Katalog

Anna Wesoły, 2015-06-23
Katowice

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

Scenariusz zajęć otwartych dla rodziców w grupie dzieci 4-5 l. „Wiosenna wyprawa z biedronką Lolą”.

- n +

Scenariusz zajęcia otwartego dla rodziców w grupie „Kubusie Puchatki”

Temat zajęć: „Wiosenna wyprawa z biedronką Lolą”
Prowadząca: Anna Wesoły
Data: 18. 05. 2015
Grupa: Kubusie Puchatki
Cele ogólne:
- nabywanie przez dziecko umiejętności wyrażania swoich wiadomości i doświadczeń
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się na podany temat
- doskonalenie umiejętności liczenia
- doskonalenie umiejętności przygotowujących do nauki pisania i czytania
- Rozwijanie mowy i myślenia poprzez udział w zabawach i grach dydaktycznych

Cele szczegółowe:
Dziecko:
- zna pory roku
- doskonali słuch fonematyczny – liczy słowa w zdaniach, dzieli wyrazy na sylaby, wyszukuje wyrazy na podaną głoskę
- potrafi układać figury geometryczne ze słomek
- sprawnie liczy w zakresie liczby 10
- potrafi odtworzyć usłyszany rytm wykorzystując figury zastępcze
- poprawnie reaguje na polecenia i sygnały nauczyciela
- integruje się z grupą
- zna piosenki o tematyce wiosennej

Metody (wg W. Okonia): podające, poszukująca, praktycznego działania,
Formy: indywidualna, grupowa
Środki dydaktyczne: odtwarzacz Cd, płyty z piosenkami, słomki, zielone paski z tektury, klamerki, koperty z kolorowymi szybkami, kartka, tamburyn, bębenek, figury zastępcze do układania rytmów, chusta Klanzy,
1. Powitanie gości i dzieci. Podanie celu zajęć.

2. Zabawa „Dzień dobry” Wapińskiej

3. Wprowadzenie do tematu zajęć – zapoznanie z biedronką Lolą
- Dzisiejsze zajęcia związane będą z panującą porą roku. Jaka to pora?
podział słowa „wiosna” na sylaby, podanie pierwszej i ostatniej głoski w tym wyrazie.
- Po jakiej porze roku przyszła wiosna?
- Jakie pory roku nastąpią po niej?
4. Lola zaprasza nas na wycieczka na wiosenną łąkę wiosennym pociągiem - dzieci będą mogły wsiąść dopiero wtedy kiedy wymyślą coś na podaną głoskę ze słowa BILET
5. Jedzie pociąg i śpiewa piosenkę „Idzie, idzie wiosna”
6. Dojechaliśmy na łąkę, ale co to za bałagan? Przerażona Lola nie wie co ma zrobić? – czy dzieci pomogą Loli? Czy wiedzą jak posprzątać łąkę? – segregowanie śmieci do odpowiednich worków.
7. Dzieci pięknie posprzątały łąkę, a czy wiedzą, jakie zwierzątka można spotkać na łące? Co im jest potrzebne do życia?
Układanie zdań z wyrazami woda, motyl, mrówka, konik polny.
8. Wy chyba jesteście eko-przedszkolakami, a czy znacie jakąś eko-piosenkę?
Piosenka „Nie zrywaj kwiatów”
9. Lola z zachwytu przeleciała nad łąką i znalazła jakiś list. To chyba list od Pani Wiosny – są w nim zagadki matematyczne.
A) Stąpa wiosna po łące
Zbiera kwiatki pachnące.
Ma dwie stokrotki, cztery tulipany
Powiedz z ilu kwiatków
Zrobi wiosna bukiet pachnący?


B) Siedziały dwie jaskółki
Na sosnowej gałązce
Jeszcze pięć przyleciało
Ile teraz jaskółek będzie
z gałązki spoglądało?

C) Chodzi wiosna po lesie,
Promyki słońca w koszach niesie
Trzy kosze ma dla kwiatków,
Trzy dla zielonej trawki,
Trzy dla leśnej zwierzyny.
Ile koszy przyniosła wiosna dla leśnej rodziny?

D) Teraz zbudujcie gniazdko dla ptaka. Każdy z was zabierze sobie z koszyka 3 słomki, a teraz jeszcze 3 ile już macie - 6, Proszę zabrać jeszcze 2 . Ile ich jest razem? Doskonale, jest ich 8. Chciałabym, aby gniazdko było kwadratowe. Teraz proszę zrobić gniazdko w kształcie trójkąta. A teraz ułożymy bocianie gniazdo z wielu patyków. A na koniec niech każdy ułoży wiosenne słonko

10. W nagrodę za to, że tak dobrze liczycie Lola coś dla was przygotowała. Wyciągnijcie koperty. Co w nich jest? – kolorowe szybki. Pooglądamy sobie teraz świat przez kolorowe okulary
A teraz weź szybki i zacznij czarować kolory i barwy:
Niebieski i żółty wymieszaj dokładnie –
Co z tego powstanie? Jak myślisz? Kto zgadnie?

A teraz pomieszaj niebieski z różowym
I każdy spogląda zdumiony – bo powstał nam….

A kiedy różowy wraz z żółtym zatańczy,
To widzisz kolor….

11. Mieszkańcy łąki w podziękowaniu mają dla was niespodziankę – koncert zagadkę. Każde z tych zwierzątek wydaje inne odgłosy. Konik polny (dzwonki) – oznaczymy go kółkiem i zając (skoki zająca bębenek) – oznaczymy go patykiem. Teraz zwierzątka kolejno będą pojawiały się w trawie, a waszym zadaniem jest, odgadnięcie, w jakiej kolejności i ułożenie rytmu na kartce.
12. Teraz na zakończenie zabawimy się razem z Lolą w zabawę „Karuzela” – zabawa z chustą animacyjną Klanzy.
13. Wręczenie upominków od Biedronki Loli – zielone ołówki z naklejoną biedronką.
Wyświetleń: 119


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.