Katalog

Anna Mordon, 2015-06-23
Warszawa

Język angielski, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego na nauczyciela mianowanego.

- n +


PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO MGR ANNY MORDON
NAUCZYCIELKI W GIMNAZJUM NR 38 W WARSZAWIE
UBIEGAJĄCEJ SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

Opiekun stażu – Irena Skrzypczak
Data rozpoczęcia stażu – 01.09.2012r.
Planowany termin zakończenia stażu – 31.05.2015r.

Cel podstawowy podejmowanego stażu: uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego.

Data zatwierdzenia planu do realizacji:
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU
z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli
Dz. U. z 2004 r. nr 260; poz. 2593 z późniejszymi zmianami

Powinności nauczyciela kontraktowego:
§ 7.1. Nauczyciel kontraktowy ubiegający się o awans na stopień nauczyciela mianowanego w okresie odbywania stażu powinien w szczególności:
1) uczestniczyć w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego;
2) pogłębiać wiedzę i umiejętności zawodowe samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego;
3) poznawać przepisy dotyczące systemu oświaty


Strefa rozwoju zawodowego
L.p
Zadania
Formy realizacji
Termin Dowody realizacji
Uwagi

ORGANIZACYJNA


1.
Poznanie procedury awansu zawodowego
Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego
Założenie teczki „Awans zawodowy”
VIII - IX 2012
Złożenie wniosku o rozpoczęcie procedury awansu oraz planu rozwoju zawodowego

2. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu Przedyskutowanie zasad współpracy opiekuna i stażysty
Sformułowanie kontraktu
Przygotowanie planu rozwoju zawodowego
IX 2012 Kontrakt
Plan rozwoju zawodowego

3.
Analiza zasad funkcjonowania i organizacji zadań szkoły
Analiza dokumentacji: statutu szkoły, regulaminów, wewnątrzszkolnych zasad oceniania, programu wychowawczego, programu profilaktyki

Na bieżąco
Współtworzenie planu wychowawczego szkoły.
Udział w pracach zespołu przedmiotowego.
Wymagania edukacyjne i kryteria oceniania z języka angielskiego

4.
Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych
funkcji i wynikających z nich zadań
Udział w radach pedagogicznych (organizacyjnych i szkoleniowych).
Współpraca z nauczycielami, rodzicami, pedagogiem i psychologiem, szkolnym, pielęgniarką szkolną.
Doskonalenie i wdrażanie wewnątrzszkolnego systemu oceniania
Udział w procesie wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli
Aktywny udział w pracach zespołu lingwistycznego

Na bieżąco
Dokumentacja szkoły

5.
Uczestniczenie w pracach Zespołu Lingwistycznego oraz zadania związane z pracą szkoły
Opracowywanie wniosków dla zespołu, planów pracy zespołu, oraz sprawozdań z ich wykonania.
Prowadzenie zajęć w ramach Koła Języka Angielskiego.
Prowadzenie zajęć wyrównawczych dla uczniów słabych
Organizacja i nadzór konkursów języka angielskiego (wewnątrzszkolnych i zewnętrznych).
Prace związane z udziałem szkoły w międzynarodowym programie Comenius Socrates – złożenie wniosku o przyznanie asystenta językowego
Na bieżąco
Dokumentacja szkoły

6.
Dokumentacja realizacji planu rozwoju zawodowego
Gromadzenie dokumentów, świadectw i zaświadczeń
Napisanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego
Złożenie wniosku o postępowaniu kwalifikacyjnym

Na bieżąco


V-VI 2015
Teczka „Awans zawodowy”
Sprawozdanie
Wniosek wraz z dokumentacją formalną

OSOBISTA
1.
Ocena własnych umiejętności
Autorefleksja
Analiza zajęć pod kątem nauczania, stosunków z uczniami i dyscypliny za pomocą kwestionariusza samooceny i ankiety dla uczniów
Praktyka zawodowa w trakcie współpracy z innymi nauczycielami.

Na bieżąco
Dokumenty potwierdzające kwalifikacje.
Dokumenty dotyczące przebiegu pracy zawodowej
Kwestionariusz samooceny
Ankieta dla uczniów

2.
Obserwacja i analiza możliwości uczniów
Gromadzenie danych:
 zbieranie informacji według przygotowanych narzędzi (karty obserwacji dokumentacja osiągnięć poszczególnych uczniów),
 kontakty z wychowawcami, pedagogiem szkolnym, rodzicami.

Na bieżąco
Karty obserwacji.
Dokumentacja szkolna.

3.
Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i
zawnątrzszkolnym doskonaleniu zawodowym

Udział w pracach zespołu lingwistycznego i wychowawczego
Udział w seminariach, konferencjach i warsztatach metodycznych.
Szkoleniowe rady pedagogiczne
Kontakt z konsultantami ELT i doradcami metodycznymi
Złożenie wniosku o udział w programie Comenius „Uczenie się przez całe życie” i odbycie kursu szkoleniowego zagranicą
Na bieżąco
Dokumenty potwierdzające udział w seminariach, warsztatach oraz szkoleniach

4.
Pełnienie dodatkowych funkcji w szkole, podejmowanie dodatkowych zadań.
 prowadzenie zajęć wyrównawczych dla uczniów słabszych,
 prowadzenie Koła Języka Angielskiego,
 opieka nad salą 213,
 organizacja i udział w imprezach szkolnych,
 rekrutacja uczniów do klas pierwszych
 przygotowanie i organizacja wewnątrzszkolnego konkursu językowego

Na bieżąco
Dokumentacja szkolna.

5.
Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem, ich promocja
 całoroczna wzajemna wymiana doświadczeń i informacji na temat dydaktyki oraz materiałów i pomocy dydaktycznych,
 prowadzenie lekcji koleżeńskich,
 opracowywanie scenariuszy zajęć, planów, programów itp.,
 opieka nad praktykantami
Na bieżąco
Dokumentacja szkolna.
Własne wnioski.

6.
Dalsza droga rozwoju
Rozwijanie i doskonalenie umiejętności interpersonalnych (udział w zajęciach warsztatowych, autorefleksja, samoocena, samokształcenie)

Na bieżąco
Odpowiednia dokumentacja


DYDAKTYCZNA
1.
Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna
Ustalenie celów hospitacji
Obserwacja i omówienie poszczególnych zajęć pod względem formalnym i merytorycznym, wnioski.
Nabywanie nowych umiejętności.
Raz w miesiącu
Własne wnioski

2.
Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna

Ustalenie celów poszczególnych zajęć
Omówienie zajęć pod względem formalnym i merytorycznym, ewaluacja zajęć, wnioski.

Raz w miesiącu
Własne wnioski

3.
Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej
 Aktywny udział we wszystkich formach kształcenia zawodowego
 Gromadzenie i aktualizacja własnej biblioteki przedmiotowej
 Współpraca z innymi nauczycielami przy stosowaniu nowych i zróżnicowanych metod dydaktycznych nauczania języków obcych,
 Opracowanie i wprowadzenie innowacji we współpracy z członkami zespołu lingwistycznego
 Doskonalenie i stosowanie wspólnego systemu oceniania ucznia,
 Współpraca z innymi nauczycielami przy stosowaniu nowych i zróżnicowanych metod dydaktycznych nauczania języków obcych
 Opracowywanie i realizacja ścieżek interdyscyplinarnych – projektów edukacyjnych
 Opracowanie testów diagnostycznych dla klas I oraz testów całorocznych

Na bieżąco

4.
Praca nad doskonaleniem umiejętności językowych uczniów.
 Indywidualizacja wymagań edukacyjnych – szczególnie w przypadku uczniów ze specjalnymi potrzebami
 Dobieranie różnorodnych metod i narzędzi w procesie sprawdzania wiadomości uczniów i ich oceniania
 Wykorzystywanie programów opracowywanych i testowanych w zagranicznych centrach kształcenia nauczycieli języków oraz wydawnictwach (Oxford University Press, Longman, etc.)
 Udoskonalanie i stosowanie systemów motywacji uczniów do nauki języków obcych,
 Stosowanie aktywnych metod nauczania
 Rozwijanie autonomii uczniów w odniesieniu do samodzielnej nauki języka angielskiego
 Wdrażanie uczniów do samodzielnej nauki języków, korzystanie ze słowników i mediów.
 Zajęcia z uczniami słabszymi
 Stosowanie metod audiowizualnych
 Praca z uczniami nad przygotowywaniem samodzielnych projektów językowych
 Monitorowanie przyrostu wiedzy za pomocą testów diagnostycznych i rocznych sprawdzianów
 Organizacja zagranicznych projektów językowych – wyjazdy do krajów angielskojęzycznych

Na bieżąco

5.
 organizacja konkursów językowych i kulturowych
 motywowanie uczniów do udziału w konkursach w szkole i poza szkołą,
 pomoc uczniom w zdobywaniu dodatkowych materiałów do nauki języków,
 prowadzenie kół językowych
 organizowanie wyjść na edukację filmową z języka angielskiego
 organizowanie wyjść do teatru na sztuki w języku angielskim

6.
Wykorzystanie technologii komputerowej i informatyki w pracy pedagogicznej.
Opracowywanie dokumentów, kart pracy, scenariuszy zajęć
Wykorzystywanie materiałów pozyskanych w Internecie do zajęć z uczniami oraz do samokształcenia
Korzystanie z edukacyjnych serwerów internetowych
Opublikowanie w Internecie planu rozwoju zawodowego
Stosowanie metod audiowizualnych w nauczaniu języków, wykorzystanie programów komputerowych, Internetu, programów multimedialnych, tablic interaktywnych
Wymiana informacji przy użyciu poczty wewnątrzszkolnej
Dokumentowanie przebiegu stażu
Na bieżąco

OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZA
1.
Zapoznanie się z programem wychowawczym szkoły oraz programem profilaktyki

Aktywne wdrażanie go w czasie pracy dydaktycznej
Opracowanie planu pracy wychowawcy
Aktywny udział w pracach zespołu wychowawczego

2.
Rozpoznanie sytuacji rodzinnej uczniów.
Kontakt z innymi wychowawcami i pedagogiem szkolnym
Kontakt z poszczególnymi rodzicami, propozycje rozwiązywania problemów

3.
Aktywna realizacja zadań wychowawczych
Rozmowy wychowawcze, obserwacja uczniów
rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych i wychowawczych uczniów sprawiających trudności dydaktyczne i wychowawcze
Objęcie szczególną troską uczniów słabych
Wspólne wycieczki klasowe i szkolne
Współpraca z rodzicami – kontakty podczas zebrań, spotkania indywidualne, współpraca z trójką klasową
Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych
Gromadzenie i studiowanie literatury z wybranych zagadnień psychologii, pedagogiki i dydaktyki.
Stały kontakt z wychowawcami uczniów innych klas
Kontakt i konsultacje z psychologiem oraz pedagogiem szkolnym




Wyświetleń: 151


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.