Katalog Sandra Langa, 2015-06-22 Ostróda Zajęcia przedszkolne, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty na st. nauczyciela kontraktowego.PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: Sandra Langa Nazwa i adres placówki: Zespół Szkolno-Przedszkolny w Ostródzie Imię i nazwisko opiekuna stażu: Marzena Maniak Czas trwania stażu: 01.09.2014- 31.05.2015 Stopień awansu zawodowego nadany z mocy prawa : nauczyciel stażysta Plan opracowany na podstawie: 1. Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz .U. z 2014 poz. 191) 2. Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. ( Dz. U. z 2013r. poz. 393) CEL GŁÓWNY: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego CELE SZCZEGÓŁOWE: 1. Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania przedszkola. 2. Poznanie dokumentacji obowiązującej w przedszkolu i sposobem jej prowadzenia. 3. Poznanie przepisów dotyczących zapewnienia podopiecznym bezpiecznych i higienicznych warunków zabawy, nauki i wypoczynku. 4. Doskonalenie warsztatu pracy poprzez uczestniczenie w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie tych zajęć z prowadzącym. 5. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu oraz omawianie ich. 6. Podniesienie kwalifikacji i zdobywanie nowych umiejętności przydatnych w pracy zawodowej poprzez uczestniczenie w formach doskonalenia zawodowego : a. wewnątrz placówki b. poza placówką c. samokształcenie 7. Wspieranie aktywności twórczej dzieci. 8. Nawiązywanie współpracy z rodzicami. ZADANIA 1.Zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego. Forma realizacji : - analiza przepisów prawnych dotyczących awansu zawodowego: Procedura organizacji awansu zawodowego nauczycieli ubiegających się na stopnie nauczyciela kontraktowego w Zespole Szkolno- Przedszkolnym w Ostródzie Ustawa z dnia 26 stycznia 1982r- Karta Nauczyciela (Dz.U. z 2014 poz. 191) Rozporządzenie MEN z dnia 1 marca 2013 w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2013, Nr 393) Rozporządzenie MENiS z dnia 1 grudnia 2004 w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2004 , Nr 260, poz. 2593) Rozporządzenie MEN z dnia 14 listopada 2007 zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2007, Nr 214, poz. 1580) Rozporządzenie MEN z dnia 24 listopada 2010 zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2010, Nr 235, poz. 1543) Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r.- Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2000, Nr 98, poz. 1071 ze zmianami – Rozdział 2 art.10 §1 k. p. a. i art.14 § 1 k. p. a) - gromadzenie informacji z Internetu i prasy poświęconej oświacie Sposób realizacji - napisanie planu rozwoju zawodowego - kserokopie dokumentów w teczce stażysty 2. Poznanie i analiza dokumentów określających organizację i zadania przedszkola. Forma realizacji : Analiza dokumentacji przedszkola: - Statut Przedszkola - Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego - Koncepcja pracy przedszkola Miejskiego Nr 3 na lata 2013-2016 - Roczny plan pracy przedszkola - Program Profilaktyczny - Program Wychowawczy - Program wychowania przedszkolnego oraz pomoce dydaktyczne z serii „Nasze przedszkole” wyd. MAC Edukacja - Regulamin Rady Rodziców - Regulamin Rady Pedagogicznej - Regulamin wycieczek i wyjść poza teren przedszkola i szkoły - Procedura przyprowadzania i odbierania dzieci z przedszkola - Procedura monitorowania realizacji podstawy programowej w Zespole Szkolno- Przedszkolnym w Ostródzie - Regulamin nadzoru pedagogicznego w Zespole Szkolno- Przedszkolnym w Ostródzie - System pomocy psychologiczno- pedagogicznej oraz wspieranie uczniów Zespołu Szkolno- Przedszkolnego w Ostródzie 3. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu. Forma realizacji : - ustalenie przebiegu stażu oraz omówienie treści , które muszą być zawarte w planie rozwoju zawodowego - określenie form współpracy - ustalenie z opiekunem terminów i tematyki zajęć na okres stażu z uwzględnieniem zajęć obserwowanych i prowadzonych Sposób realizacji - harmonogram współpracy z opiekunem stażu - opracowanie planu rozwoju zawodowego - harmonogram zajęć prowadzonych w obecności opiekuna stażu - harmonogram zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu 4. Poznanie przepisów prawa dotyczących zasad bezpiecznego i higienicznego przebywania i pracy na terenie przedszkola. Formy realizacji : - analiza regulaminu BHP i regulaminu przeciw pożarowego - udział w szkoleniu BHP - udział w szkoleniu z zakresu pierwszej pomocy Sposób realizacji : - zapis w dokumentacji przebiegu stażu - zaświadczenie o udziale w szkoleniach 5. Zapoznanie się ze sposobami prowadzenia dokumentacji w przedszkolu Formy realizacji - opracowanie planów miesięcznych - wpisy do dziennika zajęć - uzupełnianie arkuszy obserwacji dzieci oraz innych dokumentów - opracowanie scenariuszy uroczystości - opracowanie konspektów zajęć - udział w tworzeniu dokumentacji przedszkola Sposób realizacji - kserokopie planów miesięcznych - kserokopie arkuszu obserwacji - konspekty prowadzonych zajęć - scenariusze uroczystości - karta monitorowania realizacji podstawy programowej - roczny harmonogram działań profilaktycznych 6. Obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innego nauczyciela Formy realizacji - prowadzenie zajęć oraz omawianie ich z opiekunem stażu, przedstawienie przygotowanych konspektów zajęć opiekunowi - dobór odpowiednich metod i form pracy - wykorzystywanie nowoczesnych metod i form pracy ( Klanza, Program Przedszkolaki Krok Drugi, Grupa bez przemocy i inne) Sposób realizacji: - konspekt zajęć - notatki z konsultacji z opiekunem stażu 7. Wzbogacenie własnego warsztatu pracy Formy realizacji - uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego (kursy, warsztaty, szkolenia) 8. Poszerzanie wiedzy w zakresie nowoczesnych metod wychowania Formy realizacji - czytanie książek, artykułów oraz pedagogicznych stron internetowych 9. Uczestnictwo w wewnątrz przedszkolnych formach doskonalenia uczestniczenie w WDN 9. Dzielenie się posiadaną wiedzą z innymi nauczycielami - publikacja planu rozwoju zawodowego, scenariuszy zajęć w Internecie 10. Współpraca z rodzicami Formy: - rozmowy z rodzicami - roczny plan współpracy z rodzicami - poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków - prowadzenie spotkań otwartych i pokazowych z rodzicami - spotkania okolicznościowe - współpraca ze specjalistami przedszkolnymi ( logopeda, pedagog) - zamieszczanie artykułów dla rodziców w rubryce „ Warto przeczytać” (dotyczących wychowania i rozwoju dziecka ) 10. Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspokajania potrzeb wychowanków Formy - prowadzenie obserwacji dziecka 3-letniego i 4-letniego - rozmowy indywidualne z dzieckiem - opracowanie referatu rozwoju dziecka 4- letniego 11. Aktywizowanie wychowanków , wspieranie twórczej aktywności dzieci Formy - włączanie się do organizacji imprez okolicznościowych - udział w wycieczkach - przygotowanie dzieci do przedstawień, konkursów - zachęcanie dzieci do uczestniczenia w imprezach 12. Wykonywanie dodatkowych prac w przedszkolu Formy -prowadzenie poczty grupowej i udostępnianie zdjęć rodzicom z imprez okolicznościowych oraz migawki z „życia grupy” - pomoc w nadzorowaniu Rady Rodziców Wyświetleń: 250
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |