Katalog Katarzyna Lutomska, 2015-06-22 Wronki Różne, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego Katarzyny Lutomskiej opracowany na st. nauczyciela dyplomowanego.PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO KATARZYNY LUTOMSKIEJ OPRACOWANY NA OKRES STAŻU WARUNKUJĄCEGO UBIEGANIE SIĘ O STOPIEŃ AWANSU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Cele odbywania stażu: 1. Podniesienie poziomu pracy dydaktycznej i opiekuńczo-wychowawczej poprzez stworzenie nowego planu pracy w świetlicy szkolnej. 2. Aktywne uczestnictwo w życiu szkoły poprzez realizację zaplanowanych zadań. 3. Uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia nauczyciela dyplomowanego. Metryczka: 1. Stanowisko pracy: wychowawca / kierownik świetlicy 2. Staż pracy:27 lat 3. Posiadany stopień awansu: nauczyciel mianowany Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2012 r. Data zakończenia stażu: 31 maja 2015r. I. § 8 ust. 2 pkt. 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienia jakości pracy szkoły. ZADANIA FORMY REALIZACJI DOKUMENTACJA TERMIN Poznanie procedury awansu zawodowego nauczyciela Organizacja pracy świetlicy. Podnoszenie jakości pracy świetlicy szkolnej poprzez wdrożenie nowych pomysłów w pracy opiekuńczo – wychowawczej Doskonalenie własnych metod i warsztatu pracy w związku z planowanym rozwojem zawodowym Opracowanie programu koła zajęć plastycznych/ praktycznych „ Budzimy Talenty” Organizacja działań w świetlicy szkolnej pod hasłem: „ Leczymy nudę” Uczestnictwo w pracach zespołów szkolnych: Zespól d.s. ewaluacji wewnątrzszkolnej Udział w komisjach konkursowych oraz w komisjach egzaminów poprawkowych. Aktywna realizacja zadań wychowawczych i opiekuńczych świetlicy Wspomaganie rozwoju wychowanków świetlicy poprzez udział w różnego rodzaju konkursach szkolnych, międzyszkolnych, gminnych. Prowadzenie zajęć plastycznych dla uczniów. Organizowanie pomocy w nauce, odrabianiu zadań. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego i ocena stopnia realizacji założonych zadań. Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego Analiza dokumentu prawa oświatowego, śledzenie stron MEN, KO, PROFESOR, Literka Opracowanie planu rozwoju zawodowego, złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu i planu rozwoju zawodowego do akceptacji dyrektora szkoły. Opracowanie rocznego planu pracy świetlicy. Opracowanie regulaminu świetlicy szkolnej. Opracowanie regulaminu stołówki szkolnej. Przygotowanie list: - uczniów dożywianych, - uczniów dojeżdżających - uczniów oczekujących w świetlicy szkolnej na odjazd autobusem szkolnym Sprawowanie opieki nad pomieszczeniami świetlicy i kuchni szkolnej, Gromadzenie materiałów i czasopism przydatnych w pracy świetlicy, przeglądanie stron internetowych, wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami, gromadzenie pomocy dydaktycznych Udział w szkoleniowych posiedzeniach Rady Pedagogicznej oraz innych formach szkolenia zawodowego Opracowanie programu zajęć plastycznych/ praktycznych w korelacji z innymi przedmiotami i jego akceptacja przez Dyrektora i RP. Zbieranie ciekawych materiałów do inspirowania działań uczniów, zachęcanie do rozwijania hobby, prezentacja ciekawych zainteresowań uczniów. Przygotowywanie dekoracji na uroczystości szkolne, Opracowanie planu i harmonogramu ewaluacji wewnątrzszkolnej, przygotowanie raportu z przeprowadzonej ewaluacji. Udział w komisjach szkolnych etapów Wojewódzkich Konkursów Przedmiotowych oraz w Komisjach egzaminów poprawkowych. Kontakt z rodzicami uczniów , wychowawcami klas, pedagogiem i psychologiem szkolnym w celu rozpoznawania i rozwiązywania trudności dydaktycznych i wychowawczych. Zorganizowanie i przeprowadzenie konkursów na szczeblu szkoły. - Konkurs Gwary Myśliwskiej - Konkurs na najciekawszą pisankę, - Konkurs na własnoręcznie wykonaną kartkę ( upominek) z okazji Dnia Matki Śledzenie na bieżąco strony WOK i Muzeum Regionalnego w zakresie organizowanych konkursów. Prowadzenie zajęć plastycznych wg. Programu: „ Budzimy talenty”, przygotowanie wystawy prac uczniów. Stworzenie prawidłowych warunków do odrabiania zadań i wyrównywania braków wiedzy. Praca z uczniami mającymi problemy w nauce sprawowanie funkcji opiekuna wyznaczonych uczniów. Zorganizowanie samopomocy koleżeńskiej w świetlicy szkolnej. Gromadzenie dokumentów, scenariuszy zajęć, prac uczniów, własnych notatek, sprawozdań z podjętych działań. Opis realizacji planu rozwoju zawodowego Wniosek rozpoczęcie stażu oraz plan rozwoju zawodowego Plan pracy świetlicy. Regulaminy. Listy uczniów: - dożywianych przez MGOPS - korzystających z posiłków odpłatnie - dojeżdżających ( z podziałem na miejscowości i poszczególne autobusy) - listy uczniów oczekujących na autobus po lekcjach Pomoce dydaktyczne, czasopisma, wydruki artykułów Potwierdzenie udziału Opracowany i zatwierdzony program. Sprawozdania z przygotowanych działań, zdjęcia i notatki z prezentacji przygotowanych przez uczniów Plan, harmonogram, raport z ewaluacji wewnątrzszkolnej. Protokoły przebiegu konkursów. Protokoły z egzaminów. Wnioski z rozmów, Notatki własne Prace uczniów, opisy działań, dyplomy Dziennik zajęć, scenariusze, prace uczniów Notatki z obserwacji, wnioski z osiągniętych efektów, potwierdzenia o poczynionych postępach od wychowawców tych uczniów oraz od nauczycieli przedmiotowców. Teczka z dokumentacją Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego IX 2012 IX / I 2012, 2013, 2014 Cały okres stażu Cały okres stażu Cały okres stażu I 2013 – do końca stażu Cały okres stażu Cały okres stażu Zgodnie z kalendarzem konkursów. Wg. potrzeb W czasie całego stażu W miarę potrzeb Cały okres stażu W okresie stażu Cały okres stażu Cały okres stażu VI 2015 II. § 8 ust. 2 pkt.2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. ZADANIA FORMY REALIZACJI DOKUMENTACJA TERMIN Wykorzystanie komputera i technologii informacyjnej jako elementy własnej pracy Przygotowanie miesięcznych planów pracy Wykorzystanie zasobów internetowych do przygotowania konkursów, do wyszukiwania konkursów oraz do wyszukiwania inspiracji na zajęcia dla uczniów Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych, z encyklopedii multimedialnych. Wyszukiwanie i opracowywanie materiałów znajdujących się w Internecie do planowania i prowadzenia zajęć w świetlicy. Śledzenie i analizowanie aktualnych dokumentów prawnych zamieszczanych na stronach MEN, KO. Planowanie rozwoju zawodowego w oparciu o wskazówki zawarte na stronie http://www.ore.edu.pl Opracowanie planów, regulaminów przy pomocy komputera Opracowanie graficzne dyplomów za udział w konkursach. Opracowanie grafik wykorzystywanych nazajęciach do tworzenia kartek i innych prac plastycznych Scenariusze zajęć, napisany plan rozwoju zawodowego. Dokumenty w formie elektronicznej oraz w formie wydruków komputerowych Dyplomy, dokumentacja fotograficzna zajęć i prac uczniów IX 2012 Cały okres stażu Cały okres stażu III. § 8 ust. 2 pkt. 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami. ZADANIA FORMY REALIZACJI DOKUMENTACJA TERMIN Organizowanie form wewnątrzszkolnego dokształcania Własne publikacje Wymiana doświadczeń i współpraca z innymi nauczycielami. Udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu zawodowym Opracowanie i przygotowanie materiałów szkoleniowych dla Rady Pedagogicznej na temat przeprowadzania ewaluacji wewnątrzszkolnej Zorganizowanie warsztatów plastycznych dla nauczycieli nt. Dekoracyjne elementy świąteczne, wykorzystanie techniki decoupage w tworzeniu ozdobnych elementów dekoracyjnych, scrapbooking – wykorzystanie materiałów odpadowych w scrapbookingu, Opublikowanie w Internecie własnego planu rozwoju zawodowego na nauczyciela dyplomowanego Opracowanie i publikowanie na szkolnej stronie www materiałów dotyczących działalności świetlicy, informacji na temat aktualnych wydarzeń w świetlicy. Umieszczenie krótkich artykułów na szkolnej stronie www: „Forma zajęć świetlicowych w aktywności twórczej ucznia gimnazjum” „Czas wolny dzieci i młodzieży – jak ograniczyć nudę.” „Rola świetlicowych zajęć plastycznych w rozwijaniu, „budzeniu” talentów. Współpraca z wychowawcami i nauczycielami w rozpoznawaniu trudności wychowawczych. Wspólne opracowywanie scenariuszy i scenografii imprez szkolnych. Udział w szkolnych Radach Pedagogicznych Potwierdzenie Dyrektora Umieszczenie artykułu na stronie internetowej www. literka.pl Umieszczenie notatek na szkolnej stronie www Opisy uroczystości Notatki z rozmów z wychowawcami Listy obecności, własne notatki W okresie stażu X2012 Cały okres stażu Cały okres stażu Cały okres stażu IV. § 8 ust. 2 pkt. 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach dla nieletnich. ZADANIA FORMY REALIZACJI DOKUMENTACJA TERMIN Opracowanie i wdrożenie programu zajęć plastycznych „ Budzimy talenty” Opracowanie programu, uzyskanie akceptacji dyrektora szkoły. Zapoznanie Rady Pedagogicznej z programem. Wdrożenie programu. Program zatwierdzony przez dyrektora szkoły. Dokumentacja fotograficzna z zajęć oraz gotowych prac uczniów. I 2013 do końca stażu V. § 8 ust. 2 pkt. 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. ZADANIA FORMY REALIZACJI DOKUMENTACJA TERMIN Udział w projektach szkolnych. Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego Współpraca w realizacji działań profilaktycznych. Udział w kursach szkoleniach i warsztatach dla nauczycieli Sprawozdanie z przebiegu działań, gazetki o tematyce profilaktycznej. Świadectwa ukończenia szkoleń. Cały okres stażu Cały okres stażu VI. § 8 ust. 2 pkt. 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. ZADANIA FORMY REALIZACJI DOKUMENTACJA TERMIN Współpraca ze strukturami samorządowymi i innymi Współpraca z Samorządem Uczniowskim Współpraca z : - MGOPS - Muzeum Regionalnym - Restauracją „Ratuszowa” - wykonanie kartek i upominków świątecznych dla ludzi starszych i samotnych i przekazanie ich do MGOPS - wykonanie kartek dla szkół i instytucji zaprzyjaźnionych ze szkołą - wykonanie kartek i upominków dla emerytowanych pracowników szkoły. Wspólne akcje charytatywne, imprezy szkolne: - kiermasze - zbiórka dla schroniska dla zwierząt - zbiórka dla osób potrzebujących Zaświadczenia o współpracy wydane przez odpowiednie instytucje Sprawozdanie z przebiegu spotkań. Dokumentacja fotograficzna z prowadzonych warsztatów Potwierdzenie współpracy Dokumentacja fotograficzna, sprawozdania z imprez i akcji szkolnych Cały okres stażu Cały okres stażu VI. § 8 ust. 2 pkt. 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. ZADANIA FORMY REALIZACJI DOKUMENTACJA TERMIN Aktywna realizacja zadań wychowawczych i opiekuńczych Pomoc w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i innych przy współpracy z rodzicami, pedagogiem, psychologiem szkolnym i nauczycielami Opis i analiza Cały okres stażu Wyświetleń: 214
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |