Katalog Anna Wideł, 2015-06-23 Osielsko Język niemiecki, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o tytuł nauczyciela mianowanego.Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze Statutu Szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego. (§ 7 ust.1 pkt.1) FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA 1. Udział w pracach Rady Pedagogicznej, współpraca z gronem pedagogicznym. 2.Współpraca z Samorządem Uczniowskim: współpraca podczas organizacji uroczystości szkolnych i różnych imprez. 3.Wdrażanie Przedmiotowego Systemu Oceniania oraz jego ewaluacja. 4.Sprawowanie opieki nad uczniami podczas wycieczek, imprez i wyjść pozaszkolnych. 5.Współpraca z rodzicami (zebrania, Drzwi Otwarte): -informowanie rodziców o postępach w nauce oraz zachowaniu uczniów w trakcie rozmów indywidualnych, - pomoc w rozwiązywaniu problemów. 6. Aktywna praca w zespole wychowawczym poprzez: - udział w spotkaniach zespołu, - współpraca z wychowawcami klas. Zgodnie z harmonogramem posiedzeń Rady Pedagogicznej Według terminarza W ciągu całego stażu W ciągu całego stażu W ciągu całego stażu W ciągu całego stażu, okresowe spotkania z rodzicami, kontakty bieżące Potwierdzenie obecności na posiedzeniach Rady Potwierdzenia, scenariusze imprez Raport z wnioskami z ewaluacji PSO Zapisy w dzienniku Potwierdzenia Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego. (§ 7 ust.1 pkt.2) FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA 1.Poszerzenie wiedzy i umiejętności poprzez aktywny udział w Wewnątrzszkolnym Doskonaleniu Nauczycieli. 2.Udział w pracach zespołu języków obcych. 3.Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego: -konferencje szkoleniowe -kursy -warsztaty metodyczne dotyczące nauczania języka niemieckiego. 4.Prowadzenie dokumentacji przyswojonych pozycji z zakresu dydaktyki i metodyki. 5.Korzystanie z zasobów biblioteki szkolnej i pedagogicznej. 6.Tworzenie własnego warsztatu pracy: kompletowanie bazy materiałów dydaktycznych do nauczania j. niemieckiego (testów, czasopism, podręczników, pomocy dydaktycznych, adresów stron internetowych z materiałami dydaktycznymi itp.) 7. Śledzenie publikacji w portalach edukacyjnych Internetu. W ciągu całego stażu W ciągu całego stażu W ciągu całego stażu W ciągu całego stażu W ciągu całego stażu W ciągu całego stażu W ciągu całego stażu Zaświadczenie z ukończonego szkolenia Potwierdzenia Notatki Rejestr bibliograficzny Spis zebranych pozycji, testy, krzyżówki, czasopisma Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel odbywa staż. (§ 7 ust.1 pkt.3) FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA 1.Analiza dokumentacji: -Rozporządzenie MEN z dnia 1 grudnia 2004 r. z późniejszymi zmianami w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. -Karta Nauczyciela. -Rozporządzenie MEN z 7 września 2004 r. w sprawie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych. - Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 14 listopada 2007 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego nauczycieli (Dziennik Ustaw Nr 214 z 16 listopada 2007 r. pozycja nr 1580). - Ustawa o systemie oświaty. -Zapoznanie się z publikacjami interpretującymi zasady ubiegania się o stopnie awansu zawodowego (materiały ORE, publikacje w prasie oświatowej i w Internecie). 2.Ciągła aktualizacja wiedzy na temat obowiązującego prawa oświatowego poprzez indywidualne zapoznawanie się z prawem oświatowym. W ciągu całego stażu Systematycznie Notatki Zbiór przeanalizowanych dokumentów Notatki Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach. (§ 7 ust.2 pkt.1) FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA 1.Współpraca z opiekunem stażu. -Zawarcie kontraktu i omówienie zasad współpracy. -Przygotowanie planu rozwoju zawodowego. -Ustalenie terminów spotkań z opiekunem. -Hospitacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli – wnioski z obserwacji. -Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu – konsultacja, opracowanie konspektów zajęć, analiza. -Określenie mocnych i słabych stron własnej działalności – uświadomienie sobie własnych niedociągnięć wymagających pracy nad sobą. 2.Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej. - Analiza i wybór programów nauczania w oparciu o merytoryczne jego wartości. - Stosowanie aktywnych metod nauczania. -Opracowanie pomocy dydaktycznych – gazetki, postery, testy. - Dobieranie różnorodnych metod i narzędzi w procesie sprawdzania i oceniania. 3.Publikowanie własnych prac. 4.Prowadzenie dokumentacji szkolnej, dzienników lekcyjnych, dzienników pozalekcyjnych,(po wprowadzeniu w szkole również dziennika elektronicznego). 