Katalog

Katarzyna Karwot, 2015-06-16
Żory

Zajęcia przedszkolne, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego.

- n +




Plan rozwoju zawodowego
mgr Katarzyny Karwot
nauczyciela mianowanego
w Przedszkolu nr 23 w Żorach
ubiegającego się o stopień zawodowy
nauczyciela dyplomowanego



Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2012
Okres stażu : 2 lata i 9 miesięcy
Data zakończenia stażu: 31 maj 2015



§ 8 ust. 2 pkt.1

Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy przedszkola.

L. p.
Zadania
do realizacji
Formy realizacji
Termin
Dowody realizacji
1.
Poznanie i wdrożenie procedury awansu zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego
● Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego
● Opracowanie planu rozwoju zawodowego

VIII/IX 2012
Sformułowanie wniosku
o rozpoczęcie stażu
Plan rozwoju zawodowego
2.
Opracowanie sprawozdania
z realizacji planu rozwoju zawodowego
●Przygotowanie sprawozdania z realizacji zaatwierdzonego planu rozwoju
V 2015
Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego

3.

Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnętrznym doskonaleniu
● Udział w szkoleniowych radach pedagogicznych

● Aktywny udział w tworzeniu dokumentacji przedszkolnej, pracy zespołów nauczycielskich

● Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego umożliwiających poszerzenie zakresu działań edukacyjnych, wychowawczych i opekuńczych ( warsztaty, kursy, szkolenia)


Cały okres stażu

Potwierdzenie dyrektora
Zaświadczenia
4.

Uatrakcyjnianie i wzbogacanie zajęć poprzez stosowanie różnych metod pracy
● Zabawy ruchowe z rodzicami z wykorzystaniem metod twórczych

● Zorganizowanie zabaw integracyjnych z dziećmi z innych grup oraz z dziećmi z innej placówki przedszkolnej


Cały okres stażu

Scenariusze
Zdjęcia

§ 8 ust. 2 pkt. 2

Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej


L. p.
Zadania
do realizacji
Formy realizacji
Termin
Dowody realizacji

1.

Organizowanie warsztatu pracy przy użyciu techniki komputerowej
● Przygotowanie pomocy dydaktycznych do zajęć
● Opracowanie scenariuszy zajęć, scenariuszy uroczystości, zaproszeń, referatów, sprawozdań, kart pracy, dyplomów, ankiet, ogłoszeń, materiałów na gazetki tematyczne oraz wszystkich niezbędnych materiałów związanych z awansem zawodowym
● Systematyczne prowadzenie kącika informacyjnego dla rodziców w przedszkolu




Cały okres stażu



Wymienione materiały
Potwierdzenie dyrektora
2.

Wykorzystanie internetu jako dodatkowego źródła infirmacji
● Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych, encyklopedii multimedialnych

●Śledzenie aktualności na portalach internetowych


Cały okres stażu

Notatki, wydruki
3.

Wykorzystanie internetu do kontaktów z rodzicami
● Udział w systematycznym uaktualnianiu strony internetowej przedszkla
●Zapoczątkowanie kontaktów z rodzicami drogą emeilową

Cały okres stażu
IX 2013

Wydruki
4.
Publikacje w internecie
● Opracowanie i opublikowanie w internecie scenariuszy zajęć, referatów

Cały okres stażu
Zaświadczenia


§ 8 ust. 2 pkt. 3

Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć

L. p.
Zadania
do realizacji
Formy realizacji
Termin
Dowody realizacji

1.

Prowadzenie zajęć koleżeńskich dla nauczycieli
● Prowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli

● Prowadzenie zajęć integracyjnych z dziećmi z różnych grup wiekowych


Cały okres stażu

Scenariusze zajęć

2.

Opracowanie i udostępnianie do wykorzystania przez innych nauczycieli materiałów dydaktycznych
● Udostępnianie scenariuszy, pomocy dydaktycznych, wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami

●Sprawowanie funkcji opiekuna stażu oraz opiekuna praktyk
- pomoc w poprawnym pisaniu scenariuszy
- pomoc w poprawnym zaplanowaniu zajęć prowadzonych przez studenta – wskazówki i rady
omówienie i ocenianie obserwowanych i prowadzonych zajęć




Cały okres stażu


Scenariusze

Pomoce dydaktyczne

3.

Przygotowanie warsztatu
w ramach samokształcenia Rady Pedagogicznej
● Przygotowanie warsztatów w ramach WDN-u
-”Jesienno – zimowe warsztaty muzyczne”
-“Wykorzystywanie rytmicznych wierszyków w pracy
z dziećmi przedszkolnymi”

X 2012
W okresie stażu

Potwierdzenie dyrektora

§ 8 ust. 2 pkt. 4 a

Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z oświatą, pomocą społeczną lub postępowania w sprawach nieletnich.

L. p.
Zadania
do realizacji
Formy realizacji
Termin
Dowody realizacji
1.

Opracowanie i wdrożenie programu własnego

● Przygotowanie i wdrożenie programu własnego “ Mały odkrywca” - cel: Aktywizowanie wewnętrznej motywacji dziecka do podejmowania wysiłku umysłowego


W okresie stażu

Program
2.
Zorganizowanie pokazu fizycznego
● Współpraca z nauczycielem fizyki, pokaz doświadczenia w celu zachęcania dzieci do zabaw badawczych

W okresie stażu
Zdjęcia

§ 8 ust. 2 pkt. 4 c

Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.


L. p.
Zadania
do realizacji
Formy realizacji
Termin
Dowody realizacji
1.
Doskonalenie własnych kompetencji zawodowych, wzbogacające metody i formy pracy z dziećmi
● Udział w radach szkoleniowych i poza przedszkolnych formach doskonalenia z zakresu:
- Przygotowanie dzieci do nauki czytania i pisania innowacyjną polską metodą prof. Bronisława Rocławskiego
- Zabawy teatralne w edukacji przedszkolnej
- Warsztaty nt.„Bajkoterapia jako pomoc w obniżaniu lęków dzieci” -korzystanie zdobytej wiedzy w pracy z dziećmi oraz we współpracy z rodzicami i nauczycielami placówki


Cały okres stażu

Scenariusze

2.

Podejmowanie dodatkowych wewnątrzszkolnych działań przy współpracy z innymi nauczycielami
● Organizacja “Rajdu Rowerowego “
●Organizacja Kiermaszu Bożonarodzeniowego na rzecz dzieci z Domu Dziecka
● Współudział w organizacji “Dnia Wędrownika”
● Organizacja “Dnia Otwartego” w Przedszkolu


Według harmonogramu

Zdjęcia

3.

Poszerzenie dostępu do kultury i sztuki
● Organizowanie wyjazdów do kina, teatru oraz muzeum
● Realizacja treści programu własnego “Bawimy się w teatr”
- przygotowanie teatrzyków dla rodziców oraz kolegów z przedszkola
-przygotowanie dzieci do Regionalnego Konkursu Literacko-Plastycznego
-przygotowanie dzieci do ogólnopolskich konkursów plastycznych

Cały okres stażu

Zdjęcia
Potwierdzenia uczestnictwa
Regulaminy konkursów
Podziękowania

4.

Kształtowanie umiejętności dostrzegania piękna
i oryginalności swojego regionu

● Organizowanie spacerów, wycieczek w celu poznania najbliższego otoczenia
●Zorganizowanie plastycznego konkursu rodzinnego “Moje miasto”
●Zorganizowanie wystawy zdjęć “Żory sprzed lat, Żory obecnie” oraz prac plastycznych dzieci w Bibliotece



Cały okres stażu


Zdjęcia

5.

Poznanie zwyczajów i tradycji świątecznych w zakresie dostępnym najmłodszym


●Kultywowanie tradycji Świąt Bożego Narodzenia- zorganizowanie Jasełek dla rodziców oraz dziadków
●Kultywowanie tradycji Świąt Wielkanocnych- Pieczenie “zisty”, “Wielkanocne śniadanie”
●Zorganizowanie “Biesiady Śląskiej w Przedszkolu”
●Spotkanie z Dziadkiem lub Babcią – opowieści jak żyło się w dawnych czasach, zabawy z dzieciństwa babci i dziadka


W okresie stażu


Scenariusze
Zdjęcia
6.
Badanie losów absolwentów
● Opracowanie ankiety dla nauczyciela szkoły
● Przeprowadzenie badań, analiza, wnioski

I 2013
I 2014
Ankieta
Wyniki badań

7.

Poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków


● Rozmowy, obserwacje
● Ankiety dla rodziców na temat:
- ankieta informacyjna o dziecku i rodzinie
- zainteresowania dziecka poza przedszkolem
● Obserwowanie i analizowanie możliwości wychowanków- zbieranie informacji według przygotowanych narzędzi
● Indywidualne kontakty z rodzicami
● Indywidualne kontakty z dziećmi
● Badanie mowy dzieci


Cały okres stażu

Arkusz obserwacji

Ankiety
Rozmowy z rodzicami



Arkusz do badania mowy



8.



Opracowanie rocznego planu współpracy z rodzicami


● Włączanie rodziców w życie grupy,
● Prowadzenie zajęć otwartych dla rodziców ukazujace bogactwo form pracy przedszkola oraz umożliwiające obserwowanie dziecka w działaniu
● Wzmacnianie więzi rodzinnych poprzez imprezy sportowo – rekreacyjne, np. Dzień Wędrowniczka, Festyn Rodzinny, Rodzinny Turniej Sportowy
● Organizowanie grupowych uroczystości
- Pasowanie na przedszkolaka
- Mikołaj w przedszkolu
- Spotkanie opłatkowe
- Dzień Babci i Dziadka
- Balik
- Dzień Rodziny
●Propagowanie wśród rodziców ogólnopolskiej akcji “Cała Polska czyta dzieciom”
● Przeprowadzenie pedagogizacji nt. “Jaki wpływ na rozwój dziecka ma “Głośne czytanie”?”



W okresie stażu


Scenariusze

§ 8 ust. 2 pkt. 4 e

Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy
z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami.

L. p.
Zadania
do realizacji
Formy realizacji
Termin
Dowody realizacji

1.


Współpraca z psychologiem oraz logopedą

●zorganizowanie spotkania dla rodziców z psychologiem “ Co 4-latek umieć powinien?”,
●Wspieranie dzieci z wadami wymowy- zorganizowanie spotkania dla rodziców “Wczesna opieka logopedyczna- kiedy do logopedy?”
● pisanie opinii, konsultacje ze specjalistami

IX 2012

IX 2013


Cały okres stażu

Potwierdzenia spotkań




Współpraca z instytucjami kulturalno- oświatowymi
● Uczestniczenie w zajęciach organizowanych w Centrum Regionalnym w Osinach , opracowywanie kart pracy , artykułów do czasopisma “Bajtel”
● Uczestniczenie w zajęciach organizowanych przez MOK
● Współpraca z Miejską Biblioteką Publiczną w Żorach
- Udział w organizowanych spotkaniach
- Włączanie rodziców z grupy do ogólnopolskiej akcji “Cała Polska czyta dzieciom”
- Założenie grupowej biblioteczki przedszkolnej, wypożyczanie ksiażek z przedszkola oraz zachęcanie do korzystania z biblioteki



W okresie trwania stażu



IX 2013


Potwierdzenia spotkań

Scenariusze zajęć

Podziękowania

2.

Organizowanie spotkań
z ciekawymi ludźmi
● Spotkanie z strażakiem – wyjazd dzieci w OSP Żory - uświadomienie dzieciom potrzebnej a zarazem niebezpiecznej pracy strażaka
● Spotkanie z ratownikiem madycznym w przedszkolu – poznanie zasad udzielania pierwszej pomocy
● Spotkanie z piekarzem – wyjście dzieci do piekarni – zapoznanie z procesem powstawania różnego rodzaju pieczywa
● Spotkanie z górnikiem – gościmy górnika w przedszkolu- uświadomienie dzieciom trudnej, odpowiedzialnej
i niebezpiecznej pracy w kopalni



W czasie trwania stażu


Zaświadczenia

Scenariusze

Zdjęcia

3.

Udział w akcjach charytatywnych
● Współpraca z zespołem charytatywnym, przy parafii Św. Stanisława w Żorach
●Organizacja Kiermaszu Świątecznego na rzecz dzieci z Rodzinnego Domu Dziecka w Rybniku
●Współpraca z Hospicjum Jana Pawła II w Żorach


W czasie trwania stażu

Podziękowania

Zdjęcia

§ 8 ust. 2 pkt. 5

Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły w której nauczyciel jest zatrudniony.


L. p.
Zadania
do realizacji
Formy realizacji
Termin
Dowody realizacji
1.
Opis i analiza problemu edukacyjnego lub wychowawczego występującego w grupie
● Zdiagnozowanie problemu wychowawczego lub edukacyjnego
● Ustalenie metod pracy, opis podjętych działań, systematyczna praca
● Uzyskane rezultaty i wnioski końcowe


Cały okres stażu

Opracowane materiały
Wyświetleń: 170


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.