania,
klasyfikowania i promowania uczniów i
słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach
publicznych



Znajomość przepisów prawa oświatowego
pozwoli na rzetelne przygotowanie się do
egzaminu na stopień nauczyciela
mianowanego.


IX-2012
V-2015
2. Aktualizacja wiedzy na
temat obowiązującego prawa
oświatowego ■ bieżące śledzenie publikacji i czasopism
oświatowych
■ śledzenie stron internetowych:
http://www.men.gov.pl/
http://www.reformaprogramowa.men.gov.pl/ Publikacje innych nauczycieli w
czasopismach i na stronach internetowych
pomogą inaczej spojrzeć na własne działania.
okres stażu



§ 7. ust 2. pkt. 1.Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w działaniach.
Lp. ZADANIA FORMY REALIZACJI SPODZIEWANE EFEKTY TERMIN REALIZACJI
1. Poznanie procedury awansu zawodowego ■ zapoznanie się z rozporządzenia MENiS z dnia 14 listopada 2007r. w sprawie uzyskiwania
stopnia awansu zawodowego nauczyciela
■ napisanie i złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu

Poznanie procedury oraz nawiązanie współpracy z opiekunem stażu wpłynie na posiadanie rzetelnej i kompletnej wiedzy na temat awansu zawodowego i wprowadzenie ewentualnych zmian w Planie Rozwoju Zawodowego.

IX-2012
2. Współpraca z opiekunem stażu ■ zawarcie kontraktu
■ ustalenie harmonogramu spotkań i konsultacji z opiekunem
■ obserwacja lekcji prowadzonych przez opiekuna stażu i ich omówienie
■ hospitacje przeprowadzone przez opiekuna stażu
okres stażu
3. Przygotowanie i prowadzenie dokumentacji: szkolnej, własnych działań, związanej z awansem zawodowym ■ systematyczne prowadzenie dzienników lekcyjnych i zajęć pozalekcyjnych
■ przygotowanie kryteriów oceniania przedmiotowego systemu oceniania spójnych z WSO
■ przygotowanie programu zajęć dla uczniów uczestniczących w dodatkowych lekcjach SKS
■ gromadzenie świadectw i zaświadczeń Rzetelne przygotowywanie dokumentacji ułatwi mi pracę w kolejnych latach stażu, a także przyczyni się do efektywniejszej, wydajniejszej pracy. okres stażu


4. Pobudzenie uczniów do czynnego udziału w lekcjach obowiązkowych i szkolnych kołach sportowych ■ stosowanie metod aktywizujących
■ kształtowanie wśród uczniów umiejętności współdziałania w grupie
■ kształtowanie świadomego, mądrego i samodzielnego podejmowania decyzji
■ propagowanie zdrowego stylu życia
■ propagowanie przestrzegania zasad fair -play i kulturalnego dopingowania
■ przygotowanie do czynnego i bezpiecznego wypoczynku Stosowanie różnego rodzaju metod i technik nauczania, zarówno na lekcjach wychowania fizycznego, jak i na zajęciach dodatkowych, rozwiną i poszerzą umiejętności uczniów. okres stażu
5. Współorganizowanie zawodów szkolnych ■ Dzień Sportu
■ inne wynikające w trakcie roku Poprzez organizację zawodów chciałbym ukazać młodzieży, że ruch jest konieczny do prawidłowego funkcjonowania organizmu, a także kształtowania osobowości. okres stażu


6. Dzielenie się swoją wiedzą i publikacja własnych prac ■ dzielenie się wiedzą zdobytą na szkoleniach z nauczycielami wychowania fizycznego
■ opublikowanie planu rozwoju zawodowego na stronie internetowej Wymiana doświadczeń i przepływ informacji skutecznie poszerzą warsztat pracy okres stażu
7. Zakończenie procedury awansu zawodowego ■ napisanie sprawozdania z przebiegu Planu Rozwoju Zawodowego
■ złożenie wniosku o postępowanie egzaminacyjne Uzyskanie wyższego stopnia awansu korzystnie wpłynie na pracę z uczniami. V-2015

