AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Magdalena Baracz, 2015-06-22
lublin

Różne, Scenariusze

Wielkanocne pisanki.

- n +

SCENARIUSZ ZAJĘĆ W INTERNACIE
Temat zajęć: Wykonanie pisanek wielkanocnych według własnego pomysłu.
Cele operacyjne:
Uczeń:
 Zna zwyczaj przygotowania świątecznych pisanek (malowanie, zdobienie jajek).
 Potrafi zaprojektować i wykonać własne wzory pisanek.
 Określa kształt i fakturę materiałów.
 Potrafi estetycznie wykonać pracę.
 Umie prawidłowo posługiwać się materiałami plastycznymi.
 Umie zadbać o porządek w miejscu pracy.

Metody nauczania: Rozmowa, pokaz, metoda praktycznego działania
Środki dydaktyczne: ilustracje pisanek, ilustracje przedstawiające ozdoby i potrawy wielkanocne oraz zwyczaje związane z Wielkanocą, pisanki wykonane różnymi technikami, wiersz Katarzyny Kuzior- Wierzbowskiej pt. „ Na świątecznym stole”, wydmuszki z jajek, kolorowa bibuła klej, pędzelki, koraliki, brokat, lakier, serwetki, farby akrylowe, ryż, kasza, wstążki papierowe, rafia.
Formy pracy: grupowa, jednostkowa

Szczegółowy opis przebiegu zajęć:

I. Zajęcia wstępne:

 Wprowadzenie do tematu zajęć. Recytacja wiersza Marii Kuzior- Wierzbowskiej pt. „ Na świątecznym stole” przez wychowawcę:
„ Stoją na stole baby lukrowane,
a między nimi cukrowy baranek.
Pobekuje cicho, stuka kopytkami,
bo chciałby dosięgnąć miski z pisankami.
Ale dwa kurczaczki tej miski pilnują,
na baranka oba groźnie popiskują.
Więc mały baranek w inną stronę zmierza,
kilka listków rzeżuchy uskubnął z talerza.”
 Rozmowa na temat treści wiersza. O jakim święcie opowiada wiersz?, Jakie potrawy znajdują się na wielkanocnym stole?
 Rozmowa na temat zwyczajów związanych z Wielkanocą. Wychowawca, nawiązując do doświadczeń dzieci zadaje pytanie: „Jakie inne znacie zwyczaje związane z Wielkanocą?” Dzieci odpowiadają na pytanie wychowawcy. Odpowiedzi są zapisywane na tablicy. Rozmowa trwa dopóki wychowankowie nie wymienią najważniejszych zwyczajów wielkanocnych.
 Przedstawienie tematu zajęć: Wykonanie pisanek wielkanocnych według własnego pomysłu.
II. Zajęcia właściwe:
 Wyjaśnienie terminu pisanka.
 Oglądanie pisanek zgromadzonych przez wychowawcę i pocztówek, zwrócenie uwagi na wzory.
 Wyjaśnienie sposobu wykonania pisanek (oklejanie wydmuszek bibułą, oklejanie serwetkami, malowanie) Pokaz wykonania przez wychowawcę.
 Wykonanie pisanek wielkanocnych. Dzieci wykonują pisanki według własnych pomysłów, wykorzystując przygotowane przez nauczyciela wydmuszki z jajek i materiały.
- zwrócenie uwagi na staranność i estetykę prac,
- pomoc dzieciom mniej sprawnym podczas pracy;
- udzielenie pochwał po kolejnych etapach pracy;
III. Zajęcia końcowe:
 Porządkowanie miejsc pracy.
 Prezentacja i rozmowa na temat wykonanych prac.
- zorganizowanie wystawki
- wskazanie w każdej pracy pozytywnego elementu;
- podkreślenie pomysłowości i oryginalności oraz estetyki wykonania prac;
 Pożegnanie grupy
Prowadząca: Magdalena Baracz
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 161


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.