Katalog

Sandra Langa, 2015-06-22
Ostróda

Zajęcia przedszkolne, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty na st. nauczyciela kontraktowego.

- n +

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: Sandra Langa
Nazwa i adres placówki: Zespół Szkolno-Przedszkolny w Ostródzie
Imię i nazwisko opiekuna stażu: Marzena Maniak
Czas trwania stażu: 01.09.2014- 31.05.2015
Stopień awansu zawodowego nadany z mocy prawa : nauczyciel stażysta
Plan opracowany na podstawie:
1. Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz .U. z 2014 poz. 191)
2. Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. ( Dz. U. z 2013r. poz. 393)

CEL GŁÓWNY: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego

CELE SZCZEGÓŁOWE:

1. Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania przedszkola.
2. Poznanie dokumentacji obowiązującej w przedszkolu i sposobem jej prowadzenia.
3. Poznanie przepisów dotyczących zapewnienia podopiecznym bezpiecznych i higienicznych warunków zabawy, nauki i wypoczynku.
4. Doskonalenie warsztatu pracy poprzez uczestniczenie w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie tych zajęć z prowadzącym.
5. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu oraz omawianie ich.
6. Podniesienie kwalifikacji i zdobywanie nowych umiejętności przydatnych w pracy zawodowej poprzez uczestniczenie w formach doskonalenia zawodowego :
a. wewnątrz placówki
b. poza placówką
c. samokształcenie
7. Wspieranie aktywności twórczej dzieci.
8. Nawiązywanie współpracy z rodzicami.

ZADANIA

1.Zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego.
Forma realizacji :
- analiza przepisów prawnych dotyczących awansu zawodowego:
Procedura organizacji awansu zawodowego nauczycieli ubiegających się na stopnie nauczyciela kontraktowego w Zespole Szkolno- Przedszkolnym w Ostródzie
Ustawa z dnia 26 stycznia 1982r- Karta Nauczyciela (Dz.U. z 2014 poz. 191)
Rozporządzenie MEN z dnia 1 marca 2013 w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2013, Nr 393)
Rozporządzenie MENiS z dnia 1 grudnia 2004 w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2004 , Nr 260, poz. 2593)
Rozporządzenie MEN z dnia 14 listopada 2007 zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2007, Nr 214, poz. 1580)
Rozporządzenie MEN z dnia 24 listopada 2010 zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2010, Nr 235, poz. 1543)
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r.- Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2000, Nr 98, poz. 1071 ze zmianami – Rozdział 2 art.10 §1 k. p. a. i art.14 § 1 k. p. a)
- gromadzenie informacji z Internetu i prasy poświęconej oświacie
Sposób realizacji
- napisanie planu rozwoju zawodowego
- kserokopie dokumentów w teczce stażysty
2. Poznanie i analiza dokumentów określających organizację i zadania przedszkola.
Forma realizacji :
Analiza dokumentacji przedszkola:
- Statut Przedszkola
- Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego
- Koncepcja pracy przedszkola Miejskiego Nr 3 na lata 2013-2016
- Roczny plan pracy przedszkola
- Program Profilaktyczny
- Program Wychowawczy
- Program wychowania przedszkolnego oraz pomoce dydaktyczne z serii „Nasze przedszkole” wyd. MAC Edukacja
- Regulamin Rady Rodziców
- Regulamin Rady Pedagogicznej
- Regulamin wycieczek i wyjść poza teren przedszkola i szkoły
- Procedura przyprowadzania i odbierania dzieci z przedszkola
- Procedura monitorowania realizacji podstawy programowej w Zespole Szkolno- Przedszkolnym w Ostródzie
- Regulamin nadzoru pedagogicznego w Zespole Szkolno- Przedszkolnym w Ostródzie
- System pomocy psychologiczno- pedagogicznej oraz wspieranie uczniów Zespołu Szkolno- Przedszkolnego w Ostródzie
3. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu.
Forma realizacji :
- ustalenie przebiegu stażu oraz omówienie treści , które muszą być zawarte w planie rozwoju zawodowego
- określenie form współpracy
- ustalenie z opiekunem terminów i tematyki zajęć na okres stażu z uwzględnieniem zajęć obserwowanych i prowadzonych
Sposób realizacji
- harmonogram współpracy z opiekunem stażu
- opracowanie planu rozwoju zawodowego
- harmonogram zajęć prowadzonych w obecności opiekuna stażu
- harmonogram zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu
4. Poznanie przepisów prawa dotyczących zasad bezpiecznego i higienicznego przebywania i pracy na terenie przedszkola.
Formy realizacji :
- analiza regulaminu BHP i regulaminu przeciw pożarowego
- udział w szkoleniu BHP
- udział w szkoleniu z zakresu pierwszej pomocy
Sposób realizacji :
- zapis w dokumentacji przebiegu stażu
- zaświadczenie o udziale w szkoleniach
5. Zapoznanie się ze sposobami prowadzenia dokumentacji w przedszkolu
Formy realizacji
- opracowanie planów miesięcznych
- wpisy do dziennika zajęć
- uzupełnianie arkuszy obserwacji dzieci oraz innych dokumentów
- opracowanie scenariuszy uroczystości
- opracowanie konspektów zajęć
- udział w tworzeniu dokumentacji przedszkola
Sposób realizacji
- kserokopie planów miesięcznych
- kserokopie arkuszu obserwacji
- konspekty prowadzonych zajęć
- scenariusze uroczystości
- karta monitorowania realizacji podstawy programowej
- roczny harmonogram działań profilaktycznych
6. Obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innego nauczyciela
Formy realizacji
- prowadzenie zajęć oraz omawianie ich z opiekunem stażu, przedstawienie przygotowanych konspektów zajęć opiekunowi
- dobór odpowiednich metod i form pracy
- wykorzystywanie nowoczesnych metod i form pracy
( Klanza, Program Przedszkolaki Krok Drugi, Grupa bez przemocy i inne)
Sposób realizacji:
- konspekt zajęć
- notatki z konsultacji z opiekunem stażu
7. Wzbogacenie własnego warsztatu pracy
Formy realizacji
- uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego (kursy, warsztaty, szkolenia)
8. Poszerzanie wiedzy w zakresie nowoczesnych metod wychowania
Formy realizacji
- czytanie książek, artykułów oraz pedagogicznych stron internetowych
9. Uczestnictwo w wewnątrz przedszkolnych formach doskonalenia
uczestniczenie w WDN
9. Dzielenie się posiadaną wiedzą z innymi nauczycielami
- publikacja planu rozwoju zawodowego, scenariuszy zajęć w Internecie
10. Współpraca z rodzicami
Formy:
- rozmowy z rodzicami
- roczny plan współpracy z rodzicami
- poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków
- prowadzenie spotkań otwartych i pokazowych z rodzicami
- spotkania okolicznościowe
- współpraca ze specjalistami przedszkolnymi ( logopeda, pedagog)
- zamieszczanie artykułów dla rodziców w rubryce
„ Warto przeczytać” (dotyczących wychowania i rozwoju dziecka )
10. Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspokajania potrzeb wychowanków
Formy
- prowadzenie obserwacji dziecka 3-letniego i 4-letniego
- rozmowy indywidualne z dzieckiem
- opracowanie referatu rozwoju dziecka 4- letniego

11. Aktywizowanie wychowanków , wspieranie twórczej aktywności dzieci
Formy
- włączanie się do organizacji imprez okolicznościowych
- udział w wycieczkach
- przygotowanie dzieci do przedstawień, konkursów
- zachęcanie dzieci do uczestniczenia w imprezach
12. Wykonywanie dodatkowych prac w przedszkolu
Formy
-prowadzenie poczty grupowej i udostępnianie zdjęć rodzicom z imprez okolicznościowych oraz migawki z „życia grupy”
- pomoc w nadzorowaniu Rady Rodziców
Wyświetleń: 250


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.