§ 7. ust 2. pkt.2.Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych.
L.p ZADANIA FORMY REALIZACJI SPODZIEWANE EFEKTY TERMIN REALIZACJI
1. Poznanie środowiska uczniowskiego ■ obserwacja uczniów
■ indywidualne rozmowy z uczniami
■ indywidualne rozmowy z rodzicami
■ współpraca z wychowawcami Wszystkie te działania mają na celu zintegrowanie środowiska uczniowskiego. Mają wpłynąć na walkę z przejawami negatywnych zachowań i zachęcić do wzajemnego współdziałania, oraz stosowania zasad współżycia na co dzień. okres stażu


2. Uaktywnienie środowiska
szkolnego i lokalnego na
rzecz rozwiązania problemów społecznych i cywilizacyjnych ■ angażowanie uczniów do działania na rzecz
szkoły
■ współpraca z innymi wychowawcami,
nauczycielami, opiekunem stażu
■ wpajanie uczniom potrzeby
pomocy innym


Uaktywnienie ma na celu pogłębianie w
uczniach wiary we własne siły, dążenie do
realizacji postawionych celów. Uczniowie
będą dobrze funkcjonować w grupie, stawiać
sobie zadania i czuć się odpowiedzialni za ich
realizację oraz dawać przykład wzorowego
wywiązywania się z podjętych obowiązków.
Nabiorą większegozaufania do nauczycieli i wychowawców.
Poznanie środowiska uczniów jest niezbędne
w pracy wychowawcy. Nauczyciel bowiem
powinien być ukierunkowany na szybkie
ujawnienie i rozpoznanie sytuacji
zagrażających dziecku w prawidłowym
rozwoju, tkwiących w nim samym, jego
rodzinie, lub w podejściu nauczyciela, a także
wynikających z zaburzeń kontaktów
rówieśniczych.

okres stażu
3. Realizacja potrzeb
rozwojowych uczniów
wynikających ze
specyficznych warunków
środowiskowych. ■ zaplanowanie działań dydaktycznych,
wychowawczych i opiekuńczych służących
wyeliminowaniu:
- agresji,
- radzeniu sobie z porażkami i niepowodzeniami
■ promowanie sukcesów i osiągnięć uczniów
w różnorodnej formie
■ włączanie się w realizację programów profilaktycznych szkoły

4. Uwzględnianie w pracy
wychowawczej
współczesnych problemów i
zagrożeń ■ rozwiązywanie aktualnych problemów natury
wychowawczej na forum klasy, bądź poza
nią
■ zainteresowanie uczniów aktualnymi
problemami społecznymi
■ uświadomienie uczniom szkodliwości nałogów takich jak: palenie tytoniu, spożywanie alkoholu, przyjmowanie sterydów.


5. Poszerzanie wiedzy i umiejętności uczniów ■ prowadzenie dodatkowych zajęć dla uczniów
■ szczególna opieka nad uczniami uzdolnionymi sportowo
■ pomoc uczniom mających problemy z przyswajaniem wiedzy z zakresu wychowania fizycznego
okres stażu
6. Przekazywanie dziedzictwa kulturowego ■ czynne i bierne uczestnictwo w akademiach szkolnych
■ współudział w realizacji projektów tematycznych okres stażu
7. Promowanie szkoły ■ organizowanie i współudział w wycieczkach i wyjazdach szkolnych i klasowych
■ zachęcanie młodzieży do udziału w zawodach szkolnych i turniejach poza- szkolnych
■ przygotowanie uczniów do zawodów w czasie dodatkowych zajęć
■ udział wraz z młodzieżą w pozaszkolnych zawodach sportowych i uroczystościach okolicznościowych Należy uświadomić uczniom ich rolę w promowaniu szkoły w środowisku i wzbudzić poczucie dumy i chęci dalszej pracy na rzecz swojej szkoły. okres stażu



