Katalog

Magdalena Nowak, 2015-06-22
Skarżysko-Kamienna

Język niemiecki, Scenariusze

Dzień w Berlinie. Wyszukiwanie informacji krajoznawczych w internecie.

- n +

Temat zajęć: Dzień w Berlinie. Wyszukiwanie informacji krajoznawczych w internecie.

Czas: 2 h

Cele ogólne zajęć:
Nabywanie umiejętności poszukiwania informacji w internecie i zapoznanie się z informacjami krajoznawczymi na temat stolicy Niemiec – Berlina.

Cele szczegółowe:
Uczeń:
 umie odszukać potrzebne informacje w internecie, korzystając ze stron niemieckojęzycznych
 rozpoznaje zabytki Berlina
 tworzy notatki w języku obcym
 wyraża opinię i uzasadnia swój wybór
 kształci umiejętność czytania ze zrozumieniem
 umie zachować się w sytuacjach typowych dla kultury kraju, którego języka się uczy

Metody i techniki nauczania:
 komunikatywna
 projekt
 technika selektywnego czytania

Formy pracy:
 praca w parach
 praca w trzyosobowych grupach
 wykorzystywanie technik ICT

Środki dydaktyczne:
• komputer z dostępem do internetu
• karta pracy ze następującymi zwrotami: (Meine Tour beginnt..., Zuerst..., Außerdem..., Zum Schluss..., Ich habe die Tour gewählt, weil..., Sie dauert..., Die Tour endet..., Unterwegs...)


Przebieg zajęć:
Zadanie 1. Czytanie wskazanych informacji w internecie.

Uczniowie otrzymują następujące zadanie – „Chciałbyś wyjechać do Berlina na jeden dzień, żeby zwiedzić miasto. Jakie zabytki chciałbyś w Berlinie zobaczyć?”
W parach uczniowie zaczynają pracę przy komputerze. Wchodzą na stronę www.berlin.de. Na pasku Tourismus & Hotels klikają na napis Sehenswürdigkeiten. Następnie przeglądają zdjęcia przedstawiające najbardziej znane zabytki Berlina i czytają informacje o nich. Po przeczytaniu uczniowie robią notatki, co chcieliby zobaczyć.

Zadanie 2. Szukanie informacji o możliwościach zwiedzenia miasta.

Uczniowie wchodzą na stronę www.berlin.de. Na pasku Tourismus & Hotels klikają na link po lewej stronie Touren.
Następnie uczniowie robią listę zaproponowanych form zwiedzania miasta (np. historyczną kolejką, statkiem, rowerem itd.) i przedstawiają ją wspólniena forum.
Uczniowie decydują się na jedną z form i robią notatkę, w której zapiszą:

Trasa (Tour) ............................................................
Czas trwania (Zeitdauer) .........................................
Zabytki (Sehenswürdigkeiten) .................................


Zadanie 3. Prezentacja wybranej trasy zwiedzania Berlina.

Uczniowie przedstawiają na forum wyniki swojej pracy – wybraną trasę i uzasadniają swój wybór, stosując słownictwo z wypełnionej wcześniej karty pracy ze zwrotami.

Meine Tour beginnt...
Zuerst...
Außerdem...
Zum Schluss...
Ich habe die Tour gewählt, weil...
Sie dauert...
Die Tour endet...
Unterwegs...

Zadanie 4. Quiz.

Uczniowie ponownie odwiedzają stronę www.berlin.de. W trzyosobowych grupach przygotowują po trzy pytania do wiadomości przedstawionych na stronie. Pytania są następnie rozlosowane i przydzielone innym grupom, które mają 15 minut na znalezienie na nie odpowiedzi.
Na forum klasy grupy zadają sobie wzajemnie pytania i udzielają odpowiedzi. Wygrywa grupa, która odpowiedziała najlepiej na wszystkie zadane pytania.

Zadanie 5. Obejrzenie filmu o Berlinie i wyrażenie opinii i wrażeń o mieście.

Uczniowie oglądają film o Berlinie zamieszczony na stronie internetowej http://www.kaleidos.de/2010/06/23/stadte/#more-490. W trakcie oglądania filmu notują, jakie miejsca i budynki zostały pokazane w filmie. Po projekcji filmu przedstawiają na forum wyniki swojej pracy. Następnie każdy samodzielnie przygotowuje dwuminutową wypowiedź na temat swoich wrażeń o stolicy Niemiec (Meine Eindrücke von Berlin) i przedstawia ją na forum.


Literatura:
 Strona internetowa www.berlin.de.
 Strona internetowa www.kaleidos.de.
 Materiały własne – karta pracy ze zwrotami opisującymi wybór trasy zwiedzania Berlina.
Wyświetleń: 177


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.