Katalog

Małgorzata Sadowska, 2015-06-18
Hajnówka

Matematyka, Konspekty

Rozwiązywanie zadań tekstowych.

- n +

KONSPEKT LEKCJI

Temat lekcji: Rozwiązywanie zadań tekstowych
Klasa 2 gimnazjum
Cel ogólny: Doskonalenie umiejętności rozwiązywania zadań z treścią.
Cele szczegółowe: Uczeń po lekcji potrafi
 dokonać analizy zadania,
 ułożyć i rozwiązać równanie wynikające z treści zadania,
 rozwiązać zadanie z treścią.

Metody nauczania: pokaz z objaśnieniem, pogadanka

Środki dydaktyczne: teksty drukowane

Formy nauczania: praca w grupach

PRZEBIEG LEKCJI:
1. Przypomnienie schematu rozwiązywania zadań tekstowych.
2. Rozwiązywanie zadań: (po poprawnym rozwiązaniu zadania uczeń otrzymuje od nauczyciela 2 literki, które wpisuje w odpowiednie miejsce tworząc hasło)
Zad. 1. Jedna róża kosztuje 10 razy więcej niż drobne przybranie do niej. Wojtek zapłacił 8,25zł za różę z takim przybraniem. Ile kosztuje sama róża?
Zad. 2. Wiek Jurka stanowi czwartą część wieku jego taty. Za 5 lat jego wiek będzie stanowił trzecią część wieku taty. O ile lat Jurek jest młodszy od swojego taty?
Zad. 3. Jurek przejechał rowerem pierwszy odcinek drogi ze średnią prędkością 14 km, a drugi – dwukrotnie dłuższy – ze średnią prędkością 21 km/h. Przejażdżka trwała 2 h. Oblicz długość przebytej drogi.
Zad. 4. Chłopcy stanowią 52% wszystkich uczniów pewnego gimnazjum. 25‰ dziewcząt z tego gimnazjum, czyli 18 osób, korzysta z lekcji jazdy konnej. Ile osób uczęszcza do tej szkoły?
Zad. 5. Pani Joanna rozważa dwie oferty kredytów. Kredyt Okazja jest oprocentowany na 15 % w skali 10 miesięcy, a kredyt Szansa – na 13% w skali 15 miesięcy. Wysokość kredytu Okazja jest o 1000 zł niższa od wysokości kredytu Szansa, ale odsetki w obu przypadkach są takie same. Jaka jest wysokość obu kredytów?
Zad.6. Osiemnastu kolonistów weszło do cukierni. Część zamówiła desery lodowe POKUSA, pozostali – po gofrze z bitą śmietaną i owocami. Jeden gofr kosztował 6,50 zł, a jedna porcja deseru lodowego była od niego o 1,50 zł tańsza. Ile osób jadło desery lodowe, jeśli z banknotu 100-złotowego, którym zapłacono za całość, wydano 2,50 zł?
Zad. 7. Uzasadnij, że jeżeli do liczby czterocyfrowej dodamy liczbę powstałą z cyfr tej liczby zapisanych w odwrotnym porządku, to otrzymamy wielokrotność 11.
HASŁO: (dla ucznia) 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10, 2,9,10,11,10,12,13,4,8,3,4,14
Litery dla nauczyciela: 1-L, 2-I, 3-C, 4-Z, 5-B, 6-A, 7-J, 8-E, 9-S, 10-T, 11-O, 12- Ą, 13-R, 14-Y

Wyświetleń: 364


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.