Katalog Anna Mordon, 2015-06-23 Warszawa Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego na nauczyciela mianowanego.PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO MGR ANNY MORDON NAUCZYCIELKI W GIMNAZJUM NR 38 W WARSZAWIE UBIEGAJĄCEJ SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO Opiekun stażu – Irena Skrzypczak Data rozpoczęcia stażu – 01.09.2012r. Planowany termin zakończenia stażu – 31.05.2015r. Cel podstawowy podejmowanego stażu: uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego. Data zatwierdzenia planu do realizacji: ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli Dz. U. z 2004 r. nr 260; poz. 2593 z późniejszymi zmianami Powinności nauczyciela kontraktowego: § 7.1. Nauczyciel kontraktowy ubiegający się o awans na stopień nauczyciela mianowanego w okresie odbywania stażu powinien w szczególności: 1) uczestniczyć w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego; 2) pogłębiać wiedzę i umiejętności zawodowe samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego; 3) poznawać przepisy dotyczące systemu oświaty Strefa rozwoju zawodowego L.p Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji Uwagi ORGANIZACYJNA 1. Poznanie procedury awansu zawodowego Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego Założenie teczki „Awans zawodowy” VIII - IX 2012 Złożenie wniosku o rozpoczęcie procedury awansu oraz planu rozwoju zawodowego 2. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu Przedyskutowanie zasad współpracy opiekuna i stażysty Sformułowanie kontraktu Przygotowanie planu rozwoju zawodowego IX 2012 Kontrakt Plan rozwoju zawodowego 3. Analiza zasad funkcjonowania i organizacji zadań szkoły Analiza dokumentacji: statutu szkoły, regulaminów, wewnątrzszkolnych zasad oceniania, programu wychowawczego, programu profilaktyki Na bieżąco Współtworzenie planu wychowawczego szkoły. Udział w pracach zespołu przedmiotowego. Wymagania edukacyjne i kryteria oceniania z języka angielskiego 4. Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań Udział w radach pedagogicznych (organizacyjnych i szkoleniowych). Współpraca z nauczycielami, rodzicami, pedagogiem i psychologiem, szkolnym, pielęgniarką szkolną. Doskonalenie i wdrażanie wewnątrzszkolnego systemu oceniania Udział w procesie wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli Aktywny udział w pracach zespołu lingwistycznego Na bieżąco Dokumentacja szkoły 5. Uczestniczenie w pracach Zespołu Lingwistycznego oraz zadania związane z pracą szkoły Opracowywanie wniosków dla zespołu, planów pracy zespołu, oraz sprawozdań z ich wykonania. Prowadzenie zajęć w ramach Koła Języka Angielskiego. Prowadzenie zajęć wyrównawczych dla uczniów słabych Organizacja i nadzór konkursów języka angielskiego (wewnątrzszkolnych i zewnętrznych). Prace związane z udziałem szkoły w międzynarodowym programie Comenius Socrates – złożenie wniosku o przyznanie asystenta językowego Na bieżąco Dokumentacja szkoły 6. Dokumentacja realizacji planu rozwoju zawodowego Gromadzenie dokumentów, świadectw i zaświadczeń Napisanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego Złożenie wniosku o postępowaniu kwalifikacyjnym Na bieżąco V-VI 2015 Teczka „Awans zawodowy” Sprawozdanie Wniosek wraz z dokumentacją formalną OSOBISTA 1. Ocena własnych umiejętności Autorefleksja Analiza zajęć pod kątem nauczania, stosunków z uczniami i dyscypliny za pomocą kwestionariusza samooceny i ankiety dla uczniów Praktyka zawodowa w trakcie współpracy z innymi nauczycielami. Na bieżąco Dokumenty potwierdzające kwalifikacje. Dokumenty dotyczące przebiegu pracy zawodowej Kwestionariusz samooceny Ankieta dla uczniów 2. Obserwacja i analiza możliwości uczniów Gromadzenie danych: zbieranie informacji według przygotowanych narzędzi (karty obserwacji dokumentacja osiągnięć poszczególnych uczniów), kontakty z wychowawcami, pedagogiem szkolnym, rodzicami. Na bieżąco Karty obserwacji. Dokumentacja szkolna. 3. Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zawnątrzszkolnym doskonaleniu zawodowym Udział w pracach zespołu lingwistycznego i wychowawczego Udział w seminariach, konferencjach i warsztatach metodycznych. Szkoleniowe rady pedagogiczne Kontakt z konsultantami ELT i doradcami metodycznymi Złożenie wniosku o udział w programie Comenius „Uczenie się przez całe życie” i odbycie kursu szkoleniowego zagranicą Na bieżąco Dokumenty potwierdzające udział w seminariach, warsztatach oraz szkoleniach 4. Pełnienie dodatkowych funkcji w szkole, podejmowanie dodatkowych zadań. prowadzenie zajęć wyrównawczych dla uczniów słabszych, prowadzenie Koła Języka Angielskiego, opieka nad salą 213, organizacja i udział w imprezach szkolnych, rekrutacja uczniów do klas pierwszych przygotowanie i organizacja wewnątrzszkolnego konkursu językowego Na bieżąco Dokumentacja szkolna. 5. Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem, ich promocja całoroczna wzajemna wymiana doświadczeń i informacji na temat dydaktyki oraz materiałów i pomocy dydaktycznych, prowadzenie lekcji koleżeńskich, opracowywanie scenariuszy zajęć, planów, programów itp., opieka nad praktykantami Na bieżąco Dokumentacja szkolna. Własne wnioski. 6. Dalsza droga rozwoju Rozwijanie i doskonalenie umiejętności interpersonalnych (udział w zajęciach warsztatowych, autorefleksja, samoocena, samokształcenie) Na bieżąco Odpowiednia dokumentacja DYDAKTYCZNA 1. Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna Ustalenie celów hospitacji Obserwacja i omówienie poszczególnych zajęć pod względem formalnym i merytorycznym, wnioski. Nabywanie nowych umiejętności. Raz w miesiącu Własne wnioski 2. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna Ustalenie celów poszczególnych zajęć Omówienie zajęć pod względem formalnym i merytorycznym, ewaluacja zajęć, wnioski. Raz w miesiącu Własne wnioski 3. Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej Aktywny udział we wszystkich formach kształcenia zawodowego Gromadzenie i aktualizacja własnej biblioteki przedmiotowej Współpraca z innymi nauczycielami przy stosowaniu nowych i zróżnicowanych metod dydaktycznych nauczania języków obcych, Opracowanie i wprowadzenie innowacji we współpracy z członkami zespołu lingwistycznego Doskonalenie i stosowanie wspólnego systemu oceniania ucznia, Współpraca z innymi nauczycielami przy stosowaniu nowych i zróżnicowanych metod dydaktycznych nauczania języków obcych Opracowywanie i realizacja ścieżek interdyscyplinarnych – projektów edukacyjnych Opracowanie testów diagnostycznych dla klas I oraz testów całorocznych Na bieżąco 4. Praca nad doskonaleniem umiejętności językowych uczniów. Indywidualizacja wymagań edukacyjnych – szczególnie w przypadku uczniów ze specjalnymi potrzebami Dobieranie różnorodnych metod i narzędzi w procesie sprawdzania wiadomości uczniów i ich oceniania Wykorzystywanie programów opracowywanych i testowanych w zagranicznych centrach kształcenia nauczycieli języków oraz wydawnictwach (Oxford University Press, Longman, etc.) Udoskonalanie i stosowanie systemów motywacji uczniów do nauki języków obcych, Stosowanie aktywnych metod nauczania Rozwijanie autonomii uczniów w odniesieniu do samodzielnej nauki języka angielskiego Wdrażanie uczniów do samodzielnej nauki języków, korzystanie ze słowników i mediów. Zajęcia z uczniami słabszymi Stosowanie metod audiowizualnych Praca z uczniami nad przygotowywaniem samodzielnych projektów językowych Monitorowanie przyrostu wiedzy za pomocą testów diagnostycznych i rocznych sprawdzianów Organizacja zagranicznych projektów językowych – wyjazdy do krajów angielskojęzycznych Na bieżąco 5. organizacja konkursów językowych i kulturowych motywowanie uczniów do udziału w konkursach w szkole i poza szkołą, pomoc uczniom w zdobywaniu dodatkowych materiałów do nauki języków, prowadzenie kół językowych organizowanie wyjść na edukację filmową z języka angielskiego organizowanie wyjść do teatru na sztuki w języku angielskim 6. Wykorzystanie technologii komputerowej i informatyki w pracy pedagogicznej. Opracowywanie dokumentów, kart pracy, scenariuszy zajęć Wykorzystywanie materiałów pozyskanych w Internecie do zajęć z uczniami oraz do samokształcenia Korzystanie z edukacyjnych serwerów internetowych Opublikowanie w Internecie planu rozwoju zawodowego Stosowanie metod audiowizualnych w nauczaniu języków, wykorzystanie programów komputerowych, Internetu, programów multimedialnych, tablic interaktywnych Wymiana informacji przy użyciu poczty wewnątrzszkolnej Dokumentowanie przebiegu stażu Na bieżąco OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZA 1. Zapoznanie się z programem wychowawczym szkoły oraz programem profilaktyki Aktywne wdrażanie go w czasie pracy dydaktycznej Opracowanie planu pracy wychowawcy Aktywny udział w pracach zespołu wychowawczego 2. Rozpoznanie sytuacji rodzinnej uczniów. Kontakt z innymi wychowawcami i pedagogiem szkolnym Kontakt z poszczególnymi rodzicami, propozycje rozwiązywania problemów 3. Aktywna realizacja zadań wychowawczych Rozmowy wychowawcze, obserwacja uczniów rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych i wychowawczych uczniów sprawiających trudności dydaktyczne i wychowawcze Objęcie szczególną troską uczniów słabych Wspólne wycieczki klasowe i szkolne Współpraca z rodzicami – kontakty podczas zebrań, spotkania indywidualne, współpraca z trójką klasową Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych Gromadzenie i studiowanie literatury z wybranych zagadnień psychologii, pedagogiki i dydaktyki. Stały kontakt z wychowawcami uczniów innych klas Kontakt i konsultacje z psychologiem oraz pedagogiem szkolnym Wyświetleń: 151
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |