Katalog

Anna Woźniak, 2015-06-16
Krasnystaw

Język angielski, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego na nauczyciela mianowanego.

- n +

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS NA STOPIEŃ
NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

1. Imię i nazwisko: Anna Woźniak
2. Szkoła: Zespół Szkół Nr 1 w Kraśniczynie
3. Data rozpoczęcia stażu: 01.09. 2012r.
4. Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy

Przedstawiony plan ma charakter otwarty, będzie uzupełniany i modyfikowany w miarę potrzeb.

Wymagania niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela mianowanego
Zadania do wykonania
Formy i sposoby realizacji
§ 7 ust. 2 pkt 1
Umiejętność organizacji i doskonalenia własnego warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach.

1. Wstępna ocena własnych umiejętności
2. Poznanie procedury awansu zawodowego
3. Współpraca z opiekunem stażu
4. Dalsze doskonalenie umiejętności prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację zadań szkoły
5. Opracowanie narzędzi diagnozujących.
6. Udział w akademiach i uroczystościach szkolnych.
7. Rozbudowa własnego warsztatu pracy.
8. Uczestniczenie w różnych instytucjonalnych formach doskonalenia zawodowego podnoszących kompetencje, nadające kwalifikacje, doskonalące wiedzę i umiejętności.
9. Wzbogacanie warsztatu poprzez poszerzanie inwentarza stosowanych metod nauczania.
10.Modyfikowanie warsztatu pracy (metod, zakresu materiału, rodzaju zadań, sposobu oceniania) w celu dostosowania go do potrzeb edukacyjnych indywidualnego ucznia.
11. Podejmowanie dodatkowych wewnątrzszkolnych
działań przy współpracy z innymi nauczycielami.


Opis i analiza własnego dorobku zawodowego.
Analiza przepisów prawa oświatowego regulujących system awansu zawodowego.
Ustalenie zasad współpracy
Korzystanie z pomocy opiekuna w prawidłowym sformułowaniu wniosku i planu rozwoju.
Obserwowanie lekcji prowadzonych przez opiekuna stażu.
Prowadzenie lekcji w obecności opiekuna stażu.
Omawianie prowadzonych i obserwowanych lekcji w celu doskonalenia umiejętności omawiania i ewaluacji własnych i obserwowanych lekcji.
Opracowanie, realizacja i ewaluacja rozkładów materiału do nauki języka angielskiego.
Doskonalenie umiejętności tworzenia konspektów
Udział w różnych formach doskonalenia: kursach, szkoleniach, warsztatach.
Przeprowadzenie lekcji w obecności Dyrektora Szkoły oraz omówienie, wnioski oraz ocena dokonań
Udział w lekcjach otwartych

Aktywny udział w pracy zespołów przedmiotowych mający na celu:
-analizę badań osiągnięć uczniów,
-analizę wyników nauczania języka angielskiego
-wniosków do dalszej pracy.


Przygotowanie i udział w akademiach szkolnych i środowiskowych.

-wykonywanie środków dydaktycznych,
-przygotowanie gazetek ściennych,
-korzystanie z materiałów clubu „Teachers’ Club Longman Direct” na lekcjach języka angielskiego.

Udział w wewnątrzszkolnych formach szkolenia zawodowego:
a) udział w szkoleniowych posiedzeniach Rady Pedagogicznej.
Udział w zewnętrznych formach kształcenia zawodowego:
a)udział w różnego rodzaju szkoleniach, warsztatach, konferencjach metodycznych.


Samodzielne rozwijanie umiejętności zawodowych:
a)studiowanie literatury metodycznej, pedagogicznej i psychologicznej,
b) korzystanie z portali i publikacji internetowych przeznaczonych dla nauczycieli,
c) korzystanie z portali poświęconych awansowi zawodowemu,
d) korzystanie z internetowych materiałów i serwisów przeznaczonych dla nauczycieli języka angielskiego,


Poznanie metod aktywnych przez poznanie stosownej literatury i zbadanie skuteczności wybranych metod w uczeniu.

Wdrażanie, ewaluacja efektów zastosowanych rozwiązań (wybranych metod).

Diagnoza potrzeb edukacyjnych konkretnego typu ucznia (samodzielna obserwacja lub zapoznanie się z opinią Poradni PP)
Opracowanie zasad pracy z uczniem mającym problemy z nauką.

Opracowanie zasad pracy z uczniem zdolnym

Prowadzenie bezpłatnych zajęć wyrównawczych i zajęć dodatkowych z języka angielskiego.

Organizowanie konkursów przedmiotowych

Opieka nad salą przedmiotową (gazetki, postery, tabele)

Współudział w organizacji przedstawień.


§ 7 ust. 2 pkt 2

Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. 1. Zapoznanie się z potrzebami, zainteresowaniami, problemami i zagrożeniami charakterystycznymi dla wieku rozwojowego uczniów oraz diagnoza problemów społecznych i cywilizacyjnych.

2. Wprowadzenie do programu nauki jęz. ang. treści dotyczących wybranych problemów środowiska lokalnego, społecznych i cywilizacyjnych oraz zainteresowań nastolatków.

3.Diagnozowanie problemów wychowawczo-opiekuńczych indywidualnych uczniów i próby pomocy.

4. Uwzględnianie i zaspokajanie potrzeb edukacyjnych uczniów zdolnych, słabych.

5. Poszerzenie oferty szkoły w zakresie zajęć pozalekcyjnych z uwzględnieniem potrzeb uczniów.

7.Prowadzenie działań prozdrowotnych.

8.Prowadzenie działań proekologicznych.

Obserwacja własna, rozmowy z uczniami, wnioski wyciągane z obrad RP poświęconych zagrożeniom wieku nastoletniego i problemom wychowawczym w naszej szkole, korzystanie z pracy pedagoga szkolnego.

Przygotowanie lekcji języka angielskiego w oparciu o treści wymienione obok (np. lekcje poruszające temat szkodliwości palenia tytoniu, narkotyków, przemocy, problemów nastolatków, itp.).

Obserwacja, stały kontakt z wychowawcą n/t zaobserwowanych problemów, zgłoszenie zaistniałych problemów pedagogowi lub wychowawcy.

Opracowanie właściwych form i metod pracy z tymi uczniami, przygotowanie uczniów do konkursu z języka angielskiego
Zajęcia dodatkowe dla uczniów zdolnych, Zajęcia wyrównawcze dla uczniów słabych.

- Udział uczniów w lokalnych imprezach środowiskowych i konkursach.
-Przygotowanie uczniów do konkursów szkolnych i pozaszkolnych.
-Udział w wycieczkach szkolnych, dyskotekach, ogniskach z udziałem uczniów i rodziców.

Realizowanie zadań Programu Profilaktycznego Szkoły poprzez redagowanie gazetek ściennych w klasie jak i wprowadzenie do treści nauczania niektórych zagadnień z tego programu.

-Udział w akcji „Sprzątanie Świata”,
-podejmowanie na lekcjach języka angielskiego i godzinach wychowawczych tematów związanych z ochroną i zagrożeniami środowiska.

§ 7 ust. 2 pkt 3
Umiejętność wykorzystania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.

1. Doskonalenie umiejętności posługiwania się komputerem i internetem w pracy nauczyciela.

2. Wykorzystanie komputera w pracy nauczyciela.

3. Wykorzystanie internetu i komputera do czynności związanych z odbywaniem stażu na nauczyciela mianowanego.

Samodoskonalenie zawodowe.

Tworzenie sprawdzianów, testów, kartkówek, materiałów dodatkowych oraz wszelkich dokumentów szkolnych przy użyciu komputera.

Wykorzystanie na lekcjach scenariuszy i materiałów do nauki języka dostępnych w internecie.

Zachęcanie uczniów do przekazywania zadanych prac w formie multimedialnej lub pocztą elektroniczną.

Propagowanie wśród uczniów portali poświęconych nauce języka angielskiego i zachęcanie do pogłębiania swojej wiedzy i powtarzania materiału w ten sposób.

Korzystanie z dostępnych na edukacyjnych portalach internetowych publikacji z zakresu dydaktyki, metodyki, psychologii, pedagogiki.

Poznawanie przepisów i aktów prawa oświatowego i ich aktualizowanie poprzez internet.

Korzystanie z internetowych publikacji innych nauczycieli odbywających staż (ich plany rozwoju, sprawozdania, wskazówki)

Uzyskiwanie wiedzy o szkoleniach ze stron WWW Awansu, WODN itp. lub przez pocztę elektroniczną
(wydawnictwa i firmy szkoleniowe).

§ 7 ust. 2 pkt 4
Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań.

1. Pogłębianie wiedzy z tych dziedzin.

2. Zastosowanie zdobytej wiedzy z tych dziedzin w swym warsztacie pracy do rozwiązywania problemów edukacyjnych i wychowawczych uczniów.

Lektura prac z tych dziedzin, notatki, wnioski np. prace na temat uczniów z różnymi potrzebami edukacyjnymi-dyslektycznymi, ADHD, z uczniami zdolnymi, słabymi , metod nauczania, metod aktywizujących, ścieżek edukacyjnych.

A) rozwiązywanie problemów edukacyjnych:

- udział w pracach klasowych zespołów wychowawczych, omawianie problemów edukacyjnych uczniów i proponowanie środków naprawczych,

- modyfikacja warsztatu poprzez zastosowanie (dzięki zdobytej na dany temat wiedzy) właściwych metod pracy z uczniem o danej potrzebie edukacyjnej, (czyli rozwiązywanie problemu dydaktycznego) np.:

a) opracowanie form pracy z uczniem zdolnym
b) opracowanie form pracy z uczniem słabym.
e) wdrażanie metod aktywizujących.
f) prowadzenie zajęć dodatkowych języka angielskiego dla uczniów o różnych potrzebach edukacyjnych.

B) Rozwiązywanie problemów wychowawczych:

-zgłaszanie zaobserwowanego negatywnego zjawiska pedagogowi szkolnemu lub wychowawcy klasy i podejmowanie działań w celu rozwiązania problemów.

§ 7 ust. 2 pkt 5
Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż.

1. Poznanie przepisów dotyczących systemu oświaty:
-dalsze poznawanie zasad organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły poprzez analizę przepisów związanych z funkcjonowaniem szkoły, dokumentów prawa wewnątrzszkolnego i dokumentacji szkolnej.

-poznawanie przepisów prawa oświatowego, w tym aktów prawnych dotyczących awansu zawodowego nauczycieli.

2. Aktywne uczestnictwo w kreowaniu prawa wewnątrzszkolnego.
Analiza Statutu Szkoły, Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania, Szkolnego Programu Opiekuńczo- Wychowawczego, Szkolnego Programu Profilaktycznego, Szkolnego Programu Dydaktycznego,
Przedmiotowego Systemu Oceniania, kompetencji Rady Pedagogicznej.

Analiza Karty Nauczyciela, Ustawy o systemie oświaty, Rozporządzenia MENiS w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, Rozporządzenia MEN dotyczących podstawy programowej, Rozporządzenia MEN dotyczące programów nauczania, Rozporządzenia MEN dotyczące oceniania i promowania uczniów, Konwencji Praw Dziecka itp.


Udział w Radach Pedagogicznych i zespołach przedmiotowych opracowujących i modyfikujących rozmaite dokumenty wewnątrzszkolne.
Udział w pracach różnorodnych komisji: egzaminacyjnych, konkursowych.
Udział w pracach plenarnych, klasyfikujących i zatwierdzających RP.



Wyświetleń: 244


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.