Katalog

Anna Darul, 2015-06-22
Tarnowski Młyn

Język angielski, Różne

Analiza testów.

- n +

Analiza wyników testu diagnozującego klas I oraz porównanie z testem wstępnym w roku szkolnym 2013/2014


1) Wykres przedstawiający rozkład wyników dla każdego ucznia z testu diagnozującego



2)

3)

4) Porównanie wyników testu wstępnego i diagnozującego

Gorsze wyniki testu diagnozującego mogą być spowodowane wysokim poziomem trudności testu.
5)

Wyniki uzyskane przez uczniów klas pierwszych są gorsze od wyników uzyskanych na teście wstępnym. Największy spadek nastąpił w klasie 1d, natomiast tylko niewielki spadek można odnotować w klasie 1c.


Wnioski:
- Wyniki testu diagnozującego są gorsze od wyników uzyskanych przez uczniów na koniec szóstej klasy szkoły podstawowej z powodu różnych stopni trudności obu testów. Test diagnozujący po klasie pierwszej zawierał trudniejsze struktury gramatyczne, słownictwo i inne zagadnienia, które wymagały dużych zdolności, wobec czego uczniowie nie mogli osiągnąć lepszych wyników.
- Należy utrwalać materiał przerobiony w pierwszej klasie gimnazjum, zwłaszcza na zajęciach wyrównawczych dla uczniów słabych, którzy ciągle mają duże braki w kilku sferach językowych. Należy przeprowadzać więcej kartkówek, zadawać więcej prac domowych, a także wykorzystywać materiały z dodatkowymi ćwiczeniami na słownictwo i struktury gramatyczne.
- Najwięcej problemów sprawiły uczniom zadania dotyczące znajomości funkcji językowych (tworzenie dialogów i dobieranie właściwej reakcji do wypowiedzi). Dlatego więcej zajęć należy poświęcać na układanie dialogów i inne ćwiczenia komunikacyjne po to aby wykształcić w uczniach reagowanie językowe (również ustne) w danych sytuacjach.
- Niektórzy uczniowie mają też spore trudności w tworzeniu wypowiedzi pisemnej, typu list, e-mail czy opis. Może to wynikać z niewielkiego zasobu słownictwa, którym posługują się pierwszoklasiści. W związku z tym należy motywować uczniów do częstszego korzystania ze słowników oraz poświęcać dodatkowe zajęcia na ćwiczenie umiejętności samodzielnego pisania. Uczniowie powinni też dostawać więcej prac pisemnych do wykonania w domu.

Opracowała Anna Darul
Wyświetleń: 119


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.