Katalog Mateusz Timek, 2015-06-22 Bialy Dunajec Matematyka, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego.PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO Imię i nazwisko – Mateusz Timek Nazwa szkoły – Zespół Szkół Szkoła Podstawowa i Gimnazjum w Poroninie Nauczane przedmioty – matematyka Czas trwania stażu – 01.09.2012r. – 31.05.2015r. (2 lata i 9 miesięcy) Cel podstawowy podejmowanego stażu: uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego. ZADANIA DO REALIZACJI W OKRESIE STAŻU § 7 ust. 1 pkt 1 Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego. LP. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI Spodziewane efekty, dowody realizacji, uwagi 1 Poznanie procedury awansu zawodowego Analiza przepisów prawa oświatowego dot. Awansu zawodowego tj. ustaw, rozporządzeń. IX 2012 Znajomość procedury awansu zawodowego, wniosek o rozpoczęcie stażu, plan rozwoju zawodowego 2 Ustalenie zasad współpracy z opiekunem stażu Rozmowa z opiekunem stażu, zawarcie „kontraktu” określającego warunki współpracy, napisanie harmonogramu lekcji doradczych. IX 2012 Znajomość zasad współpracy, harmonogram spotkań, kontrakt. 3 Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. Gromadzenie dokumentacji, zaświadczeń, potwierdzeń, konspektów lekcji. Cały okres stażu Konspekty, zaświadczenia, potwierdzenia 4 Uczestniczenie w pracach różnych organów szkoły. • Aktywny udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej. • Wdrażanie wewnątrzszkolnego systemu oceniania. • Współpraca z Samorządem Uczniowskim Cały okres stażu Zaświadczenie dyrektora 5 Współpraca z pedagogiem i biblioteką szkolną. Konsultacje z pedagogiem szkolnym w sprawie opinii Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej Korzystanie z księgozbioru na użytek własny oraz pracy dydaktycznej Według potrzeb 6 Przygotowanie projektu sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. Autoanaliza, opis realizacji planu rozwoju zawodowego. V 2015 Sporządzenie sprawozdania 7 Określenie dalszej drogi rozwoju zawodowego. Wnioski do dalszej pracy VI 2015 § 7 ust. 1 pkt 2 Pogłębiać wiedzę i umiejętności zawodowe, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego LP. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI Spodziewane efekty, dowody realizacji, uwagi 1 Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i prowadzenie zajęć w jego obecności. Obserwacja, konsultacje, omówienie zajęć, ewaluacja. Cały okres stażu Karty obserwacji, konspekty 2 Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrz-szkolnym i zewnątrzszkolnym doskonaleniu. Udział w szkoleniach i konferencjach nauczycieli matematyki Cały okres stażu Zaświadczenia 3 Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej, psychologicznej i metodycznej. Poszerzanie wiedzy z wybranych zagadnień psychologii, pedagogiki, dydaktyki oraz ogólnych problemów oświatowych z uwzględnieniem specyfiki zadań realizowanych przez szkołę. Cały okres stażu Prowadzenie dziennika lektur, potwierdzenie opiekuna stażu § 7 ust. 1 pkt 3 Poznawać przepisy dotyczące systemu oświaty, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 1 ust.1 pkt 2 i ust. 1 a Karty Nauczyciela – przepisy dotyczące pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły – z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa staż. LP. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI Spodziewane efekty, dowody realizacji, uwagi 1 Analiza przepisów dotyczących systemu oświaty, pomocy społecznej i postępowania w sprawach nieletnich w zakresie funkcjonowania szkoły Analiza ustaw i rozporządzeń ustawowych. Cały okres stażu Zaświadczenie opiekuna stażu 2 Zapoznanie się z Prawami Ucznia i Konwencją Praw Dziecka Analiza Praw Ucznia i Karty Praw Dziecka – stosowanie tych praw w pracy dydaktycznej Cały okres stażu Zaświadczenie opiekuna stażu 3 Pogłębianie swojej wiedzy z przepisów dotyczących systemu oświaty. Udział w konferencjach o syste¬mie oświaty, w radach pedagogicznych szkoleniowych podejmujących w/w temat. Cały okres stażu Zaświadczenia 4 Poznawanie regulaminów wyjazdów, wycieczek i przepisów BHP. Zapoznanie się z przepisami bezpieczeństwa podczas wycieczek z grupą uczniów. Na bieżąco Karty wycieczek. § 7 ust. 2 pkt 1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach; w przypadku nauczycieli, o których mowa w art.1 ust. 1 a Karty Nauczyciela- umiejętność samodzielnego opracowania indywidualnych planów pracy z dzieckiem i prowadzenia karty pobyty dziecka oraz aktywnego działania w zespole do spraw okresowej oceny sytuacji wychowanków. LP. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI Spodziewane efekty, dowody realizacji, uwagi 1 Poznanie procedury awansu zawodowego nauczycieli. • Analiza przepisów prawa oświatowego regulujących system awansu zawodowego ze szczególnym uwzględnieniem stopnia nauczyciela kontraktowego • Napisanie wniosku o rozpoczęcie stażu. • Sformułowanie wniosku o wszczęcie postępowania egzaminacyjnego. VIII / IX 2012 VIII / IX 2012 V / VI 2015 Opracowanie planu rozwoju zawodowego Wniosek o rozpoczęcie stażu. Wniosek o postępowanie egzaminacyjne na nauczyciela mianowanego 2 Współpraca z opiekunem stażu. • Rozmowa, zawarcie kontraktu z opiekunem stażu. • Spotkania, konsultacje, rozmowy. • Hospitacje zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu. • Hospitacje przeprowadzone przez opiekuna stażu. IX 2012 Cały okres stażu Cały okres stażu Cały okres stażu Kontrakt Konspekty, arkusze obserwacji lekcji, wpisy w dzienniku. Potwierdzenie opiekuna stażu Potwierdzenie opiekuna stażu 3 Prowadzenie dokumentacji realizacji planu rozwoju zawodowego. Gromadzenie świadectw, zaświadczeń, scenariuszy, zdjęć, prac uczniowskich itp. Cały okres stażu Dokumentacja procedury awansu zawodowego 4 Przygotowanie projektu sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego Opis realizacji zadań ujętych w planie pogłębiony autorefleksją. VI 2015 Sprawozdanie ze stażu 5 Utworzenie własnej biblioteczki metodyczno- przedmiotowej i własnej bazy materiałów dydaktycznych. • Zakup pomocy dydaktycznych. • Wykonanie pomocy dydaktycznych przy użyciu techniki komputerowej. • Przygotowanie materiałów matematycznych Cały okres stażu Cały okres stażu Cały okres stażu Materiały, pomoce dydaktyczne. Fotografie i plakaty. Prace wykonane przez uczniów. 6 Dokumentowanie własnego działania • Przygotowanie scenariuszy lekcji, testów. • Prowadzenie dokumentacji szkolnej. Cały okres stażu Cały okres stażu Scenariusze lekcji, testy. Tematyka w dzienniku lekcyjnym. Dzienniki lekcyjne, dzienniki zajęć pozalekcyjnych. 7 Ewaluacja metod pracy. • Analiza wyników egzaminów gimnazjalnych. • Dokonywanie modyfikacji, korekt planów i metod pracy. V 2013 V 2014 V 2015 Cały okres stażu Zaświadczenie dyrektora szkoły Korekty w programach nauczania § 7 ust.2 pkt 2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych LP. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI Spodziewane efekty, dowody realizacji, uwagi 1 Rozpoznawanie potrzeb rozwojowych i sytuacji rodzinnej uczniów. • Zapoznanie z orzeczeniami i opiniami Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej. • Kontakty z rodzicami ( indywidualne, zebrania klasowe, współpraca z trójką klasową, współpraca ze szkolną Radą Rodziców). • Konsultacje z innymi nauczycielami. • Obserwacja uczniów w sytuacjach szkolnych i pozaszkolnych, indywidualne rozmowy z uczniem. Cały okres stażu Cały okres stażu Cały okres stażu Cały okres stażu Adnotacje w dzienniku lekcyjnym 2 Uwzględnienie potrzeb rozwojowych uczniów i problematyki środowiska lokalnego w swojej pracy. • Zajęcia wyrównawcze dla uczniów słabych • Przygotowywanie uczniów i prowadzenie konkursów przedmiotowych. Cały okres stażu Cały okres stażu Dziennik zajęć pozalekcyjnych Zaświadczenie opiekuna stażu (protokół konkursu) 3 Organizacja zajęć pozalekcyjnych (kultura czasu wolnego). Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych (dyskoteki klasowe, andrzejki, wspólne wyjazdy i wyjścia). Cały okres stażu § 7 ust. 2 pkt 3 Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej LP. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI Spodziewane efekty, dowody realizacji, uwagi 1 Wykorzystanie technologii komputerowej w pracy pedagogicznej • Przygotowywanie potrzebnych dokumentów, np.: planu rozwoju zawodowego, sprawozdań, wniosków, konspektów zajęć, programów nauczania, testów, prac klasowych itd. • Przygotowanie materiałów dydaktycznych (pomocy) Cały okres stażu Cały okres stażu Cała dokumentacja procedury awansu zawodowego. Wykaz adresów portali edukacyjnych. 2 Doskonalenie umiejętności wykorzystania technologii komputerowej i informacyjnej w pracy nauczyciela. • Wykorzystywanie portali edukacyjnych w samokształceniu. • Konsultacje z nauczycielami informatyki. Cały okres stażu Cały okres stażu Spis adresów portali 3 Publikacje w Internecie Umieszczenie w Internecie publikacji dotyczących pracy zawodowej – planu rozwoju zawodowego. X 2012 Adres strony www § 7 ust.2 pkt 4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań. LP. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI Spodziewane efekty, dowody realizacji, uwagi 1 Realizowanie zadań wychowawczych w pracy z uczniami zgodnie ze szkolnym programem wychowawczym. • Analiza wyników w nauce • Organizowanie pomocy koleżeńskiej i indywidualna pomoc wychowankom. • Objęcie szczególną troską uczniów słabych. • Opieka nad uczniami szczególnie uzdolnionymi poprzez motywowanie ich do dalszego poszerzania wiedzy poprzez udział w konkursach (indywidualna pomoc w przygotowywaniu się do tych konkursów). • Przeciwdziałanie konfliktom w klasie. • Podnoszenie znajomości obowiązków i praw ucznia. • Działania na rzecz podnoszenia kultury osobistej. • Przeciwdziałanie nałogom i uzależnieniom poprzez pracę uświadamiającą na godzinach do dyspozycji wychowawcy – pogadanki. • Aktywne pełnienie dyżurów w trakcie przerw śródlekcyjnych. Na bieżąco Wg potrzeb Wg potrzeb Wg potrzeb Cały okres stażu Cały okres stażu Cały okres stażu Cały okres stażu Cały okres stażu Zaświadczenie dyrektora szkoły 2 Kierowanie, zarządzanie zespołem klasowym i rodzicielskim. • Diagnozowanie możliwości uczniów, problemów w nauce i ich przyczyn. • Dobieranie różnorodnych metod i narzędzi w procesie nauczania, sprawdzania i oceniania uczniów. • Zebrania i indywidualne rozmowy z rodzicami (służenie rodzicom pomocą w pokonywaniu trudności wychowawczych; informowanie rodziców o zagrożeniach, na które narażona jest dzisiejsza młodzież). • Rozmowy wychowawcze z uczniami. • Opieka nad uczniami w czasie imprez szkolnych oraz pozaszkolnych. • Organizowanie klasowych i szkolnych imprez kulturalnych. Cały okres stażu Cały okres stażu Cały okres stażu Cały okres stażu Wg potrzeb Wg potrzeb Zaświadczenie dyrektora szkoły § 7 ust.2 pkt 5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż. LP. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI Spodziewane efekty, dowody realizacji, uwagi 1 Zapoznanie się z aktami prawnymi dotyczącymi systemu oświaty i działania szkoły. • Analiza Karty Nauczyciela, Ustawy o Systemie Oświaty, Rozporządzenia MENiS, Statutu Szkoły, WSO i obowiązujących regulaminów. • Opracowanie dokumentacji koniecznej do przeprowadzenia stażu. Na bieżąco IX 2012 Potwierdzenie opiekuna stażu Wniosek o rozpoczęcie stażu 2 Współtworzenie prawa wewnątrzszkolnego i posługiwanie się przepisami systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w pracy nauczyciela. • Uczestnictwo w radach pedagogicznych i spotkaniach zespołów przedmiotowych. • Praca w komisjach powoływanych w szkole. • Organizacja imprez szkolnych i pozaszkolnych. • Analiza opinii z poradni psychologiczno- pedagogicznej Cały okres stażu Wg potrzeb Wg potrzeb Cały okres stażu Zaświadczenie dyrektora szkoły Zatwierdzam do realizacji: ______________________________ _____________________________ data i podpis dyrektora podpis nauczyciela Wyświetleń: 194
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |