AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Joanna Glantz, 2015-06-22
Gdańsk

Różne, Scenariusze

Zabawy z sylabami - rozwijanie percepcji wzrokowo–słuchowej.

- n +

Scenariusz zajęć rewalidacji indywidualnej

TEMAT: Zabawy z sylabami - rozwijanie percepcji
wzrokowo–słuchowej .


CEL GŁÓWNY: usprawnianie percepcji wzrokowo-słuchowej

CELE OPERACYJNE
Uczeń potrafi:
• dzielić wyrazy na sylaby w połączeniu z wyklaskiwaniem sylab
• wskazać usłyszaną sylabę
• rozróżniać samogłoski i spółgłoski
• tworzyć i odczytywać sylaby dwuliterowe otwarte
• układać wyrazy z sylab otwartych

METODY
praktycznego działania
polisensoryczna

FORMY PRACY
indywidualna

ŚRODKI DYDAKTYCZNE
korale, sznurek, karty pracy


Przebieg zajęć


1. Powitanie ucznia i podanie tematu zajęć: Zabawy z sylabami.

2. Ćwiczenie usprawniające motorykę małą rąk - nawlekanie koralików na sznurek.

3. Dzielenie na sylaby nazw kolorów koralików wskazanych przez nauczyciela, połączone z wyklaskiwaniem sylab.

4. Wskazywanie przez ucznia sylab podawanych przez nauczyciela.

ma be da te go mi ka za ce la su

li bo de pa no le wy bu to ku co

5. Rozcinanie przez ucznia kartoników z literami w kolorze czerwonym i niebieskim.

6. Utrwalanie pojęcia samogłoski

- ustalenie, co oznacza czerwony i niebieski kolor liter (czerwone - samogłoski, niebieskie - spółgłoski)
- oddzielenie samogłosek
- ćwiczenia w czytaniu samogłosek
- przypomnienie - samogłoska tworzy sylabę

7. Tworzenie sylab dwuliterowych otwartych z pociętych kartoników.

Uczeń układa pionowo samogłoski. Po lewej stronie dokłada wybraną spółgłoskę, np.: ,,k”. Jadąc nią z góry do dołu dokonuje syntezy i odczytuje kolejne sylaby. Następnie przekłada literę ,,k” na prawą stronę i czyta powstające cząstki wyrazowe: ak, ek, ik, itd.

8. Ustne dzielenie na sylaby nazw obrazków połączone z wyklaskiwaniem sylab
( koza, ryba, lody, kura, żaba).

9. Układanie z rozsypanki sylabowej i przyklejanie podpisów do obrazków.

ba ra dy za ry ko lo ku ba ża

10. Przepisanie powstałych wyrazów i zaznaczenie kolorem czerwonym samogłosek.

11. Ćwiczenie utrwalające rozróżnianie samogłosek i spółgłosek - kolorowanie korali zawierających samogłoski na czerwono, spółgłoski – na niebiesko.

12. Podziękowanie, zakończenie zajęć.



Opracowała:
Joanna Glantz
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 206


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.