5.Publikowanie materiałów dydaktycznych na stronach www. Wrzesień 2012 W ciągu całego roku szkolnego. W ciągu całego stażu W ciągu całego stażu W ciągu całego stażu Kontrakt Plan rozwoju zawodowego Konspekty Notatki Potwierdzenie Zapisy w dziennikach Adres strony www Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych (§ 7 ust.2 pkt.2) FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA 1.Pomoc w przygotowywaniu uroczystości szkolnych. 2.Przygotowanie ściennych gazetek o różnorodnej tematyce (w pracowni języka niemieckiego). 3.Organizowanie spotkań z rodzicami uczniów mających kłopoty z nauką i zachowaniem. 4.Udział w przygotowaniu uczniów dokonkursów propagujących wśród uczniów naukę języka niemieckiego. 5.Prowadzenie dodatkowych zajęć z języka niemieckiego – praca z uczniem zdolnym oraz zajęcia wyrównawcze. 6.Kontakty z Pedagogiem szkolnym. 7.Rozmowy z rodzicami – w ramach wywiadówek, zebrań i Drzwi Otwartych. 8.Podejmowanie działań naprawczych i korygujących. 9.Opracowanie polsko-niemieckiego mini-słownika terminologii komputerowej i informatycznej i przekazanie go bibliotece szkolnej. 10.Współpraca z metodykiem j. niemieckiego z Centrum Doskonalenia Nauczycieli. Według planu Co roku W ciągu całego stażu W ciągu całego stażu W ciągu całego stażu, raz w tygodniu każde zajęcia W ciągu całego stażu W ciągu całego stażu W ciągu całego stażu Scenariusze uroczystości Potwierdzenie Potwierdzenie Dzienniki zajęć pozalekcyjnych Kopia słownika i informacja z biblioteki o jego przekazaniu Potwierdzenie Umiejętność uwzględniania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. (§ 7 ust.2 pkt.3) FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA 1.Udział w szkoleniach z zakresu obsługi komputera i obsługi tablicy interaktywnej. 2.Wykorzystanie technologii informacyjnej: przesyłanie prac i dokumentów drogą internetową, udział w życiu portali edukacyjnych, publikacje. 3.Opracowanie przy użyciu technik komputerowych różnych narzędzi pomiaru dydaktycznego: testów, sprawdzianów, dokumentacji szkolnej, dyplomów. 4.Przygotowanie scenariuszy lekcji, konspektów przy użyciu komputera i Internetu. 5.Dokumentowanie przebiegu stażu. 6.Zlecanie uczniom zadań wykorzystujących technologię informacyjną (np. prezentacje multimedialne w języku niemieckim). W ciągu całego stażu W ciągu całego stażu W ciągu całego stażu W ciągu całego stażu W ciągu całego stażu W ciągu całego stażu Potwierdzenia Adres strony Konspekty Plan rozwoju zawodowego Płyty CD Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień w zakresie oświaty realizowanych zadań przez nauczyciela. (§ 7 ust.2 pkt.4) FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA 1.Aktualizowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii i dydaktyki (studiowanie literatury, dotyczącej pracy z młodzieżą – konflikty w zespole klasowym i sposoby ich rozwiązywania, agresja i sposoby radzenia sobie z jej przejawami). 2.Korzystanie ze zbiorów biblioteki szkolnej i pedagogicznej (nowości książkowe, czasopisma skierowane do nauczycieli). 3.Znajomość aktualnego rozwoju uczniów z uwzględnieniem właściwości okresu rozwojowego. 4.Zwrócenie w pracy dydaktycznej szczególnej uwagi na uczniów posiadających zaświadczenia z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej. 5.Pedagogizacja rodziców – współpraca z rodzicami. 6.Współpraca z pedagogiem szkolnym w celu pomocy uczniom sprawiającym kłopoty wychowawcze, zaniedbującym swe obowiązki szkolne lub mającym problemy w nauce. 7.Doskonalenie warsztatu pracy pedagogicznej przez aktywny udział w różnych szkoleniach o problematyce psychologiczno-pedagogicznej. 8.Pełnienie dyżurów podczas przerw międzylekcyjnych. W ciągu całego stażu W ciągu całego stażu W ciągu całego stażu W ciągu całego stażu W ciągu całego stażu W ciągu całego stażu W ciągu całego stażu W ciągu całego stażu Notatki Notatki Opinie z poradni, notatki Notatki ze spotkań Zaświadczenia Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż. (§ 7 ust.2 pkt.5) FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA 1.Poznanie procedury awansu zawodowego: • Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego. • Poznanie i analiza ustawy o systemie oświaty, Karty Nauczyciela, Rozporządzeń Ministra Edukacji Narodowej. 2.Organizowanie i współorganizowanie wycieczek klasowych. 3.Konstruowanie planów wynikowych, przedmiotowych systemów nauczania i innych dokumentów nauczania. 4.Udział w pracach różnorodnych komisji – egzaminacyjnej, konkursów przedmiotowych, itp. Wrzesień 2012 W ciągu całego stażu W ciągu całego stażu W ciągu całego stażu W ciągu całego stażu Wniosek o rozpoczęcie postępowania kwalifikacyjnego Plan rozwoju zawodowego Plany wynikowe Potwierdzenia Opracowała: ....................... Zatwierdzam do realizacji: ................... Wyświetleń: 178
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |