Katalog

Mateusz Timek, 2015-06-22
Bialy Dunajec

Matematyka, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego.

- n +




PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY
NAUCZYCIELA MIANOWANEGO





Imię i nazwisko – Mateusz Timek
Nazwa szkoły – Zespół Szkół Szkoła Podstawowa i Gimnazjum w Poroninie
Nauczane przedmioty – matematyka
Czas trwania stażu – 01.09.2012r. – 31.05.2015r. (2 lata i 9 miesięcy)



Cel podstawowy podejmowanego stażu: uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego
nauczyciela mianowanego.



ZADANIA DO REALIZACJI W OKRESIE STAŻU

§ 7 ust. 1 pkt 1
Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego.

LP. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI Spodziewane efekty, dowody realizacji, uwagi
1 Poznanie procedury awansu zawodowego
Analiza przepisów prawa oświatowego dot. Awansu zawodowego tj. ustaw, rozporządzeń. IX 2012 Znajomość procedury awansu zawodowego,
wniosek o rozpoczęcie stażu, plan rozwoju zawodowego
2 Ustalenie zasad współpracy z opiekunem stażu
Rozmowa z opiekunem stażu, zawarcie „kontraktu” określającego warunki współpracy, napisanie harmonogramu lekcji doradczych. IX 2012 Znajomość zasad współpracy, harmonogram
spotkań, kontrakt.
3 Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. Gromadzenie dokumentacji, zaświadczeń, potwierdzeń, konspektów lekcji. Cały okres stażu Konspekty, zaświadczenia, potwierdzenia
4 Uczestniczenie w pracach różnych organów szkoły.
• Aktywny udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej.
• Wdrażanie wewnątrzszkolnego systemu oceniania.
• Współpraca z Samorządem Uczniowskim Cały okres stażu Zaświadczenie dyrektora

5 Współpraca z pedagogiem i biblioteką szkolną. Konsultacje z pedagogiem szkolnym w sprawie opinii Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej
Korzystanie z księgozbioru na użytek własny oraz pracy dydaktycznej Według potrzeb
6 Przygotowanie projektu
sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. Autoanaliza, opis realizacji planu rozwoju zawodowego. V 2015 Sporządzenie sprawozdania
7 Określenie dalszej drogi
rozwoju zawodowego. Wnioski do dalszej pracy VI 2015
§ 7 ust. 1 pkt 2
Pogłębiać wiedzę i umiejętności zawodowe, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego

LP. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI Spodziewane efekty, dowody realizacji, uwagi
1 Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i prowadzenie zajęć w jego obecności. Obserwacja, konsultacje, omówienie zajęć, ewaluacja.
Cały okres stażu
Karty obserwacji, konspekty

2 Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrz-szkolnym i zewnątrzszkolnym doskonaleniu. Udział w szkoleniach i konferencjach nauczycieli matematyki
Cały okres stażu
Zaświadczenia

3 Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej, psychologicznej i metodycznej. Poszerzanie wiedzy z wybranych zagadnień psychologii, pedagogiki, dydaktyki oraz ogólnych problemów oświatowych z uwzględnieniem specyfiki zadań realizowanych przez szkołę. Cały okres stażu Prowadzenie dziennika lektur, potwierdzenie opiekuna stażu

§ 7 ust. 1 pkt 3
Poznawać przepisy dotyczące systemu oświaty, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 1 ust.1 pkt 2
i ust. 1 a Karty Nauczyciela – przepisy dotyczące pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich,
w zakresie funkcjonowania szkoły – z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa staż.

LP. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI Spodziewane efekty, dowody realizacji, uwagi
1 Analiza przepisów dotyczących systemu oświaty, pomocy społecznej i postępowania w sprawach nieletnich w zakresie funkcjonowania szkoły Analiza ustaw i rozporządzeń ustawowych. Cały okres stażu
Zaświadczenie opiekuna stażu

2 Zapoznanie się z Prawami Ucznia i Konwencją Praw Dziecka Analiza Praw Ucznia i Karty Praw Dziecka – stosowanie tych praw w pracy dydaktycznej Cały okres stażu Zaświadczenie opiekuna stażu

3 Pogłębianie swojej wiedzy z przepisów dotyczących systemu oświaty. Udział w konferencjach o syste¬mie oświaty, w radach pedagogicznych szkoleniowych podejmujących w/w temat. Cały okres stażu Zaświadczenia
4 Poznawanie regulaminów wyjazdów, wycieczek i przepisów BHP. Zapoznanie się z przepisami bezpieczeństwa podczas wycieczek z grupą uczniów. Na bieżąco Karty wycieczek.


§ 7 ust. 2 pkt 1
Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach; w przypadku nauczycieli, o których mowa w art.1 ust. 1 a Karty Nauczyciela- umiejętność samodzielnego opracowania indywidualnych planów pracy z dzieckiem i prowadzenia karty pobyty dziecka oraz aktywnego działania w zespole do spraw okresowej oceny sytuacji wychowanków.

LP. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI Spodziewane efekty, dowody realizacji, uwagi
1 Poznanie procedury awansu zawodowego nauczycieli.
• Analiza przepisów prawa oświatowego regulujących system awansu zawodowego ze szczególnym uwzględnieniem stopnia nauczyciela kontraktowego
• Napisanie wniosku o rozpoczęcie stażu.

• Sformułowanie wniosku o wszczęcie postępowania egzaminacyjnego. VIII / IX 2012


VIII / IX 2012

V / VI 2015 Opracowanie planu rozwoju zawodowego

Wniosek o rozpoczęcie stażu.
Wniosek o postępowanie egzaminacyjne na nauczyciela mianowanego

2 Współpraca z opiekunem stażu.
• Rozmowa, zawarcie kontraktu z opiekunem stażu.
• Spotkania, konsultacje, rozmowy.


• Hospitacje zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu.

• Hospitacje przeprowadzone przez opiekuna stażu. IX 2012
Cały okres stażu


Cały okres stażu

Cały okres stażu
Kontrakt
Konspekty, arkusze obserwacji lekcji, wpisy w dzienniku.
Potwierdzenie opiekuna stażu
Potwierdzenie opiekuna stażu
3 Prowadzenie dokumentacji realizacji planu rozwoju zawodowego. Gromadzenie świadectw, zaświadczeń, scenariuszy, zdjęć, prac uczniowskich itp.
Cały okres stażu Dokumentacja procedury awansu zawodowego

4 Przygotowanie projektu sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego
Opis realizacji zadań ujętych w planie pogłębiony autorefleksją.
VI 2015 Sprawozdanie ze stażu

5 Utworzenie własnej biblioteczki metodyczno- przedmiotowej i własnej bazy materiałów dydaktycznych. • Zakup pomocy dydaktycznych.
• Wykonanie pomocy dydaktycznych przy użyciu techniki komputerowej.
• Przygotowanie materiałów matematycznych Cały okres stażu
Cały okres stażu

Cały okres stażu Materiały, pomoce dydaktyczne. Fotografie i plakaty. Prace wykonane przez uczniów.

6 Dokumentowanie własnego działania
• Przygotowanie scenariuszy lekcji, testów.
• Prowadzenie dokumentacji szkolnej. Cały okres stażu
Cały okres stażu
Scenariusze lekcji, testy. Tematyka w dzienniku lekcyjnym. Dzienniki lekcyjne, dzienniki zajęć pozalekcyjnych.

7 Ewaluacja metod pracy. • Analiza wyników egzaminów gimnazjalnych.


• Dokonywanie modyfikacji, korekt planów i metod pracy.
V 2013
V 2014
V 2015
Cały okres stażu Zaświadczenie dyrektora szkoły
Korekty w programach nauczania
§ 7 ust.2 pkt 2
Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych

LP. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI Spodziewane efekty, dowody realizacji, uwagi
1 Rozpoznawanie potrzeb rozwojowych i sytuacji rodzinnej uczniów. • Zapoznanie z orzeczeniami i opiniami Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej.
• Kontakty z rodzicami ( indywidualne, zebrania klasowe, współpraca z trójką klasową, współpraca ze szkolną Radą Rodziców).
• Konsultacje z innymi nauczycielami.
• Obserwacja uczniów w sytuacjach szkolnych i pozaszkolnych, indywidualne rozmowy z uczniem. Cały okres stażu

Cały okres stażu


Cały okres stażu
Cały okres stażu Adnotacje w dzienniku lekcyjnym

2 Uwzględnienie potrzeb rozwojowych uczniów i problematyki środowiska lokalnego w swojej pracy. • Zajęcia wyrównawcze dla uczniów słabych

• Przygotowywanie uczniów i prowadzenie konkursów przedmiotowych. Cały okres stażu

Cały okres stażu
Dziennik zajęć pozalekcyjnych Zaświadczenie opiekuna stażu (protokół konkursu)
3 Organizacja zajęć pozalekcyjnych (kultura czasu wolnego). Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych (dyskoteki klasowe, andrzejki, wspólne wyjazdy i wyjścia).
Cały okres stażu


§ 7 ust. 2 pkt 3
Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej

LP. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI Spodziewane efekty, dowody realizacji, uwagi
1 Wykorzystanie technologii komputerowej w pracy pedagogicznej
• Przygotowywanie potrzebnych dokumentów, np.: planu rozwoju zawodowego, sprawozdań, wniosków, konspektów zajęć, programów nauczania, testów, prac klasowych itd.
• Przygotowanie materiałów dydaktycznych (pomocy) Cały okres stażu



Cały okres stażu Cała dokumentacja procedury awansu zawodowego. Wykaz adresów portali edukacyjnych.
2 Doskonalenie umiejętności wykorzystania technologii komputerowej i informacyjnej w pracy nauczyciela. • Wykorzystywanie portali edukacyjnych w samokształceniu.
• Konsultacje z nauczycielami informatyki. Cały okres stażu

Cały okres stażu Spis adresów portali

3 Publikacje w Internecie Umieszczenie w Internecie publikacji dotyczących pracy zawodowej – planu rozwoju zawodowego. X 2012 Adres strony www



§ 7 ust.2 pkt 4
Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań.

LP. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI Spodziewane efekty, dowody realizacji, uwagi
1 Realizowanie zadań wychowawczych w pracy z uczniami zgodnie ze szkolnym programem wychowawczym. • Analiza wyników w nauce
• Organizowanie pomocy koleżeńskiej i indywidualna pomoc wychowankom.
• Objęcie szczególną troską uczniów słabych.
• Opieka nad uczniami szczególnie uzdolnionymi poprzez motywowanie ich do dalszego poszerzania wiedzy poprzez udział w konkursach (indywidualna pomoc w przygotowywaniu się do tych konkursów).
• Przeciwdziałanie konfliktom w klasie.
• Podnoszenie znajomości obowiązków i praw ucznia.
• Działania na rzecz podnoszenia kultury osobistej.
• Przeciwdziałanie nałogom i uzależnieniom poprzez pracę uświadamiającą na godzinach do dyspozycji wychowawcy – pogadanki.
• Aktywne pełnienie dyżurów w trakcie przerw śródlekcyjnych. Na bieżąco
Wg potrzeb

Wg potrzeb
Wg potrzeb



Cały okres stażu
Cały okres stażu
Cały okres stażu
Cały okres stażu


Cały okres stażu Zaświadczenie dyrektora szkoły

2 Kierowanie, zarządzanie zespołem klasowym i rodzicielskim.

• Diagnozowanie możliwości uczniów, problemów w nauce i ich przyczyn.
• Dobieranie różnorodnych metod i narzędzi w procesie nauczania, sprawdzania i oceniania uczniów.
• Zebrania i indywidualne rozmowy z rodzicami (służenie rodzicom pomocą w pokonywaniu trudności wychowawczych; informowanie rodziców o zagrożeniach, na które narażona jest dzisiejsza młodzież).
• Rozmowy wychowawcze z uczniami.
• Opieka nad uczniami w czasie imprez szkolnych oraz pozaszkolnych.
• Organizowanie klasowych i szkolnych imprez kulturalnych. Cały okres stażu

Cały okres stażu

Cały okres stażu




Cały okres stażu
Wg potrzeb

Wg potrzeb
Zaświadczenie dyrektora szkoły



§ 7 ust.2 pkt 5
Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż.

LP. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI Spodziewane efekty, dowody realizacji, uwagi
1 Zapoznanie się z aktami prawnymi dotyczącymi systemu oświaty i działania szkoły.
• Analiza Karty Nauczyciela, Ustawy o Systemie Oświaty, Rozporządzenia MENiS, Statutu Szkoły, WSO i obowiązujących regulaminów.
• Opracowanie dokumentacji koniecznej do przeprowadzenia stażu. Na bieżąco


IX 2012
Potwierdzenie opiekuna stażu

Wniosek o rozpoczęcie stażu
2 Współtworzenie prawa wewnątrzszkolnego i posługiwanie się przepisami systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w pracy nauczyciela. • Uczestnictwo w radach pedagogicznych i spotkaniach zespołów przedmiotowych.
• Praca w komisjach powoływanych w szkole.
• Organizacja imprez szkolnych i pozaszkolnych.
• Analiza opinii z poradni psychologiczno- pedagogicznej
Cały okres stażu

Wg potrzeb
Wg potrzeb
Cały okres stażu
Zaświadczenie dyrektora szkoły








Zatwierdzam do realizacji:



______________________________ _____________________________
data i podpis dyrektora podpis nauczyciela
Wyświetleń: 194


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.