Katalog Katarzyna Karwot, 2015-06-16 Żory Zajęcia przedszkolne, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego.Plan rozwoju zawodowego mgr Katarzyny Karwot nauczyciela mianowanego w Przedszkolu nr 23 w Żorach ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2012 Okres stażu : 2 lata i 9 miesięcy Data zakończenia stażu: 31 maj 2015 § 8 ust. 2 pkt.1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy przedszkola. L. p. Zadania do realizacji Formy realizacji Termin Dowody realizacji 1. Poznanie i wdrożenie procedury awansu zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego ● Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego ● Opracowanie planu rozwoju zawodowego VIII/IX 2012 Sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu Plan rozwoju zawodowego 2. Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego ●Przygotowanie sprawozdania z realizacji zaatwierdzonego planu rozwoju V 2015 Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego 3. Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnętrznym doskonaleniu ● Udział w szkoleniowych radach pedagogicznych ● Aktywny udział w tworzeniu dokumentacji przedszkolnej, pracy zespołów nauczycielskich ● Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego umożliwiających poszerzenie zakresu działań edukacyjnych, wychowawczych i opekuńczych ( warsztaty, kursy, szkolenia) Cały okres stażu Potwierdzenie dyrektora Zaświadczenia 4. Uatrakcyjnianie i wzbogacanie zajęć poprzez stosowanie różnych metod pracy ● Zabawy ruchowe z rodzicami z wykorzystaniem metod twórczych ● Zorganizowanie zabaw integracyjnych z dziećmi z innych grup oraz z dziećmi z innej placówki przedszkolnej Cały okres stażu Scenariusze Zdjęcia § 8 ust. 2 pkt. 2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej L. p. Zadania do realizacji Formy realizacji Termin Dowody realizacji 1. Organizowanie warsztatu pracy przy użyciu techniki komputerowej ● Przygotowanie pomocy dydaktycznych do zajęć ● Opracowanie scenariuszy zajęć, scenariuszy uroczystości, zaproszeń, referatów, sprawozdań, kart pracy, dyplomów, ankiet, ogłoszeń, materiałów na gazetki tematyczne oraz wszystkich niezbędnych materiałów związanych z awansem zawodowym ● Systematyczne prowadzenie kącika informacyjnego dla rodziców w przedszkolu Cały okres stażu Wymienione materiały Potwierdzenie dyrektora 2. Wykorzystanie internetu jako dodatkowego źródła infirmacji ● Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych, encyklopedii multimedialnych ●Śledzenie aktualności na portalach internetowych Cały okres stażu Notatki, wydruki 3. Wykorzystanie internetu do kontaktów z rodzicami ● Udział w systematycznym uaktualnianiu strony internetowej przedszkla ●Zapoczątkowanie kontaktów z rodzicami drogą emeilową Cały okres stażu IX 2013 Wydruki 4. Publikacje w internecie ● Opracowanie i opublikowanie w internecie scenariuszy zajęć, referatów Cały okres stażu Zaświadczenia § 8 ust. 2 pkt. 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć L. p. Zadania do realizacji Formy realizacji Termin Dowody realizacji 1. Prowadzenie zajęć koleżeńskich dla nauczycieli ● Prowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli ● Prowadzenie zajęć integracyjnych z dziećmi z różnych grup wiekowych Cały okres stażu Scenariusze zajęć 2. Opracowanie i udostępnianie do wykorzystania przez innych nauczycieli materiałów dydaktycznych ● Udostępnianie scenariuszy, pomocy dydaktycznych, wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami ●Sprawowanie funkcji opiekuna stażu oraz opiekuna praktyk - pomoc w poprawnym pisaniu scenariuszy - pomoc w poprawnym zaplanowaniu zajęć prowadzonych przez studenta – wskazówki i rady omówienie i ocenianie obserwowanych i prowadzonych zajęć Cały okres stażu Scenariusze Pomoce dydaktyczne 3. Przygotowanie warsztatu w ramach samokształcenia Rady Pedagogicznej ● Przygotowanie warsztatów w ramach WDN-u -”Jesienno – zimowe warsztaty muzyczne” -“Wykorzystywanie rytmicznych wierszyków w pracy z dziećmi przedszkolnymi” X 2012 W okresie stażu Potwierdzenie dyrektora § 8 ust. 2 pkt. 4 a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z oświatą, pomocą społeczną lub postępowania w sprawach nieletnich. L. p. Zadania do realizacji Formy realizacji Termin Dowody realizacji 1. Opracowanie i wdrożenie programu własnego ● Przygotowanie i wdrożenie programu własnego “ Mały odkrywca” - cel: Aktywizowanie wewnętrznej motywacji dziecka do podejmowania wysiłku umysłowego W okresie stażu Program 2. Zorganizowanie pokazu fizycznego ● Współpraca z nauczycielem fizyki, pokaz doświadczenia w celu zachęcania dzieci do zabaw badawczych W okresie stażu Zdjęcia § 8 ust. 2 pkt. 4 c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. L. p. Zadania do realizacji Formy realizacji Termin Dowody realizacji 1. Doskonalenie własnych kompetencji zawodowych, wzbogacające metody i formy pracy z dziećmi ● Udział w radach szkoleniowych i poza przedszkolnych formach doskonalenia z zakresu: - Przygotowanie dzieci do nauki czytania i pisania innowacyjną polską metodą prof. Bronisława Rocławskiego - Zabawy teatralne w edukacji przedszkolnej - Warsztaty nt.„Bajkoterapia jako pomoc w obniżaniu lęków dzieci” -korzystanie zdobytej wiedzy w pracy z dziećmi oraz we współpracy z rodzicami i nauczycielami placówki Cały okres stażu Scenariusze 2. Podejmowanie dodatkowych wewnątrzszkolnych działań przy współpracy z innymi nauczycielami ● Organizacja “Rajdu Rowerowego “ ●Organizacja Kiermaszu Bożonarodzeniowego na rzecz dzieci z Domu Dziecka ● Współudział w organizacji “Dnia Wędrownika” ● Organizacja “Dnia Otwartego” w Przedszkolu Według harmonogramu Zdjęcia 3. Poszerzenie dostępu do kultury i sztuki ● Organizowanie wyjazdów do kina, teatru oraz muzeum ● Realizacja treści programu własnego “Bawimy się w teatr” - przygotowanie teatrzyków dla rodziców oraz kolegów z przedszkola -przygotowanie dzieci do Regionalnego Konkursu Literacko-Plastycznego -przygotowanie dzieci do ogólnopolskich konkursów plastycznych Cały okres stażu Zdjęcia Potwierdzenia uczestnictwa Regulaminy konkursów Podziękowania 4. Kształtowanie umiejętności dostrzegania piękna i oryginalności swojego regionu ● Organizowanie spacerów, wycieczek w celu poznania najbliższego otoczenia ●Zorganizowanie plastycznego konkursu rodzinnego “Moje miasto” ●Zorganizowanie wystawy zdjęć “Żory sprzed lat, Żory obecnie” oraz prac plastycznych dzieci w Bibliotece Cały okres stażu Zdjęcia 5. Poznanie zwyczajów i tradycji świątecznych w zakresie dostępnym najmłodszym ●Kultywowanie tradycji Świąt Bożego Narodzenia- zorganizowanie Jasełek dla rodziców oraz dziadków ●Kultywowanie tradycji Świąt Wielkanocnych- Pieczenie “zisty”, “Wielkanocne śniadanie” ●Zorganizowanie “Biesiady Śląskiej w Przedszkolu” ●Spotkanie z Dziadkiem lub Babcią – opowieści jak żyło się w dawnych czasach, zabawy z dzieciństwa babci i dziadka W okresie stażu Scenariusze Zdjęcia 6. Badanie losów absolwentów ● Opracowanie ankiety dla nauczyciela szkoły ● Przeprowadzenie badań, analiza, wnioski I 2013 I 2014 Ankieta Wyniki badań 7. Poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków ● Rozmowy, obserwacje ● Ankiety dla rodziców na temat: - ankieta informacyjna o dziecku i rodzinie - zainteresowania dziecka poza przedszkolem ● Obserwowanie i analizowanie możliwości wychowanków- zbieranie informacji według przygotowanych narzędzi ● Indywidualne kontakty z rodzicami ● Indywidualne kontakty z dziećmi ● Badanie mowy dzieci Cały okres stażu Arkusz obserwacji Ankiety Rozmowy z rodzicami Arkusz do badania mowy 8. Opracowanie rocznego planu współpracy z rodzicami ● Włączanie rodziców w życie grupy, ● Prowadzenie zajęć otwartych dla rodziców ukazujace bogactwo form pracy przedszkola oraz umożliwiające obserwowanie dziecka w działaniu ● Wzmacnianie więzi rodzinnych poprzez imprezy sportowo – rekreacyjne, np. Dzień Wędrowniczka, Festyn Rodzinny, Rodzinny Turniej Sportowy ● Organizowanie grupowych uroczystości - Pasowanie na przedszkolaka - Mikołaj w przedszkolu - Spotkanie opłatkowe - Dzień Babci i Dziadka - Balik - Dzień Rodziny ●Propagowanie wśród rodziców ogólnopolskiej akcji “Cała Polska czyta dzieciom” ● Przeprowadzenie pedagogizacji nt. “Jaki wpływ na rozwój dziecka ma “Głośne czytanie”?” W okresie stażu Scenariusze § 8 ust. 2 pkt. 4 e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. L. p. Zadania do realizacji Formy realizacji Termin Dowody realizacji 1. Współpraca z psychologiem oraz logopedą ●zorganizowanie spotkania dla rodziców z psychologiem “ Co 4-latek umieć powinien?”, ●Wspieranie dzieci z wadami wymowy- zorganizowanie spotkania dla rodziców “Wczesna opieka logopedyczna- kiedy do logopedy?” ● pisanie opinii, konsultacje ze specjalistami IX 2012 IX 2013 Cały okres stażu Potwierdzenia spotkań Współpraca z instytucjami kulturalno- oświatowymi ● Uczestniczenie w zajęciach organizowanych w Centrum Regionalnym w Osinach , opracowywanie kart pracy , artykułów do czasopisma “Bajtel” ● Uczestniczenie w zajęciach organizowanych przez MOK ● Współpraca z Miejską Biblioteką Publiczną w Żorach - Udział w organizowanych spotkaniach - Włączanie rodziców z grupy do ogólnopolskiej akcji “Cała Polska czyta dzieciom” - Założenie grupowej biblioteczki przedszkolnej, wypożyczanie ksiażek z przedszkola oraz zachęcanie do korzystania z biblioteki W okresie trwania stażu IX 2013 Potwierdzenia spotkań Scenariusze zajęć Podziękowania 2. Organizowanie spotkań z ciekawymi ludźmi ● Spotkanie z strażakiem – wyjazd dzieci w OSP Żory - uświadomienie dzieciom potrzebnej a zarazem niebezpiecznej pracy strażaka ● Spotkanie z ratownikiem madycznym w przedszkolu – poznanie zasad udzielania pierwszej pomocy ● Spotkanie z piekarzem – wyjście dzieci do piekarni – zapoznanie z procesem powstawania różnego rodzaju pieczywa ● Spotkanie z górnikiem – gościmy górnika w przedszkolu- uświadomienie dzieciom trudnej, odpowiedzialnej i niebezpiecznej pracy w kopalni W czasie trwania stażu Zaświadczenia Scenariusze Zdjęcia 3. Udział w akcjach charytatywnych ● Współpraca z zespołem charytatywnym, przy parafii Św. Stanisława w Żorach ●Organizacja Kiermaszu Świątecznego na rzecz dzieci z Rodzinnego Domu Dziecka w Rybniku ●Współpraca z Hospicjum Jana Pawła II w Żorach W czasie trwania stażu Podziękowania Zdjęcia § 8 ust. 2 pkt. 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły w której nauczyciel jest zatrudniony. L. p. Zadania do realizacji Formy realizacji Termin Dowody realizacji 1. Opis i analiza problemu edukacyjnego lub wychowawczego występującego w grupie ● Zdiagnozowanie problemu wychowawczego lub edukacyjnego ● Ustalenie metod pracy, opis podjętych działań, systematyczna praca ● Uzyskane rezultaty i wnioski końcowe Cały okres stażu Opracowane materiały Wyświetleń: 170
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |