Katalog

Ewa Linkiewicz, 2015-06-16
Olsztyn

Język angielski, Scenariusze

Scenariusz lekcji jęz. angielskiego w klasie II SP - "What food do you know? - Jakie jedzenie znasz?"

- n +

1. Klasa: II
2. Czas: 45 minut
3. Temat: What food do you know? - Jakie jedzenie znasz?
4. Cele:
Uczeń zna słownictwo związane z jedzeniem: breakfast, lunch, dinner, toast, cereal, pizza, ice cream, bread, soup, tomatoes, cheese, ham, chicken, lettuce, eggs, bananas, oranges, apples, pears i stosuje je samodzielnie do opisu obrazków w mowie i piśmie
Uczeń odpowiada na pytanie typu „What's this?” i „What are these?”
Uczeń potrafi wskazać żądane jedzenie stosując zwrot „This is....” lub „These are...”
Uczeń odpowiada na pytanie typu „What's for breakfast?”
Uczeń rozumie piosenkę „The food song” oraz potrafi wskazać jedzenie w niej zawarte
5. Materiały dydaktyczne:
karty obrazkowe do prezentacji słownictwa
karty pracy
płyta CD „Bugs World 1”, Carol Read, Ana Soberon, Wydawnictwo Macmillan
odtwarzacz CD
6. Metody: pokaz, ćwiczenia praktyczne w pisaniu, powtarzanie za wzorem
7. Formy pracy: indywidualna, zbiorowa, praca z piosenką
8. Przebieg zajęć:

I. Rozgrzewka językowa
1. Nauczyciel wita uczniów i pyta ich jak się dziś czują. „Good morning! How are you today?”
Uczniowie odpowiadają “Fine, thank you.”
2. Sprawdzenie obecności i pracy domowej.

II. Wprowadzenie
Nauczyciel wyjaśnia, że na dzisiejszej lekcji uczniowie zobaczą, jak dużo jedzenia już potrafią nazwać.

III. Prezentacja
1. Nauczyciel pokazuje karty obrazkowe z wizerunkami jedzenia
2. Zadaje pytanie „What’s this?” – “Co to jest?”
3. Uczniowie podają nazwy jedzenia. Powtarzają za nauczycielem słowa. (Na tym etapie nauczyciel akceptuje odpowiedzi jednowyrazowe. )
4. Nauczyciel przypomina, że pojedynczą rzecz wskazuje się mówiąc “This is...” (To jest...), a kilka rzeczy mówiąc “These are...” (To są...)

IV. Utrwalenie
1. Wspólnie z uczniami układa przykłady zdań tego typu. Odpowiada na ewentualne pytania uczniów.
2. Uczniowie powtarzają ułożone zdania za nauczycielem.

V. Praca własna
1. Nauczyciel pokazuje karty obrazkowe z wizerunkami jedzenia częściowo zakryte inną kartą, jednocześnie zadając pytanie zależne od liczby obiektów: „What's this?” lub „What are these?”
2. Uczniowie zgadują nazwy (odpowiadają pełnymi zdaniami typu „This is....” lub „These are...”
3. Nauczyciel poleca uczniom zrobienie kart pracy – ich zadaniem jest odnaleźć nazwy jedzenia w wężu wyrazowym i połączyć je z wizerunkami jedzenia.
4. Nauczyciel zadaje pytania związane z poznaną wcześniej historyjką o księżniczce „What's for breakfast?” „What's for lunch?” „What's for dinner?”.
5. Uczniowie odpowiadają wskazując nazwy jedzenia.
6. Następnie nauczyciel poleca uczniom uporządkowanie liter na karcie pracy, tak aby powstały wyrazy oznaczające odpowiedzi na te pytania.
7. Uczniowie wykonują zadanie.

VI. Prezentacja
1. Nauczyciel mówi „Let’s listen to the song” (Posłuchajmy piosenki).
2. Nauczyciel odtwarza piosenkę.
3. Następnie zadaje klasie pytanie “What kind of food is in the song?” (Jakie rodzaj jedzenia jest w piosence?). Uczniowie wymieniają nazwy.
4. Nauczyciel mówi: “Now, we are going to listen to the song.” (Teraz posłuchamy piosenki)
5. Odtwarza nagranie, a potem ponownie pyta uczniów “What kind of food is in the song?” Uczniowie udzielają odpowiedzi.

VII. Utrwalenie
1. Uczniowie słuchają znów piosenki, poproszone osoby otrzymują karty z wizerunkami jedzenia i ustawiają się w kolejności, w jakiej jest wymienione jedzenie w piosence.

VIII. Praca własna
1. Nauczyciel poleca wykonanie karty pracy. Nauczyciel wskazuje na słowa zawarte w ramce mówiąc, że teraz uczniowie zapiszą słowa we właściwych miejscach. „Your task is to write the words in proper places”
2. Uczniowie samodzielnie uzupełniają ćwiczenie.
3. Nauczyciel wspólnie z uczniami ustala, co należało wpisać w poszczególne miejsca – sprawdzenie ćwiczenia
4. Uczniowie łączą jedzenie z wężem, który je zjadł.

IX. Praca domowa
Nauczyciel wskazuje i omawia pracę domową - zadaniem uczniów jest 1) połączenie kropek na karcie pracy tak, aby powstały rysunki owoców oraz wybranie podpisów z ramki i umieszczenie pod właściwymi obrazkami.2) zaznaczenie kółkiem 5 różnic między obrazkami oraz pokolorowanie na pierwszym obrazku jedzenia, które lubią.

X. Podsumowanie wiadomości i umiejętności zdobytych podczas lekcji.

XI. Wystawienie plusów za aktywność.


Wyświetleń: 174


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.