§ 7. ust 2. pkt. 3 Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.
Lp. ZADANIA FORMY REALIZACJI SPODZIEWANE EFEKTY TERMIN REALIZACJI
1. Stosowanie technologii komputerowej w pracy pedagogicznej ■ opracowanie wyników analiz pomiarów dydaktycznych, testów
■ opracowanie tabeli sprawnościowych i rekordów szkoły
■ przygotowanie i opracowanie materiałów dydaktycznych (planów pracy)
■ przygotowywanie dyplomów Dzięki stosowaniu technologii informatycznej zgromadzę ciekawe rozwiązania, które będą sprzyjały wszechstronnemu rozwojowi uczniów i opanowaniu przez nich wiadomości i umiejętności.
Programy komputerowe znacznie ułatwią mi pracę i skrócą jej czas.
okres stażu
2. Stosowanie Internetu w pracy pedagogicznej ■ pozyskiwanie filmów z ćwiczeniami do zajęć wychowania fizycznego, zajęć dodatkowych i bezpiecznego wypoczynku okres stażu
3. Stosowanie programów komputerowych w pracy dydaktyczno -opiekuńczo- -wychowawczej ■ przy pomocy programu Word opracowywanie materiałów przeznaczonych do publikacji, przygotowania dyplomów, oraz dokumentowanie awansu zawodowego okres stażu


§ 7. ust 2. pkt. 4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań .
Lp. ZADANIA FORMY REALIZACJI SPODZIEWANE EFEKTY TERMIN REALIZACJI
1. Aktualizowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii i dydaktyki ■ korzystanie z zasobów biblioteki szkolnej i pedagogicznej
■ śledzenie stron internetowych
■ aktywna praca nad samokształceniem i podnoszeniem kwalifikacji zawodowych Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych pozwoli na wydajniejszą pracę dydaktyczną na lekcjach wychowania fizycznego.



Na bazie wiedzy pedagogicznej i psychologicznej będę starał się pomóc uczniom. okres stażu
2. Realizacja zadań opiekuńczo — wychowawczych wynikających z programu wychowawczego szkoły ■ dostarczanie uczniom pozytywnych wzorców i pomoc w procesie kształtowania ich charakteru - podnoszenie kultury osobistej ■ pokazanie im ich własnych mocnych stron
■ objęcie szczególną opieką uczniów słabych oraz „zamkniętych w sobie"
■ przeciwdziałanie konfliktom w klasie
■ podnoszenie znajomości obowiązków i praw ucznia
■ sprawowanie opieki nad uczniami podczas uroczystości, wycieczek i zawodów sportowych

uroczystości ■ pełnienie dyżurów w czasie przerw śródlekcyjnych okres stażu
3. Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych i wychowawczych uczniów sprawiających trudności dydaktyczne i wychowawcze ■ zidentyfikowanie problemu
■ obserwacja rozwoju problemu oraz jego znaczenie
■ na bazie wiedzy pedagogicznej, psychologicznej i dydaktycznej prognoza zaistniałego problemu
■ propozycja rozwiązania problemu
■ analiza efektu oddziaływań okres stażu



§ 7.ust 2. pkt. 5. Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż.
Lp. ZADANIA FORMY REALIZACJI SPODZIEWANE EFEKTY TERMIN REALIZACJI
1. Opracowanie dokumentacji koniecznej do przeprowadzenia stażu ■ wniosek o rozpoczęcie stażu
■ plan rozwoju zawodowego
■ sprawozdanie
■ wniosek o podjęcie postępowania egzaminacyjnego Poznam przepisy dotyczące awansu zawodowego na nauczyciela mianowanego. Będę potrafił opracować sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego i przygotować wniosek o podjęcie postępowania egzaminacyjnego. IX-2012 V-2015
2. Współtworzenie prawa wewnątrzszkolnego i posługiwanie się przepisami ■ udział w zespołach nadzorujących egzaminy klas VI
■ uczestnictwo w szkoleniowych Rady Pedagogicznej
■ praca w komisjach powołanych w szkole
■ współ organizacja uroczystości szkolnych i pozaszkolnych
■ aktualizacja wiedzy poprzez indywidualne studium prawa oświatowego Zapoznam się z zasadą funkcjonowania i organizacji szkoły (zgodną z przepisami), wpłynie na jeszcze większą umiejętność tworzenia własnego warsztatu pracy, zgodnego z obowiązującymi regulacjami prawnymi. okres stażu

Zatwierdzam do realizacji..............
Podpis nauczyciela
Wyświetleń: 158


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.