Katalog Bogumiła Michalak, 2015-06-22 Baranowo Awans zawodowy, Sprawozdania Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego na st. nauczyciela dyplomowanego.Czynności organizacyjne: LP ZADANIA FORMA REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTACJI 1. Poznanie procedur związanych z uzyskaniem stopnia awansu zawodowego. Analiza przepisów prawa oświatowego ze szczególnym uwzględnieniem przepisów dotyczących awansu zawodowego nauczycieli: • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. • Rozporządzenie MEN z dnia 14 listopada 2007 r. IX 2012r. Opis i analiza 2. Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu. Opracowanie wniosku. IX 2012r. Poprawnie sformułowany wniosek 3. Przygotowanie planu rozwoju zawodowego i przedstawienie do zatwierdzenia Dyrektorowi szkoły. Zaplanowanie działań mających na celu spełnienie wymagań kwalifikacyjnych, własny rozwój zawodowy, uwzględniających specyfikę szkoły. IX 2012r. plan rozwoju zawodowego zatwierdzony przez Dyrektora 4. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. Założenie teczki i dokumentowanie dorobku zawodowego. Cały okres stażu świadectwa 5. Złożenie wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego. Poprawne sformułowanie wniosku. Załączenie do wniosku wymaganej dokumentacji. VI 2015r. Wniosek wraz z dokumentacją Zadania wynikające z wymagań kwalifikacyjnych: §8 ust. 2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. LP ZADANIA FORMA REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTACJI 1. Poszerzanie wiedzy i umiejętności z zakresu bibliotekoznawstwa. • Udział w szkoleniach, kursach. • Samokształcenie: studiowanie literatury fachowej. • Gromadzenie materiałów związanych z wykonywaną pracą. • Odwiedzanie bibliotecznych stron www. Cały okres stażu Zaświadczenia potwierdzające udział Notatki 2. Doskonalenie warsztatu pracy. • Aktualizacja informacji dotyczących konkursów. • Przygotowanie i opracowanie materiałów do gazetek i wystaw w bibliotece i w szkole. • Sporządzenie teczek tematycznych dotyczących prawa oświatowego. • Poznanie nowoczesnych technik i metod pracy. Cały okres stażu Sprawozdanie Teczki tematyczne Notatki 3. Organizowanie i prowadzenie imprez o zasięgu ogólnoszkolnym. • Przeprowadzenie szkolnego konkursu czytelniczego ze znajomości wybranych lektur. • Zorganizowanie okolicznościowych konkursów bibliotecznych dla uczniów. • Przeprowadzenie kiermaszu książek. • Szkolne obchody Dni Książki. Raz w każdym roku szkolnym w okresie stażu Xw każdym r. szk. IV-V w każdym r. szk. Protokoły z przeprowadzonych konkursów i kiermaszów Scenariusze imprez, podsumowanie 4. Cykliczna obserwacja i analiza poziomu czytelnictwa oraz preferencji uczniów i pracowników szkoły. • Analizowanie stanu wypożyczeń wśród uczniów i nauczycieli. • Opracowanie i przeprowadzenie ankiety dotyczącej pracy biblioteki i zainteresowań czytelniczych uczniów (ewaluacja podejmowanych przez bibliotekę działań). Podsumowania wypożyczeń. Ankieta, ewaluacja, sprawozdanie. 5. Wdrażanie uczniów do korzystania z różnych źródeł informacji. • Umożliwienie uczniom samodzielnego wyszukiwania i opracowywania informacji z wykorzystaniem księgozbioru podręcznego. • Udostępnianie uczniom programów multimedialnych (encyklopedia, słownik, filmy DVD). • Udostępnianie uczniom Internetu jako kolejnego źródła informacji oferowanego przez bibliotekę. Cały okres stażu sprawozdanie 6. Realizowanie edukacji czytelniczej i medialnej. • Opracowanie harmonogramu lekcji prowadzonych przez nauczyciela bibliotekarza. • Realizacja i ewaluacja zajęć przeprowadzanych na podstawie własnych scenariuszy. • Przygotowanie uroczystości „Pasowania uczniów klas pierwszych na czytelników biblioteki szkolnej”. • Organizowanie wystaw tematycznych, gazetek i ekspozycji książek ( w tym prac uczniów). • Opieka nad aktywem bibliotecznym (przygotowanie programu pracy, harmonogramu dyżurów dzieci). IX w każdym r. szk. Według harmonogramu X w każdym r. szk. Cały okres stażu Harmonogram Sprawozdanie z realizacji zajęć Scenariusze Sprawozdanie Plan pracy, harmonogramy 7. Praca z uczniem zdolnym. • Prowadzenie zajęć koła teatralnego. • Pomoc uczniom przygotowującym się do udziału w konkursach organizowanych w szkole i poza nią. Cały okres stażu Plany pracy , sprawozdania z pracy Sprawozdania, bibliografia. 8. Podejmowanie przedsięwzięć na rzecz podniesienia jakości pracy biblioteki. • Wymiana opinii z nauczycielami różnych przedmiotów na temat zasobów biblioteki. Cały okres stażu Sprawozdanie §8 ust. 2 pkt 2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej LP ZADANIA FORMA REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTACJI 1. Wykorzystanie komputera i technologii informacyjnej jako elementu warsztatu własnej pracy. • Opracowanie scenariuszy lekcji i imprez, kart pracy, zaproszeń, ankiet, materiałów na gazetki i pomocy dydaktycznych do zajęć. • Tworzenie dokumentacji, w tym związanej ze stażem. Cały okres stażu Scenariusze, pomoce naukowe, materiały, ankiety, zaproszenia Zgromadzona dokumentacja 2. Wykorzystywanie zasobów Internetu. • Wyszukiwanie informacji na temat awansu zawodowego nauczycieli, prawa oświatowego, scenariuszy lekcji bibliotecznych, zestawień bibliograficznych. • Wyszukiwanie materiałów, pomocy dydaktycznych wykorzystanych w imprezach czytelniczych, wystawkach. • Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych i Internetu celem poszukiwania informacji wykorzystywanych przez czytelników do przygotowywania się do lekcji, konkursów, egzaminów gimnazjalnych. • Przygotowanie katalogu stron WWW (portale edukacyjne) przydatnych nauczycielom i udostępnianie go w bibliotece. Cały okres stażu Rok szkolny 2012/2013 Notatki Scenariusze, zestawienia bibliograficzne Przykłady pomocy dydaktycznych Notatki Katalog 3. Doskonalenie umiejętności stosowania technologii komputerowej i informacyjnej. • Spotkania z bibliotekarzami z innych szkół w celu wymiany doświadczeń. • Aktualizacja strony internetowej biblioteki (zakładki do strony szkoły) – współpraca z administratorem. • Samokształcenie – doskonalenie umiejętności zdobytych w czasie szkolenia N@I. Cały okres stażu Notatki Informacje na stronie internetowej § 8 ust.2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. LP ZADANIA FORMA REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTACJI 1. Zamieszczenie własnych publikacji na portalach edukacyjnych. • Opublikowanie na portalu edukacyjnym planu rozwoju zawodowego. • Opublikowanie na portalu edukacyjnym lub w czasopiśmie (np. Biblioteka w szkole) scenariusza zajęć bibliotecznych. 2012/2013 2013-2015 Kopie opublikowanych materiałów 2. Udzielanie informacji studentom odbywającym praktykę w szkole oraz nauczycielom odbywającym staż. • Prowadzenie indywidualnych rozmów ze studentami. • Udzielanie informacji dotyczących opracowania planu rozwoju zawodowego nauczycielom odbywającym staż, udostępnianie dokumentów szkoły. Cały okres stażu, według potrzeb Sprawozdanie 3. Dzielenie się wiedzą i doświadczeniami z innymi nauczycielami. • Sporządzanie zestawień bibliograficznych dla nauczycieli zgodnie z ich potrzebami. • Gromadzenie scenariuszy imprez szkolnych i zajęć wychowawczych oraz udostępnianie ich zainteresowanym nauczycielom. • Pomoc przy organizacji imprez szkolnych, konkursów, itp. • Prowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli. Cały okres stażu według potrzeb Zgodnie z kalendarzem imprez szkolnych Przynajmniej raz w okresie stażu Zestawienia bibliograficzne Teczki ze zgromadzonymi scenariuszami Sprawozdania Scenariusz, potwierdzenie 4. Współpraca i konsultacje z innymi nauczycielami w zespole samokształceniowym. • Wspólne planowanie pracy zespołu. • Konsultacje w sprawach dydaktycznych i wychowawczych z innymi nauczycielami – opinie, wymiana doświadczeń, poszukiwanie rozwiązań. • Przygotowanie i przeprowadzenie szkolenia dla członków zespołu humanistycznego. Cały okres stażu Przynajmniej raz w okresie stażu. Sprawozdania z pracy zespołów: humanistycznego i do spraw regulaminów. 5. Wymiana doświadczeń, uwag z bibliotekarzami. • Kontakt z bibliotekarzami na internetowym forum www.bibliotekawszkole.pl/forum oraz podczas szkoleń i spotkań metodycznych. • Udział w konferencjach i spotkaniach bibliotekarzy. Cały okres stażu Według oferty BP w Ostrołęce. Notatki, spostrzeżenia własne zaświadczenia §8 ust. 2 pkt 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich LP ZADANIA FORMA REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTACJI 1. Opracowanie i wdrożenie autorskiego programu. • Opracowanie i wdrożenie programu zajęć koła teatralnego dla uczniów klas IV-VI szkoły podstawowej. • Opracowanie i wdrożenie programu biblioterapeutycznego „Książka w życiu pomaga” dla uczniów klas I-III szkoły podstawowej. • Umieszczenie programów w księgozbiorze biblioteki. 2013r. 2014r. Programy, potwierdzenia § 8 ust.2 pkt 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych opiekuńczych. LP ZADANIA FORMA REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTACJI 1. Doskonalenie oddziaływań wychowawczych w kierunku kształtowania postaw społecznych i patriotycznych. • Ukazywanie dzieciom godnych naśladowania postaw (patron szkoły, bohaterowie narodowi, polscy pisarze). • Zorganizowanie imprezy szkolnej związanej z obchodami Roku Korczaka. Cały okres stażu 2012r. Gazetki ścienne Scenariusz 2. Pedagogizacja rodziców. • Pogadanki skierowane do rodziców w ramach akcji „Cała Polska Czyta Dzieciom”. Przynajmniej dwie w okresie stażu Scenariusze spotkań, ulotki dla rodziców 3. Przeprowadzenie akcji „Kiermasz używanych podręczników” • Sprzedaż używanych podręczników we współpracy ze świetlicą szkolną. VI w okresie stażu Sprawozdania 4. Działalność charytatywna • Współpraca z Samorządem Uczniowskim i Szkolnym Kołem Wolontariatu „Promyk z serca” w organizowaniu i przeprowadzaniu różnych akcji charytatywnych. Cały okres stażu Potwierdzenie § 8 ust.2 pkt 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. LP ZADANIA FORMA REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTACJI 1. Współpraca z fundacją ABCXXI • Nawiązanie współpracy i udział w kampanii „Cała Polska Czyta Dzieciom”. • Pozyskiwanie materiałów (plakatów, zakładek) w ramach akcji „Cała Polska Czyta Dzieciom”. • Nawiązywanie do hasła kampanii i szerzenie czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży. X2012r. Cały okres stażu Notatki Zaświadczenia 2. Współpraca z Biblioteką Publiczną w Dylewie. • Odwiedzanie biblioteki z uczniami z aktywu bibliotecznego oraz z uczniami szkoły podstawowej podczas doraźnych zastępstw. • Udział w akcjach organizowanych przez bibliotekę. Cały okres stażu Potwierdzenia 3. Współpraca z Biblioteką Pedagogiczną w Ostrołęce. • Pozyskiwanie informacji o nowościach metodycznych i opracowaniach dla nauczycieli. • Uczestnictwo w warsztatach metodycznych i konkursach organizowanych przez BP. Cały okres stażu Według ofert Notatki, opracowania Zaświadczenia 4. Współpraca z hurtowniami książek i wydawnictwami. • Pozyskiwanie do biblioteki nieodpłatnych egzemplarzy książek. Cały okres stażu Potwierdzenia § 8 ust.2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. LP ZADANIA FORMA REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTACJI 1. Umiejętne rozpoznanie i rozwiązanie problemów edukacyjnych i wychowawczych . • Opis i analiza dwóch problemów edukacyjnych (wychowawczych), z którymi można się spotkać w bibliotece szkolnej. W okresie trwania stażu Opis i analiza przypadków Wyświetleń: 587
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |