Katalog

Anna Wideł, 2015-06-23
Osielsko

Język niemiecki, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o tytuł nauczyciela mianowanego.

- n +

Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze Statutu Szkoły oraz potrzeb szkoły
i środowiska lokalnego.
(§ 7 ust.1 pkt.1)

FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA
1. Udział w pracach Rady Pedagogicznej, współpraca z gronem pedagogicznym.

2.Współpraca z Samorządem Uczniowskim: współpraca podczas organizacji uroczystości szkolnych i różnych imprez.
3.Wdrażanie Przedmiotowego Systemu Oceniania oraz jego ewaluacja.
4.Sprawowanie opieki nad uczniami podczas wycieczek, imprez i wyjść pozaszkolnych.
5.Współpraca z rodzicami (zebrania, Drzwi Otwarte):
-informowanie rodziców o postępach w nauce oraz zachowaniu uczniów w trakcie rozmów indywidualnych,
- pomoc w rozwiązywaniu problemów.
6. Aktywna praca w zespole wychowawczym poprzez:
- udział w spotkaniach zespołu,
- współpraca z wychowawcami klas. Zgodnie z harmonogramem posiedzeń Rady Pedagogicznej
Według terminarza

W ciągu całego stażu
W ciągu całego stażu

W ciągu całego stażu
W ciągu całego stażu, okresowe spotkania z rodzicami, kontakty bieżące Potwierdzenie obecności na posiedzeniach Rady

Potwierdzenia, scenariusze imprez
Raport z wnioskami z ewaluacji PSO
Zapisy w dzienniku


Potwierdzenia
Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych,
samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego.
(§ 7 ust.1 pkt.2)
FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA
1.Poszerzenie wiedzy i umiejętności poprzez aktywny udział w Wewnątrzszkolnym Doskonaleniu Nauczycieli.
2.Udział w pracach zespołu języków obcych.
3.Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego:
-konferencje szkoleniowe
-kursy
-warsztaty metodyczne dotyczące nauczania języka niemieckiego.
4.Prowadzenie dokumentacji przyswojonych pozycji z zakresu dydaktyki i metodyki.
5.Korzystanie z zasobów biblioteki szkolnej i pedagogicznej.
6.Tworzenie własnego warsztatu pracy: kompletowanie bazy materiałów dydaktycznych do nauczania j. niemieckiego (testów, czasopism, podręczników, pomocy dydaktycznych, adresów stron internetowych z materiałami dydaktycznymi itp.)
7. Śledzenie publikacji w portalach edukacyjnych Internetu. W ciągu całego stażu
W ciągu całego stażu
W ciągu całego stażu


W ciągu całego stażu
W ciągu całego stażu
W ciągu całego stażu


W ciągu całego stażu
Zaświadczenie z ukończonego szkolenia
Potwierdzenia


Notatki
Rejestr bibliograficzny
Spis zebranych pozycji, testy, krzyżówki, czasopisma


Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty,
z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel odbywa staż.
(§ 7 ust.1 pkt.3)

FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA
1.Analiza dokumentacji:
-Rozporządzenie MEN z dnia 1 grudnia 2004 r. z późniejszymi zmianami w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.
-Karta Nauczyciela.
-Rozporządzenie MEN z 7 września 2004 r. w sprawie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych.
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 14 listopada 2007 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego nauczycieli (Dziennik Ustaw Nr 214 z 16 listopada 2007 r. pozycja nr 1580).
- Ustawa o systemie oświaty.
-Zapoznanie się z publikacjami interpretującymi zasady ubiegania się o stopnie awansu zawodowego (materiały ORE, publikacje w prasie oświatowej i w Internecie).
2.Ciągła aktualizacja wiedzy na temat obowiązującego prawa oświatowego poprzez indywidualne zapoznawanie się z prawem oświatowym.
W ciągu całego stażu



Systematycznie Notatki
Zbiór przeanalizowanych dokumentów


Notatki


Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy,
dokonywania ewaluacji własnych działań,
a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach.
(§ 7 ust.2 pkt.1)

FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA
1.Współpraca z opiekunem stażu.
-Zawarcie kontraktu i omówienie zasad współpracy.
-Przygotowanie planu rozwoju zawodowego.
-Ustalenie terminów spotkań z opiekunem.
-Hospitacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli – wnioski z obserwacji.
-Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu – konsultacja, opracowanie konspektów zajęć, analiza.
-Określenie mocnych i słabych stron własnej działalności – uświadomienie sobie własnych niedociągnięć wymagających pracy nad sobą.
2.Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej.
- Analiza i wybór programów nauczania w oparciu o merytoryczne jego wartości.
- Stosowanie aktywnych metod nauczania.
-Opracowanie pomocy dydaktycznych – gazetki, postery, testy.
- Dobieranie różnorodnych metod i narzędzi w procesie sprawdzania i oceniania.
3.Publikowanie własnych prac.
4.Prowadzenie dokumentacji szkolnej, dzienników lekcyjnych, dzienników pozalekcyjnych,(po wprowadzeniu w szkole również dziennika elektronicznego).
5.Publikowanie materiałów dydaktycznych na stronach www.

Wrzesień 2012



W ciągu całego roku szkolnego.


W ciągu całego stażu
W ciągu całego stażu

W ciągu całego stażu
Kontrakt
Plan rozwoju zawodowego

Konspekty


Notatki


Potwierdzenie
Zapisy w dziennikach

Adres strony www

Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów,
problematyki środowiska lokalnego
oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych (§ 7 ust.2 pkt.2)

FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA
1.Pomoc w przygotowywaniu uroczystości szkolnych.
2.Przygotowanie ściennych gazetek o różnorodnej tematyce (w pracowni języka niemieckiego).
3.Organizowanie spotkań z rodzicami uczniów mających kłopoty z nauką i zachowaniem.
4.Udział w przygotowaniu uczniów dokonkursów propagujących wśród uczniów naukę języka niemieckiego.
5.Prowadzenie dodatkowych zajęć z języka niemieckiego – praca z uczniem zdolnym oraz zajęcia wyrównawcze.
6.Kontakty z Pedagogiem szkolnym.
7.Rozmowy z rodzicami – w ramach wywiadówek, zebrań i Drzwi Otwartych.
8.Podejmowanie działań naprawczych i korygujących.
9.Opracowanie polsko-niemieckiego mini-słownika terminologii komputerowej i informatycznej i przekazanie go bibliotece szkolnej.
10.Współpraca z metodykiem j. niemieckiego z Centrum Doskonalenia Nauczycieli.
Według planu
Co roku

W ciągu całego stażu
W ciągu całego stażu

W ciągu całego stażu, raz w tygodniu każde zajęcia
W ciągu całego stażu

W ciągu całego stażu


W ciągu całego stażu Scenariusze uroczystości
Potwierdzenie

Potwierdzenie

Dzienniki zajęć pozalekcyjnych


Kopia słownika i informacja z biblioteki o jego przekazaniu
Potwierdzenie


Umiejętność uwzględniania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.
(§ 7 ust.2 pkt.3)

FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA
1.Udział w szkoleniach z zakresu obsługi komputera i obsługi tablicy interaktywnej.
2.Wykorzystanie technologii informacyjnej: przesyłanie prac i dokumentów drogą internetową, udział w życiu portali edukacyjnych, publikacje.
3.Opracowanie przy użyciu technik komputerowych różnych narzędzi pomiaru dydaktycznego: testów, sprawdzianów, dokumentacji szkolnej, dyplomów.
4.Przygotowanie scenariuszy lekcji, konspektów przy użyciu komputera i Internetu.
5.Dokumentowanie przebiegu stażu.
6.Zlecanie uczniom zadań wykorzystujących technologię informacyjną (np. prezentacje multimedialne w języku niemieckim).
W ciągu całego stażu

W ciągu całego stażu

W ciągu całego stażu

W ciągu całego stażu
W ciągu całego stażu
W ciągu całego stażu Potwierdzenia

Adres strony

Konspekty

Plan rozwoju zawodowego
Płyty CD

Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień w zakresie oświaty realizowanych zadań przez nauczyciela.
(§ 7 ust.2 pkt.4)

FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA
1.Aktualizowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii i dydaktyki (studiowanie literatury, dotyczącej pracy z młodzieżą – konflikty w zespole klasowym i sposoby ich rozwiązywania, agresja i sposoby radzenia sobie z jej przejawami).
2.Korzystanie ze zbiorów biblioteki szkolnej i pedagogicznej (nowości książkowe, czasopisma skierowane do nauczycieli).
3.Znajomość aktualnego rozwoju uczniów z uwzględnieniem właściwości okresu rozwojowego.
4.Zwrócenie w pracy dydaktycznej szczególnej uwagi na uczniów posiadających zaświadczenia z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.
5.Pedagogizacja rodziców – współpraca z rodzicami.
6.Współpraca z pedagogiem szkolnym w celu pomocy uczniom sprawiającym kłopoty wychowawcze, zaniedbującym swe obowiązki szkolne lub mającym problemy w nauce.
7.Doskonalenie warsztatu pracy pedagogicznej przez aktywny udział w różnych szkoleniach o problematyce psychologiczno-pedagogicznej.
8.Pełnienie dyżurów podczas przerw międzylekcyjnych.
W ciągu całego stażu


W ciągu całego stażu

W ciągu całego stażu
W ciągu całego stażu

W ciągu całego stażu
W ciągu całego stażu

W ciągu całego stażu

W ciągu całego stażu Notatki


Notatki


Opinie z poradni, notatki

Notatki ze spotkań

Zaświadczenia

Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty,
pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich,
w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż.
(§ 7 ust.2 pkt.5)

FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA
1.Poznanie procedury awansu zawodowego:
• Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego.
• Poznanie i analiza ustawy o systemie oświaty, Karty Nauczyciela, Rozporządzeń Ministra Edukacji Narodowej.

2.Organizowanie i współorganizowanie wycieczek klasowych.
3.Konstruowanie planów wynikowych, przedmiotowych systemów nauczania i innych dokumentów nauczania.
4.Udział w pracach różnorodnych komisji – egzaminacyjnej, konkursów przedmiotowych, itp.
Wrzesień 2012
W ciągu całego stażu



W ciągu całego stażu

W ciągu całego stażu
W ciągu całego stażu Wniosek o rozpoczęcie postępowania kwalifikacyjnego
Plan rozwoju zawodowego
Plany wynikowe


Potwierdzenia
Opracowała: .......................

Zatwierdzam do realizacji: ...................
Wyświetleń: 178


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.