AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Bogumiła Cichecka, 2015-06-18
Rybnik

Zajęcia przedszkolne, Konspekty

Koci dzień - konspekt.

- n +

Konspekt


Prowadząca: mgr Bogumiła Cichecka
Data: 20.11.2014r
Grupa: „Smerfusie” – 4-5 latki
Temat zajęć: Koci dzień

Cele ogólne:
• Rozwijanie mowy i koncentracji uwagi
• Zwrócenie uwagi na potrzebę ponoszenia odpowiedzialności za zwierzęta i konieczność opiekowania się nimi
• Określanie stosunków przestrzennych
• Porządkowanie kotów wg wielkości
• Doskonalenie umiejętności współdziałania w grupach

Cele operacyjne dziecko…):
• Uważnie słucha wiersza i wypowiada się na jego temat
• Wskazuje położenie przedmiotów w przestrzeni
• Porządkuje koty wg wielkości od najmniejszego do największego
• Dostrzega różnice między obrazkami
• Zgodnie współpracuje z innymi dziećmi

Metody pracy:
• Podające: rozmowa, wiersza, objaśnienia
• Eksponujące : pokaz
• Problemowe: zadań stawianych dziecku
• Praktyczne: samodzielnych doświadczeń

Formy pracy:
• z całą grupą
• w małych grupach
• Indywidualna

Środki dydaktyczne:
Wiersza A. Grodzieńskiej „Rozmowa z kotem”, kot maskotka, sylweta płotu, karty pracy, płytka Cd z piosenkami, prezentacja multimedialna, kredki, klej, kolorowy papier, bibuła, nożyczki, pastele, rolki po papierze toaletowym

Z podstawy programowej:
- pkt. 1 - Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych.
- pkt. 3 - Wspomaganie rozwoju mowy dzieci.
- pkt. 4 – Wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosują w rozumieniu siebie i swojego otoczenia.
- pkt. 5 – Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej
- pkt. 8 – Wychowanie przez sztukę- muzyka i śpiew, pląsy i taniec
- pkt. 9 - Wychowanie przez sztukę - różne formy plastyczne
- pkt. 12 – Wychowanie dla poszanowania roślin i zwierząt
- pkt. 13 – Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz ze edukacją matematyczną.

Przebieg zajęć:

1. Powitanie.
Dzieci chodzą po Sali w rytm piosenki, na przerwie w piosence witają się różnymi częściami ciała np. głowami, nosami, plecami, kolanami itp.

2. Wiersz w Grodzieńskiej pt „Rozmowa z kotem”

Kto tam puka?
- Kot zbłąkany.
Kogo szuka?
- Dobrej mamy.
Czego pragnie? Na co czeka?
- Na miseczkę pełną mleka…

3. Rozmowa na temat wiersza:
 O kim jest mowa w wierszyku?
 Kogo szukał kotek?
 Jak myślicie co oznacza „Kot zbłąkany”
 Czym odżywiają się kotki?

4. Kociaki, koty, kotki – karta pracy
Dzieci dostają kartę pracy na której są różnej wielkości kotki.
Odpowiadają na pytania:
• Czy wszystkie kotki wyglądają tak samo?
• Czym się różnią?
• Ile jest kotków?
Następnie przechodzą do stoliczków i łączą kotki os najmniejszego do największego za pomocą strzałek.

5. Dokończ zdanie… / rozwijanie słownictwa i myślenia/
• Kot jest …….
• Kot lubi …….
• Kot ma ……..
• Kot potrafi……

6. „ Kotki idą na spacer” - zabawa ruchowa do piosenki „Filemon na spacerze” Dzieci zamieniają się w kotki i spacerują po sali w rytm piosenki.

7. „Kotek i płotek” - zabawa dydaktyczna
Nauczycielka umieszcza kotka na płocie, obok płotu, przed płotem, za płotem. Dzieci określają gdzie jest kot – określają stosunki przestrzenne.

8. Puzzle
Dzieci podzielone są na grupy 4-5 osobowe. Każda grupa ma za zadanie ułożyć puzzle przedstawiające kotka

9. Znajdź 5 różnic pomiędzy obrazkami i zaznacz je krzyżykiem – karta pracy.

10. Rasy kotów – prezentacja multimedialna.
Omówienie prezentacji, zwrócenie uwagi że kotki różnią się między sobą wyglądem, wielkością, kolorem sierści, sierścią.

11. Kotek – praca plastyczna – wykonanie kotka w kolorowego papieru
i rurek po papierze toaletowym
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 280


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.