Katalog

Magdalena Baracz, 2015-06-18
lublin

Różne, Scenariusze

Moja złota rybka.

- n +

SCENARIUSZ DO ZAJĘĆ W INTERNACIE
Temat zajęć: Moja złota rybka – wykonanie pracy plastycznej

Cele operacyjne:
Uczeń:
- rozumie treść czytanego tekstu, wie, jakie postacie w nim występują
- potrafi estetycznie wykonać pracę
- umie prawidłowo posługiwać się materiałami plastycznymi;
- umie zadbać o porządek w miejscu pracy;

Metody nauczania: pogadanka, praca z tekstem, metoda zajęć praktycznych
Środki dydaktyczne: bajka pt. „Złota rybka”, obrazek drzewka, farby plakatowe, pędzle, kubeczki na wodę, blok rysunkowy, pastele suche, olejne,
Formy pracy: zbiorowa, jednostkowa, grupowa.

Szczegółowy opis przebiegu zajęć:

I. Zajęcia wstępne:
• Nauczyciel wita się z uczniami. Prosi dzieci, aby usiadły w kółku. Następnie pyta uczniów:
- W jakim są nastroju?
- Czy wydarzyło się coś ciekawego?

Uczniowie odpowiadają na pytania nauczyciela.
Nauczyciel pyta dzieci
- Czym są marzenia?

• Nauczyciel prosi dzieci, aby zastanowiły się nad swoimi marzeniami, prosi dzieci, aby wypisał na kolorowych karteczkach po trzy marzenia.

• Wykonanie drzewka marzeń
Nauczyciel rozdaje dzieciom kolorowe mazaki, prosi dzieci, aby ozdobiły swoje karteczki z marzeniami. Następnie uczniowie przyklejają je na wcześniej przygotowane drzewko.

Uczniowie odpowiadają na pytania nauczyciela.
• Nauczyciel czyta dzieciom bajkę pt. „Złota rybka”

● Nauczyciel pyta dzieci
 O czy była bajka?
 Jakie postacie występowały w bajce?
 Co zrobiła złota rybka dla rybaka?
 Jak zachowywała się żona rybaka?


● Nauczyciel mówi dzieciom treść tematu, który brzmi: Moja złota rybka – wykonanie pracy plastycznej Następnie omawia cele zajęć.

II. Zajęcia właściwe:

• Wybór techniki wykonania pracy: rysowanie suchymi lub olejnymi pastelami, malowanie farbami, Omówienie poszczególnych technik przez nauczyciela.

• Przygotowanie stanowisk pracy

● Wykonanie pracy wybraną techniką

III. Zajęcia końcowe:

● Prezentacja i rozmowa na temat wykonanych prac - wskazanie w każdej pracy pozytywnego elementu, podkreślenie pomysłowości i oryginalności oraz estetyki
wykonania prac;

●Wyeksponowanie prac w internacie
●Uporządkowanie miejsca pracy



Prowadząca: Magdalena Baracz
Wyświetleń: 197


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.